19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Календарно-тематичне планування з світової літератури (5 клас) Ніколенко

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з світової літератури для учнів 5 клас підручник Николенко О.М..
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

уроків зарубіжної літератури для 5 класу

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.

 

Дата

Розділ  і  тема  уроку

 

 

Вступ. Література і фольклор (2год)

1

 

02.09

Художня література — духовна скарбниця людства.

Скарби народної фантазії. Фольклор, його характерні ознаки. Прислів’я, приказки.

 

 

2

 

04.09

Фольклорні жанри різних народів (загадки, пісні).

Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

 

 

Казки народів світу (19 год)

3

09.09

Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. Автор, початкові поняття про оригінал і переклад.

 

4

11.09

Пригоди казкових тварин. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

 

5.

16.09

Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»). Мандрівні казкові сюжети.

 

 

 6.

18.09

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в  образі Іссумбосі.

 

7.

23.09

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок.

 

8.

25.09

Розвиток мовлення №1 (у). Характеристика образу Іссумбосі або Момотаро.

 

9.

30.09

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. ТЛ. Антитеза, алегорія.

 

10

02.10

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

 

11

07.10

Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 

 

12

09.10

Контрольна робота №1 за розділами: «Вступ. Казки народів світу». Тести

 

13

14.10

Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів . Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.

 

14

16.10

Розвиток мовлення №2 (п). Письмовий переказ казки «Пані Метелиця». ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

 

15

21.10

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Система образів. Автор.  ТЛ. Оригінал, переклад. Автор.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення. ЕК. Зіставлення оригіналу (фрагменту) твору Пушкіна з його українськими перекладами. 

О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Вивчити   напам’ять.

 

16

23.10

Урок виразного читання напам’ять вступу о поеми «Руслан і Людмила».  Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.

 

17

 

Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875).  «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».

 

18

 

Соловей як втілення сили природи й мистецтва.

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.

 

19

 

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка».  Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.  Мораль казки.

 

20

 

Казкові персонажі, їх характеристика. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

 

21

 

Контрольна робота №2 за розділом «Казки народів світу». Тести

 

 

Природа і людина(10год)

22

 

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.

 

23

 

Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня  подорожнього».  Зображення  взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.   ТЛ. Епітет, метафора.

Вивчити напам’ять «Нічна пісня  подорожнього». 

 

 

24

 

Урок виразного читання поезії Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього»

Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

 

25

 

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

ТЛ. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.

Вивчити напам’ять «Задзвени із глибини…»

 

26

 

Урок виразного читання поезії Г.Гейне «Задзвени із глибини».  Елементи фольклору в літературних творах про природу.

 

27

 

Позакласне читання №1. Дж.Стронг. «Гармидер у школі».  Система навчання описана в творі.

 

28

 

Позакласне читання №2. Дж.Стронг. «Гармидер у школі». Образ пані Гармидер.

 

29

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. Робота з текстом твору. ТЛ. Тема, ідея твору.

 

30

 

Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору «Снап». 

 

31

 

Контрольна робота №3 за розділом «Природа і людина». Тести

 

 

Світ дитинства(16 год)

32

 

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість. УС. Українські перекладачі творів Марка Твена.

 

33

 

Сюжет повісті «Пригоди Тома Сойєра». Система образів.

 

34

 

Світ дорослих і світ дітей у повісті.

 

35

 

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. ТЛ. Портрет.

 

36

 

Розвиток мовлення №3 (п). Порівняльна характеристика Тома та Гека. ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

 

37

 

Ставлення автора до своїх героїв.

 

38

 

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)

ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва.

 

39

 

Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна».

ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет.

 

40

 

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

 

41

 

Полліанна та її друзі. ТЛ. Портрет.

 

42

 

Художні засоби розкриття образу Полліанни.

 

43

 

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

 

44

 

Розвиток мовлення №4 (у) Переказ еаіздів за малюнками або кінокадрами «Нові пригоди Тома Сойєра та Полліанни»

 

45

 

Позакласне читання №3  Анжела Нанетті. «Мій дідусь був черешнею»

 

46

 

Позакласне читання №4  Анжела Нанетті. «Мій дідусь був черешнею»

 

47

 

Контрольна робота №4 за розділом «Світ дитинства» . Тести

 

Сила творчої уяви(11год)

48

 

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.

ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість.

 

49

 

Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).

 ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).

 

50

 

Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

 

51

 

Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди.

 

 

52

 

Образ Аліси. ТЛ. Портрет.

 

 

53

 

Персонажі, які оточують героїню.

 

54

 

Особливості художньої мови твору.

 

55

 

Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі.

 

56

 

 Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші          М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

ТЛ.  Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість

 

57

 

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

58

 

Контрольна робота №5 за розділом «Сила творчої уяви».  Тести

 

 

Сучасна література. У колі добрих героїв(12год)

59 

 

 Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.

ЛК. Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей.

 

60

 

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору.

 

61

 

Характеристика образу містера Вонки.

 

62

 

Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору.

 

63

 

Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета.

 

64

 

Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору.

 

65

 

Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

66

 

Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.

 

67

 

Контрольна робота №6 за розділом «Сучасна література. У колі добрих героїв». Твір

 

68

 

Обговорення списку рекомендованої літератури на 6-й клас.

 

69

 

Повторення вивченого матеріалу за 5клас. 

 

70

 

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.

 

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хорошковська Ніна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 вересня 2020
Переглядів
2868
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку