Календарно – тематичне планування з природознавства в 3 класі
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
І семестр (30 год) | |||
Вступ | |||
1. | Різноманітність природи. Вивчення природи людиною, методи дослідження. с. 4-7 | ||
Вода | |||
2. | Вода в природі. Світовий океан, його частини. Позначення на карті частини Світового океану. с. 8-11 | ||
3. | Властивості води. с. 11-14 Температура плавлення льоду та кипіння води. | ||
4. | Три стани води.Значення трьох станів води для життя на Землі. Зріз 1 с. 12-13 | ||
5. | Вода -розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини Практична робота №1. Дослідження розчинності речовин,що використовується в побуті. с. 14-17 | ||
6. | Прісна та морська вода Практична робота №2. Порівняння властивостей води та інших рідин.с. 18-21 | ||
7. | Робота води в природі. с. 22-25 | ||
8. | Використання води людиною. Охорона води. Зріз 2 с. 25-28 | ||
9. | Контрольна робота 1Вода — руйнівник чи рятівник? с. 167 | ||
Повітря | |||
10. | Аналіз контрольної роботи. Газоподібні речовини. Повітря, як суміш речовин, його склад та властивості. с. 29-31 | ||
11. | Як нагрівається повітря над суходолом і водною поверхнею Розширення газів за нагрівання. с. 32-34 | ||
12. | Рух повітря. Поняття про виникнення вітру. с. 34-37 | ||
13. | Охорона повітря від забруднення. с. 37-40 Як людина використовує властивості повітря? Зріз 1 Практична робота№ 3 Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря. | ||
14. | Дослідницький проект «Звідки береться пил?» | ||
Корисні копалини. Ґрунти | |||
15. | Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. с. 41-44 | ||
16. | Як добувають корисні копалини Практична робота №4 Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин. с. 44-48 | ||
17. | Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні).с. 48 - 50 | ||
18. | Різноманітність корисних копалин. Використання корисних копалин у господарській діяльності людини. с. 50-52 | ||
19. | Ґрунт — важливе тіло природи, родючість – основна властивість ґрунту. Хто живе у ґрунті? Зріз 2. с. 53-55 | ||
20. | Роль живих організмів в утворенні ґрунту з гірських порід. Практична робота №5 Виявлення повітря та води у складі ґрунту. | ||
21. | Значення і охорона ґрунту. с. 55-59 Запитання до природи. Як поліпшити властивості ґрунту? с.172 | ||
22. | Навчальний проект «Який дар природи для людства найцінніший (повітря, вода, тварини, рослини, ґрунт, корисні копалини)?» | ||
23. | Підсумок по темі. Печери. с.168 Контрольна робота2 | ||
Енергія в нашому житті | |||
24. | Аналіз контрольної роботи. Що таке енергія. Сонце — найпотужніше джерело енергії. Сонячна енергія та її перетворення в інші види енергії. с 60-65 | ||
25. | Використання енергії вітру с. 65-67 | ||
26. | Побутові прилади, які споживають енергію. Енергія рухомої води. Як зберегти тепло в будинку. с. 67-73 | ||
27. | Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті. Як потрібно економити електроенергію. с. 70-76 | ||
28. | Підсумок по темі. Контрольна робота 3 | ||
Живі організми та середовище їхнього існування | |||
29. | Аналіз контрольної роботи. Різноманітність рослин. с 77-80 | ||
30. | Рослини — організми. с. 81-83 |
ІІ семестр (36 год)
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
Живі організми та середовище їхнього існування | |||
31. | Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. с 84-87 | ||
32. | Умови розвитку рослин. с 87-88 | ||
33. | Як виростити нову рослину без насіння. Практична робота № 6 Розпізнавання квіткових рослин за наочністю с. 88-90 | ||
34. | Пристосування квіткових рослин до різних умов життя. с 91-94 | ||
35. | Різноманітність культурних рослин. с 94-97 | ||
36. | Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи. Зріз 1 с. 97-99 | ||
37. | Тварини. Різноманітність тварин. с 100-103 | ||
38. | Комахи. с 103-106 | ||
39. | Риби. с 106-109 Зріз 2 | ||
40. | Птахи. с 109-112 | ||
41. | Звірі, або ссавці. с 112-115 Контрольна робота 4 | ||
42. | Аналіз контрольної роботи. Хто чим живиться. Ланцюги живлення с 115-118 | ||
43. | Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких. с118-120 | ||
44. | Гриби — організми. Значення грибів для природи. с 121-123 | ||
45. | Бактерії . Запитання до природи. Чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини? Зріз 1 с 126-127 | ||
46. | Віруси с 127-129 | ||
47. | Навчальний проект «Добра справа для природи» | ||
48. | Охорона рослинного і тваринного світу. 129-131 Червона книга України. с 131-134 | ||
49. | Заповідники. Ботанічні сади. с 134-138 | ||
50. | Заповідні території рідного краю. с 138-141 Зріз 2 | ||
51. | Запитання до природи. Які легенди про рослини і тварин складали наші пращури? Материнські сльози (маргаритки). Лелека. Про криницю-журавля. Соловейко. с 169-170 | ||
52. | Екскурсія. Ознайомлення з різноманітністю рослинного і тваринного світу рідного краю. | ||
53. | Підсумок по темі. Контрольна робота 5 | ||
Людина та її організм | |||
54. | Аналіз контрольної роботи. Організм людини. 142-144 Нервова система. | ||
55. | Опора тіла і рух. с. 144-146 | ||
56. | Формування постави. с 147-149 Зріз 1 | ||
57. | Травна система. Харчування. Практична робота№ 7 Аналіз запропонованого раціону харчування (або складання раціону здорового харчування). с 149-153 | ||
58. | Дихальна система. с153-155 | ||
59. | Кровоносна система. с 155-157 | ||
60. | Шкіра. Як берегти шкіру. с 157-159 Зріз 2 | ||
61. | Органи чуття. Гігієна органів чуття. с 159-162 | ||
62. | Здоровий спосіб життя. Підсумок по темі. с 163-166Контрольна робота 6 | ||
63. | Аналіз контрольної роботи. Як досліджувати природу влітку? | ||
64. | Навчальний проект «Різноманітність речовин і матеріалів та використання їх людиною» | ||
65. | Підсумковий урок за рік. | ||
66. | Екскурсія до аптеки «Твоє здоров'я» |
Календарно – тематичне планування з природознавства в 3 класі
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
І семестр (30 год) |
|||
Вступ |
|||
1. |
Різноманітність природи. Вивчення природи людиною, методи дослідження. с. 4-7 |
|
|
Вода |
|||
2. |
Вода в природі. Світовий океан, його частини. Позначення на карті частини Світового океану. с. 8-11 |
|
|
3. |
Властивості води. с. 11-14 Температура плавлення льоду та кипіння води. |
|
|
4. |
Три стани води. Значення трьох станів води для життя на Землі. Зріз 1 с. 12-13 |
|
|
5. |
Вода -розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини Практична робота №1. Дослідження розчинності речовин,що використовується в побуті. с. 14-17 |
|
|
6. |
Прісна та морська вода Практична робота №2. Порівняння властивостей води та інших рідин.с. 18-21 |
|
|
7. |
Робота води в природі. с. 22-25 |
|
|
8. |
Використання води людиною. Охорона води. Зріз 2 с. 25-28 |
|
|
9. |
Контрольна робота 1 Вода — руйнівник чи рятівник? с. 167 |
|
|
Повітря |
|||
10. |
Аналіз контрольної роботи. Газоподібні речовини. Повітря, як суміш речовин, його склад та властивості. с. 29-31 |
|
|
11. |
Як нагрівається повітря над суходолом і водною поверхнею Розширення газів за нагрівання. с. 32-34 |
|
|
12. |
Рух повітря. Поняття про виникнення вітру. с. 34-37 |
|
|
13. |
Охорона повітря від забруднення. с. 37-40 Як людина використовує властивості повітря? Зріз 1 Практична робота№ 3 Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря. |
|
|
14. |
Дослідницький проект «Звідки береться пил?» |
|
|
Корисні копалини. Ґрунти |
|||
15. |
Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. с. 41-44 |
|
|
16. |
Як добувають корисні копалини Практична робота №4 Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин. с. 44-48 |
|
|
17. |
Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні).с. 48 - 50 |
|
|
18. |
Різноманітність корисних копалин. Використання корисних копалин у господарській діяльності людини. с. 50-52 |
|
|
19. |
Ґрунт — важливе тіло природи, родючість – основна властивість ґрунту. Хто живе у ґрунті? Зріз 2. с. 53-55 |
|
|
20. |
Роль живих організмів в утворенні ґрунту з гірських порід. Практична робота №5 Виявлення повітря та води у складі ґрунту. |
|
|
21. |
Значення і охорона ґрунту. с. 55-59 Запитання до природи. Як поліпшити властивості ґрунту? с.172 |
|
|
22. |
Навчальний проект «Який дар природи для людства найцінніший (повітря, вода, тварини, рослини, ґрунт, корисні копалини)?» |
|
|
23. |
Підсумок по темі. Печери. с.168 Контрольна робота 2 |
|
|
Енергія в нашому житті |
|||
24. |
Аналіз контрольної роботи. Що таке енергія. Сонце — найпотужніше джерело енергії. Сонячна енергія та її перетворення в інші види енергії. с 60-65 |
|
|
25. |
Використання енергії вітру с. 65-67 |
|
|
26. |
Побутові прилади, які споживають енергію. Енергія рухомої води. Як зберегти тепло в будинку. с. 67-73 |
|
|
27. |
Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті. Як потрібно економити електроенергію. с. 70-76 |
|
|
28. |
Підсумок по темі. Контрольна робота 3 |
|
|
Живі організми та середовище їхнього існування |
|||
29. |
Аналіз контрольної роботи. Різноманітність рослин. с 77-80 |
|
|
30. |
Рослини — організми. с. 81-83 |
|
|
ІІ семестр (36 год)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Живі організми та середовище їхнього існування |
|||
31. |
Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. с 84-87 |
|
|
32. |
Умови розвитку рослин. с 87-88 |
|
|
33. |
Як виростити нову рослину без насіння. Практична робота № 6 Розпізнавання квіткових рослин за наочністю с. 88-90 |
|
|
34. |
Пристосування квіткових рослин до різних умов життя. с 91-94 |
|
|
35. |
Різноманітність культурних рослин. с 94-97 |
|
|
36. |
Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи. Зріз 1 с. 97-99 |
|
|
37. |
Тварини. Різноманітність тварин. с 100-103 |
|
|
38. |
Комахи. с 103-106 |
|
|
39. |
Риби. с 106-109 Зріз 2 |
|
|
40. |
Птахи. с 109-112 |
|
|
41. |
Звірі, або ссавці. с 112-115 Контрольна робота 4 |
|
|
42. |
Аналіз контрольної роботи. Хто чим живиться. Ланцюги живлення с 115-118 |
|
|
43. |
Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких. с118-120 |
|
|
44. |
Гриби — організми. Значення грибів для природи. с 121-123 |
|
|
45. |
Бактерії . Запитання до природи. Чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини? Зріз 1 с 126-127 |
|
|
46. |
Віруси с 127-129 |
|
|
47. |
Навчальний проект «Добра справа для природи» |
|
|
48. |
Охорона рослинного і тваринного світу. 129-131 Червона книга України. с 131-134 |
|
|
49. |
Заповідники. Ботанічні сади. с 134-138 |
|
|
50. |
Заповідні території рідного краю. с 138-141 Зріз 2 |
|
|
51. |
Запитання до природи. Які легенди про рослини і тварин складали наші пращури? Материнські сльози (маргаритки). Лелека. Про криницю-журавля. Соловейко. с 169-170 |
|
|
52. |
Екскурсія. Ознайомлення з різноманітністю рослинного і тваринного світу рідного краю. |
|
|
53. |
Підсумок по темі. Контрольна робота 5 |
|
|
Людина та її організм |
|||
54. |
Аналіз контрольної роботи. Організм людини. 142-144 Нервова система. |
|
|
55. |
Опора тіла і рух. с. 144-146 |
|
|
56. |
Формування постави. с 147-149 Зріз 1 |
|
|
57. |
Травна система. Харчування. Практична робота№ 7 Аналіз запропонованого раціону харчування (або складання раціону здорового харчування). с 149-153 |
|
|
58. |
Дихальна система. с153-155 |
|
|
59. |
Кровоносна система. с 155-157 |
|
|
60. |
Шкіра. Як берегти шкіру. с 157-159 Зріз 2 |
|
|
61. |
Органи чуття. Гігієна органів чуття. с 159-162 |
|
|
62. |
Здоровий спосіб життя. Підсумок по темі. с 163-166 Контрольна робота 6 |
|
|
63. |
Аналіз контрольної роботи. Як досліджувати природу влітку? |
|
|
64. |
Навчальний проект «Різноманітність речовин і матеріалів та використання їх людиною» |
|
|
65. |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
66. |
Екскурсія до аптеки «Твоє здоров’я» |
|
|