Календарно-тематичне планування
з української літератури для 7 класу на І семестр 2022-2023 навчального року
Обов’язкова кількість видів контролю
І семестр |
|
Дата |
Контрольні роботи у формі: |
2 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
||
Уроки розвитку мовлення* (у+п) |
2 |
|
|
||
|
2 |
|
Перевірка зошитів |
4 |
|
Календарно-тематичне планування складено за програмою : Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804.
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
||
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
||||
|
ВСТУП |
||||
1. |
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє функції літератури як мистецтва слова та називає їх. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про функції мистецтва, його місце в житті людини. НЛ–3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби в читанні художніх творів та ознайомленні з іншими видами мистецтва. |
|
|
ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ |
||||
2. |
|
Соціально-побутові пісні, їх види. Народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть».
|
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень; добирає висловлювання відомих людей про українські пісні, коментує їх; вдумливо читає суспільно-побутові пісні, коломийки; аналізує їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи роль художніх засобів, специфічні ознаки народної пісні та коломийки. Вивчає напам’ять: 1 пісню (на вибір). Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про роль народної пісні в житті людини; про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; розуміє важливість відродження народної творчості для сьогодення; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва. НЛ–2, 3 ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (2 пісні — на вибір учителя). Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо), їхнє ідейно-художнє багатство. Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: суспільно-побутові пісні, коломийки. МЗ: козацька доба (історія України). 42 Емоційно-ціннісне ставлення Осмислення значення пісенної спадщини українців, усвідомлення важливості відродження й вивчення оригінальної творчості в наш час. |
|
3. |
|
Соціально-побутові пісні. «Ой у степу криниченька».
|
|
||
4. |
|
Виразне читання №1. Виразне читання народних пісень напам'ять.
|
|
||
5. |
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки».
|
|
||
6. |
|
РМ №1. Написання твору-роздуму на одну із тем: «У піснях – історія мого народу», «Пісня – душа народу», «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине…», «Народна пісня – злет душі людської». (письмово).
|
|
||
7. |
|
Контрольна робота №1. «Із пісенних скарбів» (тестування).
|
|
||
8 |
|
Аналіз контрольної роботи. Література рідного краю №1. Пісенне багатство рідного краю. |
|
||
Тематична |
|||||
|
ПРО МИНУЛІ ЧАСИ |
||||
9. |
|
І. Франко — митець і громадський діяч. Історична повість «Захар Беркут». |
|
Предметні компетентності Учень/учениця: розповідає коротко про І. Франка; знає історичну основу повісті; переказує і коментує зміст; визначає тему повісті; характеризує образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; підтверджує власну думку цитатами з тексту; визначає улюбленого героя; аналізує роль художніх засобів, особливості мови; пояснює роль діалектизмів. Ключові компетентності Учень/учениця: висловлює судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації; розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини, приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині. НЛ-1, 2, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності в дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей. |
|
10. |
|
І. Франко. «Захар Беркут». Сюжет. Змалювання героїчної боротьби русичів Проти монголо-татарських нападників.
|
|
||
11. |
|
І. Франко. «Захар Беркут». Провідні мотиви повісті.
|
|
||
12. |
|
І. Франко. «Захар Беркут». Образи героїв твору.
|
|
||
13. |
|
І. Франко. «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Особливості мови повісті. |
|
||
14. |
|
Т. Г. Шевченко — видатний український поет. Вірш «Мені тринадцятий минало».
|
|
Предметні компетентності Учень/учениця: знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; виразно й осмислено читає твори; аналізує роздуми поета про сирітське дитинство; пояснює роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало»; визначає ознаки балади («Тополя»), фольклорну основу твору, народно-пісенні засоби; аналізує твір «Заповіт». Ключові компетентності Учень/учениця: дискутує з приводу порушених у творах проблем; критично оцінює тексти; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва. Вивчає напам’ять: «Як умру, то поховайте...». НЛ-2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам). |
|
15. |
|
Тарас Шевченко. «Тополя».
|
|
||
16. |
|
Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…».
|
|
||
17. |
|
Контрольна робота №2. «Про минулі часи: творчість І.Франка, Т. Шевченка» (розгорнуті відповіді на запитання). |
|
||
Тематична |
|||||
18. |
|
Аналіз контрольної роботи. А. Чайковський. «За сестрою».
|
|
Предметні компетентності Учень/учениця: аналізує повість; визначає її жанрові ознаки; характеризує образи козаків-запорожців; з’ясовує фольклорні мотиви, засоби; висловлює власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя. Ключові компетентності Учень/учениця: складає план до характеристики Павлуся; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й образотворчому мистецтві. НЛ-2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості. |
|
19. |
|
А. Чайковський. «За сестрою». Сюжет.
|
|
||
20.
|
|
Андрій Чайковський. «За сестрою» Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). ТЛ: романтичний герой, |
|
||
21. |
|
Андрій Чайковський. «За сестрою» Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. |
|
||
22. |
|
Позакласне читання №1. В. МАЛИК. «Фірман султана». |
|
|
|
23. |
|
М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять».
|
|
Предметні компетентності Учень/учениця: знає про звичаї і традиції українського народу; переказує зміст розділів повісті; характеризує образ Михайлика, його сприйняття життя, образи діда, батьків, подружки Люби; визначає головну думку твору; з’ясовує роль художніх засобів та елементів фольклору; пояснює своє розуміння образу гусей-лебедів. Ключові компетентності Учень/учениця: усвідомлює необхідність гармонійного розвитку особистості для самореалізації; дискутує щодо проблем самореалізації творчої особистості; поваги до представників старшого покоління. НЛ-1, 2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Шанобливе ставлення до старших, любов до батьків, природи і світу - важливі моральні цінності людини. Потреба розвивати фантазію, уяву. |
|
24. |
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…» Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).
|
|
||
25. |
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…» Звичаї, традиції українців. |
|
||
26. |
|
М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образи повісті. |
|
||
27. |
|
М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів.
|
|
||
28. |
|
Розвиток мовлення №2. Переказ одного з улюблених епізодів повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять» (усно). |
|
||
29. |
|
Контрольна робота №3. «Творчість А.Чайковського, М. Стельмаха». Контрольний письмовий твір на одну із тем: «Павлусь – відважний лицар і герой» (за повістю А.Чайковського «За сестрою»); «Шанобливе ставлення до природи у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».
|
|
|
|
30. |
|
Аналіз контрольної роботи. Позакласне читання №2. Леся Демська.. «У ніч Святого Миколая».
|
|
|
|
31. |
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
Тематична |
|
|