Календарно-тематичне планування з трудового навчання 8 клас
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Розділ 1. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
|||
Знаннєвий компонент Пояснює добір методів проектування. Розуміє комбінаторику як провідний метод у створенні форми виробу. Має уявлення про сучасні технології виготовлення конструкційних матеріалів. Пояснює будову та принцип дії інструментів, пристосувань та обладнання для обробки конструкційних матеріалів.
Діяльнісний компонент Визначає завдання та планує проектну діяльність. Добирає та застосовує методи проектування для вирішення завдань. Застосовує прийоми комбінаторики у процесі проектування виробу. Використовує моделі-аналоги для аналізу та подальшого компонування об'єкта проектування. Добираючи конструкційні матеріали, враховує їхні переваги та недоліки. Розраховує та планує орієнтовну вартість витрачених матеріалів. Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням. Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Вирізняє за характерними ознаками технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в регіоні проживання. Виготовляє виріб. Створює композицію для оздоблення виробу. Оздоблює виріб. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Читає та виконує графічне зображення (схеми) на три площини проекцій (за потреби при виконанні проекту). Характеризує принцип дії машини.
Ціннісний компонент Обґрунтовує доцільність визначеного плану дій. Висловлює судження про добір конструкційних матеріалів на основі певних критеріїв. Усвідомлює вплив матеріалів хімічного походження на здоров’я людини. Висловлює судження щодо вибору форми та оздоблення виробу. Оцінює виконання технологічних операцій та усуває недоліки. Усвідомлює важливість безвідходного виробництва. Усвідомлює важливість уміння читати креслення. Усвідомлює важливість машини, як складової частини розвитку техніки (технологій) |
|||
№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
|
Проект 1 Рамка для фото Основна технологія: Технологія ручної обробки деревини Технологія виготовлення штучних квітів Додаткова технологія:
|
|||
|
|
Правила техніки безпеки та внутрішнього розпорядку в шкільній майстерні |
|
|
|
Комбінаторика як провідний метод у створенні форм |
|
|
|
Планування роботи з виконання проекту |
|
|
|
Добір матереалів та інструментів. Моделі ананалоги |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Оздоблення виробу |
|
|
|
Опорядження виробу. Захист проекту |
|
Проект 2 Підставка для сувенірів, прикрас Основна технологія: Технологія ручної обробки деревини Додаткова технологія: Технологія виготовлення виробів з бісеру
|
|||
|
|
Вибір об’єкту проектування. Планування роботи з виконання проекту |
|
|
|
Проектування моделі виробу. Моделі-аналоги. |
|
|
|
Графічне зображення проєкту |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Процес оздоблення виробу |
|
|
|
Опорядження виробу. Захист проекту |
|
Проект 3 Шухляда Основна технологія: Технологія ручної обробки деревини Додаткова технологія: |
|||
|
|
Технології виготовлення сучасних конструкційних матеріалів. |
|
|
|
Графічне зображення. Планування роботи з виконання проекту |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Процес оздоблення виробу |
|
|
|
Процес оздоблення виробу |
|
|
|
Опорядження виробу. Захист проекту |
|
Проект 4 Декоративна ваза Основна технологія: Технологія механічної обробки деревини. Додаткова технологія: Технологія оздоблення різьбленням Технологія ручної обробки деревини
|
|||
|
|
Метод комбінаторики у створенні форми виробу.. |
|
|
|
Вибір об’єкту проектування. Планування роботи з виконання проекту |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Процес оздоблення виробу |
|
|
|
Процес оздоблення виробу |
|
|
|
Опорядження виробу. Захист проукту |
|
Проект 5 Сувенір Основна технологія: Технологія ручної обробки деревини Додаткова технологія: Технологія оздоблення різьбленням |
|||
47 |
|
Вибір об’єкту проектування. Планування роботи з виконання проекту |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес оздоблення рамки різьбленням |
|
|
|
Захист проекту |
|
Проект 6 Динамічна іграшка Основна технологія: Технологія оздоблення різьбленням Додаткова технологія: Технологія ручної обробки деревини |
|||
|
|
Різьблення як технологія оздоблення. Елементи різьблення |
|
|
|
Регіональні особливості різьблення. Інструмент для різьби |
|
|
|
Вибір об’єкту проектування. Планування роботи з виконання проекту. |
|
|
|
Добір матереалів та інструментів. Моделі ананалоги |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
|
|
Технологічний процес оздоблення рамки різьбленням |
|
|
|
Технологічний процес оздоблення рамки різьбленням |
|
|
|
Технологічний процес оздоблення рамки різьбленням |
|
|
|
Технологічний процес оздоблення рамки різьбленням |
|
|
|
Опорядження виробу. Захист проекту |
|
Розділ 2: Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
|||
Знаннєвий компонент Знає види одягу та взуття, технологію догляду за ними. Називає засоби догляду за одягом та взуттям. Знає, як за допомогою рослинних натуральних засобів зміцнити волосся та змінити його колір. Діяльнісний компонент Добирає одяг та взуття з урахуванням власних параметрів та потреб. Доглядає за одягом, взуттям та дотримується відповідних санітарно-гігієнічних вимог. Добирає зачіску відповідно до форми обличчя. Розрізняє та добирає рослинні засоби для догляду за волоссям. Ціннісний компонент Усвідомлює важливість догляду за одягом і взуттям. Критично ставиться до використання одягу й взуття залежно від потреб та санітарно-гігієнічних вимог. Висловлює судження про переваги натуральних рослинних засобів у догляді за волоссям |
|||
Міні-проект 1: Моя зачіска Технологія: технологія догляду зачіски |
|||
|
|
Види зачісок залежно від форми обличчя. Засоби для догляду за волоссям. |
|
Проект 2: Мій одяг – мій імідж Технологія: технологія добору одягу та взуття і догляду за ними |
|||
|
|
Види одягу та взуття. Догляд за одягом та взуттям. |
|