Календарно-тематичне планування з української мови для 4 класу (за підр. М.Д.Захарійчук, А.І. Мовчун)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з української мови для 4 класу

119 годин

І семестр – 4 години на тиждень

ІІ семестр – 3 години на тиждень

Програма.

Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».

Видавничий дім «Освіта», Київ, 2016р.

Підручник. Українська мова підр. для 4 кл загальноосвітн. навч. закл. / М.Д.Захарійчук, А.І. Мовчун. – К.: Грамота, 2016. – 192с. : іл.

Зошит. Зошит з розвитку писемного мовлення: 4 клас/ М.Д.Захарійчук. – К.: Грамота, 2017. – 64с.

Перегляд файлу

 

 

                                                 

 Т                                                      119 годин

                                              І семестр – 4 години на тиждень

                                            ІІ семестр – 3 години на тиждень

 

 

 

 

Програма.

Календарно-тематичне планування  укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016  №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».

Видавничий дім «Освіта», Київ,  2016р.

Підручник.  Українська мова підр. для 4 кл загальноосвітн. навч. закл. / М.Д.Захарійчук, А.І. Мовчун. – К.: Грамота,  2016. – 192с. : іл.

Зошит. Зошит з розвитку писемного мовлення: 4 клас/ М.Д.Захарійчук. – К.: Грамота, 2017. –  64с.

 

 

 

 

Перелік перевірних робіт

з української мови, які проводяться в 4 класі

Вид перевірок

І семестр

Дата

ІІ семестр

   Дата

Всього

Діалог

1

 

-

 

1

Письмовий переказ

1

 

-

 

1

Перевірка мовних знань і вмінь

1

 

2

 

3

Диктант

1

 

2

 

3

Списування

1

 

1

 

2

Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація

-

 

1

 

1

Всього

5

6

11

                                                                                                                                                                                                                                    Тематичні контрольні роботи можуть проводити за поданими у таблиці видами перевірок: диктант (без завдань з мовної теми), списування (без завдань з мовної теми), тестові завдання з мовної теми (без завдань на списування і запис під диктовку), письмовий переказ. Водночас контрольні роботи можуть бути комбіновані: диктант із завданнями з мовної теми чи тестовими завданнями; списування із завданнями з мовної теми чи тестовими завданнями. Загальна кількість перевірок за семестр від вибору кількості комбінованих робіт не змінюється. При цьому протягом навчального року комбінованих робіт має бути не більше 4.

Списування і диктант є основними формами перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності.

 

Слова, значення, вимову і написання яких

 учні протягом навчального року мають запам’ятати:

Аеропорт,  ввéчері, вдень, взúмку, вісімдесятú, влі́тку, восенú, вперéд, врáнці, врівноваженість, вчóра, гардероб,  держáва, дисциплі́на, життєрадісний, ззáду,  кіломéтр, лівóруч, мізúнець, мільйóн, назáд, напáм'ять, наполегливість, океáн, оптимізм, попéреду, посерéдині,  правóруч,  п'ятдесятú, п'ятсóт, сімдесятú, спільнота, справедливість,   температýра, тепéр, творчість, трамвáй, тролéйбус,  футбóл,  шерéнга, шістнадцять.

КАЛЕНДАРНЕ  ПЛАНУВАННЯ

з/п

Дата

Тема уроку

Вправа

Прим.

Дом.

завд.

Мова і мовлення

1

 

Перший  урок у 4 класі  «Щоб у серці жила У країна!»

 

 

 

2

 

Вступ. Державні символи України. Мова – жива скарбниця історії народу. Складання тексту-розповіді. Розвиток мови. Старі і нові слова в мові. Сучасна українська мова. Висловлювання про мову.

1-8

 

 

3

 

Культура мовлення та спілкування. Складання речень. Узагальнення знань і вмінь учнів з розділу «Мова і мовлення».

9-12

 

 

Текст

4

 

Тема, основна думка, заголовок тексту.

13-14

 

 

5

 

Закріплення поняття про будову текстів різних типів(розповідь, опис, есе ). Тема, основна думка .

17-20

 

 

6

 

Засоби звязку речень у тексті. Знаходження  та інтонаційне  виділення у реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для висловлення думки. Редагування тексту.

21-24

 

 

7

 

Поділ тексту на частини. Складання плану тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті.

25-28

 

 

8

     1

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему.

с. 3-6

 

 

9

 

Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів, висновків. Побудова тексту-міркування.

30-33

 

 

10

 

Побудова тексту-міркування за поданим твердженням, добір переконливих доказів (доведень), формулювання висновку.

34-37

 

 

11

 

Текст-опис, його мета. Складання текстів-описів за поданим планом і малюнками.

38-41

 

 

12

 

Художній і науково-популярний тексти-описи. Складання художнього і науково-популярного текстів-описів птаха.

42-45

 

 

13

 

Замітка в газету. Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа. Узагальнення знань і вмінь учнів з розділу «Текст».

46-49

 

 

14

 

Перевірна робота. Діалог (усно).                                             

                                                               Тем. бал

с.5

 

 

Речення

15

 

Аналіз перевірної роботи. Речення за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого.

50-35

 

 

16

 

Головні та другорядні члени речення.

54-57

 

 

17

     2

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка.

с.7-8

 

 

18

 

Встановлення звязку слів у реченнях: виділення головних і другорядних членів.

59-62

 

 

19

 

Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком, за схемою. Відновлення змісту деформованих речень.

63-66

 

 

20

 

Однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення.

67-70

 

 

21

 

Кома при однорідних членах речення. Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення.

71-74

 

 

22

 

Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами. Граматичні питання до однорідних членів речення.

75-78

 

 

23

 

Закріплення знань про однорідні члени речення. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «.Речення».

Перевірна робота. Мовна тема «Мова і мовлення. Текст. Речення».

79-82

 

с.9-11

 

 

24

 

Аналіз перевірної роботи. Повторення й узагальнення вивченого про слово.

83-86

 

 

25

   3

 

Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки.

с.9-12

 

 

26

 

Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова.

88-92

 

 

27

 

Частини мови. Узагальнення й повторення вивченого.

93-96

 

 

28

 

Перевірна робота. Диктант.                                                                        

                                                                  Тем. Бал

с.19

 

 

29

 

Аналіз перевірної роботи . Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість тощо).

97-100

 

 

30

 

Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях.

101-104

 

 

31

 

Рід іменників. Віднесення іменника до одного з родів.

105-108

 

 

32

 

Змінювання іменників за числами.

109-112

 

 

33

 

Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму.

113-116

 

 

34

     4

 

Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів).

с.13-15

 

 

35

 

Розрізнення  відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту.

118-121

 

 

36

 

Закінчення іменників жіночого роду на - а,  (-я) в родовому відмінку однини  з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж], [ч], [ш].

122-125

 

 

37

 

Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення -ею в іменниках жіночого роду з основою на м’який приголо- сний та на шиплячі; закінчення -єю в іменниках на –ія.

126-129

 

 

38

 

Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення -ем в іменниках чоловічого роду з основою на шиплячі та на м’який приголосний, закінчення -єм в іменниках з основою на [й].

130-133

 

 

39

 

Закінчення іменників чоловічого роду на – ар, - яр у родовому й орудному відмінках однини.

134-137

 

 

40

 

Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини.

138-141

 

 

41

 

Відмінювання іменників середнього роду в однині. Складання словосполучень.

142-145

 

 

42

    5

 

Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису.

с.16-18

 

 

43

 

Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням – і в іменниках різного роду.

147-150

 

 

44

 

Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Робота з фразеологізмами і прислів’ями.

151-157

 

 

45

 

Чергування кореневих звуків [о], [е] з  [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний.

158-161

 

 

46

 

Відмінювання іменників у множині. Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині.

162-165

 

 

47

 

Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прикметником по .

166-169

 

 

48

 

Розбір іменника як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Іменник».

166-169

 

 

49

 

Перевірна робота. Письмовий переказ.

                                                               Тем. бал

с.6-7

 

 

50

 

Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні.

170-173

 

 

51

    6

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором.

с.19-22

 

 

52

 

Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні.

175-178

 

 

53

 

Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах (без термінів).

179-182

 

 

54

 

Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками.

183-186

 

 

55

 

Змінювання прикметників у сполученні з іменниками(таблиця відмінювання) в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний.

187-190

 

 

56

 

Змінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині.

191-194

 

 

57

 

Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Утворення словосполучень.

Перевірна робота. Списування «За підказкою тварин».

195-202

 

с.16-17

 

 

58

    7

 

Аналіз перевірної роботи. Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом

с. 23-27

 

 

59

 

Уживання ь перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини.             

                                              Тем. бал. Семестрова.

204-207

 

 

60

 

Закріплення вживання знака м’якшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини.

208-219

 

 

61

 

Вимова та написання найуживаніших прикметників на -ський, -зький, -цький.

220-223

 

 

62

 

Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Закінчення –і у називному відмінку множини (вимова та правопис).

224-227

 

 

 

63

 

Закріплення знань про правопис відмінювання прикметників у множині.

228-231

 

 

64

   8

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошення.

С.28-29

 

 

65

 

Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст.

233-236

 

 

66

 

Побудова сполучень слів і речень із прикметниками. Складання тексту-розповіді за поданим початком.

237-244

 

 

67

 

Доповнення речень і текстів прикметниками. Складання тексту-розповіді на тему «За що я дякую батькам».

245-248

 

 

68

 

Розбір прикметника як частини мови. Узагальнення і систематизація знань  і вмінь із розділу «Прикметник».

228-231

 

 

69

   9

 

Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом.

С.30-34

 

 

70

 

Перевірна робота. Диктант .

С.43-44

 

 

Числівник

71

 

Аналіз перевірної роботи. Числівник як частина мови. Правильна вимова числівників

254-257

 

 

72

 

Вимова та правопис найуживаніших числівників, уживання іх у мовленні

258-261

 

 

73

 

Відмінкові форми числівників. Практичне засвоєння вимови і письма та відмінкових  форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000)

262-265

 

 

74

 

Словесні формули на означення показників часу протягом доби. Тем. бал

266-269

 

 

Займенник

75

 

Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників  у тексті.

270-273

 

 

76

  10

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-розповіді з елементами міркування про прочитаний текст.

С.35-37

 

 

77

 

Особові займенники.

275-279

 

 

78

 

Відмінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини.

280-284

 

 

79

 

Відмінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини.

285-288

 

 

80

 

Уживання займенників із прийменниками. Побудова сполучень слів і речень із займенниками в різних формах.

289-296

 

 

81

 

 

Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів .

297-298

 

 

82

   11

 

Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка.

С.38-42

 

 

83

 

Узагальнення знань про займенник. Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах . Перевірка знань з мови. Мовна тема  («Числівник», «Займенник»).    

                                                              Тем. бал

300-301

 

С.32-34

 

 

Дієслово

84

 

Аналіз перевірної роботи. Дієслово як частина мови. Повторення вивченого питання, значення, роль у реченні, зв’язок з іменниками).

302-305

 

 

85

 

Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Багатозначні дієслова. Пряме й переносне значення дієслів

306-309

 

 

86

 

Вживання дієслів в прямому і переносному значеннях

310-313

 

 

87

 

Побудова речень з однорідними присудками

314-317

 

 

88

  12

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу.

С.43-45

 

 

89

 

Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного  та описового  характеру.

319-322

 

 

90

 

Неозначена форма дієслова (початкова форма).

323-326

 

 

91

 

Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. Побудова порад, інструкцій.

 

 

 

92

 

Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами й числами.

327-331

 

 

93

 

Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за числами. Теперішній час. Змінювання дієслів теперішнього часу за числами.

332-339

 

 

94

13

 

Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту (за колективно складеним планом і поданою кінцівкою).

с.46-49

 

 

95

 

Майбутній час. Змінювання дієслів майбутнього часу за числами.

341-348

 

 

96

 

Перевірна робота. Диктант.

с.45-46

 

 

97

 

Аналіз перевірної роботи. Побудова речень із дієсловами теперішнього й майбутнього часу.

349-352

 

 

98

 

Перевірка написання букв е,є, и,ї в особових закінченнях дієслів.

353-360

 

 

99

14

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали.

С.50-54

 

 

100

 

Визначення часу и числа дієслів.

362-369

 

 

101

 

Дієслова на ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті. Утво рення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні.

370-373

 

 

102

 

Розбір дієслова як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Дієслово».

                                                                Тем. Бал

374-377

 

 

Прислівник

103

 

Прислівник як частина мови (значення, питання, троль у реченні, зв’язок із дієсловами)

378-381

 

 

104

  15

 

Урок розвитку писемного мовлення. Удосконалення написаного тексту

С.55-57

 

 

105

 

Незмінюваність основна граматична ознака прислівників

383-390

 

 

106

 

Прислівники, близькі й протилежні за значенням .

Перевірна робота. Контрольне списування

391-394

 

 

107

 

Поширення речень прислівниками

395-398

 

 

108

 

Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками

399-402

 

 

109

 

Спостереження за роллю прислівників у тексті.

404-407

 

 

110

16

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання привітання до Дня матері

С.58-60

 

 

111

 

Вибір із поданих прислівників тих, які найбільше відповідають меті та типу висловлювання.Уживання прислівників під час побудови текстів. Перевірна робота. Мовна тема «Дієслово. Прислівник»

408-411

 

С.36-38

 

 

112

 

Контрольна робота. ДПА   

 

 

 

 

Повторення вивченого

113

 

Аналіз перевірних робіт. Закріплення вивченого

 

 

 

114

 

Що ми знаємо про текст, речення, слово

412-413

 

 

115

 

Що ми знаємо про іменник і прикметник. Утворення словосполучень

414-415

 

 

116

 

Що ми знаємо про займенник і числівник

416-417

 

 

117

 

Що ми знаємо про дієслово та прислівник

418-419

 

 

118

17

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді з елементами опису.

С.60

 

 

119

 

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумковий урок за рік.                                   

                                  Тем. бал Семестрова. Річна

 

 

 

 

docx
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
15459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку