КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДЛЯ 6 КЛАСУ
Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
|
І семестр |
ІІ семестр |
Діагностування з теми (у формі твору) Діагностування з теми (у формі тестування, відповідей на запитання тощо) |
1 2 |
1 2 |
Уроки розвитку мовлення |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
2 |
2 |
Уроки виразного читання |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
6 |
№ з/п |
Дата 6-В |
Дата 6-Г |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання |
Види діяльності |
|
|
І СЕМЕСТР |
|||||
|
РОЗДІЛ 1. ПІСЕННІ СКАРБИ РІДНОГО КРАЮ |
|||||
|
ТЕМА 1. ЧАРІВНА МЕЛОДІЯ СЛОВА |
|||||
1. |
|
|
Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Пісня – музично-поетичний жанр фольклору. |
Знає про виникнення обрядової поезії, її різновиди; [6 МОВ 1.4.6-1] читає народні пісні відповідно до особливостей інтонації; [6 МОВ 2.1.1-1 розуміє та відтворює зміст почутих пісень, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого; [6 МОВ 1.1.2-2] розрізняє особливості народних пісень відповідно до їх жанрово-родової належності та стильових ознак; [6 МОВ 2.1.2-1] формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу пісень. [6 МОВ 2.2.7-1] |
Робота з епіграфом, афоризмом; Робота із хмарою слів; випереджувальне завдання «Традиції та обряди українців»; «Відстрочена відгадка»; синквейн «Пісня» |
|
2. |
|
|
Народна обрядова пісня, її різновиди. Зв’язок із стародавніми обрядами. Варіантність народних пісень. |
|||
3. |
|
|
Пісні літнього циклу. Русальні пісні «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» |
Читає народні пісні відповідно до особливостей інтонації; [6 МОВ 2.1.1-1] визначає провідні мотиви пісень; [6 МОВ 2.2.3] характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття тексту пісні; [6 МОВ 1.5.3-1] визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; [6 МОВ 2.2.4-1] передає враження від народних пісень; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт. [6 МОВ 2.6.1]
Формулює тему, мету; характеризує поведінку та вчинки героїв; [6 МОВ 1.4.1-1]
Визначає провідні мотиви пісень; [6 МОВ 2.2.1]
Висловлює в усній формі власні почуття, враження. [6 МОВ 1.6.1-1]
Визначає провідні мотиви пісень; передає враження від народних пісень; [6 МОВ 1.2.3-2] за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт. [6 МОВ 2.7.2-1]
Виразно читає твори. [6 МОВ 2.1.2-1] |
Спостереження-дослідження |
|
4. |
|
|
Пісні літнього циклу. Купальські пісні «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» |
Спостереження-дослідження Сенкан |
||
5. |
|
|
Позакласне читання №1.Олекса Воропай. Обжинки. Зажинки. Із книги «Звичаї нашого народу». |
Постер |
||
6. |
|
|
Пісні літнього циклу. Жниварські пісні «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька». Провідні мотиви народних пісень. |
Спостереження-дослідження, Інфографіка |
||
7. |
|
|
РМ№1. Усний твір «Чого допомагає досягнути в житті праця». Складання порадника для однолітків. |
Постер |
||
8. |
|
|
Пісні зимового циклу. «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала». |
Спостереження-дослідження, карта розуму «Тропи», створення реклами за прочитаним твором |
||
9. |
|
|
Пісні зимового циклу. «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка». |
Постер, сенкан |
||
10. |
|
|
Виразне читання №1. Розігрування вертепів, сценок з обрядовими піснями. |
Гра «Упізнай» |
||
11. |
|
|
Пісні весняного циклу. Веснянки «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця». |
Робота в групах «Досліджуємо слово», кроссенс «Українські народні пісні» |
||
12. |
|
|
Література рідного краю №1. Обрядові пісні рідного краю |
Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; [6 МОВ 2.1.1-1] розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; [6 МОВ 1.1.2-2] |
Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю» |
|
13. |
|
|
Діагностична робота №1. Пісенні скарби рідного краю (тести, відповіді на запитання) |
Демонструє знання за темами, що вивчалися; [6 МОВ 3.3.3-2] уміє самостійно висловити судження стосовно певної теми; узагальнює знання з тем у таблиці, схеми; дає відповіді на проблемні запитання; [6 МОВ 1.4.2] висловлює в письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним. [6 МОВ 2.3.2-1] |
|
|
14. |
|
|
Народні колискові пісні: лексичні особливості колискових пісень. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». |
Читає колискові пісні з урахуванням лексичних та інтонаційних особливостей; [6 МОВ 2.1.1-1] характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття тексту пісні; [6 МОВ 1.5.3-1] висловлює власні почуття, враження. [6 МОВ 2.3.2] |
Синквейн «Колискова», гра «Мозаїка»; інтерв’ю «Чи знаю я народні колискові пісні»; вільне есе |
|
15. |
|
|
Пісні літературного походження. Тематика та особливості цих пісень. Урочисті пісні. Гімн. Павло Чубинський та Микола Вербицький. «Ще не вмерла України...» |
Читає літературні пісні відповідно до особливостей інтонації; [6 МОВ 2.1.1-1] визначає основні мотиви пісень; [6 МОВ 2.2.3] розрізняє відому й нову для себе інформацію; [6 МОВ 2.1.2-1] висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу. [6 МОВ 2.3.2-1] |
Робота в групах «Навчаємося спільно», вправа з ключами, сенкан |
|
16. |
|
|
Урочисті пісні. Олександр Кониський. «Молитва». |
Творча майстерня |
||
17. |
|
|
Пісні, що стали народними. Станіслав Чарнецький та Григорій Трух. «Ой, у лузі червона калина похилилася». |
Дослідження-порівняння явищ, карта знань, творча майстерня |
||
18. |
|
|
Дмитро Луценко. «Як тебе не любити, Києве мій». |
Творча майстерня |
||
19. |
|
|
Діагностична робота №2. Есе на тему «Україна – країна вільних людей» або «Символи-обереги українців». |
Створює художні тексти визначених жанрів; [МОВ 3.1] використовує творчо стильові риси художніх текстів при створенні власного тексту; [6 МОВ 4.2.1-1] аналізує зміст написаного; [6 МОВ 3.3.2-1] коригує текст на основі проведеного аналізу. [6 МОВ 3.3.2-2] |
|
|
|
РОЗДІЛ 2. ПОЕТИЧНИЙ ДИВОСВІТ |
|||||
|
ТЕМА 2. ЧУТТЯ ГАРМОНІЇ У СЛОВІ |
|||||
20. |
|
|
Тематичне розмаїття поезії. Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море»), «Іван Підкова». |
Читає поетичні твори відповідно до відповідає мети та інтонаційних особливостей; [6 МОВ 1.1.2-1] визначає основні мотиви поезій; [6 МОВ 2.2.3] характеризує вплив інтонації на зміст; [6 МОВ 1.5.3-1] описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів; [6 МОВ 2.5.1-2] ефективно використовує інформаційні ресурси для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола інтересів; [6 МОВ 2.5.1-3] пояснює вплив поезії на формування естетичного смаку, читацьких інтересів; [6 МОВ 2.3.2-2] обирає самостійно поезії для читання, аргументує свій вибір; [6 МОВ 2.5.1-1] творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; [6 МОВ 4.2.1-1] створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу. [6 МОВ 3.3.2-2] |
«Візитівка письменника», вправи з ключами, робота в групах «Місткий кошик», виразне читання поезії, робота в парах «Навчаємося спільно», творчий експеримент, «Ліричний настрій» |
|
21. |
|
|
Неповторний світ дитинства в поезіях Лесі Українки. «Мрії», «Як дитиною, бувало…». |
Виразне читання поезії, робота в парах «Навчаємося спільно» |
||
22. |
|
|
Леся Українка. «Тиша морська», «Співець». Гармонія людини і природи. Художні, персоніфіковані образи поезій. |
|||
23. |
|
|
Виразне читання №2 поезій напам’ять. |
|
||
24. |
|
|
Література рідного краю №2. Письменники Сумщини. |
розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; [6 МОВ 2.4.2-2] залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір. [6 МОВ 2.5.1-1] |
Творча майстерня |
|
25. |
|
|
Віршована мова. Стопа. Віршовий розмір (ямб, хорей, пірихій). |
Обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті, для розв’язання визначених завдань. |
«Літературознавча експертиза» |
|
26. |
|
|
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Роздуми ліричного героя про родинні цінності та високу духовність |
Характеризує емоційний стан ліричного героя; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; [6 МОВ 2.3.1-1] визначає основні мотиви поезій; [6 МОВ 2.2.3] визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; [6 МОВ 2.2.4-1] пояснює вплив поезії на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів; [6 МОВ 2.3.2-2] висловлює своє ставлення до думок інших, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації. [6 МОВ 1.6.1-1]
|
Гра «Відчуй настрій», літературне лото, гра «Загадкова скринька», «Діаграма Венна», мініпроєкт «Моя бібліотека» |
|
27. |
|
|
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Настрої, почуття, поетичні роздуми ліричного героя про любов, доброту, красу, високу духовність. |
|||
28. |
|
|
РМ№2. Створення власної історії про жар-птицю після її одужання (за допомогою будь-якого засобу візуалізації) |
Малюнок, комікс, буктрейлер,постер |
||
29. |
|
|
Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Роздуми над тим, що потрібно зробити, щоб мрія здійснилася. |
Сенкан Постер |
||
30. |
|
|
Позакласне читання №2. Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка». |
Використовує інформаційні ресурси для задоволення читацьких потреб і розширення інтересів. [6 МОВ 2.5.1-3] |
Кроссенс |
|
31. |
|
|
Діагностична робота №3. Поетичний дивосвіт (тести, відповіді на запитання) |
Демонструє знання за темами, що вивчалися; уміє самостійно висловити судження; узагальнює знання з тем у таблиці, схеми; дає відповіді на проблемні запитання; висловлює в письмовій формі власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у художньому тексті, людей, подій, ситуацій, явищ тощо. [МОВ 4.2] |
|
|
32. |
|
|
Поетичний дивосвіт. Повторення вивченого. |
Демонструє знання за темами, що вивчалися; уміє самостійно висловити судження стосовно певної теми. [МОВ 4.2] |
Постер, мініпроєкт |
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
|
РОЗДІЛ 3. ЖИВИЛЬНІ ДЖЕРЕЛА МУДРИХ КНИГ |
|||||
|
ТЕМА 3. ІЗ ВИДИМОГО ПІЗНАВАЙ НЕВИДИМЕ |
|||||
№ з/п |
Дата |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання |
Види діяльності |
|
33. |
|
|
Повісті на історичну тематику. Жанрові та композиційні особливості повістей. Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» (скорочено). |
Читає прозові тексти у різний спосіб відповідно до мети читання; [6 МОВ 2.1.1-1] формулює тему та основну думку прозового тексту; [6 МОВ 2.2.3-1] співвідносить зміст прозового тексту з історичним та культурним контекстом; [6 МОВ 2.1.3-1] пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації (заголовка, змісту, анотації тощо), [6 МОВ 2.1.2-1] розрізняє складники структури тексту відповідно до його жанрово-родової належності та стильових особливостей; [6 МОВ 2.1.2-1] відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст твору; [6 МОВ 1.2.2-3] характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; [6 МОВ 2.3.1-1] виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів літературного твору (цитат, уривків, епізодів, вчинків персонажів тощо) із власними потребами для особистісного розвитку; [6 МОВ 1.4.5-2] формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; [6 МОВ 2.2.7-1] створює текст за визначеними характеристиками [МОВ 3.1] |
Карта розуму «Епічний твір», «Візитівка письменника», «Оживи світлину», «Відгадай, хто я», робота в групах «Мудрі сови», гра «Темна конячка», «Запитання до тексту», робота з інфографікою, гра «Утрачена інформація», робота в групах «Коло думок», «Моделювання», «Літературознавча експертиза», «Займи позицію», буктрейлер
Творча лабораторія |
|
34. |
|
|
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». Характеристика головних персонажів твору: Грицика та Сашка. |
|||
35. |
|
|
Мужність та відданість героїв твору почесній справі: захист свого народу та рідного краю. Козак Швайка – гідний син своєї Батьківщини. |
|||
36. |
|
|
Дід Кібчик та дід Кудьма – уособлення мудрості українського народу. Вчинки персонажів твору та їх наслідки. |
|||
37. |
|
|
Література рідного краю №3. Твори на історичну тематику письменників рідного краю. |
|||
38. |
|
|
РМ №3 (письмово). Створення допису в соціальних мережах: презентація козацького лицаря – захисника рідної землі. АБО Складання власного продовження твору про пригоди Грицька і Сашка. |
|||
39. |
|
|
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Тема та основна думка поеми. Сюжетні елементи, розгортання подій. Засоби художньої виразності в поемі. |
Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в поемі; [6 МОВ 2.2.2-2] формулює тему та основний мотив поеми; [6 МОВ 1.4.1-1] характеризує поведінку та вчинки героїв; [6 МОВ 2.3.1-1] аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати. [6 МОВ 2.4.2-3] |
«Візитівка письменника», «Оживи світлину», «Запитання до тексту», робота в парах «Досліджуємо слово», літературна вікторина «Упізнай героя», гра «Літературне лото» |
|
40. |
|
|
Ліро-епічний твір. Специфіка ліро-епічного твору. Поеми на історичну тематику (козацька доба). Патріотичні мотиви, героїзм та відвага козаків |
Читає ліро-епічні твори у різний спосіб відповідно до мети читання та композиційних особливостей; [6 МОВ 2.1.1-1] визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; [6 МОВ 2.2.4-1] створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів тощо. [МОВ 3.1] |
Робота в групах «Навчаючи вчуся», «Асоціативний кущ», «Діаграма Венна», вільне есе |
|
41. |
|
|
Діагностична робота№4 (В. Рутківський «Джури козака Швайки», М. Вороний «Євшан-зілля»). Тест. |
Демонструє знання за темами, що вивчалися; узагальнює знання з тем у таблиці, схеми; дає відповіді на проблемні запитання тощо. [6 МОВ 4.1.1] |
|
|
42. |
|
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Захопливий сюжет пригодницької повісті. |
Читає повість у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетно-композиційні особливості та проблематику повістей; [6 МОВ 2.1.1-1] характеризує поведінку та вчинки героїв; [6 МОВ 2.3.1-1] проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в повісті, і власним життєвим досвідом; [6 МОВ 2.3.1-2] проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; [6 МОВ 2.3.1-3] формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; [6 МОВ 2.2.7-1] виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку; [6 МОВ 1.4.5-2] вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, [6 МОВ 4.2.4-1] урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами. [6 МОВ 4.2.4-1] |
Дослідження, випереджальні завдання, інтерв’ю з письменником |
|
43. |
|
|
Приклад справжньої дружби в повісті. Характеристика Яви і Павлуші. |
Гра «Так – Ні», «Займи позицію», ґронування «Образ героя», гра «Упізнай героя» |
||
44. |
|
|
Мрії і дійсність, смішне й комічне у творі. Сюжетні та композиційні елементи повісті. |
«Картинна галерея» (ілюстрації, комікси до творів), рольова гра, літературознавча експертиза
|
||
45. |
|
|
Виразне читання № 3 епізодів повісті, що видалися найцікавішими. Діалоги героїв. |
|
||
46. |
|
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Цікаві й романтичні персонажі твору. |
Випереджувальні завдання, гра «Так - Ні», «Займи позицію» |
||
47. |
|
|
Захопливі пригоди хлопців. Вироблення правил поведінки в лісі. |
Ґронування «Образ героя», гра «Упізнай героя», рольова гра |
||
48. |
|
|
Характеристика персонажів твору. Дружба між хлопцями. Сюжет повісті. |
Кроссенс, «Картинна галерея» (ілюстрації, комікси до творів) |
||
49. |
|
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Клим, Жук та Заєць – персонажі, які здатні прийняти виклики. |
Інтерв’ю з письменницею, упізнай героя, усний портрет |
||
50. |
|
|
Родинні стосунки і сімейні цінності у творі. |
Ґронування «Образ героя» |
||
51. |
|
|
Неймовірні пригоди героїв твору. Захопливий сюжет повісті. Засіб від переляку: вироблення порадника для однолітків, як можна побороти свій страх. Техніки саморегуляції |
Гра «Пазл», карта подій |
||
52. |
|
|
Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся» (скорочено). |
Читає фантастичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання; [6 МОВ 2.1.1-1] визначає тему, сюжетно-композиційні особливості та проблематику повістей; [6 МОВ 2.2.4] творчо опрацьовує прочитаний текст, у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи [6 МОВ 2.7.1-1] окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів; характеризує поведінку та вчинки героїв; [6 МОВ 2.3.1-1] проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом;[6 МОВ 2.3.1-2] розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; [6 МОВ 2.4.2-2] висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із життєвим досвідом, зокрема із читацькою практикою; [6 МОВ 3.2.1-2] за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт. [6 МОВ 2.7.2-1] |
Вправи з ключами, «Мікрофон», «Запитання до тексту», «Моделювання», «Займи позицію», мініпроєкт «Фантастична мандрівка» |
|
53. |
|
|
Образ дівчинки Галі, позитивні та негативні сторони її особистості. Кмітливість та винахідливість героїв твору. |
|||
54. |
|
|
Порушення питань моралі, дружби, добра, любові, толерантного ставлення до інших, прагнення гармонії зі світом. |
|||
55. |
|
|
Таємничі, веселі й незвичайні події у фантастичних творах. Дива в повсякденному світі |
|||
56. |
|
|
Позакласне читання№3. Емма Андієвська. «Казка про яян», «Говорюща риба» (один твір на вибір учителя) |
Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо); висловлює власні почуття до прочитаного. |
Постер Творча лабораторія |
|
57. |
|
|
Діагностична робота№4. Есе на тему «Що потрібно, аби дружба між людьми була міцною і тривалою» або «Що таке толерантне ставлення до інших ?» (за вивченими творами) |
Створює художні тексти визначених жанрів; [МОВ 3.1] використовує творчо стильові риси художніх текстів при створенні власного тексту. [6 МОВ 4.1.1] |
|
|
|
ТЕМА 4. ВІД СМІШНОГО ДО ВЕЛИКОГО |
|||||
58. |
|
|
Гумористичні твори. Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Степан Руданський. «Добре торгувалось». |
Читає гумористичні твори в різний спосіб відповідно до мети читання та інтонаційних особливостей; [6 МОВ 2.1.1-1] визначає тему, сюжетно-композиційні особливості та викривальну спрямованість гуморесок; [6 МОВ 1.4.1] характеризує особливості форми гуморесок та співомовок, зумовлені змістом; [6 МОВ 2.2.6] формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; [6 МОВ 2.2.7-1] за мотивами прочитаного виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку; [6 МОВ 1.4.5-2] проекціює власний або відомий життєвий досвід на порушені в гумористичних творах проблеми тощо. [6 МОВ 2.2.1-2] |
Синквейн «Гумор», «Інтерв’ю з письменником», робота в групах «Дерево рішень» «Запитання до тексту», «Творча майстерня», мініпроєкт «У полоні сміху»
Постер |
|
59. |
|
|
Степан Руданський. «Запорожці у короля», «Торбин брат». |
|||
60. |
|
|
Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних творів. Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». |
|||
61. |
|
|
Роль гумору в житті українців. Павло Глазовий. «Заморські гості», «Похвала». |
|||
62. |
|
|
Позакласне читання №4. Павло Глазовий. «Кухлик», «Допитливий син». |
|||
63. |
|
|
Виразне читання №4 гуморесок напам’ять. |
Гра «Хто краще» |
||
64. |
|
|
Байка. Гумор і сатира в байках. Герої байок. Будова та алегоричний зміст. Леонід Глібов. «Щука». |
Читає байки відповідно до інтонаційних особливостей та мети читання; [6 МОВ 2.1.1-1] характеризує порушені в байці проблеми; виявляє і відтворює алегоричний зміст байки; [6 МОВ 1.2.1] творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення; характеризує поведінку та вчинки героїв тощо[6 МОВ 2.3.1-1] |
«Візитівка письменника», синквейн «Байка», створення ілюстрацій до байок, Інсценізація байки |
|
65. |
|
|
Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». |
|||
66. |
|
|
РМ №4 (усно). Інсценізація байок. |
Створює власний творчий продукт. [6 МОВ 2.7.2-1] |
Рольова гра |
|
67. |
|
|
Література рідного краю №4. Остап Вишня. «Паралелепіпед». |
Аргументує власну оцінку прочитаного тексту[6 МОВ 2.4.2-3] |
Постер |
|
68. |
|
|
Науково-художня та науково-популярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури. Навчальна література, тексти із ЗМІ (загальне ознайомлення). Книги серії «Життя видатних дітей». Анна Багряна «Квіти від жар-птиці» |
Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; [6 МОВ 2.1.1-1] аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; [6 МОВ 2.4.2-3] розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них. [6 МОВ 2.2.6-2] |
Робота в парах «Навчаємося спільно», «Запитання до тексту», «Відстрочена відгадка», «Шість капелюхів мислення», «Мікрофон», «Рольова гра» |
|
69. |
|
|
Діагностична робота №6. Від смішного до великого (тести, відповіді на питання) |
Демонструє знання з теми; уміє самостійно висловити судження стосовно певної теми. [6 МОВ 4.1.1] |
|
|
70. |
|
|
Підсумковий урок. Повторення вивченого. |
Демонструє знання за темами, що вивчалися; уміє самостійно висловити судження стосовно певної теми. [6 МОВ 4.1.1] |
Мініпроєкт |
|