Календарно-тематичне планування
уроків української літератури
7 клас
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 , зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698
Українська література 7 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів, О.Авраменко, - Київ «Грамота», 2015
№ з/п |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
І семестр |
|||
1 |
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
|
|
Із пісенних скарбів |
|||
2 |
Соціально-побутові пісні. Висловлення відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрове-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). |
|
|
3 |
Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень.«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (розглядається 2 пісні на вибір учителя). |
|
|
4 |
Коломийки. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок, Життєствердний, гумористичний пафос. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки». |
|
|
5 |
РМ № 1.(п) Контрольний твір «Роль української народної пісні в житті народу». |
|
|
6 |
ПЧ № 1. Сучасні письменники – українським дітям . |
|
|
7 |
Контрольна робота №1. «Із пісенних скарбів» (тести і завдання). |
|
|
Про минулі часи |
|||
8 |
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Зміст та історична основа повісті. |
|
|
9 |
Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. |
|
|
10 |
Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. |
|
|
11 |
Патріотичний мотив твору, його зв’язок із розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави. |
|
|
12 |
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута, його лідерські якості. |
|
|
13 |
Художні засоби та особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. |
|
|
14
|
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало». Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. |
|
|
15 |
Тарас Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. |
|
|
16 |
Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.(напам’ять . |
|
|
17 |
Контрольна робота №2 за творчістю І.Я.Франка, Т.Г.Шевченка |
|
|
18 |
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. |
|
|
19 |
А.Чайковський. «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Характеристика козаків-запорожців. |
|
|
20 |
А.Чайковський. «За сестрою». Характеристика козаків-запорожців. |
|
|
21 |
А.Чайковський. «За сестрою». Характеристика Павлуся. |
|
|
22 |
А. Чайковський. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації) у творі. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. |
|
|
23 |
Михайло Стельмах. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять».(фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя. |
|
|
24 |
Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
|
|
25 |
Звичаї, традиції українців у творі. |
|
|
26 |
Символ образу гусей-лебедів. Інші образи твору. |
|
|
27 |
Контрольний класний твір. Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика, сприйняття ним дорослого світу. |
|
|
28 |
Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. «Климко». Ідейний зміст твору. |
|
|
29 |
«Климко». Воєнне дитинство в творі. |
|
|
30 |
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). |
|
|
31 |
Контрольна робота №3.«Про минулі часи» (тести і завдання). |
|
|
32 |
РМ № 2. (у) Переказування найбільш вражаючих епізодів повісті (з аргументуванням свого вибору). Характеристика образу хлопчика. |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
33 |
ЛРК № 1. Людина і природа у творах Леоніда Куліша. Етюд «Марево», оповідання «Зойк над хвилями». |
|
|
34 |
ЛРК № 2. Георгій Крюков. «Марійка». |
|
|
35 |
ПЧ № 2. В. Рутківський «Потерчата». |
|
|
«Ти знаєш, що ти людина…» |
|||
36 |
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання. |
|
|
37 |
Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
|
|
38 |
ПЧ. № 3. Ірен Роздобудько «Арсен». |
|
|
39 |
Богдан Лепкий. Коротко про письменника .«Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми. Збереження загальнолюдських цінностей. |
|
|
40 |
«Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. |
|
|
41 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Чайка на крижині». |
|
|
42 |
Ліна Костенко «Дощ полив», «Кольорові миші». |
|
|
43 |
Ліна Костенко. «Крила». |
|
|
44 |
РМ № 3.(п) Контрольний твір. «Істинні та фальшиві цінності в житті». |
|
|
45 |
Контрольна робота №3 за творчістю О.Стороженка, Л.Костенко, Б.Лепкого (тест). |
|
|
46 |
Василь Симоненко. «Лебеді Материнства» |
|
|
47 |
Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти людина»(напам’ять). |
|
|
48 |
Василь Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магеллани». |
|
|
49 |
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». |
|
|
50 |
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». |
|
|
51 |
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». |
|
|
52 |
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». |
|
|
53 |
Любов Пономаренко «Гер переможений». |
|
|
54 |
Любов Пономаренко «Гер переможений». |
|
|
55 |
Контрольна робота №4.«Ти знаєш, що ти людина» (тести і завдання). |
|
|
Ми - українці |
|||
56 |
Олег Ольжич «Захочеш – і будеш», «Господь багатий нас благословив» (1 на вибір учителя). |
|
|
57 |
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість» (1 на вибір учителя). |
|
|
58 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». |
|
|
59 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». |
|
|
60 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». |
|
|
61 |
РМ. № 4. (у) Власне закінчення повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили – найсильнішої людини світу» О. Гавриша. |
|
|
62 |
А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. « Пісня про рушник». |
|
|
63 |
А.Малишко. «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»). Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. |
|
|
64 |
Контрольний класний твір. |
|
|
65 |
ЛРК № 3. Пісенна творчість Валерія Кулика. |
|
|
66 |
ПЧ № 4. Володимир Івасюк. Пісенна творчість. «Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй». |
|
|
67 |
ЛРК № 4. Кость Лаврунов. «Світлячок». |
|
|
68 |
Контрольна робота №5.«Ми - українці» (тести і завдання). |
|
|
69 |
Узагальнення й систематизація вивченого за навчальний рік. |
|
|
70 |
Підсумковий урок. |
|
|