Урок української літератури "Козацькому роду нема переводу"(За твором А.Чайковського "За сестрою"

Про матеріал
Мета уроку:навчити учнів осмислювати ідейно-художній зміст повісті,розкрити образи козаків,їхні звичаї та традиції,розвивати навички характеризувати образи,виховувати на прикладі образів козаків лицарські чесноти,віру в перемогу добра та справедливості
Перегляд файлу

                   Козацькому роду нема переводу

(за твором Андрія Чайковського «За сестрою»)

Мета:

*навчити учнів осмислювати ідейно-художній зміст повісті, розкрити образи козаків, їхні звичаї та традиції;

*розвивати навички характеризувати образи, зокрема образ Павлуся;

*Виховувати на прикладі образів козаків лицарські чесноти, віру в перемогу добра й справедливості.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань

Обладнання: Текст твору «За сестрою» А Чайковського, ілюстрації, схема-сходинки «Шлях від дитинства до відважного козака»,карта України, паперові сердечка

1.Організаційний момент

Учитель.  Сьогоднішній урок хочеться розпочати віршем,який налаштує вас на роботу

Заспіваю вам не пісню

Про стару старовину,

Розкажу я вам не казку,

А бувальщину одну.

Розкажу вам про минуле,

Що вже мохом поросло,

Що нащадками забуте,

За водою попливло.

-Діти, як ви думаєте, про яке минуле ми поведемо мову на уроці?(Про козаків)

Так, сьогодні ми помандруємо в далеке минуле нашого краю, побачимо, як жили наші діди і прадіди-славні українські козаки. Тому тема нашого уроку звучить так: «Козацькому роду нема переводу» Характеристика образу Павлуся.

 Отож, сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися, що означає бути справжнім козаком, вчитимемося характеризувати героя, виховуватимемо віру в перемогу добра й справедливості.

Актуалізація опорних знань

Ви вже ознайомилися зі змістом повісті. Тому ми перевіримо зараз чи уважно ви читали твір за допомогою інтерактивної вікторини https://learningapps.org/watch?v=p7dff830c22

-Вслухайтесь у слово лицар. Які асоціації у вас виникають?

1.Створення асоціативного куща до слова «лицар»

-Як називається острів, що заселяли козаки?

2.Розповідь за ілюстрацією(на картинці зображена Запорізька Січ)

(учні розповідають про звичаї та традиції Січі)

3.Робота над схемою-сходинками «Шлях до відважного козака»

Завдання: спробуйте дослідити шлях Павлуся від дитинства до відважного козака

1.Сходинка-дитинство,затьмарене смертю

2.Сходинка-відважність

3.Сходинка-страждання

4.Сходинка -кмітливість

5.Сходинка-милосердя (до кожної сходинки учні добирають приклад із тексту)

Отже, за допомогою хмари слів охарактеризуйте головного героя Павлуся

Запишіть характеристику в зошит.

Закріплення знань

1.Зі слів складіть вислови, вкажіть кому належать ці слова

1.Та не тепер,весною аж, їдьте додому, тому і не жити більше ,кого зимовий степ обійме.(Девлет-Герей)

2.Як сьогодні, не були такі щасливі,сестро ,давно ми(Павлусь)

3.Та вибач, до татарів покажу, я тобі дорогу, що тебе трохи спутав (Харциз)

4.Ми стрінулись, ось де, соколи,сини мої.(Батько Степан)

2.Творча гра «Хто швидше

Павлусь

аркан

Девлет-Гірей

бублики з медом

Харциз

сідло з червінцями

Непорадний

грамота

3.Зачитай уривок з тексту, дивлячись на малюнок

за сестрою аналіз

4.Укажи героя»

-Безліч прислів`їв та приказок було створено народом про козаків.Пропоную вам ознайомитися з ними і вказати,кого з героїв вони стосуються.

1.Козак у дорозі,а надія в Бозі (Павлусь)

2.За честь голова гине (Тріска)

3.Бог не без милості, козак не без долі (Перемога козаків)

4.Козак з біди не заплаче (Петро)

5.Слава не поляже, а про себе розкаже (Козаки-непереможний народ)

-Які риси вдачі ви хотіли б запозичити від Павлуся?(учні дають відповіді)

5.Складання сенкану до образу Павлуся

Підсумок уроку

-Українці протягом багатьох століть обороняли землю від загарбників, які зазіхали на її кордони. Тож ми, сучасне покоління, повинні брати приклад у них, як  любити свою рідну країну, рідних. Протягом уроку ваші паперові сердечка наповнювалися вашою любов`ю до рідного краю, тож подаруймо їх нашій Україні (учні приклеюють сердечка на карту України)

Дз створити пантбук до твору

 

docx
Додано
11 серпня 2022
Переглядів
1228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку