Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури для 5 класу
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№ |
Розділ і тема уроку |
|
||
|
Вступ. Література і фольклор (2год) |
|||
1
|
Художня література — духовна скарбниця людства. Скарби народної фантазії. Фольклор, його характерні ознаки. Прислів’я, приказки. |
|
||
2
|
Фольклорні жанри різних народів (загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. |
|
||
|
Казки народів світу (19 год) |
|||
3 |
Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. Автор, початкові поняття про оригінал і переклад. |
|
||
4 |
Пригоди казкових тварин. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки. |
|
||
5. |
Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»). Мандрівні казкові сюжети. |
|
||
6. |
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. |
|
||
7. |
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок. |
|
||
8. |
Розвиток мовлення №1 (у). Характеристика образу Іссумбосі або Момотаро. |
|
||
9. |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. ТЛ. Антитеза, алегорія. |
|
||
10 |
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення. |
|
||
11 |
Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. |
|
||
12 |
Контрольна робота №1 за розділами: «Вступ. Казки народів світу». Тести |
|
||
13 |
Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів . Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах. |
|
||
14 |
Розвиток мовлення №2 (п). Письмовий переказ казки «Пані Метелиця». ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.). |
|
||
15 |
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Система образів. Автор. ТЛ. Оригінал, переклад. Автор. ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення. ЕК. Зіставлення оригіналу (фрагменту) твору Пушкіна з його українськими перекладами. О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Вивчити напам’ять. |
|
||
16 |
Урок виразного читання напам’ять вступу о поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. |
|
||
17 |
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей». |
|
|
18 |
|
Соловей як втілення сили природи й мистецтва. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва. |
|
|
19 |
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя. Мораль казки. |
|
|
20 |
|
Казкові персонажі, їх характеристика. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.). |
|
|
21 |
|
Контрольна робота №2 за розділом «Казки народів світу». Тести |
|
|
|
Природа і людина(10год) |
|||
22 |
|
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея. |
|
|
23 |
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. ТЛ. Епітет, метафора. Вивчити напам’ять «Нічна пісня подорожнього». |
|
|
24 |
|
Урок виразного читання поезії Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього» Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва. |
|
|
25 |
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня). ТЛ. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора. Вивчити напам’ять «Задзвени із глибини…» |
|
|
26 |
|
Урок виразного читання поезії Г.Гейне «Задзвени із глибини». Елементи фольклору в літературних творах про природу. |
|
|
27 |
|
Позакласне читання №1. Дж.Стронг. «Гармидер у школі». Система навчання описана в творі. |
|
|
28 |
|
Позакласне читання №2. Дж.Стронг. «Гармидер у школі». Образ пані Гармидер. |
|
|
29 |
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. Робота з текстом твору. ТЛ. Тема, ідея твору. |
|
|
30 |
|
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору «Снап». |
|
|
31 |
|
Контрольна робота №3 за розділом «Природа і людина». Тести |
|
|
|
Світ дитинства(16 год) |
|||
32 |
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість. УС. Українські перекладачі творів Марка Твена. |
|
|
33 |
|
Сюжет повісті «Пригоди Тома Сойєра». Система образів. |
|
|
34 |
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті. |
|
|
35 |
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. ТЛ. Портрет. |
|
|
36 |
|
Розвиток мовлення №3 (п). Порівняльна характеристика Тома та Гека. ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. |
|
|
37 |
|
Ставлення автора до своїх героїв. |
|
|
38 |
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.) ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. |
|
|
39 |
|
Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна». ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет. |
|
|
40 |
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. |
|
|
41 |
|
Полліанна та її друзі. ТЛ. Портрет. |
|
|
42 |
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
|
|
43 |
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі. |
|
|
44 |
|
Розвиток мовлення №4 (у) Переказ еаіздів за малюнками або кінокадрами «Нові пригоди Тома Сойєра та Полліанни» |
|
|
45 |
|
Позакласне читання №3 Анжела Нанетті. «Мій дідусь був черешнею» |
|
|
46 |
|
Позакласне читання №4 Анжела Нанетті. «Мій дідусь був черешнею» |
|
|
47 |
|
Контрольна робота №4 за розділом «Світ дитинства» . Тести |
|
|
Сила творчої уяви(11год) |
||||
48 |
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість. |
|
|
49 |
|
Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»). ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). |
|
|
50 |
|
Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. |
|
|
51 |
|
Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди. |
|
|
52 |
|
Образ Аліси. ТЛ. Портрет. |
|
|
53 |
|
Персонажі, які оточують героїню. |
|
|
54 |
|
Особливості художньої мови твору. |
|
|
55 |
|
Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі. |
|
|
56 |
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість |
|
|
57 |
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. |
|
|
58 |
|
Контрольна робота №5 за розділом «Сила творчої уяви». Тести |
|
|
|
Сучасна література. У колі добрих героїв(12год) |
|||
59 |
|
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. ЛК. Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей. |
|
|
60 |
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору. |
|
|
61 |
|
Характеристика образу містера Вонки. |
|
|
62 |
|
Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору. |
|
|
63 |
|
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета. |
|
|
64 |
|
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. |
|
|
65 |
|
Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
|
|
66 |
|
Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін. |
|
|
67 |
|
Контрольна робота №6 за розділом «Сучасна література. У колі добрих героїв». Твір |
|
|
68 |
|
Обговорення списку рекомендованої літератури на 6-й клас. |
|
|
69 |
|
Повторення вивченого матеріалу за 5клас. |
|
|
70 |
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.
|
|