Українська література
(35 год, 1 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 9-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К. В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О. М. Івасюк, С. А. Кочерга, Л. І. Кавун, О. І. Неживий, Н. В. Михайлова, Р. В. Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
І семестр
1 |
Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивіду альність митця. Усна народна творчість |
|
2 |
«Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько» (на вибір), «Ой під вишнею, під черешнею». Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить». |
|
3 |
Давня українська література. Українська середньовічна література ХІ–ХV ст. Розвиток писемності після хрещення Руси-України (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава). |
|
4 |
Перекладна література. Біблія (фрагменти). Легенди про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Біблія як Святе Письмо й художній текст. Українські переклади Біблії (П. Куліш, І. Пулюй, І. Нечуй-Левицький, І. Огiєнко, І. Хоменко). |
|
5 |
«Слово о полку Ігоревім» – давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. |
|
6 |
Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму. Поетичність образу Ярославни. Образ Руської (української) землі. |
|
7 |
Українська література доби Ренесансу і доби Бароко. Розвиток книгодрукування. Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський. Загальні відомості про козацькі літописи (Само видця, Г. Граб’янки, С. Величка) та «Історію русів». |
|
8 |
Григорій Сковорода «Сад Божественних пісень», «Байки Харківські», філософські трактати. |
|
9 |
«Бджола та Шершень». «Всякому місту – звичай і права»,«De libertate». |
|
10 |
Контрольна робота. Фольклор. Писемні пам’ятки Київської Русі. «Слово о полку Ігоревім», Творчість Г. Сковороди |
|
11 |
Літературний процес кінця ХVIII – першої половини ХІХ ст. Основні художні напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реалізму; бурлескна стильова течія). Визначні українські письменники. Іван Котляревський. Творчість письменника – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. |
|
12 |
Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в поемі «Енеїда». Характеристика героїв поеми, образ Енея. |
|
13 |
Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» Наталка як уособлення найкращих рис української жінки. |
|
14 |
Григорій Квітка-Основ’яненко – батько української прози. «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму. |
|
15 |
Урок мовленнєвого розвитку. Уведення власних описів в інтер’єр, портрет, пейзаж повісті Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся» (письмово). |
|
|
ІІ семестр |
|
16 |
Література українського романтизму. Поети-романтики. Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». |
|
17 |
Євген Гребінка. Вірш «Човен». «Ні, мамо, не можна нелюба любить», «Чёрные очи» |
|
18 |
Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба». Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах повісті. |
|
19 |
Піднесено-героїчний образ головного героя – Тараса Бульби. Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. |
|
20 |
Контрольна робота. Творчість поетів-романтиків, М. Гоголя, Котляревського, Квітки-Основ’яненка |
|
21 |
Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Перші поетичні твори («Причинна», «Думи мої, думи мої…»). |
|
22 |
«Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки». «До Ос нов’яненка». Національна проблематика періоду «Трьох літ». |
|
23 |
Поема «Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність. Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Образ оповідача в поемі. |
|
24 |
«Кавказ» – пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Проблематика поеми. Художні особливості твору, актуальність його. |
|
25 |
«І мертвим, і живим, і ненародженим…» Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. |
|
26 |
«Вічна» тема матері й сина. Романтичний тип утілення теми жіночої долі («Катерина»).Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі («У нашім раї на землі…»). |
|
27 |
Еволюція жіночого образу. Реалістично-побутовий тип утілення теми жіночої долі («Наймичка»). |
|
28 |
Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. «Доля», «Росли укупочці, зросли…». |
|
29 |
Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Ідея єдності й згоди в поезії «Злоначинающих спини…». Світова велич українського поета. |
|
30 |
ПЧ. Т. Шевченко «Назар Стодоля» |
|
31 |
П. Куліш. «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Похо дження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. |
|
32 |
Символи роману. Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького. |
|
33 |
Марко Вовчок. Повість «Інститутка». Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі. |
|
34 |
Контрольна робота. Творчість Т. Шевченка, П. Куліща, Марка Вовчка |
|
35 |
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|