Календарно-тематичне планування з української літератури для 9 класу за новою програмою

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 9 класу за новою програмою
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з української літератури для 9 класу

 

І семестр

 

Кількість уроків – 30

Розвиток мовлення – 1у+1п

Контрольні твори – 1

Позакласне читання – 2

Література рідного краю – 1

Творів напам’ять – 2

 

№ з/п

Зміст уроку

К-сть год.

Дата

Примі-тка

1

Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця.  

1

 

 

 

УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

 

2

Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття укр. фольклору. Види родинно-побутових пісень. Традиційна символіка. ТЛ: народна пісня.

1

 

Вивчити напам'-ять 1 пісню або баладу (на вибір)

3

Родинно-побутові пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен». Культ романтизованих почуттів, сентиментальний пафос. Жартівливі пісні «Ой під вишнею, під черешнею».

1

 

4

Література рідного краю. Фольклорні пісні нашої місцевості.

1

 

5

Українські народні балади. «Ой ле­тіла стріла», «Ой на горі вогонь горить». Тематика та стильові особливості, сюжет, герої. Класифікація балад. ТЛ: балада.

1

 

6

Позакласне читання. Сучасні твори на основі фольклорних мотивів.

1

 

 

 

ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

 

7

Українська середньовічна література XI —XV ст. Розвиток писемності. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава). Перекладна й оригінальна література.

1

 

 

 

8

Перекладна література. Біблія — Святе письмо й художній текст. Біблія (фрагменти). Притча про блудного сина. ТЛ: притча.

1

 

 

9

Легенди: про Вавилон­ську вежу, про Мойсея. Українські переклади Біблії. Використання біблійних тем, сюжетів, моти­вів, образів у світовій та українській літературах.  

1

 

 

10

Пам’ятки оригінальної літератури княжої Руси-України. Лі­тописи як історико-художні твори.«Повість минулих літ», «Поученіє Володимира Мономаха», «Києво-Печерський Патерик». ТЛ: літописи, ліро-епіка.

1

 

 

11

«Слово о полку Ігоревім» — давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади і переспіви його в ХІХ—ХХ ст. Питання авторства.

1

 

 

12

Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі.  Наскрізна ідея патріотизму.

 

 

 

13

Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.

 

 

 

14

Українська література ренесансу і бароко. Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Видатні діячі української культури.  ТЛ: Ренесанс, Бароко.

1

 

 

15

Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця,  Г. Грабянки, С. Величка) та «Історію русів». Вертеп як вид лялькового театрального дійства.

1

 

 

16

Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа. Його християнські морально-етичні ідеали. Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки харківські» («Бджола та Шершень»).

1

 

Вивчити  «Всяко-му місту – звичай і пра­ва»

17

Григорій Сковорода. Збірка «Сад божественних пісень»  («Всякому місту — звичай і права», «De libertate»). Біблійна основа творчості його та  вчення про самопізнання і «сродний труд».

1

 

18

Контрольна робота. Усна народна творчість. Давня українська література.  Тест.

1

 

 

 

НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

 

19

Українська література як нова, новочасна. Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес кінця ХVIII — першої половини ХІХ ст. Основні художні напрями. Визначні українські письменники.

1

 

 

20

Іван Котляревський. Творчість письменника — но­вий етап у розвитку національного самоусвідомлен­ня. Драматург і театральний діяч. Історія появи «Енеїди».

1

 

 

 

21

Композиція, сюжет, тематика, проблематика, ідея «Енеїди». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в ній. ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія.

1

 

 

22

 Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в ній. Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла).

1

 

 

23

Розвиток мовлення. «Національний  колорит поеми «Енеїда» – цитатна розповідь.

1

 

 

24

Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» - перший твір нової української драматургії. Сценічне життя твору.

1

 

 

25

Розвиток мовлення. Характеристика персонажів драми. Наталка як уособлення кращих рис української жінки.

1

 

 

26

27

Розвиток мовлення.  Контрольна робота. Письмовий твір-розповідь у публіцистичному стилі на одну з тем: «Картини народного побуту в поемі І. Ко-тляревського «Енеїда», «Утвердження народної моралі, внутрішньої краси людини у  п’єсі І. Котляревського «Наталка Полтавка», «Енеїда» І. Котляревсь-кого – енциклопедія українознавства». 

 

 

2

 

 

28

Григорій Квітка-Основ'яненко – батько української прози. Гуманізм, хрис-тиянські ідеали, етногра­фічне тло творів. П. Куліш про Г. Квітку. «Маруся» - перша україномовна повість. ТЛ: сентимента­лізм.

1

 

 

29

Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень.  Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору.

1

 

 

30

Контрольна робота. Нова українська література. (І.Котляревський, Г. Квітка-Ос-нов’яненко). Тест.

1

 

 

31

Позакласне читання. Г.Квітка-Основ’яненко. «Сватання на Гончарівці». Картини життя українського села.

1

 

 

32

Повторення й узагальнення вивченого.

1

 

 

 

 

 

ІІ семестр 

 

Кількість уроків – 33

Розвиток мовлення – 1у+1п

 Контрольні твори – 1

Творів напам’ять – 3

Позакласне читання – 2

Література рідного краю – 1                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

 

№ з/п

Зміст уроку

К-сть год.

Дата

Примі-тка

33

Розвиток мовлення. Складання тез літературно-критичної статті. Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху («Руська трійця»).

1

 

 

34

Поети-романтики (Л.Боровиковський, П. Гулак-Артемовський, Є. Гребінка, М.Кос-томаров, А. Метлинський, В. Забіла, М. Петренко, О. Афанасьєв-Чужбинський,       М. Шашкевич.  Значення романтизму для розвитку слов’янських літератур.

1

 

 

35

П. Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання. Засоби роман-тичного зображення. Фольклорна основа твору. ТЛ: романтизм.

1

 

 

36

Є. Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна лірика поета («Ні, мамо, не можна нелюба лю-бить», «Чёрные очи» та ін.). ТЛ: романс.

1

 

 

 

МИКОЛА  ГОГОЛЬ

 

37

М. Гоголь.   Його творчість та її місце на порубіжжі культур двох народів. Вираже-ння глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело.

1

 

 

38

Повість «Тарас Бульба». Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору; піднесено-героїчний образ головного героя.

1

 

 

39

Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Вплив творчості М. Гоголя  на розвиток українського письменства.

1

 

 

 

ТАРАС  ШЕВЧЕНКО

 

40

Т. Шевченко –  геніальний поет, мислитель, пророк національного відроджен­ня України. Періоди творчості Кобзаря.

1

 

 

41

Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої…»).

1

 

 

4243

Історична тема («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»). Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка»).  ТЛ: послання.

2

 

 

44

Національна проблематика періоду «трьох літ». Поема («комедія») «Сон» і сучасна поетові суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом “сну”, його роль.

1

 

Напам'-ять ури­вок (на вибір)

45

Протистояння імперського режиму й віль­нодумної, національно свідомої особистості в поемі. Сатиричний пафос поеми. ТЛ: гротеск, контраст, умовність.

1

 

46

Поема «Кавказ» – пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Узагальнена ідея поеми — неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарб-ницьких воїн.

1

 

 

47

Послання «І мертвим, і живим, і ненарожденним...» Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості.

1

 

Напам'-ять ури­вок (на вибір)

48

Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору.

1

 

49

Контрольна робота. Нова українська література (поети-романтики, М.Гоголь, Т.Шевченко). Тест.

1

 

 

50

«Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу в поемі Т. Шевченка «Кате­рина».

1

 

 

51

Еволюція жіночого образу в поемі Т. Шевченка «Наймич­ка».

1

 

 

52

Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі  у вірші «У нашім раї на землі…» Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю.

1

 

 

53

Розвиток мовлення. Усний твір-характеристика улюбленого жіночого образу з творів Шевченка.

1

 

 

54

Лірика Т. Шевченка періоду арешту, заслання і після повернення з нього. «Росли укупочці, зросли...», «Доля». Риси автобіографізму в образі ліричного героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі. ТЛ: ліричний герой, медитативна лірика.

1

 

Напам'-ять вірш «Доля»

55

Позакласне читання. Найголовніше – почути голос душі. А.Бачинський «140 децибелів тиші».

 

 

 

56

Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності. Глибока смута пророка занепадом моральності. Біблійні реалії в текстах творів. ТЛ: псалом.

1

 

 

57

Розвиток мовлення. Контрольна робота. Твір-розповідь у публіцистичному стилі на одну з тем: «Мій улюблений твір Кобзаря», «Образ України у Шевченкових творах», «Мрії Шевченка про майбутній суспільний лад і наша сучасність».

1

 

 

58

Світова велич поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Вшанування пам’яті поета в Україні й за кордоном.

1

 

 

59

Позакласне читання. Переклади та переспіви творів Т.Шевченка. Твори про Т.Шев-ченка.

1

 

 

 

ПАНТЕЛЕЙМОН  КУЛІШ

 

61

П. Куліш – перший український літературний критик, перекладач, автор підручників, першого українського правопису “кулішівка”. Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність П. Куліша.

1

 

 

62

«Чорна рада» П. Куліша — перший україно­мовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю.  ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний ро­ман.

1

 

 

63 64

Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку. Оцінка роману Т. Шевченком.

2

 

 

 

МАРКО  ВОВЧОК

 

65

Марко Вовчок. Життя і творчість письмен­ниці. Марко Вовчок як перекладач. «Народні оповідання». Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка».

1

 

 

66

«Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини.  ТЛ: реалізм.

1

 

 

67

Образи персонажів — людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.

1

 

 

68

Контрольна робота. Нова українська література (Т.Шевченко, П.Куліш, Марко Вовчок). Тест.

1

 

 

69

Література рідного краю. Макс Кідрук, «Мексиканські хроніки». Історія про зухвалу та абсурдну Мрію,  яка врешті-решт утілилась у життя.

1

 

 

70

Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Гуськова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Прилипко Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Зимонина Ольга Маратівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Волошко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Матвійчук Сергій Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Фоменко Юлія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
До підручника
Українська література 9 клас (Коваленко Л.Т., Бернадська Н.І.)
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
20479
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку