Календарно-тематичне планування
уроків української мови
8 клас.
Українська мова 5-9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698.
Підручник: Заболотний О.В., Заболотний В.В. Українська мова: підручник для 8 класу для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: «Генеза», 2021. – 221 с.
№ |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
|
І семестр |
||||
1 |
ВСТУП. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. |
|
|
|
2 |
Гра-змагання «Креативні мовознавці». |
|
|
|
3 |
РМ № 1. Повторення відомостей про текст, стилі, жанри й типи мовлення, ситуацію спілкування. |
|
|
|
4 |
РМ №2.Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю. |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО |
||||
5 |
Лексикологія. Фразеологія. Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками. |
|
|
|
6 |
РМ №3.Діалог. |
|
|
|
7 |
Морфологія й орфографія. |
|
|
|
8 |
Основні правила правопису. |
|
|
|
СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ Словосполучення й речення |
||||
9 |
Контрольний диктант. |
|
|
|
10 |
Словосполучення. Будова і види словосполучень за способами вираження головного слова. |
|
|
|
11 |
Речення. Речення прості й складні (повторення); двоскладні та односкладні. |
|
|
|
12 |
КР №1. «Повторення вивченого. Синтаксис. Пунктуація». Редагування речень, що містять неправильно відтворені або недоречно вжиті фразеологізми. |
|
|
|
Просте речення. Двоскладне речення |
||||
13-14 |
Головні та другорядні члени речення (повторення). Підмет. Способи вираження підмета. |
|
|
|
15-16 |
Присудок. Простий і складений (іменний і дієслівний) присудок. Способи вираження присудка. |
|
|
|
17 |
Узгодження головних членів речення. Речення поширені й непоширені (повторення). |
|
|
|
18 |
Тире між підметом і присудком. |
|
|
|
19 |
РМ №4. Опис місцевості. Усний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень в художньому стилі. |
|
|
|
20 |
РМ №5. Письмовий твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень в художньому стилі. |
|
|
|
21 |
Порядок слів у реченні. Логічний наголос. |
|
|
|
22 |
Означення. Узгоджені та неузгоджені означення. Способи вираження та роль у мовленні. |
|
|
|
23-24 |
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс. Прикладки, що беруться в лапки. |
|
|
|
25 |
Додаток. Прямий і непрямий, та форми його вираження. |
|
|
|
26 |
Обставина. Види обставин за значенням. Способи вираження та роль у мовленні. |
|
|
|
27 |
РМ №6. Письмовий стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі. |
|
|
|
28 |
Порівняльний зворот. Виділення в усному мовленні та на письмі. |
|
|
|
29 |
Узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення». |
|
|
|
30 |
РМ №7.Читання мовчки |
|
|
|
31 |
КР№2.«Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення». |
|
|
|
32 |
РМ №8.Опис пам`яток історії та культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам`ятки історії та культури в художньому стилі. |
|
|
|
ІІ семестр |
||||
Односкладні речення. Повні і неповні речення. |
||||
33 |
Односкладні речення. Відмінність від двоскладних. Види односкладних речень та їх роль у мовленні. |
|
|
|
34 |
Означено-особові. Неозначено-особові речення. Узагальнено-особові речення. |
|
|
|
35 |
Безособові речення. |
|
|
|
36 |
РМ №9. Письмовий докладний переказ розповідного тексту з елементами опису пам`ятки історії та культури в публіцистичному стилі. |
|
|
|
37 |
Називні речення. |
|
|
|
38 |
Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях. |
|
|
|
39 |
Узагальнення вивченого з теми «Односкладні речення. Повні і неповні речення». Підсумковий урок. |
|
|
|
|
||||
Речення з однорідними членами |
||||
40-41 |
Однорідні члени речення. Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). |
|
|
|
42 |
Речення з кількома рядами однорідних членів. Однорідні й неоднорідні означення. |
|
|
|
43 |
Кома між однорідними членами речення. |
|
|
|
44 |
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
|
|
45 |
КР № 3. Узагальнення вивченого з теми «Речення з однорідними членами». (тестові завдання) |
|
|
|
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) |
||||
46 |
Речення зі звертаннями. Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Розділові знаки при звертаннях. |
|
|
|
47 |
Вставні слова( словосполучення й речення). Розділові знаки при вставних словах. |
|
|
|
48 |
Вставлені конструкції. |
|
|
|
49 |
РМ №10. Письмовий твір-опис пам`ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
|
|
|
50 |
Узагальнення вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)». |
|
|
|
51 |
КР №4.Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова. Виразне читання речень, що містять звертання. |
|
|
|
Речення з відокремленими членами |
||||
52 |
Поняття про відокремлення. |
|
|
|
53 |
РМ №11. Усний твір-опис пам`ятки історії та культури за картиною в публіцистичному стилі. |
|
|
|
54 |
Відокремлені означення. |
|
|
|
55 |
РМ № 12. Навчальне аудіювання . |
|
|
|
56 |
Відокремлені прикладки. |
|
|
|
57 |
Контрольний диктант. |
|
|
|
58 |
РМ №13. Ділові папери. Протокол. |
|
|
|
59 |
РМ №14. Конспект прочитаного науково-навчального тексту. Тематичні виписки. |
|
|
|
60 |
Відокремлені додатки. |
|
|
|
61 |
Відокремленні обставини. |
|
|
|
62 |
Відокремлені уточнюючі члени речення. |
|
|
|
63 |
РМ №15. Створення висловлення «Родина — це вся Україна з глибоким корінням, високим гіллям» з використанням речень, ускладнених відокремленими уточнювальними прикладками зі словами на ім’я, на прізвище. |
|
|
|
64 |
Узагальнення вивченого з теми «Речення з відокремленими членами». |
|
|
|
65 |
КР №5 .Речення з відокремленими членами. |
|
|
|
|
Повторення в кінці року |
|
|
|
66 |
Словосполучення й речення. Види речень. Розділові знаки в кінці речень. |
|
|
|
67 |
Головні й другорядні члени речення. |
|
|
|
68 |
Види односкладних речень. Повні й неповні речення. |
|
|
|
69 |
Розділові знаки в простому реченні. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки. |
|
|
|
70 |
Ораторська майстерність (мовна вікторина). |
|
|
|
71 |
Підсумковий урок. |
|
|
|
Календарно-тематичне планування
уроків української мови
8 клас.
Українська мова 5-9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698.
Підручник: Заболотний О.В., Заболотний В.В. Українська мова: підручник для 8 класу для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: «Генеза», 2021. – 221 с.
№ |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
І семестр |
|||
1 |
ВСТУП. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. |
|
|
2 |
Гра-змагання «Креативні мовознавці». |
|
|
3 |
РМ № 1. Повторення відомостей про текст, стилі, жанри й типи мовлення, ситуацію спілкування. |
|
|
4 |
РМ №2.Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю. |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО |
|
|
5 |
Лексикологія. Фразеологія. Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками. |
|
|
6 |
РМ №3.Діалог. |
|
|
7 |
Морфологія й орфографія. |
|
|
8 |
Основні правила правопису. |
|
|
|
СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ Словосполучення й речення |
|
|
9 |
Контрольний диктант. |
|
|
10 |
Словосполучення. Будова і види словосполучень за способами вираження головного слова. |
|
|
11 |
Речення. Речення прості й складні (повторення); двоскладні та односкладні. |
|
|
12 |
КР №1. «Повторення вивченого. Синтаксис. Пунктуація». Редагування речень, що містять неправильно відтворені або недоречно вжиті фразеологізми. |
|
|
|
Просте речення. Двоскладне речення |
|
|
13-14 |
Головні та другорядні члени речення (повторення). Підмет. Способи вираження підмета. |
|
|
15-16 |
Присудок. Простий і складений (іменний і дієслівний) присудок. Способи вираження присудка. |
|
|
17 |
Узгодження головних членів речення. Речення поширені й непоширені (повторення). |
|
|
18 |
Тире між підметом і присудком. |
|
|
19 |
РМ №4. Опис місцевості. Усний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень в художньому стилі. |
|
|