Календарно-тематичне планування з української мови 3 клас 1 семестр за підручником Л. Варзацька, Т. Трохименко

Про матеріал
Пропоную календарно - тематичне планування уроків Української мови за програмою Савченко та підручником Л. Варзацька, Т. Трохименко. Під час планування визначені програмні вимоги, які зазначені на кожне заняття та допоможуть вчителеві здійснювати оцінювання знань дітей за індексами.
Перегляд файлу

Календарне планування уроків української мови в 3 класі

(посібник «Українська мова та читання» Л. Варзацька, Т. Трохименко 

 частина 1

Вчитель __________________________________________

ІІ СЕМЕСТР

4 години х 16 тижнів = 64 годин =____ уроки (святкові дні_______________________)

(54 годин української мови, 7 годин розвитку зв’язного мовлення)

Дата

Тема уроку

Стор. підр

Примітки

  1.  

 

Повторення та закріплення вивченого у 2 класі.

Мова і мовлення. Текст

Мова в житті народу.

 § 1. Ст. 4-5

Впр 1-4

 

  1.  

 

Оцінювання усної інформації.

Усне та писемне мовлення.

§ 2. ст. 5-6.

Впр 6-9

 

  1.  

 

Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування.

Культура мовлення. Слова ввічливості.

§ 3. Ст. 6-7

Впр 10-13

 

  1.  

 

Діагностична  робота : перевірка мовних знань і вмінь 1   за розділом «Повторення та закріплення вивченого у 2 класі»

 

 

 

  1.  

 

Слово. Значення слова

 Аналіз діагностичної роботи. Спостереження за лексичним значенням слова. Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (слова в прямому і переносному значеннях).

Досліджую слова з прямим та переносним значенням.

§  4. Ст. 8-10

Вправи 14-19

 

  1.  

 

Спостереження за лексичним значенням слова. Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (багатозначні слова).

Досліджую слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням.

§  5. Ст. 10-12

Впр 20-25

 

  1.  

 

Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (синоніми).

Досліджую слова, близькі за значенням. Синоніми. Складання власних текстів на задану тему з використанням синонімів.

§ 6. Ст. 13-14

Впр 26-30

 

  1.  

 

Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (антоніми). Досліджую слова, протилежні за значенням. Антоніми.  Використання антонімів у реченнях при описі погодніх умов восени.

§  7. Ст. 15-16

Впр 31-35

 

  1.  

 

Вживання у власному мовленні слів різних лексичних груп (слова в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми, багатозначні слова). Підсумковий урок за розділом.

 

 

  1.  

 

Урок розвитку зв’язного мовлення     Робота з текстом, що містить слова з прямим та переносним значенням. Досліджуємо значення цих слів.

 

 

  1.  

 

Будова слова

Дослідження будови слова.

Досліджую корінь слова. Спільнокореневі (споріднені слова) слова.

§  8. Ст. 17-19

Впр 36-39

 

  1.  

 

Утворюю спільнокореневі (споріднені слова) слова.

§  8. Ст. 17-19

Впр 40-41

 

  1.  

 

Розрізнення форм слова. Сприймання усної інформації. Робота над розумінням діалогічного   мовлення .

Поняття про закінчення. Діагностична  робота: діалог

§ 9. Ст. 20-21

Впр 42-46

 

  1.  

 

Розрізнення форм слова і споріднених слів.

Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова (без уживання терміна) на прикладах із різних частин мови

§ 9. Ст. 21-23

Впр 47-51

 

  1.  

 

Основа слова. Розрізняю частини основи

 Діагностична  робота: діалог

§  10. Ст. 24-26

Впр 52-57

 

  1.  

 

Розрізнення форм слова і споріднених слів.

Добираю спільнокореневі слова.

 Діагностична  робота: діалог.

§  10. Ст. 26-27

Впр 58-62

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Досліджую чергування голосних [о], [а] з [і] у коренях слів 

§  11. Ст. 28-30

Впр 63-67

 

  1.  

 

Урок розвитку зв’язного мовлення      Письмове висловлювання про прочитаний текст.

 

 

  1.  

 

Дослідження фонетичних закономірностей української мови.

Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні.

Спостерігаю за чергуванням приголосних звуків [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з’], [ц’], [с’]

§  11. Ст. 30-32

Впр 68-73

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Усвідомлення знань про чергування голосних та приголосних звуків. Вправи на застосування отриманих знань.

 

 

 

  1.  

 

Дослідження фонетичних закономірностей української мови.

Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні.

Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у коренях слів.

§  12. Ст. 33-34

Впр 74-75

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Перевіряю слова із ненаголошеними [е], [и] в корені слова.

§ 12. Ст. 33-34

Впр 80-82

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Усвідомлюю зміст поняття «орфограма».  Написання ненаголошених голосних звуків [е], [и] у корені слова

§ 12. Ст. 35-36

Впр 83-85

 

  1.  

 

Дослідження фонетичних закономірностей української мови.

Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні.

Спостереження за вимовою та правописом слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що не перевіряються наголосом.   

§ 12. Ст. 37

Впр 86-88

 

  1.  

 

Застосування алфавіту. Користування навчальними словниками.

Досліджую слова із ненаголошеними голосними [е], [и] у корені слова, що не перевіряються наголосом.

§ 12. Ст. 38

Впр 89-91

 

  1.  

 

Урок розвитку зв’язного мовлення   Розрізнення різних типів і стилів текстів (художні, науково-популярні, ділові).

Складання і записування науково-популярного опису рослини під керівництвом вчителя.

 

 

  1.  

 

Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні.

Правопис слів з ненаголошеними голосними. Закріплення вивченого

 

 

  1.  

 

Дослідження фонетичних закономірностей української мови.

Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні.

Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними (парні і непарні)

§  13. Ст. 39-40

Впр 92-96

 

  1.  

 

Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні.

Написання слів із дзвінкими та глухими приголосними.  

§  13. Ст. 41-43

Впр 97-102

 

  1.  

 

Дослідження фонетичних закономірностей української мови.

Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті

§ 13. Ст. 44-45

Впр 102-107

 

  1.  

 

Діагностична  робота: списування1

 

 

 

  1.  

 

Аналіз діагностичної роботи. Дослідження будови слова.

Префікс. Словотворча роль префіксів. Творення слів із найуживанішими префіксами

§ 14. Ст. 45-47

Впр 108-113

 

  1.  

 

 Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Тренувальні вправи з творення слів із найуживанішими префіксами

 

 

  1.  

 

Урок розвитку зв’язного мовлення   Сприймання простих медіатекстів, виявлення в них очевидних ідей та прихованої інформації.

Висловлення власного ставлення до медіаповідомлень.

Складання рекламного повідомлення за власним вибором.

 

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Спостерігаю за префіксами та прийменниками.

§  15. Ст. 47-49

Впр 114-119

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Досліджую правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з префіксами 

§  16. Ст. 50-52

Впр120-124

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня.

§ 16. Ст. 52-53

Впр 125-127

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-).

§  16. Ст. 53-54

Впр 127-129

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.

§  17. Ст. 54-56

Впр 130-135

 

  1.  

 

Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова.

Засвоєггя правил переносу слів із префіксами.

§  17. Ст. 56-57

Впр 136-140

 

  1.  

 

  Дослідження будови слова.

Досліджую суфікс. Роль суфіксів у слові. Визначення суфіксів у словах.

§  18. Ст. 58-59

Впр141-145

 

  1.  

 

Урок розвитку зв’язного мовлення   Складання та записування тексту-міркування на задану тему.

 

 

  1.  

 

Розрізнення форм слова і споріднених слів.

Творення слів із найуживанішими суфіксами.

 

 

  1.  

 

Творення слів із найуживанішими суфіксами. Розбір слова за будовою. Тренувальні вправи.

§  18. Ст. 60-61

Впр146-150

 

  1.  

 

Дослідження будови слова.

Розбір слова за будовою. Тренувальні вправи.

 

 

  1.  

 

ЧАСТИНИ МОВИ

Поняття про частини мови. Службові слова. Роль службових слів у реченні.

 Ст. 63-65, Впр.151-156

 

  1.  

 

Спільнокореневі слова, що належать до різних  частин мови. 

Ст. 65-67, Впр.157-161

 

  1.  

 

Урок розвитку  зв’язного  мовлення   Побудова зв’язних текстів. Використання виражальних засобів мови. Обговорення письмових робіт . «Зима - чарівниця»

 

 

  1.  

 

Іменник-як частина мови. Спостереження за номінативною функцією іменників у мовленні.

Ст. 68-70,Впр.162-167

 

  1.  

 

Розрізнення назв  істот  і  неістот, власних  і  загальних іменників. Усний  навчальний  твір.

 Ст. 70-71,Впр.168-171

 

  1.  

 

Створення усних монологічних висловлень (розповідь, опис, міркування, есе) самостійно та з опорою на дидактичні матеріали (поданим початком, основною частиною або кінцівкою, складеним планом).

 

 

  1.  

 

Іменники — власні  та загальні.  Велика буква у власних іменниках.

Ст. 72-74, Впр.172-177

 

  1.  

 

Вправляння у написанні  великої літери  у власних назвах.

 

 

  1.  

 

Утворення  іменників. Поняття  предметності. Навчальний диктант.

Ст. 74-76, Впр.174-175

 

  1.  

 

Змінювання  іменників за числами: однина та множина

 Ст. 76-78, Впр.183-188

 

  1.  

 

Діагностична робота: диктант

 

 

  1.  

 

Урок розвитку зв’язного мовлення    Удосконалення змісту та форми поданного вчителем  тексту.

 

 

  1.  

 

Визначення  роду  іменників. Навчальний диктант.

 Ст. 79-81, Впр.189-194

 

  1.  

 

Аналіз  діагностичної   роботи.   Змінювання   іменників  за відмінками.

Ст. 83-85, Впр.200-203

 

  1.  

 

Змінювання   іменників  за відмінками. Редагування тексту.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
18 липня 2021
Переглядів
2035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку