Українська мова
за підручником М. Д. Захарійчук , А. І. Мовчун.
4 клас
Перелік перевірних робіт з української мови, які проводяться в 4 класі |
|||||
Вид перевірок |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
Всього |
Діалог |
1 |
|
– |
|
1 |
Письмовий переказ |
1 |
|
– |
|
1 |
Перевірка мовних знань і вмінь |
1 |
|
2 |
|
3 |
Диктант |
1 |
|
2 |
|
3 |
Списування |
1 |
|
1 |
|
2 |
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
– |
|
1 |
|
1 |
Всього |
5 |
6 |
11 |
Норми оцінювання списування та диктанту
Рівень навчальних досягнень учня/учениці |
Бали |
Кількість помилок |
Початковий
|
1 |
17 і більше |
2 |
14-16 помилок |
|
3 |
11-13 помилок |
|
Середній |
4 |
8-10 помилок |
5 |
5-7 помилок |
|
6 |
1 негруба та 4 грубих помилки |
|
Достатній
|
7 |
2 негрубі та 2 грубі помилки, або 3 грубі |
8 |
2 негрубі та 1 груба або1 негруба та 2 грубі помилки |
|
9 |
1 негруба та 1 груба помилки |
|
Високий |
10 |
2 негрубі помилки |
11 |
1 негруба помилка |
|
12 |
–– |
Слова, значення, вимову і написання яких учні протягом навчального мають запам’ятати: ( 45 слів ) аеропорт, ввéчері, вдень, взúмку, вісімдесятú, влі́тку, восенú, вперéд, врáнці, врівноваженість, вчóра, гардероб, держáва, дисциплі́на, життєрадісний, ззáду, кіломéтр, лівóруч, мізúнець, мільйóн, назáд, напáм'ять, наполегливість, океáн, оптимізм, попéреду, посерéдині, правóруч, п'ятдесятú, п'ятсóт, сімдесятú, спільнота, справедливість, температýра, тепéр, творчість, трамвáй, тролéйбус, футбóл, шерéнга, шістнáдцять, шістдесяти, шістсот, щогодини, щотижня.
Календарно – тематичне планування
з української мови
за підручником М. Д. Захарійчук , А. І. Мовчун.
4 клас 119 годин
І семестр – 64 години (4 години на тиждень);
ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень)
№ п/п |
Тема уроку |
Підручник |
Домашнє завдання |
1 група |
2 група |
|||
Тема 1. Мова і мовлення |
||||||||
1. |
Мова – жива скарбниця історії народу. |
С.5-6 |
Впр.4, дібрати вірш |
02.09 |
02.09 |
|||
2. |
Неперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові.
|
С. 6- 8 |
Впр.8, скласти 3 речення з застарілими словами |
04.09 |
03.09 |
|||
3. |
Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях
|
С. 9- 10 |
Впр.12, скласти записку для матері |
05.09 |
05.09 |
|||
Тема 2. Текст
|
||||||||
4. |
Закріплення поняття про будову текстів різних типів(опис, розповідь, есе). |
С.11- 12 |
– |
06.09 |
06.09 |
|||
5 |
Тема і мета висловлювання. Заголовок. Визначення теми висловлювання, формулювання основної думки |
С.12-14 |
Впр.20, скласти текст-опис метелика |
09.09 |
09.09 |
|||
6. |
Спостереження над засобами зв’язку речень у тексті. Лексичні засоби для зв’язку речень у тексті. |
С.14-16 |
Впр.22, списати 2 абзац |
11.09 |
10.09 |
|||
7 |
Поділ тексту на частини, складання плану з допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців. |
С.16-17 |
Впр.28, скласти і записати відповідь |
12.09 |
12.09 |
|||
8 |
Р. З. М. № 1. Складання запитань і відповідей на задану тему. |
С.18 |
– |
13.09 |
13.09 |
|||
9 |
Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів та висновків. Побудова тексту-міркування, добір переконливих доказів, формулювання висновку. |
С.19- 20 |
Впр. 33, скласти текст-міркування |
16.09 |
16.09 |
|||
10 |
Побудова тексту-міркування, добір переконливих доказів, формулювання висновку. |
С. 20- 21 |
Впр. 37, списати речення |
18.09 |
17.09 |
|||
11. |
Контрольна робота. Списування. «Як дерева зимують» |
|
– |
19.09 |
19.09 |
|||
12. |
Аналіз контрольної роботи. Особливості текстів - описів. Мета цих текстів. Складання художніх та науково-популярних описів. Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів. |
С.21 -23 |
– |
20.09 |
20.09 |
|||
13 |
Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа. |
С.24-25 |
Впр. 49, написати замітку до газети |
23.09 |
23.09 |
|||
Тема 3. Речення |
||||||||
14. |
Повторення й узагальнення вивченого про види речень за метою висловлювання та інтонацією. |
С.27 -28. |
Впр.53, скласти по 2 питальних та спонукальних речення |
25.09 |
24.09 |
|||
15. |
Головні і другорядні члени речення. Встановлення зв’язку слів у реченнях: виділення головних і другорядних членів. |
С. 28- 30 |
Впр. 57, списати 2 абзац |
26.09 |
26.09 |
|||
16. |
Р. З. М. № 2. Складання тексту – опису за змістом малюнка. |
С.7-8. С.30 |
– |
27.09 |
27.09 |
|||
17. |
Визначення, за допомогою чого зв’язуються слова (за допомогою закінчень і прийменників, тільки закінчень). Поширення речень словами та словосполученнями. Діалог. |
С 31-33 |
Впр.66, скласти речення за схемою |
30.09 |
30.09 |
|||
18. |
Поняття про однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення. Спостереження за вживанням речень з однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах речення. Діалог. |
С. 34-35 |
Впр.70, списати речення |
02.10 |
01.10 |
|||
19. |
Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення. Діалог. |
С. 36- 38 |
Впр.74, списати текст |
03.10 |
03.10 |
|||
20. |
Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами використання речень з однорідними членами у побудові текстів. Граматичні питання до однорідних членів речення Діалог. |
С.38-40 |
– |
04.10 |
04.10 |
|||
Тема 4. Слово. Значення слова. Частини мови |
||||||||
21. |
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про лексичне значення слова. |
С. 42- 43. |
Впр.86, виписати словосполучення |
07.10 |
07.10 |
|||
22. |
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про морфемну будову слова розрізнення слів, що належать до гнізда спільнокореневих, і форм одного з таких слів. |
С.44- 46. |
Впр. 92,списати 2 абзац |
09.10 |
08.10 |
|||
23. |
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми : «Текст. Речення.» . |
|
– |
10.10 |
10.10 |
|||
24. |
Р. З. М. № 3. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки. |
С. 43-44. |
– |
11.10 |
11.10 |
|||
25. |
Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? котрий? котра? котре? котрі? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на, від, але тощо). |
С. 46- 47. |
Впр. 96, списати розкриваючи дужки |
16.10 |
15.10 |
|||
Тема 5. Іменник |
||||||||
26. |
Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість тощо). |
С.48- 49. |
Впр. 100, списати виділені слова |
17.10 |
17.10 |
|||
27. |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. |
С. 50 -51. |
– |
18.10 |
18.10 |
|||
28. |
Рід і число іменників. Віднесення іменника до одного з родів. Змінювання іменників за числами. |
С. 51- 52. |
Впр. 108, визначити рід іменників |
21.10 |
21.10 |
|||
29. |
Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму. |
С.53- 55. |
Впр. 116, змінити іменники за відмінками |
23.10 |
22.10 |
|||
30. |
Закінчення іменників жіночого роду на –а в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж, ч, ш]. |
С.58- 59. |
Впр. 125, дібрати іменники |
24.10 |
24.10 |
|||
31. |
Р. З. М. № 4.Робота з деформованим текстом ( заміна недоречно повторюваних слів ). |
С.13- 15. |
– |
25.10 |
25.10 |
|||
32. |
Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення –а, -я в іменниках жіночого роду з основою на м’який приголосний та на шиплячі. |
С.59- 61. |
Впр. 129, записати фразеологізми |
04.11 |
04.11 |
|||
33. |
Закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. |
С. 61- 63. |
Впр. 133, поставити іменники у форму орудного відмінка |
06.11 |
05.11 |
|||
34. |
Практичне засвоєння правопису закінчень найуживаніших іменників чоловічого роду на -ар, -яр.
|
С. 63- 64. |
Впр. 137, скластим 5 речень |
07.11 |
07.11 |
|||
35. |
Спостереження над паралельними закінченнями іменників чоловічого роду – назв істот у давальному і місцевому відмінках однини. |
С. 64 - 65. |
– |
08.11 |
08.11 |
|||
36. |
Відмінювання іменників середнього роду в однині. |
С. 66- 67. |
Впр. 145, скласти і записати речення |
11.11. |
11.11 |
|||
37. |
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з´], [ц´], [с´] перед закінченням -і в іменниках різного роду. |
С. 67- 69. |
Впр. 150, скласти і записати словосполучення |
13.11 |
12.11 |
|||
38. |
Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. |
С. 69- 70. |
Впр. 154, поставити у форму орудного відмінка |
14.11. |
14.11 |
|||
39. |
Р. З. М. № 5. Вибірковий переказ тексту з елементами опису. |
С. 73 - 74 |
– |
15.11 |
15.11 |
|||
40. |
Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. |
С. 70- 71. |
Впр. 158, скласти речення |
18.11 |
18.11 |
|||
41. |
Спостереження за явищами чергування кореневих [і] з [е], [о] в окремих іменниках жіночого та чоловічого родів з основою на приголосний. |
С. 72-73 |
Впр. 161, скласти 5 речень |
20.11 |
19.11 |
|||
42. |
Спостереження за закінченнями іменників у множині (таблиця відмінювання). Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Контрольна робота. Діалог. |
С. 73- 74. |
Впр. 165, скласти речення |
21.11 |
21.11 |
|||
43. |
Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках. Узагальнюючий урок з теми : «Іменник». |
С. 75- 76. |
– |
22.11 |
22.11 |
|||
Тема7. Прикметник |
||||||||
44. |
Прикметник. Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті, спостереження за їх роллю у мовленні. |
С.77- 78.
|
Впр. 173, скласти текст-опис |
25.11 |
25.11 |
|||
45. |
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значеннях. |
С.80- 81. |
Впр. 178, скласти 2 речення |
27.11 |
26.11 |
|||
46. |
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому (без термінів). |
С. 81-82 |
Впр. 182, Вставити пропущені прикметники в прислів’я |
28.11 |
28.11 |
|||
47. |
Р. З. М. № 6. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором з елементами міркування. |
С.81- 82. |
– |
29.11 |
29.11 |
|
||
48. |
Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменниками. Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду і числа прикметників у сполученнях з іменниками. |
С.82- 84. |
Впр. 186, списати речення, підкреслити головні члени речення |
02.12. |
02.12 |
|||
49. |
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками (таблиця відмінювання) в однині та множині. Граматичне питання до прикметника у сполученні з іменником. |
С. 85- 86. |
Впр. 190, провідміняйте прикметники |
04.12 |
03.12 |
|||
50. |
Відмінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині. |
С.87-88. |
Впр.194, провідміняйте прикметники разом з іменниками |
05.12 |
05.12 |
|||
51. |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. |
С. 88- 89. |
– |
06.12 |
06.12 |
|||
52. |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників |
С.90-91 |
Впр. 202, списати прикметники |
09.12 |
09.12 |
|||
53. |
Р. З. М. № 7. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом. |
С. 23. |
– |
11.12 |
10.12 |
|||
54. |
Контрольна робота. Письмовий переказ. |
С.93-94. |
– |
12.12 |
12.12 |
|||
55. |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, орудному та місцевому відмінках однини. |
С. 92- 93. |
– |
13.12 |
13.12 |
|
||
56. |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, орудному та місцевому відмінках однини. |
|
Впр.207, визначити закінчення прикметників |
16.12 |
16.12 |
|||
57. |
Контрольна робота. Диктант.
|
|
– |
18.12 |
17.12 |
|||
58. |
Аналіз контрольного диктанту. Вимова та написання закінчення -ій у прикметниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках. |
С.95-96 |
Впр. 215, списати прислів’я, визначити закінчення прикметників |
19.12 |
19.12 |
|||
59. |
Вимова і написання найуживаніших прикметників на -ський, -цький, -зький. |
С. 96- 97. |
– |
20.12 |
20.12 |
|||
60. |
Відмінювання прикметників у множині |
С. 99- 100 |
Впр. 227,списати текст, розкриваючи дужки |
23.12 |
23.12 |
|||
61. |
Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Закінчення -і у називному відмінку множини (вимова та правопис). |
С. 101-102. |
Впр. 231, списати 2 абзац |
26.12 |
24.12 |
|||
62. |
Р. З. М. №8. Складання запрошення |
С.102 |
– |
27.12 |
26.12 |
|||
63. |
Підсумковий урок за семестр. |
|
– |
|
27.12 |
|||