Календарно - тематичне планування
Українська література
5 клас (НУШ)
Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
К-сть |
К-сть |
||
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
2 |
3 |
контрольного класного твору |
- |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання |
2 |
2 |
|
Виразне читання |
2 |
2 |
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення |
2 у+п |
2 у+п |
ІІ семестр Розділ 2. Малює світ поезія Тема 3. Музика поетичного слова ( 10 год ) |
||||||||
33 |
Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край). Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» ТЛ: ліричний твір, ліричний герой |
|
1 |
Творчий експеримент «Припущення» Синквейн «Лірика» |
Розрізняє тексти різних типів у контексті авторського задуму; читає ліричні твори з урахуванням особливостей декламації |
Музичне мистецтво – пісні на слова Т. Шевченка. |
Напам’ять |
|
34 |
Відтворення краси рідного краю засобами образної мови (метафора, епітет, персоніфікація). Пейзаж «Садок вишневий коло хати…».
ТЛ: персоніфікація, пейзаж
|
|
1 |
«Коло ідей» «Словесне малювання» «Літературний салон» |
Визначає основну мету почутого; визначає образ ліричного героя |
|
Напам’ять |
|
35 |
Краса природи, життєрадісність, патріотичні почуття в поезіях Павла Тичини «Не бував ти у наших краях!» |
|
1 |
Робота в групах «Місткий кошик» Гра «Відгадай, хто я» «Літературознавча експертиза» |
Висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ |
|
|
|
36 |
Урок виразного читання№3 Любов до життя, краса природи у вірші Павла Тичини «Гаї шумлять…» Віршована мова. |
|
1 |
«Коло ідей» Робота в парах «Навчаємося спільно» Гра «Загадкова скринька» |
Характеризує особливості віршованої форми; розрізняє тексти різних стилів, типів та жанрів у контексті авторського задуму; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Музичне мистецтво – тема природи в музичних творах |
УВЧ №3 Напам’ять |
|
37 |
Дивовижний світ природи в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники» Засоби читання (темп, сила голосу, тембр звука, дикція, пауза, інтонація) |
|
1 |
«Літературне лото» |
Оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
|
|
|
38 |
Уміння бачити красу рідної природи у віршах Максима Рильського «Дощ», «Осінь – маляр із палітрою пишною…» |
|
1 |
Гра «Створи ліричний настрій» «Літературне лото» |
|
|
Напам’ять «Дощ» |
|
39 |
Урок літератури рідного краю №3 Н. Мовчан-Карпусь Збірка «Над річкою Журавкою»
|
|
1 |
|
Знає письменників рідного краю
|
|
ЛРК№3 |
|
40 |
Вираження почуттів людини у віршах Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…». |
|
1 |
Конкурс декламаторів поезії Міні-проєкт «Поетичний настрій» |
Характеризує вплив інтонації та засобів виразного читання на сприйняття змісту тексту |
|
|
|
41 |
Урок мовленнєвого розвитку№3 «Чарівний світ поетичного слова» (за творчістю М.Рильського,Т.Шевченка, М.Вінграновського)
|
|
1 |
|
|
|
РМ№3 усно |
|
42 |
Контрольна робота №3 з теми «Музика поетичного слова»(тести) |
|
1 |
|
|
|
КР№3 |
|
РОЗДІЛ 3. ВІД КАЗКИ ДО КНИГИ БУТТЯ Тема №4. Книжка вчить, як на світі жить (14 год)
|
||||||||
43 |
Історичне минуле у художніх творах. Літописні оповіді. «Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу ТЛ: літопис |
|
1 |
Гра «Я літописець» |
Пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого |
|
|
|
44 |
Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Про княгиню Ольгу» |
|
1 |
Відтермінована розгадка «Запитання до тексту» |
Читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом. вибірково переказує зміст почутого повідомлення |
Історія України – доба Київської Русі |
|
|
45 |
«Про хрещення Русі князем Володимиром». Значення літописання для нащадків.
|
|
1 |
Гра «Мозаїка» |
Вибірково переказує зміст почутого повідомлення |
|
|
|
46 |
Урок позакласного читання №3 Іван Крип’якевич «Малі козаки» або Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» (скорочено) На вибір учителя |
|
1 |
|
|
|
УПЧ №3 |
|
47 |
Олександр Олесь «Заспів», «Україна в старовину»
ТЛ: оповідання |
|
1 |
«Візитівка письменника» «Оживи світлину» |
Читає оповідання та повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі
|
|
|
|
48 |
Зображення походу князя Олега на Царгород в історичній поемі Олександра Олеся «Похід на Царгород» |
|
1 |
«Місткий кошик» «Літературне лото» «Запитання до тексту» |
|
Княжа доба |
|
|
49 |
Розповідь про правління князя Ярослава у поемі О.Олеся «Ярослав Мудрий» |
|
1 |
Інформація з опорою на життєвий досвід Гра «Відгадай, хто я» Робота в групах «Мудрі сови» |
Характеризує особливості форми тексту, зумовлені змістом; самостійно складає простий план почутого |
|
|
|
50 |
Іван Нечуй-Левицький «Запорожці». Літературна фантастична казка. Протиставлення героїчного минулого та сучасного підневільного становища люду |
|
1 |
Випереджувальні завдання «Кроссенс»
|
Знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст |
|
|
|
51 |
Урок мовленнєвого розвитку №4
|
|
1 |
|
|
|
РМ №4 письмово |
|
52 |
Протистояння добра і зла в оповіданні Євгена Гуцала «Лось». ТЛ: оповідання. |
|
1 |
Робота в групах «Навчаємося спільно» |
Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання |
|
|
|
53 |
Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні Євгена Гуцала «Лось». ТЛ: головний герой, другорядні герої. |
|
1 |
«Літературознавча експертиза» |
Розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та основну думку твору |
|
|
|
54 |
Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Возвеличення чесності, власної гідності, винахідливості в образі Федька |
|
1 |
|
|
Світ дитинства у творах зарубіжних письменників |
|
|
55 |
Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Композиційні та сюжетні особливості прозових творів.
|
|
1 |
Мальований скрайбінг Малюнкові схеми Створення та розв’язання кросвордів |
Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб |
|
|
|
56 |
Урок виразного читання№4 Виразне читання окремих епізодів твору В.Винниченка «Федько-халамидник» |
|
1 |
|
|
|
УВЧ №4 |
|
57 |
Контрольна робота №4 з теми «Книжка вчить, як на світі жить» Контрольний твір на тему
|
|
1 |
|
|
|
КР №4 Тести К. твір |
|
Тема №5. Книжка вчить, як на світі жить (14 год)
|
||||||||
58 |
Неповторність і багатство внутрішнього світу людини в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». |
|
1 |
Малюнкові схеми Створення та розв’язання кросвордів |
Формулює тему та основну думку твору; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб |
|
|
|
59 |
Єдність світу людини й світу природи в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. ТЛ: головний герой, другорядні герої |
|
1 |
|
|
|
|
|
60 |
Урок позакласного читання№4 Василь Симоненко «Подорож в країну Навпаки». |
|
1 |
|
|
|
УПЧ№4 |
|
61 |
Добро і зло в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
|
1 |
«Подвійний щоденник» «Кубування» |
Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору |
|
|
|
62 |
Пригоди і фантастика у сучасній прозі Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Жанрові й мовні особливості цього твору. |
|
1 |
Кластер «Мій улюблений герой» |
Визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність
|
|
|
|
63 |
Символіка країни Недоладії та її мешканців у повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
|
1 |
«Запитання до тексту» «Діаграма Венна» |
Проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; аргументує власну оцінку прочитаного тексту |
|
|
|
64 |
Зображення різноманітних пригод кращих друзів .Всеволод Нестайко «Чарівний талісман». ТЛ: портрет |
|
1 |
Коло думок» Гра «Темна конячка» Робота в групах «Спільний пошук» |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
|
|
|
65 |
Возвеличення дружби, порядності, сили волі у пригодницькому творі Всеволода Нестайка «Чарівний талісман».
|
|
1 |
Творча лабораторія
|
За мотивами прочитаного створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів |
|
|
|
66 |
Дмитро Красицький «Дитинство Тараса» Дитячі роки великого Кобзаря. |
|
1 |
|
|
|
|
|
67 |
Анна Багряна «Маленька Ляпутета»
|
|
1 |
|
|
|
|
|
68 |
Урок літератури рідного краю №4 А.Михайлівський «Чорнушка» Характеристика Лемішки як носія добра і людяності |
|
1 |
|
Знає письменників рідного краю
|
|
ЛРК №4 |
|
69 |
Контрольна робота №5 з теми «Книжка вчить, як на світі жить» (Тести) |
|
1 |
|
|
|
КР№5 |
|
70 |
Підсумковий урок . Література на літо |
|
1 |
|
|
|
|
|