календарно-тематичне планування з української літератури 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків української літератури 7 клас Українська література. 5-9 кла¬си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 , зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698 Українська література 7 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів, О.Авраменко, - Київ «Грамота», 2015
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне планування

уроків української літератури

7 клас

 

Українська література.  5-9 кла­си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 , зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698

 

Українська література 7 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів, О.Авраменко, - Київ «Грамота», 2015

 

 

№ з/п

Тема уроку

Дата  проведення

Примітка

 

І семестр

1

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

 

 

Із пісенних скарбів

2

Соціально-побутові пісні. Висловлення відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрове-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо).

 

 

3

Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень.«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (розглядається 2 пісні на вибір учителя).

 

 

4

Коломийки. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок, Життєствердний, гумористичний пафос. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки».

 

 

5

РМ № 1.(п) Контрольний твір «Роль української народної пісні в житті народу».

 

 

6

ПЧ № 1. Сучасні письменники – українським дітям .

 

 

7

Контрольна робота №1. «Із пісенних скарбів» (тести і завдання).

 

 

Про минулі часи

8

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Зміст та історична основа повісті.

 

 

9

Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників.

 

 

10

Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті.

 

 

11

Патріотичний мотив твору, його зв’язок із розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави.

 

 

12

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута, його лідерські якості.

 

 

13

Художні засоби та особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі.

 

 

14

 

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало». Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.

 

 

15

Тарас Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

 

 

16

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.(напам’ять .

 

 

17

Контрольна робота №2 за творчістю І.Я.Франка, Т.Г.Шевченка

 

 

18

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.

 

 

19

А.Чайковський. «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Характеристика козаків-запорожців.

 

 

20

А.Чайковський. «За сестрою». Характеристика козаків-запорожців.

 

 

21

А.Чайковський. «За сестрою». Характеристика Павлуся.

 

 

22

А. Чайковський. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації) у творі.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

 

 

23

Михайло Стельмах. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять».(фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя.

 

 

24

Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

 

 

25

Звичаї, традиції українців у творі.

 

 

26

Символ образу гусей-лебедів. Інші образи твору.

 

 

27

Контрольний класний твір. Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика, сприйняття ним дорослого світу.

 

 

28

Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. «Климко». Ідейний зміст твору.

 

 

29

«Климко». Воєнне дитинство в творі.

 

 

30

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).

 

 

31

Контрольна робота №3.«Про минулі часи» (тести і завдання).

 

 

32

РМ № 2. (у) Переказування найбільш вражаючих епізодів повісті (з аргументуванням свого вибору). Характеристика образу хлопчика.

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

33

ЛРК № 1. Людина і природа   у  творах   Леоніда  Куліша. Етюд  «Марево», оповідання «Зойк над хвилями».

 

 

34

ЛРК № 2. Георгій Крюков. «Марійка».

 

 

35

ПЧ № 2. В. Рутківський «Потерчата».

 

 

«Ти знаєш, що ти людина…»

36

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання.

 

 

37

Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

 

 

38

ПЧ. № 3. Ірен Роздобудько «Арсен».

 

 

39

Богдан Лепкий. Коротко про письменника .«Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми. Збереження загальнолюдських цінностей.

 

 

40

«Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

 

 

41

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Чайка на крижині».

 

 

42

Ліна Костенко «Дощ полив», «Кольорові миші».

 

 

43

Ліна Костенко. «Крила».

 

 

44

РМ № 3.(п) Контрольний твір. «Істинні та фальшиві цінності в житті».

 

 

45

Контрольна робота №3 за творчістю О.Стороженка, Л.Костенко, Б.Лепкого (тест).

 

 

46

Василь Симоненко. «Лебеді Материнства»

 

 

47

Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти людина»(напам’ять).

 

 

48

Василь Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магеллани».

 

 

49

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».

 

 

50

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».

 

 

51

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».

 

 

52

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».

 

 

53

Любов Пономаренко «Гер переможений».

 

 

54

Любов Пономаренко «Гер переможений».

 

 

55

Контрольна робота №4.«Ти знаєш, що ти людина» (тести і завдання).

 

 

Ми - українці

56

Олег Ольжич «Захочеш – і будеш», «Господь багатий нас благословив» (1 на вибір учителя).

 

 

57

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість» (1 на вибір учителя).

 

 

58

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили».

 

 

59

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили».

 

 

60

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили».

 

 

61

РМ. № 4. (у) Власне закінчення повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили – найсильнішої людини світу» О. Гавриша.

 

 

62

А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. « Пісня про рушник».

 

 

63

А.Малишко. «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»). Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.

 

 

64

Контрольний класний твір.

 

 

65

ЛРК № 3. Пісенна творчість Валерія Кулика.

 

 

66

ПЧ № 4. Володимир Івасюк. Пісенна творчість. «Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй».

 

 

67

ЛРК № 4. Кость Лаврунов. «Світлячок».

 

 

68

Контрольна робота №5.«Ми - українці» (тести і завдання).

 

 

69

Узагальнення й систематизація вивченого за навчальний рік.

 

 

70

Підсумковий урок.

 

 

 

 

docx
Додано
3 жовтня 2023
Переглядів
3650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку