Календарно-тематичне планування з української мови для 4 класу
119 годин
І семестр – 4 години на тиждень
ІІ семестр – 3 години на тиждень
Програма.
Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Видавничий дім «Освіта», Київ, 2016р.
Підручник. Українська мова підр. для 4 кл загальноосвітн. навч. закл. / М.Д.Захарійчук, А.І. Мовчун. – К.: Грамота, 2016. – 192с. : іл.
Зошит. Зошит з розвитку писемного мовлення: 4 клас/ М.Д.Захарійчук. – К.: Грамота, 2017. – 64с.
Т 119 годин
І семестр – 4 години на тиждень
ІІ семестр – 3 години на тиждень
Програма.
Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Видавничий дім «Освіта», Київ, 2016р.
Підручник. Українська мова підр. для 4 кл загальноосвітн. навч. закл. / М.Д.Захарійчук, А.І. Мовчун. – К.: Грамота, 2016. – 192с. : іл.
Зошит. Зошит з розвитку писемного мовлення: 4 клас/ М.Д.Захарійчук. – К.: Грамота, 2017. – 64с.
Перелік перевірних робіт з української мови, які проводяться в 4 класі |
|||||
Вид перевірок |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
Всього |
Діалог |
1 |
|
- |
|
1 |
Письмовий переказ |
1 |
|
- |
|
1 |
Перевірка мовних знань і вмінь |
1 |
|
2 |
|
3 |
Диктант |
1 |
|
2 |
|
3 |
Списування |
1 |
|
1 |
|
2 |
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
- |
|
1 |
|
1 |
Всього |
5 |
6 |
11 |
Тематичні контрольні роботи можуть проводити за поданими у таблиці видами перевірок: диктант (без завдань з мовної теми), списування (без завдань з мовної теми), тестові завдання з мовної теми (без завдань на списування і запис під диктовку), письмовий переказ. Водночас контрольні роботи можуть бути комбіновані: диктант із завданнями з мовної теми чи тестовими завданнями; списування із завданнями з мовної теми чи тестовими завданнями. Загальна кількість перевірок за семестр від вибору кількості комбінованих робіт не змінюється. При цьому протягом навчального року комбінованих робіт має бути не більше 4.
Списування і диктант є основними формами перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності.
Слова, значення, вимову і написання яких
учні протягом навчального року мають запам’ятати:
Аеропорт, ввéчері, вдень, взúмку, вісімдесятú, влі́тку, восенú, вперéд, врáнці, врівноваженість, вчóра, гардероб, держáва, дисциплі́на, життєрадісний, ззáду, кіломéтр, лівóруч, мізúнець, мільйóн, назáд, напáм'ять, наполегливість, океáн, оптимізм, попéреду, посерéдині, правóруч, п'ятдесятú, п'ятсóт, сімдесятú, спільнота, справедливість, температýра, тепéр, творчість, трамвáй, тролéйбус, футбóл, шерéнга, шістнадцять.
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Вправа |
Прим. |
Дом. завд. |
|||||||
Мова і мовлення |
||||||||||||
1 |
|
Перший урок у 4 класі «Щоб у серці жила У країна!» |
|
|
|
|||||||
2 |
|
Вступ. Державні символи України. Мова – жива скарбниця історії народу. Складання тексту-розповіді. Розвиток мови. Старі і нові слова в мові. Сучасна українська мова. Висловлювання про мову. |
1-8 |
|
|
|||||||
3 |
|
Культура мовлення та спілкування. Складання речень. Узагальнення знань і вмінь учнів з розділу «Мова і мовлення». |
9-12 |
|
|
|||||||
Текст |
||||||||||||
4 |
|
Тема, основна думка, заголовок тексту. |
13-14 |
|
|
|||||||
5 |
|
Закріплення поняття про будову текстів різних типів(розповідь, опис, есе ). Тема, основна думка . |
17-20 |
|
|
|||||||
6 |
|
Засоби зв’язку речень у тексті. Знаходження та інтонаційне виділення у реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для висловлення думки. Редагування тексту. |
21-24 |
|
|
|||||||
7 |
|
Поділ тексту на частини. Складання плану тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті. |
25-28 |
|
|
|||||||
8 1 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему. |
с. 3-6 |
|
|
|||||||
9 |
|
Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів, висновків. Побудова тексту-міркування. |
30-33 |
|
|
|||||||
10 |
|
Побудова тексту-міркування за поданим твердженням, добір переконливих доказів (доведень), формулювання висновку. |
34-37 |
|
|
|||||||
11 |
|
Текст-опис, його мета. Складання текстів-описів за поданим планом і малюнками. |
38-41 |
|
|
|||||||
12 |
|
Художній і науково-популярний тексти-описи. Складання художнього і науково-популярного текстів-описів птаха. |
42-45 |
|
|
|||||||
13 |
|
Замітка в газету. Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа. Узагальнення знань і вмінь учнів з розділу «Текст». |
46-49 |
|
|
|||||||
14 |
|
Перевірна робота. Діалог (усно). Тем. бал |
с.5 |
|
|
|||||||
Речення |
||||||||||||
15 |
|
Аналіз перевірної роботи. Речення за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого. |
50-35 |
|
|
|||||||
16 |
|
Головні та другорядні члени речення. |
54-57 |
|
|
|||||||
17 2 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка. |
с.7-8 |
|
|
|||||||
18 |
|
Встановлення зв’язку слів у реченнях: виділення головних і другорядних членів. |
59-62 |
|
|
|||||||
19 |
|
Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком, за схемою. Відновлення змісту деформованих речень. |
63-66 |
|
|
|||||||
20 |
|
Однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення. |
67-70 |
|
|
|||||||
21 |
|
Кома при однорідних членах речення. Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення. |
71-74 |
|
|
|||||||
22 |
|
Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами. Граматичні питання до однорідних членів речення. |
75-78 |
|
|
|||||||
23 |
|
Закріплення знань про однорідні члени речення. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «.Речення». Перевірна робота. Мовна тема «Мова і мовлення. Текст. Речення». |
79-82
с.9-11 |
|
|
|||||||
24 |
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення й узагальнення вивченого про слово. |
83-86 |
|
|
|||||||
25 3 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки. |
с.9-12 |
|
|
|||||||
26 |
|
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова. |
88-92 |
|
|
|||||||
27 |
|
Частини мови. Узагальнення й повторення вивченого. |
93-96 |
|
|
|||||||
28 |
|
Перевірна робота. Диктант. Тем. Бал |
с.19 |
|
|
|||||||
29 |
|
Аналіз перевірної роботи . Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість тощо). |
97-100 |
|
|
|||||||
30 |
|
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. |
101-104 |
|
|
|||||||
31 |
|
Рід іменників. Віднесення іменника до одного з родів. |
105-108 |
|
|
|||||||
32 |
|
Змінювання іменників за числами. |
109-112 |
|
|
|||||||
33 |
|
Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму. |
113-116 |
|
|
|||||||
34 4 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів). |
с.13-15 |
|
|
|||||||
35 |
|
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту. |
118-121 |
|
|
|||||||
36 |
|
Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж], [ч], [ш]. |
122-125 |
|
|
|||||||
37 |
|
Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення -ею в іменниках жіночого роду з основою на м’який приголо- сний та на шиплячі; закінчення -єю в іменниках на –ія. |
126-129 |
|
|
|||||||
38 |
|
Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення -ем в іменниках чоловічого роду з основою на шиплячі та на м’який приголосний, закінчення -єм в іменниках з основою на [й]. |
130-133 |
|
|
|||||||
39 |
|
Закінчення іменників чоловічого роду на – ар, - яр у родовому й орудному відмінках однини. |
134-137 |
|
|
|||||||
40 |
|
Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини. |
138-141 |
|
|
|||||||
41 |
|
Відмінювання іменників середнього роду в однині. Складання словосполучень. |
142-145 |
|
|
|||||||
42 5 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису. |
с.16-18 |
|
|
|||||||
43 |
|
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням – і в іменниках різного роду. |
147-150 |
|
|
|||||||
44 |
|
Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Робота з фразеологізмами і прислів’ями. |
151-157 |
|
|
|||||||
45 |
|
Чергування кореневих звуків [о], [е] з [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний. |
158-161 |
|
|
|||||||
46 |
|
Відмінювання іменників у множині. Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. |
162-165 |
|
|
|||||||
47 |
|
Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прикметником по . |
166-169 |
|
|
|||||||
48 |
|
Розбір іменника як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Іменник». |
166-169 |
|
|
|||||||
49 |
|
Перевірна робота. Письмовий переказ. Тем. бал |
с.6-7 |
|
|
|||||||
50 |
|
Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні. |
170-173 |
|
|
|||||||
51 6 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором. |
с.19-22 |
|
|
|||||||
52 |
|
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні. |
175-178 |
|
|
|||||||
53 |
|
Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах (без термінів). |
179-182 |
|
|
|||||||
54 |
|
Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками. |
183-186 |
|
|
|||||||
55 |
|
Змінювання прикметників у сполученні з іменниками(таблиця відмінювання) в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний. |
187-190 |
|
|
|||||||
56 |
|
Змінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині. |
191-194 |
|
|
|||||||
57 |
|
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Утворення словосполучень. Перевірна робота. Списування «За підказкою тварин». |
195-202
с.16-17 |
|
|
|||||||
58 7 |
|
Аналіз перевірної роботи. Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
с. 23-27 |
|
|
|||||||
59 |
|
Уживання ь перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. Тем. бал. Семестрова. |
204-207 |
|
|
|||||||
60 |
|
Закріплення вживання знака м’якшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. |
208-219 |
|
|
|||||||
61 |
|
Вимова та написання найуживаніших прикметників на -ський, -зький, -цький. |
220-223 |
|
|
|||||||
62 |
|
Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Закінчення –і у називному відмінку множини (вимова та правопис). |
224-227
|
|
|
|||||||
63 |
|
Закріплення знань про правопис відмінювання прикметників у множині. |
228-231 |
|
|
|||||||
64 8 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошення. |
С.28-29 |
|
|
|||||||
65 |
|
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст. |
233-236 |
|
|
|||||||
66 |
|
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками. Складання тексту-розповіді за поданим початком. |
237-244 |
|
|
|||||||
67 |
|
Доповнення речень і текстів прикметниками. Складання тексту-розповіді на тему «За що я дякую батькам». |
245-248 |
|
|
|||||||
68 |
|
Розбір прикметника як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Прикметник». |
228-231 |
|
|
|||||||
69 9 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом. |
С.30-34 |
|
|
|||||||
70 |
|
Перевірна робота. Диктант . |
С.43-44 |
|
|
|||||||
Числівник |
||||||||||||
71 |
|
Аналіз перевірної роботи. Числівник як частина мови. Правильна вимова числівників |
254-257 |
|
|
|||||||
72 |
|
Вимова та правопис найуживаніших числівників, уживання іх у мовленні |
258-261 |
|
|
|||||||
73 |
|
Відмінкові форми числівників. Практичне засвоєння вимови і письма та відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000) |
262-265 |
|
|
|||||||
74 |
|
Словесні формули на означення показників часу протягом доби. Тем. бал |
266-269 |
|
|
|||||||
Займенник |
||||||||||||
75 |
|
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті. |
270-273 |
|
|
|||||||
76 10 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-розповіді з елементами міркування про прочитаний текст. |
С.35-37 |
|
|
|||||||
77 |
|
Особові займенники. |
275-279 |
|
|
|||||||
78 |
|
Відмінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини. |
280-284 |
|
|
|||||||
79 |
|
Відмінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини. |
285-288 |
|
|
|||||||
80 |
|
Уживання займенників із прийменниками. Побудова сполучень слів і речень із займенниками в різних формах. |
289-296 |
|
|
|||||||
81
|
|
Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів . |
297-298 |
|
|
|||||||
82 11 |
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка. |
С.38-42 |
|
|
|||||||
83 |
|
Узагальнення знань про займенник. Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах . Перевірка знань з мови. Мовна тема («Числівник», «Займенник»). Тем. бал |
300-301
С.32-34 |
|
|
|||||||
Дієслово |
||||||||||||
84 |
|
Аналіз перевірної роботи. Дієслово як частина мови. Повторення вивченого питання, значення, роль у реченні, зв’язок з іменниками). |
302-305 |
|
|
|||||||
85 |
|
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Багатозначні дієслова. Пряме й переносне значення дієслів |
306-309 |
|
|
|||||||
86 |
|
Вживання дієслів в прямому і переносному значеннях |
310-313 |
|
|
|||||||
87 |
|
Побудова речень з однорідними присудками |
314-317 |
|
|
|||||||
88 12 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу. |
С.43-45 |
|
|
|||||||
89 |
|
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру. |
319-322 |
|
|
|||||||
90 |
|
Неозначена форма дієслова (початкова форма). |
323-326 |
|
|
|||||||
91 |
|
Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. Побудова порад, інструкцій. |
|
|
|
|||||||
92 |
|
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами й числами. |
327-331 |
|
|
|||||||
93 |
|
Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за числами. Теперішній час. Змінювання дієслів теперішнього часу за числами. |
332-339 |
|
|
|||||||
94 13 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту (за колективно складеним планом і поданою кінцівкою). |
с.46-49 |
|
|
|||||||
95 |
|
Майбутній час. Змінювання дієслів майбутнього часу за числами. |
341-348 |
|
|
|||||||
96 |
|
Перевірна робота. Диктант. |
с.45-46 |
|
|
|||||||
97 |
|
Аналіз перевірної роботи. Побудова речень із дієсловами теперішнього й майбутнього часу. |
349-352 |
|
|
|||||||
98 |
|
Перевірка написання букв е,є, и,ї в особових закінченнях дієслів. |
353-360 |
|
|
|||||||
99 14 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали. |
С.50-54 |
|
|
|||||||
100 |
|
Визначення часу и числа дієслів. |
362-369 |
|
|
|||||||
101 |
|
Дієслова на –ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті. Утво рення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні. |
370-373 |
|
|
|||||||
102 |
|
Розбір дієслова як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Дієслово». Тем. Бал |
374-377 |
|
|
|||||||
Прислівник |
||||||||||||
103 |
|
Прислівник як частина мови (значення, питання, троль у реченні, зв’язок із дієсловами) |
378-381 |
|
|
|||||||
104 15 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Удосконалення написаного тексту |
С.55-57 |
|
|
|||||||
105 |
|
Незмінюваність — основна граматична ознака прислівників |
383-390 |
|
|
|||||||
106 |
|
Прислівники, близькі й протилежні за значенням . Перевірна робота. Контрольне списування |
391-394 |
|
|
|||||||
107 |
|
Поширення речень прислівниками |
395-398 |
|
|
|||||||
108 |
|
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками |
399-402 |
|
|
|||||||
109 |
|
Спостереження за роллю прислівників у тексті. |
404-407 |
|
|
|||||||
110 16 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання привітання до Дня матері |
С.58-60 |
|
|
|||||||
111 |
|
Вибір із поданих прислівників тих, які найбільше відповідають меті та типу висловлювання.Уживання прислівників під час побудови текстів. Перевірна робота. Мовна тема «Дієслово. Прислівник» |
408-411
С.36-38 |
|
|
|||||||
112 |
|
Контрольна робота. ДПА |
|
|
|
|||||||
|
Повторення вивченого |
|||||||||||
113 |
|
Аналіз перевірних робіт. Закріплення вивченого |
|
|
|
|||||||
114 |
|
Що ми знаємо про текст, речення, слово |
412-413 |
|
|
|||||||
115 |
|
Що ми знаємо про іменник і прикметник. Утворення словосполучень |
414-415 |
|
|
|||||||
116 |
|
Що ми знаємо про займенник і числівник |
416-417 |
|
|
|||||||
117 |
|
Що ми знаємо про дієслово та прислівник |
418-419 |
|
|
|||||||
118 17 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді з елементами опису. |
С.60 |
|
|
|||||||
119 |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумковий урок за рік. Тем. бал Семестрова. Річна |
|
|
|
|||||||