МАТРИЦЯ 6 КЛАС
(не поділяється на групи хлопчиків та дівчаток)
Кількість проектів |
Об’єкти проектно-технологічної діяльності учнів |
Основні технології |
Додаткові технології |
Кількість годин |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
Розділ І. Основи проектування матеріалознавства та технології обробки |
|||||||||||
Проект 1 |
Вітальна листівка-сувенір захисникам України (до 14 жовтня) |
Технологія виготовлення виробів у техниці нитяної графіки ( ізонитка) |
Технологія ізографіки або вишивання на картоні. |
12 |
Розуміє етапи проектування. Добирає конструкційні матеріали залежно від їх властивостей. Розрізняє деталі за способом отримання. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Висловлює судження щодо цінності конструкційних матеріалів природного походження. |
||||||
Проект 2 |
Брелок |
Технологія виготовлення виробів у техніці «макраме»; технологія виготовлення виробів з бісеру |
Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом |
10 |
Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів. Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу |
||||||
Проект 3 |
Ялинкова прикраса |
Технологія ліплення об`ємних та рельєфних композицій з солоного тіста
|
Технологія біопластики. |
8 |
Розуміє сутність методу біоформ у створенні (дослідженні) форми виробу Застосування методу фантазування для проектування виробу. Моделі-аналоги, визначення найкращих ознак. Проектування форми методом фантазування. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу. |
||||||
Проект 4 |
Панно |
Технологія виготовлення картин у техніці кінусайга ( петчворк без голки) |
Технологія виготовлення аплікацій (з текстильних (та природних матеріалів) |
12 |
.Застосовують засоби та методи художнього конструювання (замальовки, клаузура, макетування тощо) під час розробки композиції предмету та його оздоблення. Усвідомлює доцільність застосування принципів дизайну для створення власного дизайн-проекту. Знає властивості конструкційних матеріалів. Застосовує методи фантазування та біоформ при проектуванні виробу. Виготовляє виріб. Оздоблює виріб за готовою композицією. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій |
||||||
Проект 5 |
Скринька з паперових трубочок |
Технологія плетіння з паперової лози. |
Технологія виготовлення скриньки. |
10 |
Добирає матеріал інструменти та виготовляє заготовки з паперових трубочок. Розуміє етапи проектування. Виготовляє виріб. Знає властивості конструкційних матеріалів. Оздоблює виріб за готовою композицією
|
||||||
Проект 6 |
Закладка для книги |
Технологія виготовлення аплікації |
Технологія виготовлення виробів у техніці «макраме»; »ізонитка» тощо |
6 |
Розуміє етапи проектування. Добирає конструкційні матеріали залежно від їх властивостей. Розрізняє деталі за способом отримання. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Висловлює судження щодо цінності конструкційних матеріалів природного походження. |
||||||
Розділ ІІ. Технологія побутової діяльності |
|||||||||||
Проект 8 |
Охайне житло |
Технологія догляду за житлом |
|
2 |
Знає правила добору мийних засобів для догляду за різними видами поверхонь. Знає правила безпечного користування мийними засобами та побутовою технікою. Читає і розуміє інформацію про товари. Розрізняє та добирає мийні засоби та інструменти для прибирання житла. Критично ставиться до інформації про товари для збереження здоров’я. Висловлює власну думку щодо важливості для людини гігієни житла. |
||||||
Проект 9 |
Здоров’я та краса мого волосся |
Технологія догляду за волоссям |
|
2 |
Знає, які чинники впливають на стан волосся. Знає правила безпечного користування мийними засобами та побутовою технікою. Визначає комплекс процедур та засобів для догляду за своїм волоссям залежно від його типу. Планує дії по догляду за власним волоссям. Усвідомлює важливість вибору мийних засобів та їхнього впливу на довкілля. Усвідомлює необхідність догляду за волоссям |
Календарне планування
6 клас
(не поділяється на групи хлопчиків та дівчаток)
№ з.п. |
Тема уроку та її зміст |
К-ть годин |
Дата проведення |
Примітки |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
І семестр |
|||||||||
Розділ І. Основи проектування матеріалознавства та технології обробки |
|||||||||
Проект 1.Листівка- сувенір захисникам України – 12 годин Основна технологія: технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів) Додаткові технології: технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та декоративними швами |
|||||||||
1 |
Види конструкційних матеріалів. Матеріали для виготовлення аплікацій. Вступний інструктаж з БЖД в шкільній майстерні.: Загальні відомості про технологію ниткової графіки. Короткі історичні відомості про виникнення та розвиток ниткової графіки. Місце та роль ниткової графіки в сучасному декоративно-ужитковому мистецтві. П/р. Вибір та обґрунтування теми проекту. Вимоги до проектованого виробу. Планування роботи з виконання проекту. ІБЖД. |
1 |
|
6А
6Б
6В |
|||||
2 |
Матеріали для ниткової графіки, їх властивості. Поєднання кольорів. Інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Правила безпечної роботи . Організація робочого місця. Технологія ниткової графіки. Основні елементи техніки ниткова графіка та їх поєднання. П/р. Робота з інформаційними джерелами. Створення банку ідей. Аналіз та систематизація інформації. Розроблення ескізного малюнка виробу. Технологічна послідовність виготовлення виробу. |
1 |
|
6А
6Б
6В |
|||||
3-4 |
Ізонитка – як вид декоративно - ужиткового мистецтва. Інструменти і матеріали. Закріплення нитки. Техніка заповнення кута. П/р.Створення і виконання візерунків з кутів. Ялинки, зірки, мушлі. ІБЖД. |
2 |
|
6А
6Б
6В |
|||||
5-6 |
Метод проектування: метод фантазування та біоформ. Сумісність кольорів. Техніка заповнення кола. Аналогії з іншими фігурами. П/р. Створення і виконання візерунків з кругів. Сніговик, курча, серце. . ІБЖД. Планування роботи з виготовлення виробу. Послідовність виготовлення виробу. Правила безпечної праці, санітарно - гігієнічнівимоги та організація робочого місця. |
2 |
|
6А
6Б
6В |
|||||
7-8
9-10 |
П/р.. Аналіз майбутньої діяльності. 3. Пошук аналогів та їх аналіз Критерії, яким має відповідати задуманий виріб. Робота з інформаційними джерелами, які мають вироби-аналоги. Аналіз подібних виробів (за призначенням, сюжетом, кольором, розмірами, технологією, техніками виконання, оздобленням тощо). Розробка власного малюнка. Виконання виробу за власним ескізом. П/р. Технологічний етап проекту. Виготовлення виробу. Самоконтроль своєї діяльності. Контроль якості.. Економічне обґрунтування (розраховує собівартість виробу) Маркетингові дослідження. (вивчає попит на спроектовану продукцію; аналізує можливість її реалізації.) ІБЖД. |
2
2 |
|
6А 6Б
6В
6А
6Б
6В
|
|||||
11-12 |
П/р. а. Виготовлення виробу Коригування технологічної послідовності виготовлення виробу (за необхідності). Правила безпечної праці під час виконання робіт Оцінювання робіт. .Захист проектів. Організація виставки творчих проектів учнів (презентація творчих проектів) |
2 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
Тематична |
|||||||||
Проект 2 Брелок – 10 годин Основні технології:технологія виготовлення виробів у техніці «макраме»;технологія виготовлення з бісеру. Додаткові технології: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. |
|||||||||
13-14 |
Короткі відомості з історії виникнення макраме. Місце та рольплетіння макраме в сучасному декоративно-прикладному мистецтві.Інструменти та обладнання для роботи. Матеріали для плетіння макраме. Технологія плетіння макраме. П/р Розрахунок необхідної кількості матеріалів.Правила безпечної роботи. Організація робочого місця. Види плоских вузлів(лівосторонній та правосторонній) П.р.Плетіння вертикальних , горизонтальних брид. ІБЖД. |
2 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
15-16 |
Види репсових вузлів. П/р. Плетіння вертикальних горизонтальних , діагональних брид. ІБЖД. |
2 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
17 |
Візерунки та їх утворення: ромб з квадратних вузлів, ромб з репсових вузлів. Умовні позначення на схемах. П/р.Складання та читання схем.. |
1 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
18 |
Визначення завдань з виконання проекту. Пошук моделей- аналогів. Систематизація та аналіз інформації. П.р. Вибір моделей виробудля виготовлення.Створення ескізного малюнку виробу з інформацією про розміри виробу. |
1 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
19-20 |
Підбір схеми плетіння . П.р. Плетіння нескладного виробу за схемою. Виготовлення виробу. П.р Плетіння виробу за схемою або описом.ІБЖД. |
2 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
21-22 |
Презентація та оцінка результатів проектної діяльності. П/р.Виготовлення виробу. Підготовка виробу до виставки. ІБЖД. П/р. Презентація виробу та оцінка виробів. |
2 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
Тематична |
|||||||||
Проект 3. Ялинкова прикраса – 8 годин Основна технологія:ліплення об`ємних та рельєфних композицій з солоного тіста Дадаткова технологія: технологія біопластики |
|||||||||
23-24 |
Історія виникнення новорічної іграшки. Види іграшок для новорічних свят та техніки виконання. Переваги іграшок виготовлених власноруч. Вибір об’єкта проектування (Ялинкова прикраса). Планування роботи з виконання проекту Проектування виробу П/р. Аналіз моделей-аналогів. Розробка ескізу виробу Конструкційні матеріали П/р.Способи виготовлення солоного тіста, переваги та недоліки виготовлення виробів технікою ліплення.Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи |
2 |
|
6А 6Б
6В |
|||||
25 |
Підготовка матеріалів до роботи П/р.Виготовлення шаблонів Виготовлення солоного тіста ІБЖД . |
1 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
26 |
Виготовлення ялинкових прикрас П/р.Застосування технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення ІБЖД. |
1 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
27-28 |
П/р. Виготовлення прикраси для ялинки. Монтаж виробу. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів. ІБЖД. |
2 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
29-30 |
Остаточна обробка виробу П/р. Оздоблення виробу (фарбами,бісером тощо) Контроль якості виробу Презентація проекту. Самооцінка виконаної роботи Презентація виробу Розроблення реклами. ІБЖД. |
2 |
|
6А 6Б 6В |
|||||
|
|
|
|
|
|||||
Тематична |
|||||||||
ІІ семестр |
|||||||||
Проект 4. Панно – 12 годин Основні технології: Технологія виготовлення аплікації з текстильних матеріалів техніці кінусайга ( петчворк без голки) Додаткові технології: Технологія виготовлення аплікацій (з текстильних (та природних матеріалів)
|
|||||||||
31-32 |
Дизайн інтерьєру. Кінусайга як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Історія виникнення кінусайга ( петчворк без голки). Матеріали. Орнамент і колорит. Ознайомлення з виробами. Повторний інструктаж з БЖД в шкільній майстерні. П/р. Складання ескізного малюнка орнаменту для виготовлення. П/р. Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги. Інструменти та пристосування для роботи в стилі кінусайга.. |
2 |
|
|
|||||
33-34 |
Техніки виконання . П/р. Підготовка матеріалу для роботи (пінопласт .тканина) П/р. Виконання графічних схем для вионання проекту.
|
2 |
|
|
|||||
35-36 |
П/р. Створення візерунків на пінопласті П/р Складання послідовності виготовлення виробу. Виготовлення виробу ІБЖД. |
2 |
|
|
|||||
37-38 |
. П/р. Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. П\р.Виготовлення виробу. ІБЖД. |
2 |
|
|
|||||
30-40 |
П/р. Виготовлення виробу. ІБЖД. П/р. Остаточна обробка виробу. Контроль якості виробу. Розрахунок вартості витрачених матеріалів. ІБЖД. |
2 |
|
|
|||||
41-42 |
П/р. Контроль якості виробу. П/р. Оцінювання робіт. Презентація виготовлених виробів. |
2 |
|
|
|||||
Тематична |
|||||||||
Проект 5. Скринька з паперових трубочок– 10 годин Основні технологіі: Технологія плетіння з паперової лози. Додаткова технологія: Технологія виготовлення скриньки. |
|||||||||
43-44 |
Короткі історичні відомості з розвитку плетіння з лози. Декоративні і технологічні особливості плетіння з лози. Заготовка і підготовка лози та інструментів до плетіння. Техніки лозоплетіння (пошарове, квадратне). П/р. Підбір спеціальних інструментів та пристроїв для виготовлення різноманітних плетених виробів;виготовлення різноманітних плетених виробів. ІБЖД. |
2 |
|
|
|||||
45 |
Виготовлення шаблонів та елементів нескладного плетеного виробу. З’єднання елементів у виріб. П/р. Виготовлення різноманітних плетених виробів. ІБЖД . |
1 |
|
|
|||||
46 |
Вибір теми проекту (виробу для виготовлення). Обґрунтування вибору теми проекту. Вимоги до проектованого виробу. Проектування прикраси методом біоформ. П/р. Створення ескізу власного виробу. ІБЖД. |
1 |
|
|
|||||
47-48 |
Підбір та підготовка шаблону та матеріалу до виготовлення плетеного виробу. П/р. Виготовлення елементів плетеного виробу. ІБЖД. |
2 |
|
|
|||||
49-50 |
Послідовність виготовлення виробу. П/р. Виготовлення ялинкової прикраси. ІБЖД. |
2 |
|
|
|||||
51-52 |
Презентація та оцінка результатів проектної діяльності. П/р.Виготовлення виробу. Підготовка виробу до виставки. ІБЖД. П/р. Презентація виробу та оцінка виробів. |
2 |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
Тематична |
|||||||||
Проект 6. Закладка для книги – 6 годин Основні технології: технологія обробки природних та текстильних матеріалів ручним способом; технологія виготовлення аплікації (з текстильних матеріалів) Додаткова технологія: технологія виготовлення виробів у техніці «макраме» |
|||||||||
53-54 |
Елементи матеріалознавствата технології виготовлення закладок Види матеріалів природного та хімічного походження та їх властивості. Добір вузлів та схем для закладки. Бавовняні, льняні волокна та тканини. Способи їх отримання П,р.Вибір техніки і способу виконання закладки( макраме, ізоніть, та інші). ІБЖД . |
2 |
|
|
|||||
55-56 |
Вимоги до проектованого виробу. П,р. Планування роботи з виконання проекту. П,р. Вибір виробу та візерунка . Виготовлення виробу. ІБЖД. |
2 |
|
|
|||||
57-58 |
Остаточна обробка виробу. П,р.Контроль якості виробу. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів. Презентація виготовлених виробів. |
2 |
|
|
|||||
|
Проект 7 Бутерброди. Салати. - 8 годин. Основна технологія: Технологія приготування їжі |
|
|
|
|||||
59-60 |
Загальні відомості про харчування, його значення для життя людини. Види бутербродів. Продукти для приготування бутербродів. Інструменти та пристосування. Приготування бутербродів. Загальні відомості про технологію приготування бутербродів. |
2 |
|
|
|||||
61-62 |
Вимоги до якості бутербродів. П. р. Приготування комбінованих бутербродів. П/р. Контроль якості виробу. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів. Презентація виготовлених виробів. ІБЖД. |
2 |
|
|
|||||
|
|||||||||
Розділ ІІ. Технологія побутової діяльності |
|||||||||
Проект 1. Охайне житло Основна технологія: технологія догляду за житлом |
|||||||||
67 |
Значення гігієни житла в житті родини. Прибирання житла. Послідовність дій під час прибирання житла. ІБЖД. Миючі засоби та інструменти для прибирання. Догляд за м’якими меблями. Засоби для чищення і догляду за меблями. Лабораторно-практична робота: Планування прибирання приміщення та добір мийних засобів. ІБЖД. |
1 |
|
|
|||||
68 |
Догляд за побутовою відеотехнікою, скляними та дзеркальними поверхнями та його особливості. Побутова техніка для прибирання житла (пилосос, парові швабри, миючі пилососи, парогенератори тощо). Особливості користування побутовою технікою для прибирання житла П/р. Ознайомлення з паспортними даними побутової техніки. ІБЖД. |
1 |
|
|
|||||
Проект 2. Здоров’я та краса мого волосся Основна технологія: технологія догляду за волоссям |
|||||||||
69 |
Зовнішній вигляд волосся і стан здоров’я людини. Типи волосся. Фактори, що впливають на стан волосся (неправильне харчування, фарбування, завивки). П/р. Ознайомлення з типами волосся. |
1 |
|
|
|||||
70 |
Предмети для догляду (гребінець, щітка, бігуді тощо) і засоби догляду за волоссям (шампунь, лосьйон тощо Професія перукар. Лабораторно-практична робота: Добір предметів та засобів догляду за волоссям. ІБЖД. |
1 |
|
|
|||||
Тематична |
|||||||||
Всього годин за рік |
70 |
|
|