Календарно-тематичне планування
з української мови, 8 клас
(3 год. на тиждень)
Українська мова у 8 класі викладається за навчальною програмою:
Українська мова. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
Програма відображає засадничі ідеї Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України
від 23. 11. 2011 р. № 1392), ідеї концепції «Нова українська школа» (2016 р.).
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України
від 07.06.2017 № 804
Використовується підручник:
Українська мова: підруч. для 8 кл. закл. загальн. середн. освіти.- 2 -ге вид.перероб./Олександр Авраменко.- Київ: Грамота, 2021 . – 192с.: іл.
Наказ МОН від 22.02.2021р. №243
Кількість годин української мови за програмою:
|
І семестр |
ІІ семестр |
Рік |
Усього годин |
47 |
58 |
105 |
Години з РМ |
9 |
9 |
18 |
Перевірка мовної теми |
3 |
3 |
6 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
2 |
твір |
1 |
1 |
2 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
2 |
Говоріння: діалог |
1 |
- |
1 |
усний переказ |
1 |
- |
1 |
усний твір |
- |
1 |
1 |
читання вголос |
- |
1 |
1 |
|
Зміст навчального матеріалу |
Кіл. год |
Дата |
Примітка |
1. |
Тема №1. Повторення й узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. |
1 |
|
|
2. |
РМ №1.Повторення відомостей про текст, стилі, жанри й типи мовлення, вимоги до мовлення, ситуацію спілкування. Засоби міжфразового зв’язку в тексті. |
1 |
|
РМ №1 |
3 |
Лексикологія. Фразеологія. |
1 |
|
|
4 5 |
Морфологія й орфографія. |
2 |
|
|
6 7 |
Контрольний зріз знань(тестування). Основні правила правопису |
2 |
|
|
8 |
РМ №2. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії та культури. «З Богом у душі». Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в художньому стилі. |
1 |
|
РМ №2 |
9 |
Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення Словосполучення. Будова і види словосполу -чень за способами вираження головного слова. |
1 |
|
|
10 11 |
Речення. Речення прості й складні (повторення); двоскладні та односкладні. |
2 |
|
|
12 |
РМ №3. Контрольний діалог. Складання й розігрування діалогу-обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостингаYouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури |
1 |
|
РМ №3 (діалог) |
13 |
Граматична помилка та її умовне позначення (практично). |
1 |
|
|
14 |
Контрольна робота №1 за темою «Повторення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення» (тестові завдання). |
1 |
|
КР №1 |
15 |
РМ №4. Читання мовчки тексту наукового стилю. «Серед хвиль Айвазовського». Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
1 |
|
РМ №4 |
16 17 |
Просте речення. Двоскладне речення Аналіз контрольної роботи. Головні та другорядні члени речення. Підмет і присудок як головні члени речення. Способи вираження підмета. |
2 |
|
|
18 19 |
Простий і складений (іменний і дієслівний). Способи вираження присудка |
2 |
|
|
20 21 |
Тире між підметом і присудком. Узгодження головних членів речення. |
2
|
|
|
22 |
Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос. |
1 |
|
|
23 |
РМ №5. Усний контрольний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в художньому стилі. |
1 |
|
РМ №5 (усний переказ) |
24 25 |
Означення, додаток і обставина як другорядні члени речення (повторення). |
2 |
|
|
26 27 |
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс. Прикладки, що беруться в лапки. |
2 |
|
|
28 29 |
РМ №6-7. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі ( за простим або складним планом, з використанням прикладок). |
2 |
|
РМ №6-7 (письмовий переказ) |
30 32 |
Види обставин (за значенням), способи вираження їх. Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. |
3 |
|
|
33 |
Контрольна робота № 2 за темою «Просте речення. Двоскладне речення» (тестові завдання) |
1 |
|
КР №2 |
34 35 |
Односкладні речення Аналіз контрольного переказу. Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка і підмета. Односкладне речення як частина складного речення. |
2 |
|
|
36 37 |
Означено-особові, неозначено-особові та узагальнено-особові речення |
2 |
|
|
38 |
РМ №8 Усний твір-опис пам’ятки історії та культури за твором мистецтва в публіцистичному стилі |
1 |
|
РМ №8 |
39 |
Безособові речення |
1 |
|
|
40 |
Називні речення. Односкладне речення як частина складного речення. |
1 |
|
|
41 |
РМ №9. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі |
1 |
|
РМ №9 (письмовий твір) |
42 |
Аналіз контрольного твору. . Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
43 |
Контрольний диктант за І семестр. «Витівки Діда Мороза» (с.206 ) |
1 |
|
Диктант |
44 |
Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях. |
1 |
|
|
45 |
Контрольна робота №3 за темою «Синтаксис. Пунктуація. Односкладні речення» (тестові завдання). |
1 |
|
КР №3 |
46 |
Аналіз контрольної роботи та контрольного диктанту. |
1 |
|
|
47 |
Підсумковий урок. |
1 |
|
|
48 49. |
Тема №3. Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим та змішаним зв’язком). |
2 |
|
|
50 51. |
Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові) |
2 |
|
|
52. |
РМ №10. Ділові папери. План роботи. Складання плану роботи над проєктом. |
1 |
|
РМ №10 |
53. |
Речення з кількома рядами однорідних членів. |
1 |
|
|
54 55. |
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
2 |
|
|
56 57. |
Однорідні й неоднорідні означення. |
2 |
|
|
58. |
РМ №11. Повідомлення про мову, що потребує зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі (речення з однорідними членами, односкладні речення). |
1 |
|
РМ №11 |
59 60. |
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) Звертання непоширені й поширені. Риторичне зверт-я. |
2 |
|
|
61 62. |
Вставні слова (словосполучення й речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням |
2
|
|
|
63 64. |
Розділові знаки при звертаннях і вставних словах. |
2 |
|
|
65. |
Розділові знаки при однорідних членах, звертаннях і вставних словах. Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
66. |
Контрольна робота №4 за темою «Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) (тестові завдання). |
1 |
|
КР №4 |
67 68 |
Тема №4. Речення з відокремленими членами Аналіз контрольної роботи. Поняття про відокремлення. Відокремлення другорядні члени речення (також уточнювальні). |
2 |
|
|
69. |
РМ №12. Інтерв’ю в публіцистичному стилі. |
1 |
|
РМ №12 |
70 71. |
Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях. |
2 |
|
|
72 73. |
РМ №13-14. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом). |
2 |
|
РМ №13-14 (письмовий переказ) |
74 75. |
Аналіз контрольного переказу. Відокремлена прикладка. Розділові знаки при ній. |
2 |
|
|
76 77 |
Відокремленні обставини. Розділові знаки при них. |
2 |
|
|
78 79 |
Відокремлені додатки. Розділові знаки при них. |
2 |
|
|
80 81. |
Відокремлені члени речення. Розділові знаки при них. Тренувальні вправи |
2 |
|
|
82 |
Контрольна робота №5 за темою «Речення з відокремленими членами» (тестові завдання ) |
1 |
|
КР №5 |
83. |
РМ №15. Контрольний усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом). «Вулиця мого дитинства» |
1 |
|
РМ №15 (усний твір) |
84 85 |
Відокремлені уточнювальні члени речення |
2 |
|
|
86. |
Відокремлені уточнювальні члени речення. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
87 88. |
Повторення, узагальнення й систематизація вивченого |
2 |
|
|
89 90. |
РМ №16-17. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень та обставин) «Цю місцину пам’ятатиму завжди» |
2 |
|
РМ №16-17 (письмовий твір) |
91 |
Аналіз контрольного твору. Синтаксичний розбір простого ускладненого речення |
1 |
|
|
92 |
РМ №18. Читання вголос тексту художнього стилю, що містить речення, ускладнені відокремленими членами |
1 |
|
РМ №18 (читання вголос) |
93 94 |
Повторення в кінці року Словосполучення й речення. Будова й види словосполучень. Речення прості й складні, двоскладні й односкладні. |
2 |
|
|
95 |
Головні й другорядні члени речення |
1 |
|
|
96 97 |
Види односкладних речень. Повні й неповні речення |
2 |
|
|
98
|
Розділові знаки в простому реченні. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки
|
1 |
|
|
99 |
Контрольний диктант за ІІ семестр . «Гірськими стежками» |
1 |
|
Диктант
|
100. 101 |
Відокремлені члени речення
|
2 |
|
|
102 |
Контрольна робота №6 за темою «Речення з відокремленими уточнювальними членами. Повторення вивченого» (тестові завдання ) |
1 |
|
КР №6
|
103 |
Аналіз контрольної роботи та контрольного диктанту. |
1 |
|
|
104 |
Узагальнення й систематизація вивченого за рік. |
1 |
|
|
105 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|