Календарне планування уроків української мови в 3 класі
(посібник «Українська мова та читання» Л. Варзацька, Т. Трохименко
частина 1
Вчитель __________________________________________
ІІ СЕМЕСТР
4 години х 16 тижнів = 64 годин =____ уроки (святкові дні_______________________)
(54 годин української мови, 7 годин розвитку зв’язного мовлення)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Стор. підр |
Примітки |
|
|
Повторення та закріплення вивченого у 2 класі. Мова і мовлення. Текст Мова в житті народу. |
§ 1. Ст. 4-5 Впр 1-4 |
|
|
|
Оцінювання усної інформації. Усне та писемне мовлення. |
§ 2. ст. 5-6. Впр 6-9 |
|
|
|
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. Культура мовлення. Слова ввічливості. |
§ 3. Ст. 6-7 Впр 10-13 |
|
|
|
Діагностична робота : перевірка мовних знань і вмінь 1 за розділом «Повторення та закріплення вивченого у 2 класі» |
|
|
|
|
Слово. Значення слова Аналіз діагностичної роботи. Спостереження за лексичним значенням слова. Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (слова в прямому і переносному значеннях). Досліджую слова з прямим та переносним значенням. |
§ 4. Ст. 8-10 Вправи 14-19 |
|
|
|
Спостереження за лексичним значенням слова. Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (багатозначні слова). Досліджую слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. |
§ 5. Ст. 10-12 Впр 20-25 |
|
|
|
Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (синоніми). Досліджую слова, близькі за значенням. Синоніми. Складання власних текстів на задану тему з використанням синонімів. |
§ 6. Ст. 13-14 Впр 26-30 |
|
|
Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (антоніми). Досліджую слова, протилежні за значенням. Антоніми. Використання антонімів у реченнях при описі погодніх умов восени. |
§ 7. Ст. 15-16 Впр 31-35 |
|
|
|
|
Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (слова в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми, багатозначні слова). Підсумковий урок за розділом. |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Робота з текстом, що містить слова з прямим та переносним значенням. Досліджуємо значення цих слів. |
|
|
|
|
Будова слова Дослідження будови слова. Досліджую корінь слова. Спільнокореневі (споріднені слова) слова. |
§ 8. Ст. 17-19 Впр 36-39 |
|
|
|
Утворюю спільнокореневі (споріднені слова) слова. |
§ 8. Ст. 17-19 Впр 40-41 |
|
|
|
Розрізнення форм слова. Сприймання усної інформації. Робота над розумінням діалогічного мовлення . Поняття про закінчення. Діагностична робота: діалог |
§ 9. Ст. 20-21 Впр 42-46 |
|
|
|
Розрізнення форм слова і споріднених слів. Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова (без уживання терміна) на прикладах із різних частин мови |
§ 9. Ст. 21-23 Впр 47-51 |
|
|
|
Основа слова. Розрізняю частини основи Діагностична робота: діалог |
§ 10. Ст. 24-26 Впр 52-57 |
|
|
|
Розрізнення форм слова і споріднених слів. Добираю спільнокореневі слова. Діагностична робота: діалог. |
§ 10. Ст. 26-27 Впр 58-62 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Досліджую чергування голосних [о], [а] з [і] у коренях слів |
§ 11. Ст. 28-30 Впр 63-67 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Письмове висловлювання про прочитаний текст. |
|
|
|
|
Дослідження фонетичних закономірностей української мови. Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні. Спостерігаю за чергуванням приголосних звуків [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з’], [ц’], [с’] |
§ 11. Ст. 30-32 Впр 68-73 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Усвідомлення знань про чергування голосних та приголосних звуків. Вправи на застосування отриманих знань.
|
|
|
|
|
Дослідження фонетичних закономірностей української мови. Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні. Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у коренях слів. |
§ 12. Ст. 33-34 Впр 74-75 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Перевіряю слова із ненаголошеними [е], [и] в корені слова. |
§ 12. Ст. 33-34 Впр 80-82 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Усвідомлюю зміст поняття «орфограма». Написання ненаголошених голосних звуків [е], [и] у корені слова |
§ 12. Ст. 35-36 Впр 83-85 |
|
|
|
Дослідження фонетичних закономірностей української мови. Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні. Спостереження за вимовою та правописом слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що не перевіряються наголосом. |
§ 12. Ст. 37 Впр 86-88 |
|
|
|
Застосування алфавіту. Користування навчальними словниками. Досліджую слова із ненаголошеними голосними [е], [и] у корені слова, що не перевіряються наголосом. |
§ 12. Ст. 38 Впр 89-91 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Розрізнення різних типів і стилів текстів (художні, науково-популярні, ділові). Складання і записування науково-популярного опису рослини під керівництвом вчителя. |
|
|
|
|
Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні. Правопис слів з ненаголошеними голосними. Закріплення вивченого |
|
|
|
|
Дослідження фонетичних закономірностей української мови. Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні. Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними (парні і непарні) |
§ 13. Ст. 39-40 Впр 92-96 |
|
|
|
Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні. Написання слів із дзвінкими та глухими приголосними. |
§ 13. Ст. 41-43 Впр 97-102 |
|
|
|
Дослідження фонетичних закономірностей української мови. Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті |
§ 13. Ст. 44-45 Впр 102-107 |
|
|
|
Діагностична робота: списування1 |
|
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Дослідження будови слова. Префікс. Словотворча роль префіксів. Творення слів із найуживанішими префіксами |
§ 14. Ст. 45-47 Впр 108-113 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Тренувальні вправи з творення слів із найуживанішими префіксами |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Сприймання простих медіатекстів, виявлення в них очевидних ідей та прихованої інформації. Висловлення власного ставлення до медіаповідомлень. Складання рекламного повідомлення за власним вибором. |
|
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Спостерігаю за префіксами та прийменниками. |
§ 15. Ст. 47-49 Впр 114-119 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Досліджую правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з префіксами |
§ 16. Ст. 50-52 Впр120-124 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня. |
§ 16. Ст. 52-53 Впр 125-127 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-). |
§ 16. Ст. 53-54 Впр 127-129 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. |
§ 17. Ст. 54-56 Впр 130-135 |
|
|
|
Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. Засвоєггя правил переносу слів із префіксами. |
§ 17. Ст. 56-57 Впр 136-140 |
|
|
|
Дослідження будови слова. Досліджую суфікс. Роль суфіксів у слові. Визначення суфіксів у словах. |
§ 18. Ст. 58-59 Впр141-145 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Складання та записування тексту-міркування на задану тему. |
|
|
|
|
Розрізнення форм слова і споріднених слів. Творення слів із найуживанішими суфіксами. |
|
|
|
|
Творення слів із найуживанішими суфіксами. Розбір слова за будовою. Тренувальні вправи. |
§ 18. Ст. 60-61 Впр146-150 |
|
|
|
Дослідження будови слова. Розбір слова за будовою. Тренувальні вправи. |
|
|
|
|
ЧАСТИНИ МОВИ Поняття про частини мови. Службові слова. Роль службових слів у реченні. |
Ст. 63-65, Впр.151-156 |
|
|
|
Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови. |
Ст. 65-67, Впр.157-161 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Побудова зв’язних текстів. Використання виражальних засобів мови. Обговорення письмових робіт . «Зима - чарівниця» |
|
|
|
|
Іменник-як частина мови. Спостереження за номінативною функцією іменників у мовленні. |
Ст. 68-70,Впр.162-167 |
|
|
|
Розрізнення назв істот і неістот, власних і загальних іменників. Усний навчальний твір. |
Ст. 70-71,Впр.168-171 |
|
|
|
Створення усних монологічних висловлень (розповідь, опис, міркування, есе) самостійно та з опорою на дидактичні матеріали (поданим початком, основною частиною або кінцівкою, складеним планом). |
|
|
|
|
Іменники — власні та загальні. Велика буква у власних іменниках. |
Ст. 72-74, Впр.172-177 |
|
|
|
Вправляння у написанні великої літери у власних назвах. |
|
|
|
|
Утворення іменників. Поняття предметності. Навчальний диктант. |
Ст. 74-76, Впр.174-175 |
|
|
|
Змінювання іменників за числами: однина та множина |
Ст. 76-78, Впр.183-188 |
|
|
|
Діагностична робота: диктант |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Удосконалення змісту та форми поданного вчителем тексту. |
|
|
|
|
Визначення роду іменників. Навчальний диктант. |
Ст. 79-81, Впр.189-194 |
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Змінювання іменників за відмінками. |
Ст. 83-85, Впр.200-203 |
|
|
|
Змінювання іменників за відмінками. Редагування тексту. |
|
|