Календарно-тематичне планування з української мови
для 1 класу НУШ з інклюзивним навчанням ( для дитини з ЗПР)
за підручником М. С. Вашуленко ІІ семестр
Календарно-тематичне планування з української мови
для 1 класу НУШ з інклюзивним навчанням ( для дитини з ЗПР)
за підручником М. С. Вашуленко
ІІ семестр
№ уроку
|
Дата |
Тема уроку |
Спрямованість корекційно- розвивальної роботи |
1 |
|
Знову в класі ми всі разом! Звуки [г], [г'], позначення їх буквою «ге». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання тексту. |
Розвиток пізнавальних умінь. Оволодіння вміннями звуко-буквеного аналізу слова. Розрізнення значення слова. Удосконалення знань про звуки та букви українського алфавіту. |
2 |
|
Письмо малої букви г. Написання складів та слів із буквою г. Складання і записування слів із вивчених букв. |
Користування навичками упізнавання букв і вміннями підбирати потрібні букви на уроках. |
3 |
|
Закріплення звукового значення букви «ге». Читання слів. Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту «Конкурс у класі». |
Розвиток слухового сприймання. Розвиток словесної пам’яті. Збагачення словникового запасу. Розвиток уміння висловлювати власні думки, почуття, власне ставлення до прочитаного. |
4 |
|
Письмо великої букви Г. Написання складів, слів із буквою Г. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
Розвиток каліграфічних навичок письма.
|
5 (Ущ.) |
|
Звук [ґ], позначення його буквою «ґе». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Скоромовки. Виразне читання віршів. Закріплення звукових значень букв «ге», «ґе». Опрацювання тексту «На городі». |
Робота над удосконаленням звуковимови. Вживання нових слів у власних висловлюваннях.
|
6 |
|
Письмо малої букви ґ. Написання складів та слів з буквою ґ. Складання речень за малюнком. |
Користування елементарними уміннями правильного написання букв, складів, списування слів, складання і записування речень. |
7 |
|
Письмо великої букви Ґ. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів. |
Розвиток дрібної моторики, вміння аналізувати написане з опорою на зразок |
8 |
|
Буква «знак м’якшення» (ь), позначення нею на письмі м’якості приголосних. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовні вправи. |
Удосконалення правописних вмінь. Удосконалення мовно-рухових навичок під час читання. Розвиток навичок читання складів і слів з буквою ь. |
9 |
|
Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими літерами. Написання буквосполучень, слів. |
Користування елементарними уміннями правильного написання букв, складів, слів. |
10 |
|
Закріплення букви «знак м’якшення». Буквосполучення ьо. Звуковий аналіз слів. Опрацювання тексту, добір до нього заголовка. |
Формування усвідомленого засвоєння звукових значень букви ь, буквосполучення ьо. |
11 |
|
Повторення правил з’єднання вивчених букв. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
Розвиток графічних та правописних вмінь. |
12 |
|
Звук [х], позначення його буквою «ха». Читання слів. Звуковий аналіз слів. Опрацювання тексту «Казкові хмаринки». Робота з дитячою книжкою. |
Розвиток навичок складового читання. Формування умінь усвідомленого, виразного читання речень. |
13 |
|
Закріплення звукового значення букви «ха». Опрацювання тексту «Христинка» (за А. Свашенко). Скоромовка. |
Робота над удосконаленням звуковимови під час вивчення скоромовки. |
14 (Ущ.) |
|
Письмо малої і великої букви х, Х, складів і слів із ними. Складання речень, поданих друкованим шрифтом. Розвиток зв’язного мовлення. |
Удосконалення графічних та правописних навичок . Розвиток зв’язного мовлення. |
15 |
|
Звук [ж], позначення його буквою «же». Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів і слів. Скоромовка. Опрацювання вірша М. Воробйова «Сто дібров». Мовні вправи. |
Формування усвідомленого засвоєння звукових значень букви «же». |
16 |
|
Письмо малої букви ж. Написання буквосполучень та слів із буквою ж. Навчальний диктант. |
Розвиток дрібної моторики, вміння аналізувати написане з опорою на зразок. |
17 |
|
Закріплення звукового значення букви «же». Опрацювання текстів «Великі жуки», «Пізнавай хижих тварин». |
Розвиток навичок усвідомленого, виразного читання.
|
18 |
|
Письмо великої букви Ж. Написання складів. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом. |
Формування правописних вмінь. |
19 |
|
Звук [ш], позначення його буквою «ша». Зіставлення звуків [ж] — [ш]. Читання слів, речень. Опрацювання тексту «Пошта». Опрацювання вірша « На березі береза» (за А. Качаном)і тексту «Привіт, Сашку!». |
Формування умінь усвідомленого, виразного читання слів, речень. |
20 |
|
Письмо малої букви ш. Написання складів, слів та речень. Словниковий диктант. |
Розвиток навичок письма під диктування. |
21 |
|
Звук [ч], позначення його буквою «че». Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи. Скоромовки. |
Формування усвідомленого засвоєння звукових значень букви «че», буквосполучень, слів, речень. |
22 |
|
Письмо великої букви Ш. Написання буквосполучень, слів та речень. |
Розвиток уміння писати вивчені букви, слова, речення. |
23 |
|
Закріплення звукового значення букви «че». Опрацювання тексту «Наш веселий клас» (за М. Чумарною). Розігрування сценки за віршем. Робота з дитячою книжкою. |
Розвиток вміння читати слова з вивченими буквами. Розвиток пізнавальних умінь, діалогічного мовлення. |
24 (Ущ.) |
|
Письмо великої букви Ч, складів та слів із нею. Порівняння написання букв Ч та У. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. Письмо під диктування. Розвиток зв’язного мовлення. |
Розвиток навичок письма під диктування. Засвоєння гігієнічних правил письма. Розвиток каліграфічних навичок письма. |
25 |
|
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Річка Черемош» |
Розвиток вміння визначати головну думку тексту. |
26 |
|
Звуки [ц], [ц'], позначення їх буквою «це». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовні вправи. Опрацювання вірша «Порожній козуб» (за В. Лучуком). |
Розвиток навичок читання складів і слів з новими буквами. Формування умінь здійснювати звуко-буквенний аналіз слова. |
27 |
|
Письмо малої букви ц. Письмо складів та слів із буквою ц. Списування слів, поданих друкованим шрифтом. |
Розвиток каліграфічних навичок письма.
|
28 |
|
Закріплення звукових значень букви «це». Опрацювання вірша «Скільки олівців?» (за Ф. Петровим). Загадки. |
Удосконалення мовно-рухових навичок під час читання. |
29 |
|
Письмо великої букви Ц, буквосполучень та слів із нею. Написання речень. |
Користування елементарними уміннями правильного написання букв, складів, списування слів. |
30 (Ущ.) |
|
Буква «я», позначення нею сполучення звуків [йа]. Позначення буквою «я» звука [а] та м'якості попереднього приголосного. Звуковий аналіз слів. Опрацювання казки «Родичі». Опрацювання віршів Л. Цілик «Сонечко», Г. Манів «Сонечкова донечка». |
Розвиток навичок читання складів і слів з буквами я, ь. Формування усвідомленого сприйняття графеми, позначення звуків буквами.
|
31 |
|
Письмо малої букви я. Написання буквосполучень, слів. Звуковий аналіз слів. |
Удосконалення навичок писемного мовлення. |
32 |
|
Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу]. Позначення буквою «ю» звука [у] та м'якості попереднього приголосного. Читання складів, слів. Опрацювання вірша А. М’ястківського «Весна». |
Розвиток навичок читання складів і слів з буквами я, ю, ь. |
33 |
|
Письмо великої букви Я, буквосполучень із нею. Доповнення і записування речень. Складання й записування слів. |
Користування навичками упізнавання букв і вміннями підбирати потрібні букви. |
34 |
|
Закріплення звукових значень букви «ю». Загадка (А. Свашенко). Опрацювання вірша «Хто Юрасика вкусив?» (за Г. Демченко). Робота з дитячою книжкою. |
Розвиток навичок читання цілими словами. |
35 (Ущ.) |
|
Письмо великої букви Ю, складів та слів із нею. Написання речень. Письмо під диктування. Закріплення вмінь писати вивчені букви. Поділ та записування слів за групами. Розвиток зв’язного мовлення. |
Користування елементарними уміннями правильного написання букв, складів, списування слів. |
36 |
|
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Вишня» (за К. Михалициною). |
Розвиток зв’язного мовлення, збагачення словникового запасу. |
37 |
|
Буква «є», позначення нею сполучення звуків [йе]. Позначення буквою «є» звука [е] та м'якості попереднього приголосного. Опрацювання віршів. Читання в ролях. Загадки. |
Розвиток навичок читання складів і слів з буквами я, ю, є, ь. |
38 |
|
Письмо малої букви є. Написання складів та слів із буквою є. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом. |
Розвиток знань про друковане і рукописне письмо. |
39 |
|
Закріплення звукових значень букви «є». Звуковий аналіз слів. Скоромовка. Опрацювання казки «Як білка і заєць одне одного не впізнали». |
Формування усвідомленого засвоєння звукових значень вивчених букв. |
40 |
|
Письмо великої букви Є. Написання буквосполучень та речень. Вибірковий диктант. |
Розвиток каліграфічних навичок письма.
|
41 |
|
Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Читання слів. Словникові вправи. Читання віршів. |
Удосконалення мовно-рухових навичок під час читання.
|
42 |
|
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Коментоване письмо. |
Засвоєння гігієнічних правил письма. |
43 |
|
Закріплення звукового значення букви «ї». Опрацювання тексту «Українська держава». |
Контроль правильної вимови звуків голосних і приголосних, слів і речень різної сили голосу на видиху з чіткою і правильною артикуляцією. |
44 |
|
Письмо малої букви ї, буквосполучень із нею. Складання і записування слів із вивчених букв. |
Розвиток каліграфічних навичок письма. |
45 |
|
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання віршів «Я – українка»(за А. Василенко), «Прапор нашої країни»(за Г. Чубач) та оповідання «Київ». Робота з дитячою книжкою. |
Формування умінь усвідомленого, виразного читання речень |
46 (Ущ.) |
|
Письмо великої букви Ї, складів та слів із нею. Записування речень. Навчальний диктант. Закріплення вмінь писати вивчені букви. Пояснювальний диктант. Розвиток зв'язного мовлення. |
Формування орфографічної грамотності.
|
47 |
|
Закріплення звукового значення вивчених букв. Розповідь про Тараса Шевченка та Лесю Українку. Опрацювання текстів «Тарас Григорович Шевченко», «Леся Українка». |
Розвиток навичок зв’язного читання.
|
48 |
|
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Побудова речень за малюнком. |
Розвиток умінь складати та записувати речення за ілюстраціями. |
49 |
|
Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]. Читання складів, слів. Опрацювання віршів К. Перелісної «Дощик», «Різнокольоровий дощик» (за В. Полинок). |
Формування умінь прискорювати темп читання. |
50 |
|
Письмо малої букви щ. Написання складів, слів та речень. Словниковий диктант. |
Розвиток зорової пильності. |
51 (Ущ.) |
|
Закріплення звукового значення букви «ща». Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Яке щастя?», тексту «Удома краще» (за Т. Волгіною). |
Стимулювання мовленнєвої активності. |
52 |
|
Письмо великої букви Щ. Написання буквосполучень, слів та речень. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
Розвиток зорової пильності.
|
53 |
|
Звук [ф], позначення його буквою «еф». Читання складів, слів. Опрацювання вірша Л. Кондрашенко «Жираф». |
Розвиток пізнавальних інтересів.
|
54 |
|
Закріплення звукового значення букви «еф». Опрацювання вірша за В. Кравчуком і тексту «Виставка малюнків». |
Розвиток пам’яті, виразності усного мовлення.
|
55 (Ущ.) |
|
Письмо малої і великої букви ф, Ф. Написання буквосполучень, слів. Списування слів, поданих друкованим шрифтом. |
Формування орфографічної грамотності.
|
56 |
|
Закріплення звукових значень вивчених букв. Словникові вправи. Скоромовки. Опрацювання тексту «Фунікулер у Києві». Робота з дитячою книжкою. |
Розвиток навичок свідомого виразного читання (дотримання логічних пауз, інтонації). |
57 |
|
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. Розвиток зв’язного мовлення. |
Удосконалення графічних та правописних навичок . Розвиток зв’язного мовлення. |
58 |
|
Звуки [дз], [дз'], позначення їх буквосполученням «дз». Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша А.Зарудного «Дзвіночки». |
Формування усвідомленого засвоєння звукових значень вивчених букв, буквосполучень дж, дз, правильного відтворення їх при читанні. Розвиток навичок складового читання. |
59 |
|
Письмо буквосполучень дз, Дз, слів із ними. Безвідривне поєднання букв. Побудова і записування речень. |
Засвоєння гігієнічних правил письма. Розвиток каліграфічних навичок письма. |
60 |
|
Відпрацювання злитої вимови звуків [дз], [дз ']. Опрацювання вірша Грицька Бойка «Горобець» та оповідання «Лісовий майстер» (за Ю. Старостенком). |
Розвиток навичок читання цілими словами.
|
61 |
|
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Побудова і записування речень. |
Розвиток лексико-граматичного ладу мовлення. |
62 (Ущ.) |
|
Звук [дж], позначення його буквосполученням «дж». Відпрацювання злитої вимови звука [дж]. Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша Н. Забіли «Джміль» та тексту «Цілющі джерела». |
Формування усвідомленого засвоєння звукових значень вивчених букв, буквосполучень –дж, дз, правильного відтворення їх при читанні. |
63 |
|
Письмо буквосполучень дж, Дж, слів із ними. Побудова і записування речень. Словниковий диктант. |
Удосконалення каліграфічних навичок письма.
|
64 |
|
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Дзюдо». |
Розвиток умінь аналізувати і порівнювати мовний матеріал, висловлювати власне ставлення стосовно прослуханого тексту. |
65 |
|
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
Формування усвідомленого засвоєння правил переносу, запису слів і речень. |
66 |
|
Апостроф. Роль апострофа в українській мові. Вимова і написання слів з апострофом. Опрацювання тексту Д. Чередниченка «П’ятеро», вірша Н. Гуркіної «Маю десять пальців я…». Робота з дитячою книжкою. |
Формування усвідомленого засвоєння правил вживання апострофу. |
67 |
|
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Письмо під диктування. |
Розвиток навичок письма під диктування. |
68
|
|
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Як ми виграли комп’ютер». |
Формування навичок читання. |
69 (Ущ.) |
|
Написання складів та слів з апострофом. Звуковий аналіз слів. Закріплення вміння писати вивчені букви. Пояснювальний диктант. Розвиток зв’язного мовлення. |
Уміння застосовувати правила написання слів з апострофом. |
70 |
|
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання віршів М.Хоросницької «Я навчився вже читати...», В. Зорик «Книжка». |
Розвиток навичок роботи з підручником. |
71 |
|
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Написання буквосполучень та речень. Вибірковий диктант. |
Розвиток умінь складати та записувати речення. |
72 |
|
Алфавіт. Звуки мовлення. Букви. Алфавітні назви букв. Опрацювання вірша Б. Заходера «Буква Я». Розігрування сценки за змістом вірша. |
Розвиток умінь зв’язного висловлювання. |
73 |
|
Закріплення вмінь писати великі й малі літери українського алфавіту. Побудова і записування речень. |
Розвиток навичок самоконтролю. |
|
|
Післябуквений період |
|
74 (Ущ.) |
|
Читаю і відгадую загадки. Опрацювання текстів «У лісовій школі», «Солодке слово». Читаю і слухаю дитячі пісні. Українська народна колискова. Дитячі народні пісні «Зайчику, зайчику...», «Два півники». Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко». |
Розвиток осмисленого розуміння прочитаного. |
75 |
|
Речення. Списування текстів, поданих рукописним і друкованим шрифтом. Робота з деформованими реченнями. |
Розвиток знань про речення.
|
76 |
|
Читаю лічилки. Л. Вознюк «Раз метелик, два жучок..». О. Сенатович «Місяць жмурить...». С. Шаповалов «Десять, дев'ять, вісім, сім...». |
Розвиток навичок усвідомленого, виразного читання.
|
77 |
|
Вчимося відповідати на запитання. Складаємо речення. Складання розповіді про школу. |
Оволодіння вміннями правильної побудови розповіді. |
78 |
|
Читаю українську народну казку. «Рукавичка» (українська народна казка). Робота з дитячою книжкою. |
Розвиток знань про правила інтонування речень, різних за метою висловлювання та інтонацією, відповідно до розділових знаків. |
79 |
|
Доповнення незавершених речень. Складання розповіді про своє місто (село) за поданим планом. Розвиток зв’язного мовлення. |
Розвиток умінь складати та записувати речення за поданим планом. |
80 |
|
Читаю українську народну казку. Розігрування епізодів української народної казки «Рукавичка». |
Дотримання правильної вимови звуків, складів, слів, наголосів у словах під час читання. |
81 (Ущ.) |
|
Звуки мовлення. Букви. Алфавітні назви букв. Закріплення вмінь писати букви алфавіту. Голосні звуки. Звуковий аналіз слів. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
Удосконалення знань про букви українського алфавіту і звуки, які вони позначають. Розвиток швидкості письма. |
82 |
|
Читаю авторську казку. О. Зубер «Як заєць сон шукав». |
Формування інтонаційно правильного читання речень різних за метою висловлювання. |
83 |
|
Приголосні звуки. Звуковий аналіз слів. Удосконалення вимови окремих звуків. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
Розвиток правописних умінь.
|
84 |
|
Читаю вірші про пори року. Ф. Петров «Від зими і до зими». «У якому місяці?» (за К. Перелісною). |
Розвиток уміння аналізувати зміст прочитаного. |
85 |
|
Поділ слів на склади. Виконання мовних вправ. Вибіркове списування. |
Розвиток самостійності під час виконання завдань. |
86 (Ущ.) |
|
Читаю про дні тижня. С. Жупанин «Хто молодець?». Загадка. З. Мензатюк «Сім днів». Читаю про кольори у природі. А. Музичук «Якого кольору промінці». Є. Гуменко «Олівці». |
Розвиток читацьких інтересів.
|
87 |
|
Слова – назви предметів. Розрізнення слів – назв предметів за питаннями хто? що? Розподіл предметів за групами. |
Формування уявлень про слова, що відповідають на питання хто? що? |
88 |
|
Читаю про родину. Л. Вознюк «Татко і матуся». І. Кульська «Старший брат». О. Полянська «Старша сестричка». |
Використання набутих знань у власному мовлені.
|
89 |
|
Слова – ознаки предметів. Розрізнення слів – ознак предметів за питаннями який? яка? яке? Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
Формування уявлень про слова що позначають ознаки предметів і відповідають на питання який? яка? яке? |
90 |
|
Читаю оповідання про дітей. Н. Вернигора «Моє місто». «Несправжня вулиця» (за О. Кротюк). Робота з дитячою книжкою. |
Збагачення словникового запасу. |
91 (Ущ.) |
|
Слова – назви дії предметів. Виконання мовних вправ. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. Розпізнавання слів, які відповідають на питання скільки? Вправляння у читанні числових виразів. Розвиток зв'язного мовлення. |
Збагачення словникового запасу словами, що означають предмети, ознаки, дії. |
92 |
|
Читаю про дружбу і друзів. П. Воронько «Друзяки». «Бігла білка (за Л. Савчук). Прислів'я. |
Виховання комунікабельності, потреби в спілкуванні. |
93 |
|
Службові слова. Побудова і записування речень із службовими словами. |
Розвиток усвідомленого вживання службових слів при побудові речень. |
94 |
|
Читаю про дитячі ігри. Л. Дяченко «М’ячик-пустунець». Е. Саталкіна «Лічилочка». |
Формування умінь прискорювати темп читання. |
95 |
|
Слова, однакові за звучанням, проте різні за значенням. Виконання мовних вправ. |
Розвиток знань про слова, однакові за звучанням, проте різні за значенням. |
96 |
|
Читаю про користь спорту. Грицько Бойко «Гантелі». Т. Коломієць «Ми зі спортом дружимо». О. Коротюк «Найдужчий». |
Усвідомлене виконання навчальних інструкцій. Збагачення словникового запасу. |
97 |
|
Слова, близькі за значенням. Робота з деформованим текстом. |
Формувати уявлення про слова, близькі за значенням. |
98 (Ущ.) |
|
Читаю про домашніх тварин. Читаю про чарівні слова нашої мови. А. Костецький «Буде день веселий». |
Робота над усвідомленням лексичного значення слова.
|
99 |
|
Слова, протилежні за значенням. Виконання мовних вправ. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
Розвиток знань про слова, протилежні за значенням. |
100 |
|
Канікули! А. Костецький «Канікули». Вправи для розвитку навички читання. |
Формування навичок читання. |
101 |
|
Закріплення засвоєних знань і вмінь учнів. Виконання мовних вправ. Побудова і записування речень за малюнком і поданими словами. |
Формування мовленнєвих умінь та правописних навичок. |
102 |
|
Резервний урок. Вправи для розвитку навички читання. |
Удосконалення навичок читання. |
103 |
|
Розділові знаки наприкінці речення. Побудова, правильне інтонування і записування речень. |
Формування умінь обґрунтувати розділові знаки наприкінці речення. |
104 |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Вправи для розвитку навички читання. Робота з дитячою книжкою. Підсумок за рік. |
Розвиток уміння висловлювати власні думки, почуття, власне ставлення до прочитаного. |
105 |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Розвиток зв’язного мовлення. Підсумок за рік. |
Оволодіння елементарним самоконтролем під час виконання навчальних завдань. |
|
|
|
|