Календарно-тематичне планування з української літератури для 6 класу, розроблене відповідно до навчальної програми: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
Українська література 6 клас
(Відповідно до навчальної програми: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
2 год на тиждень (70 годин на рік) І семестр – 32 год ІІ семестр – 38 год
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
|
К-сть |
К-сть |
|
||
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
3 |
3 |
|
контрольного класного твору |
1 |
1 |
|
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
|
Позакласне читання |
2 |
2 |
|
|
Виразне читання |
1 |
1 |
|
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
|
Розвиток мовлення |
2 у+п |
2 у+п |
|
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть год |
Дата |
Примітка |
1 |
Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору |
1 |
|
|
|
Загадково прекрасна і славна давнина України Календарно-обрядові пісні |
|
|
|
2 |
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди ТЛ: народна пісня |
1 |
|
Напам’ять (2 пісні на вибір) |
3 |
Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки добору» (русальні) ТЛ: рефрен, анафора |
1 |
|
|
4 |
Пісні літнього циклу: «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) |
1 |
|
|
5 |
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» |
1 |
|
|
6 |
Урок виразного читання №1. Календарно-обрядові пісні |
1 |
|
ВЧ №1 |
7 |
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» |
1 |
|
|
8 |
Урок літератури рідного краю №1. Календарно-обрядові пісні рідного краю |
1 |
|
ЛРК №1 |
9 |
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, їх лексичні особливості ТЛ: колискова |
1 |
|
|
|
Пісні літературного походження |
|
|
|
10 |
Патріотичні мотиви пісень літературного походження. «Ще не вмерла України…» П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави TJI: гімн |
1 |
|
Напам’ять
|
11 |
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М.Лисенка, духовним гімном України |
1 |
|
Напам’ять (1 на вибір) |
12 |
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г.Труха – пісня, що стала народною |
1 |
|
|
13 |
Контрольна робота №1. Загадково прекрасна і славна давнина України. Твір. |
1 |
|
КР №1 твір |
14 |
Урок позакласного читання №1. В.Близнець «Звук павутинки» |
1 |
|
ПЧ №1 |
15 |
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. Краса природи рідного краю ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема |
1 |
|
|
16 |
Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Урок мовленнєвого розвитку №1. Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору М. Вороного «Євшан-зілля» |
1 |
|
РЗМ №1 усно |
17 |
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море...») |
1 |
|
|
18 |
Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка. «Іван Підкова». Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів |
1
|
|
|
19 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях |
1 |
|
|
20 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Тема боротьби українських козаків проти татарської орди |
1 |
|
|
21 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників |
1 |
|
|
22 |
Незвичайні здібності козаків-характерників. Урок мовленнєвого розвитку №2. Твір-характеристика персонажа твору В. Руткіаського «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») (на вибір) |
1 |
|
РЗМ №2 письмово |
23 |
Контрольна робота №2. Загадково прекрасна і славна давнина України. Тест. |
1 |
|
КР №2 тест |
|
Я і світ |
|
|
|
24 |
Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. «Мрії». Неповторний світ дитинства в поезіях |
1 |
|
|
25
|
Леся Українка . «Як дитиною, бувало...». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява |
1 |
|
Напам’ять
|
26 |
Леся Українка. «Тиша морська». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи |
1 |
|
|
27 |
Урок позакласного читання №2. Калинець І. «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою» |
1 |
|
ПЧ №2 |
28
|
Володимир Винниченко. Дитинство письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками |
1 |
|
|
29 |
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість |
1 |
|
|
30 |
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Добро і зло, благородство і підлість у творі ТЛ: другорядні герої |
1 |
|
|
31 |
Контрольна робота № 3. Я і світ. Тест. |
1 |
|
КР №3 тест |
32 |
Література рідного краю №2. Творчість |
1 |
|
ЛРК №2 |
33 |
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей |
1 |
|
|
34 |
Урок позакласного читання № 3. Ярослав Стельмах «Найкращий намет» |
1 |
|
ПЧ №3 |
35 |
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу |
1 |
|
|
36 |
Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ |
1 |
|
|
37 |
Ігор Калинець. Талановитий український поет, автор віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка» зі збірки «Дивосвіт». Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи |
1 |
|
Напам’ять 1 на вибір |
38 |
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її
казки-притчі. «Казка про яян» ТЛ: притча |
1 |
|
|
39 |
Емма Андієвська. «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Добро й любов до світу |
1 |
|
|
40 |
Емма Андієвська. «Говорюща риба». Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом |
1 |
|
|
41 |
Урок виразного читання №2. Емма Андієвська. «Казка про яян», «Говорюща риба» |
1
|
|
ВЧ №2 |
42 |
Контрольна робота № 4. Я і світ |
1 |
|
КР №4 тест |
|
ПРИГОДИ І РОМАНТИКА |
|
|
|
43 |
В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки». ТЛ: повість, пригодницький твір |
1 |
|
|
44 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі |
1 |
|
|
45 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього |
1 |
|
|
46 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Проблеми у творі |
1 |
|
|
47 |
Урок мовленнєвого розвитку №3. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Характеристика улюбленого героя |
1 |
|
РЗМ №3 усно |
48 |
Урок літератури рідного краю №3. Цікавий світ поезії Фастівщини. |
1 |
|
ЛРК №3 |
49 |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом |
1 |
|
|
50-51 |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв |
2 |
|
|
52 |
Урок мовленнєвого розвитку №4. Цитатна характеристика головних героїв повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» |
1 |
|
РЗМ №4 письмово |
53 |
Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності ТЛ: сюжет, його елементи |
1 |
|
|
54 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги |
1 |
|
|
55 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Друзі й вороги Клима Джури |
1 |
|
|
56 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Еволюція Клима від боягуза до супергероя |
1 |
|
|
57 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині |
1 |
|
|
58 |
Контрольна робота № 5. Пригоди і романтика . Твір. |
1 |
|
КР№5 твір |
|
ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ |
|
|
|
59 |
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Роль гумору в житті українців |
1 |
|
|
60 |
Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. |
1 |
|
|
61 |
Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Алегоричні образи |
1 |
|
|
62 |
Урок позакласного читання №4. В. Нестайко «Пригоди Робінзона Кукурудзо» |
1 |
|
ПЧ №4 |
63 |
Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С.Руданського − унікальне явище у світовому письменстві ТЛ: гумореска, співомовка |
1 |
|
|
64 |
Степан Руданський. «Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність |
1 |
|
|
65 |
Урок літератури рідного краю №4. Літературна Фастівщина. |
1 |
|
ЛРК №4 |
66 |
Павло Глазовий. «Найважча роль». |
1 |
|
Напам’ять 1 на вибір |
67 |
Павло Глазовий. «Заморські гості», «Похвала». Викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів |
1 |
|
|
68 |
Контрольна робота № 6. Гумористичні твори. Тест. |
1 |
|
КР №6 тест |
69 |
Твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення |
1 |
|
|
70 |
Підсумковий урок за рік. Рекомендована література для читання влітку |
1 |
|
|