Література рідного краю. Творчість Ольги Ліщук. Технологічна карта уроку.

Про матеріал
Матеріал містить пояснення про предметні компетенції, ключові компетентності здобувачів освіти з теми. Хід уроку являє собою технологічну карту, у якій подано інформацію про етапи уроку, завдання на кожному етапі, зміст, методи та прийоми, діяльність учителя і учня на уроці. Також розміщено додаткові матеріали про Ольгу Ліщук, покликання на них.
Перегляд файлу

 

                                                       Література рідного краю. Творчість Ольги Ліщук.

                                                                          Технологічна карта уроку.

Тема уроку: «Я щирістю вас пригощу…» Творчість Ольги Ліщук.

Цілі уроку:

Навчальна ознайомити здобувачів освіти з життєвими віхами та творчістю Ольги Ліщук, розкрити грані творчого таланту письменниці.

Розвивальна - зацікавити здобувачів освіти літературою письменників-земляків, розвивати мовлення, уяву, уміння відповідати на питання, навички критичного мислення, вдосконалювати навички свідомого виразного читання.

Виховна -  виховувати в учнів почуття любові, шани до письменників-земляків, до рідного краю,  до українського слова, виховувати спостережливість.

Обладнання уроку: тексти поезій, портрет Ольги Ліщук, відеоматеріал про О. Ліщук, аудіозапис пісень поетеси, картки для оцінювання та емоційної настроєвості здобувачів освіти.

Тип уроку: урок здобуття нових знань, умінь і навичок.

Предметні компетенції учнів на уроці:

 

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Поезія, творчість поетеси, основні мотиви, ліричний герой, художні засоби

Знають основні віхи життя і творчості О. Ліщук, провідні мотиви віршів, їх настроєвість, метафоричний зміст.

Виразно, вдумливо читають, коментують, визначають основні мотиви поезій, роль художніх засобів, розмірковують, висловлюють власні враження.

 

Ключові компетентності:

 

1

Спілкування державною мовою

Володіти видами мовленнєвої діяльності (говоріння, письмо)

 

2

Інформаційно-цифрова

 Інформаційна й медіаграмотність. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

3

Обізнаність та самовираження у сфері культури.

Розвивати літературну грамотність учнів, здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва.

4

Учитися впродовж життя

Здійснювати аналіз власної діяльності, вчитися працювати відповідально. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових умінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя. 

5

Соціальна і громадянська

Ефективна та конструктивна участь у уроці. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

6

Екологічна грамотність і здорове життя

Дбати про здоров’я учнів.Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини.

7

Ініціативність і підприємливість.

 Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.

 

 

 

Наскрізні лінії :

 

НЛ 1 Екологічна безпека та сталий розвиток

НЛ 2 Громадянська відповідальність

НЛ 3 Здоров’я і безпека

Міжпредметні зв'язки (МЗ) : музика, історія.

Хід уроку
 

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст (порядок проведення/конспект уроку)

Методи і прийоми

ФОНД*

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

Вступна (організаційна) частина

2 хв

 

Попередня організація класу, забезпечення психологічного настрою учнів на плідну роботу

Підготовка до уроку

Привітання, перевірка відвідування, готовності до уроку

Ф

Вітається, перевіряє відвідування, психологічно, емоційно налащтовує

Вітається, відповідає навзаєм

Мотивація навчальної діяльності

5хв

Формування  у здобувачів освіти позитивних мотивів, зацікавлення до вивчення ЛРК

Дібрати до слова Запоріжжя асоціаціі, повідомити про важливість, значущість ЛРК

Асоціативний кущ «Моє Запоріжжя», повідомлення про значимість ЛРК

Ф

Розповідає, запитує, доповнює

Слухає, добирає, відповідає, доповнює

Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду здобувачів освіти

 

 

Отримати уявлення про знання, актуалізувати знання здобувачів освіти про письменників запорізького краю.

Повторити матеріал з уроків ЛРК, дібрати до слова « ЛРК» асоціації

 

Метод «Мікрофон», асоціативний кущ «ЛРК»

Ф

І

Запитує, доповнює, уточнює

 

  Відновлює у пам’яті вивчений матеріал, добирає, відповідає, слухає, доповнює

 

Повідомлення теми, мети, завдань уроку (етап ціле покладання)

 

4хв

Оголошення, формування теми, мети і завдань уроку. Залучення здобувачів освіти до активної навчальної діяльності.

Робота над епіграфом.

Повідомити тему, мету уроку. Обговорити епіграф. Сформувати особисті цілі

 

Усне повідомлення, бесіда

Ф

І

Повідомляє, залучає, допомагає сформувати, доповнює

Слухає, обговорює, формулює особисті цілі

Вивчення нового матеріалу (етап ціле реалізації)

24хв

Сприймання і осмислення здобувачами освіти навчального матеріалу.

1.Знайомство з О. Ліщук.

2.Обмін враженнями після перегляду.

3.Знайомство з основними віхами життя і творчості О.Ліщук. Бесіда за змістом почутого

 

 

4. Опрацювання творів  письменниці: «Ой для чого ж очі маю», «Про мої вірші», «Хай буде все у всіх»

5.Виразне читання віршів.

6. Обмін думками, враженнями: основні мотиви, настроєвість віршів, які почуття, думки викликають.

7.Прослуховування аудіозапису пісні «Ой для чого ж очі маю»

 

8.Якими кольорами розфарбували б, намалюйте уявну картину.

 

Повторення художніх засобів.

1-2.Перегляд відеоматеріалу «Літературний «Борщик» за покликанням

https://www.youtube.com/watch?v=7QUiTOZ7dpg

3.Випереджувальне завдання, робота в парі ( завітаймо до О.Ліщук  на гостини)

4.https://pilipyurik.com/literatory-zaporizha/772-olha-lshshchuk

 

 https://olgalishchuk.blogspot.com/

Метод «П’ять хвилин з поезією»

Метод «Мікрофон»

Ф

І

 

 

 

 

 

П

 

Ф І

Демонструє відео, за потреби, коментує

 

 

 

 

Запитує, доповнює, коментує, веде бесіду

 

 

 

 

Виразно читає, запитує, коментує, доповнює,  слухає, координує

Переглядає, розмірковує, висловлює власні враження

 

 

Розповідає,слухає, відповідає, висловлює власну думку, занотовує

 

 

 

Виразно читає, слухає, відповідає, розмірковує, обґрунтовує, висловлює свої думки і враження

 

 

Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

5хв

Підсумувати, узагальнити засвоєний матеріал, оцінити рівень досягнень здобувачів освіти, відрефлексувати.

Перевірка рівня засвоєння знань, навичок, умінь, а також емоційної настроєвості здобувачів освіти

Самоаналіз знань з даної теми. Метод «Світлофор».

Прийом « Намалюй настрій» або опиши одним-кількома словами

Ф

І

Узагальнює, підбиває підсумки, оцінює

Піднімає картки певного кольору: зелений – я впорався, жовтий – важкувато, червоний – прошу допомоги. Малює смайлик на аркуші, відповідає, узагальнює, рефлексує

Повідомлення домашнього завдання

3хв

Повідомити здобувачам освіти зміст домашнього завдання, пояснити методику його виконання

Виконати завдання на вибір:

1)напишіть листа О.Ліщук;

2)яка з вивчених поезій О.Ліщук для вас є дороговказом;

3)ознайомтеся (на вибір) з творчістю інших письменників запорізького краю (Олени Музики, Валентина Терлецького, Володимира Віхляєва, Михайла Буряка, Олександра Медка)

Повідомлення, пояснення завдання. методики його виконання

Ф

І

Повідомляє, пояснює, відповідає

Слухає, записує  домашнє завдання, за потреби, ставить питання

 

                                                                                          

 

 

 

                                                                                             Література

Для вчителя

                                             Для учнів

1. Письменницький портал Пилипа Юрика [Електронний ресурс]. - Режим доступу:  https://pilipyurik.com/literatory-zaporizha/772-olha-lshshchuk                                                                                                                                        

1. Письменницький портал Пилипа Юрика [Електронний ресурс].- Режим доступу:  :  https://pilipyurik.com/literatory-zaporizha/772-olha-lshshchuk

2. Сайт О. Ліщук [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://olgalishchuk.blogspot.com/

 

2. Сайт О. Ліщук [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://olgalishchuk.blogspot.com/

 

3. Літературний «Борщик» [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=7QUiTOZ7dpg

4. Ольга Ліщук. Пісня моя. – Запоріжжя, 2016.

5. Ольга Ліщук. Щоб легше йти. – Запоріжжя, 2016.

 

3. Літературний «Борщик» [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=7QUiTOZ7dpg

4. Жінка-українка [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ukrainka.org.ua/olha-lishchuk

5.Ольга Ліщук. Пісня моя. – Запоріжжя, 2016.

6.  Ольга Ліщук. Щоб легше йти. – Запоріжжя, 2016.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lishuk

 

 

 

Письменницький портал Пилипа Юрика [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://pilipyurik.com/literatory-zaporizha/772-olha-lshshchuk

 

 

 

 

 

Ольга Миколаївна ЛІЩУК  народилася 1966 року в Казахстані; батько був зоотехніком, а мама - вчителькою. Ольга закінчила дитячу музичну школу з класу баяну, середню школу із золотою медаллю, а також фармацевтичний факультет  Запорізького медичного інституту з червоним дипломом. Працювала в аптеках Запоріжжя та області. Деякий час була "аптечним лікарем" в госпіталях Північної Африки та Близького Сходу.

На даний момент - автор десяти книжок (три поетичні збірки, два пісенника, дві фантастичні повісті, збірка пісень і віршів, фантастичний роман, цикл казок для дітей). 

Членкиня Національної спілки письменників України, міської організації композиторів Запоріжжя та Всеукраїнської асоціації "Весела Січ" ім. П.Ребра.

Має Диплом І ступеня огляду-конкурсу «Українка: жінка-волонтер, жінка-воїн, жінка-герой» (Київ, 2017), Диплом переможця в номінації "краща поезія" фестивалю сучасної української авторської пісні та співаної поезії "Словоспів" (Рівне, 2021) і Диплом лавреата Всеукраїнського поетичного фестивалю-конкурсу «І тихим островом калиновим згадалось батьківське село…» (Брусилів, 2021). Отримала перше місце в конкурсі оповідань "День Незалежності 2120" на літературній платформі "Аркуш" (2021). Публікант конкурсу фантастичних мініатюр «Україна. Вчора, сьогодні, завжди» творчого об’єднання «ЛІТавиця» (2021).

Працює в аптечній мережі НВПП "Олєкс".

Письменницький портал Пилипа Юрика [Електронний ресурс ]. – Режим доступу: https://pilipyurik.com/literatory-zaporizha/772-olha-lshshchuk

 ПРО МЕНЕ

Коли запитують: «В якому жанрі ви пишете?», я завжди маю проблему з відповіддю. Бо… лише занотовую те, що приходить у голову. Коли я намагаюся щось вигадати сама, результат мені не подобається))) Тому я записую все – вірші, мелодії, свої сни. Але найбільше я чекаю на «кіно», яке іноді починає крутитися в голові, бо з нього виходять прозові твори. І те «кіно» зазвичай – фантастика. А ще – я не можу спокійно дивитися на космічні кораблі у фільмах, бо мені здається, що і я колись на таких літала... За фахом я – провізор, але покликання моє – творчість, у ній я бачу сенс свого життя.

Моя творчість почалась у п'ять років. Ледь навчившись читати й писати, я зшила собі з листочків малесеньку книжечку й записала туди три віршика. Тоді ж мені подарували іграшкове піаніно на одну октаву, на якому я самостійно навчилася грати написану на кришці мелодію, логічно вирахувавши ноти.

Я закінчила 8-й клас одночасно з музичною школою з класу баяна й дуже хотіла вчитися музиці далі, але на той час батьки вже вимріяли для мене медичну професію. Як слухняна донька, я закінчила фармацевтичний факультет Запорізького медичного інституту і працювала в аптеках Запоріжжя і області. І завжди брала участь у художній самодіяльності – співала під гітару (три акорди мені показали, а далі вже вчилася сама) пісні видатних бардів.

Дуже довгий час я нічого не писала, не мала такої потреби, навіть не думала про це. Шкільні свої віршики, на жаль, не зберегла – написані для стінгазет мені не дуже й подобалися, а потаємний зошит з першими пристрастями спалила в печі, щоб мама ненароком не знайшла. Єдиний вірш з тих часів, написаний на промокашці зошиту з геометрії, згодом перетворився на пісню «Дождь идёт».

Відчутним поштовхом стала моя робота за кордоном. Першою була Лівія, де я працювала в госпіталі «аптечним лікарем». Я мала адаптувати українські схеми лікування до лівійських ліків, виходячи з анотацій англійською чи з хімічних формул. Майте на увазі, що Гугла з його перекладачем тоді ще не придумали))) Із завданням я впоралася, отримавши бонусом купу емоцій від іншої культури (уявіть – я блукала вулицями міста Лептіс-Магна, що збереглося з часів Римської імперії), мови, поглядів на життя, а головне – природи з її спекою, піщаними бурями й пальмовими жуками. Я почала бачити дивні яскраві сни, це було рідко, але – вражаюче.

Потім я працювала в Йорданії, яка теж додала емоцій – Мертвим морем, кораловими рифами, Петрою і червоною пустелею. Саме після Йорданії я написала першу фантастичну повість – «Стрибок». Сюжет я побачила в одному зі своїх яскравих снів. Протягом наступних днів сон повторився – з іменами й деталями. Ця історія мучила мене вдень і вночі, доки я її не записала. Починала як шкільний твір, але за кілька сторінок герої ожили! Знаючи лише суть сюжету, подробиці я писала з того «кіно», що крутилось у моїй голові. Я просто занотовувала те, що бачила. Найцікавіше вийшло з фіналом – я взагалі не знала, яким він буде. Але коли «кіно» закінчилось і поставилася остання крапка, я раптом усвідомила, що все склалося, немов мозаїка! Я пережила ЕЙФОРІЮ – незабутній стан. І поклала рукопис у стіл.

В Італію я поїхала звичайною заробітчанкою. Там мене застав 2014 рік. Було дуже страшно дивитись новини, а душа вимагала дії. І я почала писати вірші для концертів, які проводила українсько-італійська асоціація «Розмай», щоб зібрати кошти для нашої армії. Оте «Треба!», яке сказали в «Розмаї», ніби проштрикнуло хмару, з якої на мене полилися римовані рядки. В 2015 році я повернулася додому, знайшла волонтерів, їздила з ними у госпіталі. Там потрібні були не тільки вірші, а й пісні. Навчилася «ловити за хвостики» мелодії))) І видала першу поетичну збірку. А коли взяла її в руки, згадала про написану повість. І пішло-поїхало…

Зараз я – членкиня Національної спілки письменників України і міської організації композиторів Запоріжжя, авторка одинадцяти різножанрових книжок (три поетичні збірки – «Чудеса по заказу», «Щоб легше йти», «Курортный рай»; дві фантастичні повісті – «Стрибок» і його продовження, «Прибуття»; два пісенника по п’ятдесят пісень на мої слова і вірші інших авторів – «Пісня моя» і «Осінній зорепад»; збірка «Борщик» – пісні, вірші для дорослих і дітей, казка для старшокласників; фантастичний роман «Зірки не розкажуть»; цикл для дітей «Казки старої Шовковиці» з власними ілюстраціями); збірка пісень і віршів «Сонях». Мене запрошують на уроки літератури рідного краю, у двох школах співають написані для них гімни, ще в одній у 2021 році 7-мі класи писали за казкою з «Борщика» переказ. 12 квітня того ж року в Національному аерокосмічному центрі в Дніпрі лунала моя пісня. Маю Диплом І ступеня огляду-конкурсу «Українка: жінка-волонтер, жінка-воїн, жінка-герой» (Київ, 2017), Диплом переможця в номінації "краща поезія" фестивалю сучасної української авторської пісні та співаної поезії "Словоспів" (Рівне, 2021), Диплом лавреата поетичного фестивалю-конкурсу «І тихим островом калиновим згадалось батьківське село…» (Брусилів, 2021), Диплом переможця (ІІ місце) в номінації «переклади» Всеукраїнського літературного конкурсу імені Олени Теліги та Олега Ольжича «Тільки тим дана перемога, хто у болі сміятися зміг!»

Коротку прозу колись пробувала, але мені здалося, що там герої не встигають «оживати». Конкурс «День Незалежності 2120» на літературній платформі «Аркуш», де моє оповідання «Пісня» посіло І місце, дав мені можливість впевнитися – встигають!!! Участь в інтернет-конкурсі «Україна. Вчора, сьогодні, завжди» творчого об’єднання «Літавиця» також виявилася успішною – я стала публікантом підсумкової збірки «31. Антологія сучасної української фантастики».

Бажаю усім здійснення їхніх мрій, а головне - здоров'я й МИРУ!

Сайт О. Ліщук [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://olgalishchuk.blogspot.com/

 

 

 

 ОЙ, ДЛЯ ЧОГО Ж ОЧІ МАЮ...                                

Якщо поезія - це Храм,
То я - хатки будую;
Барвисті квіти краплю там,
Ще й гойдалки лаштую...

Десь, може, стріха зависа,
Шибки в віконцях - криво...
Та є в них сонячна краса,
І мешкає в них Диво!

Ховатись можна від дощу,
А ще - відпочивати...
Я щирістю вас пригощу -
Заходьте гостювати!

 

Про мої вірші

Якщо поезія - це Храм,
То я - хатки будую;
Барвисті квіти краплю там,
Ще й гойдалки лаштую...

Десь, може, стріха зависа,
Шибки в віконцях - криво...
Та є в них сонячна краса,
І мешкає в них Диво!

Ховатись можна від дощу,
А ще - відпочивати...
Я щирістю вас пригощу -
Заходьте гостювати!

 

ХАЙ БУДЕ ВСЕ У ВСІХ!

Хай буде все у всіх, чого хто скільки хоче;
Хай радість обійма зажурені серця!
У кожній хай сім′ї мале дитя лопоче,
І зерна золоті хай поле обіця.

Хай буде все у всіх, нехай здійсняться мрії;
Добробут завіта і в місто, і в село!
Хай в спеку мовчазну і в снігові завії
В душі у всіх живе лиш затишне тепло.

Хай мають всі усе, до чого є бажання!
Хай щастя завіта упевнено до вас,
Здоров′я приведе, і успіх, і кохання!
Життя - найбільший скарб - із нами повсякчас!

 

 

 

docx
Додано
14 серпня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку