Календарне планування уроків української мови в 3 класі
(посібник «Українська мова та читання» Л. Варзацька, Т. Трохименко
частина 1
Вчитель: _________________________________________
ІІ СЕМЕСТР
4 години х 19 тижнів = 76 годин =______уроків (святкові дні_____________________)
(66 годин української мови, 10 годин розвитку зв’язного мовлення)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Стор. |
Примітки |
|
|
ЧАСТИНИ МОВИ Поняття про частини мови. Службові слова. Роль службових слів у реченні. |
Ст. 63-65 Впр.151-156 |
|
|
|
Прикметник як частина мови. Дослідження ролі прикметників у мовленні. |
Ст. 86-88 Впр.204-209 |
|
|
|
Встановлення зв’язку прикметників з іменниками.
|
Ст. 89-90 Впр.210-213 |
|
|
|
Діагностична робота «Диктант» |
|
|
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками. Вправляння у постановці запитань до слів. Перевірка та редагування текстів. |
|
|
|
|
Уживання прикметників у прямому і переносному значенні. |
|
|
|
|
Уживання прикметників в описах. Тренувальні вправи. Вправляння у складанні речень та текстів. |
|
|
|
|
Редагування та перевірка тексту, що містить прикметники різних родів. |
|
|
|
|
Прикметники-антоніми. Прикметники-синоніми. |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Робота над розумінням діалогічного й монологічного мовлення. Складання sms-повідомлення за поданою темою. |
|
|
|
|
Уживання прикметників у загадках. Письмове переказування тексту розповідного змісту. |
|
|
|
|
Змінювання прикметників за числами та питаннями. |
Ст. 91-93 Впр.214-218 |
|
|
|
Змінювання прикметників за родами. Дотримання культури оформлення письмових робіт. |
Ст. 93-96 Впр.219-224 |
|
|
|
Використання виражальних засобів мови. Відтворення змісту прослуханого своїми словами. |
|
|
|
|
Зв'язок прикметників з іменниками. Дотримання графічних, гігієнічних і технічних правил письма. |
Ст. 96-98 Впр.225-229 |
|
|
|
Змінювання прикметників за родами |
Ст. 98-99 Впр.230-234 |
|
|
|
Родові закінчення прикметників |
Ст. 100-101 Впр.235-239 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Складання і записування запитань за змістом прочитанного та відповідей на запитання. |
|
|
|
|
Змінювання прикметників за числами в сполученні з іменниками. |
Ст. 100-103 Впр.240-244 |
|
|
|
Використання прикметників у власному мовленні. |
|
|
|
|
Діагностична робота «Списування» |
|
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Числівник як частина мови. |
Ст. 104-105 Впр.245-250 |
|
|
|
Роль числівників у мовленні. |
Ст. 105-107 Впр.251-256 |
|
|
|
Вимова і правопис числівників. Вправляння у написанні числівників. |
Ст. 108-109 Впр.257-262 |
|
|
|
Засвоєння правильної вимови і правопису найуживаніших числівників. |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Обговорення письмових робіту парах, невеликих групах. Удосконалення тексту. |
|
|
|
|
Повторення та закріплення знань про числівник. |
|
|
|
|
Дієслово. Дослідження ролі дієслів у мовленні. |
Ст. 110-111 Впр.263-267 |
|
|
|
Дієслова-синоніми |
|
|
|
|
Зв'язок дієслів з іншими частинами мови. |
Ст. 112-114 Впр.268-272 |
|
|
|
Змінювання дієслів за числами. |
Ст. 115-116 Впр.273-277 |
|
|
|
Змінювання дієслів за часами. Робота з реченнями. |
Ст. 116-118 Впр.272-283 |
|
|
|
Теперішній, майбутній та минулий час. |
Ст. 119-120 Впр.284-287 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Дослідження будови тексту. Визначення теми і мети тексту. Складання плану тексту. |
|
|
|
|
Вправляння у визначенні часу дієслів. |
Ст. 121-123 Впр.288-292 |
|
|
|
Утворення дієслів теперішнього, майбутнього та минулого часу. |
Ст. 123-124 Впр. 293-297 |
|
|
|
Вправляння у визначенні часу та числа дієслів. |
Ст. 125-126 Впр. 298-301 |
|
|
|
Правопис не з дієсловами. |
Ст. 126-128 Впр.302-306 |
|
|
|
Вживання дієслів у власному мовленні. |
|
|
|
|
Діагностична робота: мовна тема «Частини мови» |
|
|
|
|
РЕЧЕННЯ Аналіз діагностичної роботи. Дослідження речень, різних за метою висловлювання, інтонацією, зі звертаннями. |
Ст. 129-131 Впр.307-311 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Сприймання простих медіатекстів, виявлення в них очевидних ідей та прихованої інформації. Висловлення власного ставлення до медіаповідомлень. |
|
|
|
|
Визначення в реченні головних і другорядних членів.
|
Ст. 132-134 Впр.312-317 |
|
|
|
Встановлення зав’язків між словами в словосполученні і реченні. Навчальний диктант. |
Ст. 135-137 Впр.318-322 |
|
|
|
Встановлення зав’язків між словами в словосполученні і реченні. |
Ст. 135-139 Впр.323-327 |
|
|
|
Побудова різних видів речень . Визначення в реченні головних і другорядних членів. |
|
|
|
|
Редагування речень. Відновлення речень в тексті. |
|
|
|
|
Діагностична робота: мовна тема «Речення. Члени речення» |
|
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Урок розвитку зв’язного мовлення Створення простих медіа продуктів (прості медіапродукти (листівка, запрошення, sms-повідомлення); кому і для чого призначені створені медіа продукти |
|
|
|
|
Побудова різних видів речень. |
|
|
|
|
Розрізнення різних типів і стилів текстів (художні, науково-популярні, ділові). Текст і його ознаки. Заголовок тексту. |
§ 37. Ст. 140-141 Впр 328-332 |
|
|
|
Дотримання культури оформлення письмових робіт. Абзац. Роль абзаців у тексті. Найважливіші слова у тексті. |
§ 38. Ст. 142--144 Впр 333-337 |
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Аналіз та інтерпретація (розкриття змісту) почутого. Визначення теми і мети тексту. Складання плану тексту |
§ 39. Ст. 144--149 Впр 338-343 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Письмове переказування тексту розповідного змісту. Перевірка та редагування текстів. Робота над складанням і записуванням запитань за змістом прочитаного. Навчальний переказ. |
|
|
|
|
Визначення теми і мети почутої інформації. Дослідження будови тексту. Текст-розповідь та його ознаки. Тема і мета висловлювання. |
§ 40. Ст. 147--149 Впра344-346 |
|
|
|
Відтворення змісту прослуханого своїми словами. Досліджуємо будову тексту-розповіді. |
§ 40. Ст. 143--144 Впр 346-347 |
|
|
|
Визначення теми і мети почутої інформації. Текст-опис.Тема і мета висловлювання. |
§ 41. Ст. 149 Впр348-349 |
|
|
|
Використання виражальних засобів мови. Текст-опис. Досліджуємо ознаки та будову. |
§ 41. Ст. 150-151 Впр350-352 |
|
|
|
Висловлення власного ставлення до змісту написаного. Дослідження будови тексту. Текст-міркування. Тема і мета висловлювання. |
§ 42. Ст. 151 Впр353-354 |
|
|
|
Вибір необхідної інформації з почутого. Текст-міркування. Досліджуємо ознаки та будову. |
§ 42. Ст. 152-153 Впр 355-357 |
|
|
|
Вираження власної думки щодо змісту прослуханого. Ознайомлення з жанром есе.
|
§ 43. Ст. 153-155 Впр 358-363 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Побудова зв’язних текстів (розповідь, опис, міркування). Обговорення письмових робіт. Діагностична робота: письмовий переказ |
|
|
|
|
Створення усних монологічних висловлень (розповідь, опис, міркування, есе) самостійно та з опорою на дидактичні матеріали (даним початком, основною частиною або кінцівкою, складеним планом). Творча робота над есе |
§ 44. Ст. 155-157 Впр363-367 |
|
|
|
Розрізнення різних типів і стилів текстів (художні, науково-популярні, ділові). Текст і його ознаки. Заголовок тексту. |
§ 37. Ст. 140-141 Впр 328-332 |
|
|
|
Повторення вивченого за 2 семестр Усне та писемне мовлення. |
|
|
|
|
Дослідження будови тексту. Розрізнення різних типів і стилів текстів |
|
|
|
|
Діагностична робота: диктант. |
|
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи . Слово. Значення слова. Будова слова. |
|
|
|
|
Частини мови. |
|
|
|
|
Члени речення. |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Написання есе: «Я успішно закінчив навчання» або «Мої літні канікули» |
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|
|