Календарно-тематичне планування уроків
літературного читання за підручником «Українська мова ти читання. Автори: О. Савченко, І.Красуцька (2021)» для 4 класу за програмою НУШ (2022-2023 н.р.)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Ключові компетентості |
І семестр |
|||
Читаємо й розповідаємо про свої захоплення |
|||
|
|
Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. Осінній настрій. Ліна Костенко. Вже брами літа замикає осінь... (с. 4-5) |
|
|
|
Олександра Савченко. Як читають книжки (с. 6) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Марія Манеру. Читач Максимко. Веселе слово. Василь Марсюк. Диктант (с. 7-8) |
|
|
|
Медіавіконце: види і джерела інформації (с. 9) |
|
|
|
Давид Гуліа. Розум, знання і сила. Хочеш бути чарівником/чарівницею книжок? (с. 10) |
|
|
|
Діагностувальна робота. Перевіряю свої досягнення. (с.11). |
|
Прагнемо зрозуміти своїх предків |
|||
|
|
Вступ до розділу. Як ще не було початку світа. (Українська народна обрядова пісня) (с. 12-13) |
|
|
|
Стародавній Єгипет. Створення світу (За єгипетськими міфами). Переповіла Ольга Бондарук (с. 14-15) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Стародавня Греція. Дедал та Ікар (З міфів Давньої Греції). Переповіла Катерина Гловацька (с. 16-19) |
|
|
|
Слов’янські народи. Ольга Бондарук. Міфи про створення світу та людей. (с.20-22) |
|
|
|
Слов’янські народи. Дана й Лада (с.23-24) |
|
|
|
Медіавіконце: історія медіа (с.25 ) |
|
|
|
Діагностувальна робота. Перевіряю свої досягнення. (с.26) |
|
Збагачуємося скарбами усної народної творчості |
|||
|
|
Вступ до розділу. За Софією Грицою. Наші джерела (с.27-29) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Народні казки. Заяче сало (Українська народна казка) (с.29-31) |
|
|
|
Народні казки. Дев’ять братів-сіроманців (Хорватська народна казка) (с.31-36) |
|
|
|
Народні казки. Дев’ять братів-сіроманців (Хорватська народна казка) (продовження) (с.31-36) |
|
|
|
Байки і притчі. Жаба боязкіша від зайця (Народна байка). Без труда нема плода (Народна притча). Записала Олена Пчілка (с.37-38) |
|
|
|
Народні пісні. Стоїть явір над водою (Українська народна пісня) (с.39-40) |
|
|
|
Народні легенди. Хліб і золото (с.41-42) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Прислів’я і приказки. Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу (с.43-44) |
|
|
|
Веселе слово. Народні усмішки. Записав Борис Грінченко. Швачка. Син та мати (с.45) |
|
|
|
Медіавіконце: колекції народної творчості (с.46) |
|
|
|
Діагностувальна робота. Перевіряю свої досягнення. (с.47). |
|
Захоплюємося сторінками історії України |
|||
|
|
Вступ до розділу. Олександр Олесь. Наші предки — слов’яни (с.48-51) |
|
|
|
Олександр Олесь. Ярослав Мудрий (с.51-53) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Іван Крип’якевич. Книги за княжих часів (с.54) |
|
|
|
Медіавіконце: кінофільми (с.55) |
|
|
|
Олена Герасимова. «Еллісів та еллісівці. Українці в Норвегії» (Уривок з книжки) (с.56-59) |
|
|
|
Олена Герасимова. «Еллісів та еллісівці. Українці в Норвегії» (Уривок з книжки) (продовження) (с.56-59) |
|
|
|
Дмитро Білоус. У назвах міст і сіл слова. Алла Коваль. Знайомі незнайомці Єдність і взаєморозуміння. Олесь Лупій. 22 січня (с.60-63) |
|
|
|
Брати Капранови. Незалежність України (Уривок з книжки «Мальована історія Незалежної України») (с.64-66) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Діагностувальна робота. Перевіряю свої досягнення. (с.67). |
|
Розуміємо красу й добро |
|||
|
|
Вступ до розділу. Максим Рильський. Зима (с.68-69) |
|
|
|
Ніна Бічуя. Чотири руді лисиці (с.69-70) |
|
|
|
Валентина Вздульська. Горобине Різдво (Із збірки «Казки Різдвяного ангела») (с.71-76) |
|
|
|
Валентина Вздульська. Горобине Різдво (Із збірки «Казки Різдвяного ангела») (продовження). Галина Кирпа. Мій ангел такий маленький (с.71-76) |
|
|
|
Марія Людкевич. Пригода у хатинці лісника (с.77-81) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Марія Людкевич. Пригода у хатинці лісника (продовження) (с.77-81) |
|
|
|
Медіавіконце: електронне листування (с.82) |
|
|
|
Веселе слово. Дмитро Білоус. Колядник (с.83-84) |
|
|
|
Діагностувальна робота. Перевіряю свої досягнення. (с.85). |
|
Пишаємося рідною країною |
|||
|
|
Вступ до розділу. Володимир Сосюра. Як не любити той край... Ліна Костенко. Усе моє, все зветься Україна (с.87-88) |
|
|
|
Надія Кир’ян. Євшан. Володимир Лучук. Скільки річок в Україні? (с.88-90) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Василь Сухомлинський. Не забувай про джерело. Галина Кирпа. Мова моя (с.90-92) |
|
|
|
Медіавіконце: як стати поінформованою людиною? (с.93) |
|
|
|
Діагностувальна робота. Перевіряю свої досягнення. (с.94). |
|
|
|
Підсумковий урок за І семестр |
|
ІІ семестр |
|||
Замислюємося над сторінками книжок українського письменства |
|||
|
|
Вступ до розділу. Життя і творчість великого Кобзаря. с. 95-97 |
|
|
|
Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Вітер віє – повіває». с. 98 |
|
|
|
Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє». с. 98-99 |
|
|
|
Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий». с. 99-100 |
|
|
|
Життя і творчість Івана Франка. с. 101 |
|
|
|
Іван Франко «Дивувалась зима». с. 102 |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Вірші – картина природи. Іван Франко «Дрімають села». с. 103 |
|
|
|
Життя і творчість Лесі Українки. с. 104 |
|
|
|
Стан природи і настрій людини в поезії. Леся Українка «Давня весна». с. 104-105 |
|
|
|
Медіавіконце: Вікіпедія і вікіпедисти. с. 106 |
|
|
|
Діагностувальна робота. Аудіювання. |
|
|
|
Підсумок за розділом «Замислюємося над сторінками книжок українського письменства». с. 107 |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань учнів. |
|
Відкриваємо світ літературних байок, казок і п’єс |
|||
|
|
Вступ до розділу. Істотні ознаки байки. Життя і творчість Леоніда Глібова. с.108-109 |
|
|
|
Леонід Глібов. «Зозуля й Півень». Інсценізація байки. с.110-111 |
|
|
|
Літературні казки. Життєвий і творчий шлях Джозефа Редьярда Кіплінга. с.112 |
|
|
|
Джозеф Кіплінг «Мауглі йде до лісу». с.113-118 |
|
|
|
Джозеф Кіплінг «Мауглі йде до лісу» (продовження). Стислий переказ казки. с.113-118 |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Сучасна казка. Казка «Лисичка-комерсантка» Галина Гузовська-Корицька. с.119-125 |
|
|
|
Казка «Лисичка-комерсантка» Галина Гузовська-Корицька (продовження). с.119-125 |
|
|
|
Особливості п’єси – казки як жанру. Будова п’єси. Світлана Конощук «Обережно, Незнайомець!». с.125-133 |
|
|
|
Вибіркова інсценізація п’єси – казки. Світлана Конощук «Обережно, Незнайомець!»(продовження). с.125-133 |
|
|
|
Вибіркова інсценізація п’єси – казки. Світлана Конощук «Обережно, Незнайомець!» (продовження). с.125-133 |
|
|
|
Медіавіконце: буктрейлер. с.134-135 |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Підсумок за розділом «Відкриваємо світ літературних байок, казок і п’єс». с.136 |
|
|
|
Діагностувальна робота: читання мовчки |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань учнів. |
|
Чуємо весняні передзвони |
|||
|
|
Вступ до теми. Акровірш. Вадим Скомаровський «З чого починається весна». с.137-138 |
|
|
|
Леонід Глібов «Хто вона?». Анатолій Камінчук «Лічилка». с.138-139 |
|
|
|
Звуки грому. Микола Вінграновський «Грім». с.139-140 |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Змалювання дощу словами. Андрій Малишко «Дощик». с.140-141 |
|
|
|
День матері. Дмитро Павличко «Мати». Виготовлення подарунку матерям. с.141-142 |
|
|
|
Вічний зв’язок. Федір Петрів «Що починається з малого?». с.142 |
|
|
|
Медіавіконце: як відзначити Всесвітній день поезії. с.143 |
|
|
|
Діагностувальна робота. Підсумок за розділом «Чуємо весняні передзвони». с.144 |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань учнів. |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
Фантазуємо, творимо і мріємо |
|||
|
|
Вступ до розділу. Завжди новинкар між нами. Степан Пушик «Новинкар». с.145-148 |
|
|
|
Повір у себе. Леся Мовчун «Арфа для павучка». с.149-152 |
|
|
|
Леся Мовчун «Арфа для павучка» (продовження). с.149-152 |
|
|
|
Хай твоя мрія здійсниться. Надія Кир’ян «Жар-птиця». с.152-153 |
|
|
|
Медіавіконце: мініпроєкт «Наша випускна стіннівка». с.154-155 |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення за темою «Фантазуємо, творимо і мріємо». с.156 |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Діагностувальна робота: читання вголос. |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань учнів. |
|
|
|
Бібліотечний урок «Подаруй книзі нове життя». |
|
|
|
Перегляд улюблених мультфільмів. |
|
|
|
Літературні посиденьки. Читання улюблених віршів. |
|
|
|
Бібліотечний урок «Щоденник читача». |
|
|
|
Перегляд дитячих телепередач. |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Театральна постанова казки «Ріпка» на новий лад. |
|
|
|
Бібліотечний урок «Науково-популярна література для молодших школярів». |
|
|
|
Вікторина: «У світі казки чарівної». |
|
|
|
Читаю для себе. |
|
|
|
Читаю для друга. |
|
|
|
Читаю для себе. |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Читаю для друга. |
|
|
|
Резервний урок. |
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|
Вчитель _______ ________________