Основи здоров’я 6 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
№ |
Дата |
Скори- гована |
ТЕМА |
|
|
|
Безпека життєдіяльності. Ризики і небезпеки. Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. Відпрацювання алгоритму дій в екстремальній ситуації. |
|
|
|
Ризики і небезпеки воєнного часу. Види ризиків в зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами. Відпрацювання алгоритму дій під час обстрілів та хімічної атаки/ядерного удару. |
|
|
|
Повітряна тривога. Сигнали оповіщення про повітряну тривогу. Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. «Правило двох стін». Підготовка «тривожної валізи». Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. |
|
|
|
Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки в природному середовищі. Добір одягу за несприятливих погодних умов (ожеледиця, хуртовина, спека). |
|
|
|
Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля. Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек. Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)* |
|
|
|
Невідкладна допомога. Перша психологічна підтримка (самодопомога, практики подолання страху, тривоги). Перша домедична допомога при різних надзвичайних станах. Відпрацювання навичок самодопомоги при забиттях, зупинення незначної кровотечі, обробка подряпин, невеликих ран. |
|
|
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Ознаки вибухонебезпечних предметів (ВНП) та території. Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» тощо). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Виклик рятувальних служб. Відпрацювання алгоритмів виклику рятувальних служб. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки у разі виявлення незнайомого предмету/вибухонебезпечного предмету |
|
|
|
Узагальнення з теми «Здоров’я людини». Тематична |
|
|
|
Значення води і харчування для розвитку і здоров’я. Поживні речовини. |
|
|
|
Особливості харчування підлітків. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Визначення збалансованості харчового раціону |
|
|
|
Профілактика йододефіциту і діабету. Перша допомога у разі харчових отруєннях. Аналіз маркування харчових продуктів ** Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях. |
|
|
|
Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»* |
|
|
|
Узагальнення з теми «Фізична складова здоров’я» Тематична |
|
|
|
Особливості розвитку підлітка. Ознаки гармонійного розвитку. Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети). |
|
|
|
Потреби, навички і звички людини. Самооцінка і здоров’я. Практичне завдання: Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички). |
|
|
|
Критичне мислення та вміння приймати рішення. Моделювання ситуації прийняття зважених рішень. Аналіз соціальної і комерційної реклами* |
|
|
|
Психоактивні речовини і здоров’я. Практичні завдання: Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками* Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій . |
|
|
|
Убережи себе від ВІЛ. |
|
|
|
Спілкування людей. Засоби і навички комунікації. |
|
|
|
Стилі спілкування. Практичне завдання: Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях |
|
|
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в Інтернеті. (соціальні мережі). Складання плану покращення міжособистісних стосунків *. |
|
|
|
Що таке конфлікти. Види і способи їх розв’язання. Запобігання ескалації конфліктів. |
|
|
|
Запобігання ескалації конфліктів. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. |
|
|
|
Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю в підлітковому середовищі. |
|
|
|
Узагальнення з теми «Психічна і духовна складові здоров’я. Соціальна складова здоров’я» Тематична |
|
|
|
Правила користування водогоном, тепловими мережами. |
|
|
|
Правила користування електричними приладами. |
|
|
|
Правила користування газовими приладами. |
|
|
|
Безпека під час користування засобами побутової хімії. Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки.* |
|
|
|
Пожежна безпека оселі. Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі ** |
|
|
|
Проживання у промисловій зоні. |
|
|
|
Безпека руху велосипедиста. |
|
|
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб. Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.** Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними. |
|
|
|
Узагальнення з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі» Тематична |
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу. |