Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу (4 години на тиждень, 16 навчальних тижнів)
на 2022-2023 навч.рік (І семестр)
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу за програмою |
К-ть год. |
Дата |
Види навчальної діяльності (мовленнєва лінія) |
Очікувані результати навчання (здобувач/ка освіти…) |
Приміт-ки |
Тема №1. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах (14 год.) |
||||||
1 |
Вступ. Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови (формування думки, пізнавальна, об’єднувальна). Мовні й немовні засоби спілкування, які люди використовують у повсякденному житті. |
1 |
|
міркування та відповіді на запитання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людини й суспільства (усно) (проблемні питання: - Чому українською мовою варто пишатися? - Чи можна без мови побудувати собор, подолати стихійне лихо чи провести Олімпійські ігри? – Як за допомогою мови людина пізнає світ? – Чому суспільству було б важко без мови? – Чому потрібно берегти українську мову? - - Чи обов’язково знати мову того народу, серед якого живете?) записування речень, висловлень колективне складання ланцюжка-продовження твердження «Мова необхідна людям, щоб…» обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами пояснення функцій мови та змісту статті 10 Конституції України порівняння мовних і немовних (звукові і світлові сигнали, символіка, дорожні знаки тощо) засобів спілкування, які люди використовують у повсякденному житті формулювання правил спілкування на основі прочитаних крилатих висловів колективне складання словника найпоширеніших етикетних формул (привітання, прощання, вибачення, висловлення вдячності) складання висловлення з урахуванням ситуації спілкування за ілюстрацією або коміксом розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з неврахуванням умов спілкування складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією виконання проєкту (участь у теле- чи радіопередачі, інтерв’ю про значення української мови в житті нашого народу) тлумачення ЛЗ слова, добирання синонімів і антонімів доповнення речень словами в правильних граматичних формах обґрунтування ролі слів різних ЧМ визначення в слові орфограм, записування правильно слів із вивченими орфограмами розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів робота зі словниками та довідковими джерелами, обмін враженнями щодо здобутої в них інформації ігри зі словами (вікторини, кросворди, ребуси) аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту, добирання заголовка тексту формулювання теми та основної думки тексту, визначення мікротем і тематичних речень колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту визначення ключових слів у тексті, аналіз будови тексту редагування речень, у яких допущено помилки у слововживанні складання висловлення за поданими чи дібраними самостійно опорними словами складання висловлення за коміксом (малюнком) усний опис малюнка, за допомогою якого можна проілюструвати прочитаний текст мовленнєвий експеримент (наприклад, заміна іменників займенниками для уникнення небажаного повтору слів) складання висловлення з особовими займенниками з урахуванням змісту складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією зіставлення прочитаного із зображеним на малюнку обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами
|
розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації використовує потрібні вербальні та невербальні засоби для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання характеризує порушені в тексті проблеми знаходить у тексті відому і нову інформацію формулює тему та основну думку тексту виокремлює в тексті мікротеми формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті висловлює власні почуття, враження, викликані, прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними мовними нормами взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі, дбаючи про безпеку дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту) вибірково переказує зміст почутого повідомлення складає простий план почутого визначає ключові слова в почутому повідомленні визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному тексті формулює тему та основну думку тексту виокремлює в тексті мікротеми розрізняє тексти різних стилів і типів переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними, орфографічними нормами виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, слово, форми слова) порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
|
2 |
РМ (у). Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їхні особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування (усне й писемне, монологічне й діалогічне). Мета спілкування та адресат мовлення. |
1 |
|
РМ №1 (у) |
||
3 |
Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України. |
1 |
|
|
||
4 |
РМ (у). Основні правила спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (в онлайн-середовищі, телефоном або за ілюстрацією). |
1 |
|
РМ №2 (у) |
||
5 |
РМ (у). Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань («Спілкування із задоволенням»). |
1 |
|
РМ №3 (у) |
||
6 |
Текст. Заголовок тексту. Поділ тексту на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. |
1 |
|
|
||
7 |
РМ (у). Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Усні й письмова форми тексту (висловлення). |
1 |
|
РМ №4 (у) |
||
8 |
РМ (п). Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. Простий план тексту. |
1 |
|
РМ №5 (п) |
||
9 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. |
1 |
|
|
||
10 |
РМ (п). Типи мовлення: розповідь, опис, роздум (складання тексту про домашню тварину відповідно до типу мовлення). |
1 |
|
РМ №6 (п) |
||
11 |
Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. |
1 |
|
|
||
12 |
РМ (у). МД. Говоріння. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом) – «Суперагент і його «Ферарі». |
1 |
|
РМ №7 (у) МД Усний переказ |
||
13 |
Граматичні форми різних частин мови (практично). |
1 |
|
|
||
14 |
Контрольна робота №1 за темою «Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
КР №1 |
||
Тема №2. Лексикологія. Групи слів за значенням (14 год.) |
||||||
15 |
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник. |
1 |
|
тлумачення ЛЗ слова, зіставлення ЛЗ та ГЗ слова лінгвістичне мінідослідження проблемні питання: - Чи може слово збагатитися новим ЛЗ? Якщо так, то коли це відбувається? – З якою метою укладають словники? – Як виникають переносні значення слів? – Чим омоніми відрізняються від багатозначних слів? – У чому сила слова? тлумачення ЛЗ багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту добирання синонімів, антонімів доповнення речень словами з урахуванням контексту розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів робота зі словниками та іншими джерелами інформації, обмін враженнями щодо здобутої в них інформації ігри зі словами (вікторини, відгадування за лексичним значенням, добирання синонімів, антонімів тощо) аудіювання і читання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого порівнювання текстів щодо наявності в них багатозначних слів, синонімії, антонімії редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням складання речень з опорними словами та певного змісту складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами складання і розігрування діалогу-розпитування про корисність різних видів спорту (правила користування смартфоном та ін.) з використанням синонімів, антонімів складання і розігрування діалогу етикетного характеру з використанням синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності (у музеї, бібліотеці, магазині, спортзалі та ін.) з урахуванням віку та статусу співрозмовника складання діалогу про погоду з використанням запропонованих або дібраних самостійно антонімів робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті) складання опису природи з використанням слів у переносному значенні, а також епітетів і порівняння обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами підготовка аудіо- чи відеорекомендацій (постер, слайди, відеоролик) для соцмереж про поширені лексичні помилки виконання проєкту (напр., складання рекламного тексту з метою спонукати правильно добирати слова, урізноманітнювати своє мовлення тощо) |
самостійно складає простий план почутого вказує на окремі особливості, що сприяють або заважають ефективній комунікації в конкретній ситуації спілкування дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання формулює тему та основну думку тексту розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові / медіатекстові джерела інформації переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними нормами добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення створює невеликі типові повідомлення на спеціальних захищених цифрових сервісах і в соціальних мережах знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти) вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть порівнює тексти щодо наявності в них багатозначних слів, синонімії, антонімії творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
|
16 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення. |
1 |
|
|
||
17 |
РМ (у). Особливості будови опису тварини. |
1 |
|
РМ №8 (у) |
||
18 |
РМ (у). Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) – «Кріт». |
1 |
|
РМ №9 (у) |
||
19 |
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. Словник синонімів. |
1 |
|
|
||
20 |
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів. |
1 |
|
|
||
21 |
РМ (п). Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом) – «Наталчина втіха». |
1 |
|
РМ№10 (п) |
||
22 |
РМ (у). Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
РМ№11 (у) |
||
23 |
Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів. |
1 |
|
|
||
24 |
Пароніми. Словник паронімів. |
1 |
|
|
||
25 |
РМ (у). МД. Створення діалогу-обміну думками на тему «Національні символи України» або «Чи може слово вилікувати або поранити людину?» |
1 |
|
РМ№12 (у) МД Діалог |
||
26 |
Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення. Лексична помилка (практично). |
1 |
|
|
||
27 |
Узагальнення вивченого з теми «Лексикологія» (урок-вікторина або урок-екскурсія). |
1 |
|
|
||
28 |
Контрольна робота №2 за темою «Лексикологія. Групи слів за значенням» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
КР№2 |
||
Тема №3. Будова слова. Орфографія (18 год.) |
||||||
29 |
Основа слова й закінчення. |
1 |
|
добирання спільнокореневих слів, слів із певними префіксами та суфіксами, слів за схемами проблемні питання: - Для чого словам закінчення? Чи всі слова його мають? – Для чого словам різні форми? - Чи може існувати слово без кореня? – Чим спільнокореневі слова відрізняються від форм слова? – Що спільного й відмінного між суфіксом і префіксом? Яка роль цих значущих частин слова? виділення у слові значущих частин лінгвістичне мінідослідження («фемінітиви – це прекрасно», «Найуживаніші суфікси для творення фемінітивів») визначення в реченнях (текстах) і добирання слів, що містять антонімічні префікси визначення в слові орфограм, обґрунтування написання значущих частин слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів» робота зі словником ігри зі словами (добирання слів, відгадування тощо) аудіювання і читання текстів, що містять слова із суфіксами, які надають слову значень зменшуваності й пестливості аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого редагування речень і текстів, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова (з коментуванням) створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин) складання речень-компліментів з використанням слів із префіксом пре- (напр., для привітання з днем народження) обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами усне повідомлення на лінгвістичну тему («Префікси-антоніми») підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик) про написання префіксів |
дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів знаходить у тексті відому і нову інформацію розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними словотвірними, орфографічними, стилістичними нормами створює невеликі типові повідомлення на спеціальних захищених цифрових сервісах і в соціальних мережах знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (частини слова, слова, форми слова) порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє окремі мовні явища (спільнокореневі слова тощо) у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть порівнює тексти щодо наявності в них спільнокореневих слів урізноманітнює мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
|
30 |
Незмінні й змінні слова (повторення і поглиблення). |
1 |
|
|
||
31 |
РМ (п). МД. Письмо. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю («Скриня»). |
1 |
|
РМ№13 (п) МД КПП №1 |
||
32 |
РМ (у). Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
РМ№14 (у) |
||
33 |
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. |
1 |
|
|
||
34 |
Урок культури мовлення. Невиправдане вживання спільнокореневих слів. |
1 |
|
|
||
35 |
Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. |
1 |
|
|
||
36 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
|
||
37 |
Написання префіксів (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||
38 |
Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. |
1 |
|
|
||
39 |
РМ (п). Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі) – «У зоопарку». |
1 |
|
РМ№15 (п) |
||
40 |
РМ (у). Аналіз письмового твору-опису. |
1 |
|
РМ№16 (у) |
||
41 |
Розбір слова за будовою. |
1 |
|
|
||
42 |
Правопис значущих частин слова (повторення). |
1 |
|
|
||
43 |
РМ(п). Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі) – (на вибір: «Чарівна паличка», «Лицарський меч», «Моя улюблена іграшка»). |
1 |
|
РМ№17 (п) |
||
44 |
Орфограма. Орфографічний словник. |
1 |
|
|
||
45 |
Узагальнення вивченого з теми «Будова слова. Орфографія». |
1 |
|
|
||
46 |
Контрольна робота №3 за темою «Будова слова. Орфографія» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
КР №3 |
||
Тема №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (18 год.) |
||||||
47 |
Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина(кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Голосні і приголосні звуки. Фонетична транскрипція. |
1 |
|
записування слова фонетичною транскрипцією визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих фонетичний розбір слова лінгвістичне мінідослідження мовленнєвий експеримент (напр., зсув наголосу в слові) орфоепічний тренінг визначення складів у слові, перенесення слів із рядка в рядок визначення наголосу в слові використання логічного наголосу для виділення слів зі смисловим навантаженням упорядкування за алфавітом прізвищ письменників (співаків, імен героїв улюблених мультфільмів та ін.) виправлення орфоепічних помилок складання електронної мапи (малюнка) звуків української мови робота з орфоепічним словником і словником наголосів ігри зі словами (вікторини) виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії аналізування, оцінювання тексту відповіді на запитання за змістом прочитаного та почутого виявлення та аналіз орфоепічних помилок у своєму мовленні та мовленні інших людей складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами висловлення міркувань щодо проблемних питань: - Чим звук відрізняється від букви? – Чому в українській мові звуків більше, ніж букв? – Навіщо потрібно знати алфавіт? – Чи є в алфавіті букви, без яких можна обійтися? складання та розігрування діалогів з використанням слів, у вимові яких часто трапляються помилки (черговий, новий, випадок, вимова, запитання, завдання, разом та ін.) запис аудіопривітання з дотриманням правил орфоепії складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки підготовка аудіоповідомлення для соцмереж про поширені помилки в наголошуванні слів складання тексту, у якому всі слова починаються однаковою буквою |
вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту визначає основну мету почутого аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів розрізняє тексти різних стилів і типів висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, Склади слова, слова) порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
|
48 |
Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні. |
1 |
|
|
||
49 |
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г. |
1 |
|
|
||
50 |
РМ (п). Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) на одну з поданих тем (вправа 591). |
1 |
|
РМ№18 (п) |
||
51 |
РМ (у). Аналіз письмового твору-розповіді. |
1 |
|
РМ№19 (у) |
||
52 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
1 |
|
|
||
53 |
Фонетичний розбір слова. |
1 |
|
|
||
54 |
Склад. Основні правила переносу. |
1 |
|
|
||
55 |
Підсумковий контрольний текстовий диктант за І семестр («Тарасова криниця»). |
1 |
|
КД №1 |
||
56 |
Аналіз контрольного диктанту. |
1 |
|
|
||
57 |
Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням. |
1 |
|
|
||
58 |
Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, ментальних карт про звуки і букви, нормативне наголошування слів. |
1 |
|
|
||
59 |
Узагальнення вивченого з теми. Фонетичний розбір слів (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||
60 |
Контрольна робота №4 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
КР №4 |
||
61 |
Аналіз контрольної роботи. |
1 |
|
|
|
|
62 |
Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик. |
1 |
|
|
||
63 |
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу (урок-рольова гра). |
1 |
|
|
||
64 |
Підсумковий урок за І семестр. |
1 |
|
|
Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу (4 години на тиждень, 19 навчальних тижнів)
на 2022-2023 навч.рік (ІІ семестр)
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу за програмою |
К-ть год. |
Дата |
Види навчальної діяльності (мовленнєва лінія) |
Очікувані результати навчання (здобувач/ка освіти…) |
Приміт-ки |
||
Тема №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів (14 год.) |
||||||||
65 |
Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення). |
1 |
|
записування слова фонетичною транскрипцією розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків лінгвістичне мінідослідження добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії) читання слів уголос із дотриманням норм орфоепії визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами вибір прийменника, сполучника з дотриманням правил милозвучності виявлення і виправлення орфоепічних помилок (з коментуванням і без) розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням слів робота з орфографічним словником ігри зі словами (вікторини) виразне читання текстів уголос із дотриманням правил орфоепії аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого виявлення та аналіз орфоепічних помилок )зокрема у вимові дзвінких) у своєму мовленні та мовленні інших людей складання речень з опорними словами та певного змісту складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами: - У чому полягає милозвучність української мови? – Як і коли орфографічний словник стає в пригоді? – Які українські слова «порушують» правила милозвучності? складання висловлення про дружбу чи людські чесноти з використанням слів, у яких відбувається спрощення (наприклад, чесний, щасливий, совісний, безкорисливий, заздрісний, улесливий) складання усного повідомлення про рослини-символи українського народу з дотриманням правил уживання у-в, і-й (з обґрунтуванням свого вибору) укладання пам’ятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків записування аудіоповідомлення для соцмереж зі зразками правильної вимови виконання проєкту (напр., підготовка й проведення мовознавчої вікторини на тему «Фонетика. Орфоепія» чи «Наголос у повсякденному житті») |
визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів знаходить у тексті відому і нову інформацію розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть порівнює тексти щодо наявності в них чергувань звуків, засобів милозвучності урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
|
||
66 |
Ненаголошені голосні в коренях слів (тренувальні вправи). Орфограма, орфографічна помилка (практично). Орфографічний словник. |
1 |
|
|
||||
67 |
Вимова приголосних звуків (у т.ч. префіксах з-, роз-, без-). Уподібнення приголосних звуків. |
1 |
|
|
||||
68 |
Уподібнення приголосних звуків (тренувальні вправи). Написання слів із сумнівними приголосними. |
1 |
|
|
||||
69 |
Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі), без-. |
1 |
|
|
||||
70 |
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
|
||||
71 |
Спрощення в групах приголосних (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
72 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). |
1 |
|
|
||||
73 |
РМ (п). Особливості складання есе. Письмове есе на одну з тем: «Краса й милозвучність української мови», «Транспорт майбутнього», «Вода в природі»). |
1 |
|
РМ№ 20 (п) |
||||
74 |
РМ (у). МД. Говоріння. Усний твір. Урок відкритих думок. Представлення власного есе (орієнтовні теми: «Людина, якою я найбільше захоплююся», «Як музика здатна впливати на людину», «Чому важливо бути патріотом своєї країни»). |
1 |
|
РМ№21 (у) МД Усний твір |
||||
75 |
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично). |
1 |
|
|
||||
76 |
Основні випадки чергування [у] - [в], [і] - [й] (правила милозвучності). |
1 |
|
|
||||
77 |
Уживання прийменника з і його варіантів із, зі (зо) (правила милозвучності). |
1 |
|
|
||||
78 |
Контрольна робота №5 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
КР№5 |
||||
Тема №6. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв (15 год.) |
||||||||
79 |
Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення). |
1 |
|
записування слова фонетичною транскрипцією визначення належності звуків до групи твердих чи м’яких орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії) визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами складання і проведення словникових диктантів лінгвістичне мінідослідження складання «хмари слів» на вивчену орфограму підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик, схема) для соцмереж про вживання апострофа чи м’якого знака робота з орфографічним словником аналіз, оцінювання тексту відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого проговорювання скоромовок висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами: - Для чого в українській мові використовують м’який знак і апостроф? – Чи тільки м’яким знаком позначають м’якість приголосних на письмі? - Чим збіг приголосних відрізняється від подовження приголосних? складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами виконання проєкту (напр., складання коміксу, казки, плакату, розроблення макету вебсторінки, презентації тощо на тему, пов’язану з фонетикою, орфоепією, орфографією)
|
вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів, ідей, переконань розрізняє тексти різних стилів і типів переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами створює невеликі типові повідомлення на спеціальних захищених цифрових сервісах і в соціальних мережах знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
|
||
80 |
Уживання м’якого знака (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
81 |
Сполучення букв йо, ьо. |
1 |
|
|
||||
82 |
РМ (у). Будова елементарного роздуму. |
1 |
|
РМ№22 (у) |
||||
83 |
РМ (у). Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом) – «Мудрий суддя». |
1 |
|
РМ №23 (у) |
||||
84 |
Апостроф (повторення і поглиблення). |
1 |
|
|
||||
85 |
Вживання апострофа (тренувальні вправи) |
1 |
|
|
||||
86 |
Урок творчості. Візуалізація текстової інформації, переведення текстової інформації в графічну (схема, плакат, постер, малюнок, комікс, мем, мотиватор, фотоколаж, хмара слів, інтелект-карта, сторінка лепбука, слайд-шоу, відеоролик тощо про вживання апострофа чи м’якого знака). |
1 |
|
|
||||
87 |
РМ (п). Написання твору-роздуму на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом) - «Говорити правду не завжди легко». |
1 |
|
РМ №24 (п) |
||||
88 |
РМ (у). Аналіз письмового твору-роздуму. |
1 |
|
РМ №25 (у) |
||||
89 |
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних. |
1 |
|
|
||||
90 |
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
91 |
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних. |
1 |
|
|
||||
92 |
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
93 |
Контрольна робота №6 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
КР №6 |
||||
Тема №7. Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення (16 год.) |
||||||||
94 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. |
1 |
|
визначення головного й залежного слова в словосполученні складання словосполучень за схемами проблемні питання: - Чи будь-які два слова утворюють словосполучення? – Навіщо потрібні розділові знаки в кінці речення? – Чому підмет і присудок названо головними ЧР, а інші другорядними? – Який із членів речення, на вашу думку, є найголовнішим? Чи можемо ми обійтися хоча б без одного з них? – Чому підмет і присудок не можуть бути словосполученням? конструювання словосполучень з поданих слів з використанням і без використання прийменників виправлення типових граматичних помилок у словосполученнях групування словосполучень залежно від способу вираження головного слова замінювання словосполучень синонімічними розбір словосполучення як синтаксичної одиниці визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць підкреслення членів речення синтаксичний розбір речення визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень із вивченими пунктограмами лінгвістичне мінідослідження відновлення прислів’їв, приказок з певної групи слів виписування з довідникових джерел прислів’їв, приказок у формі спонукальних речень визначення частин мови, якими виражено вказані члени речення поширення речень додатками, означеннями, обставинами аналіз, оцінювання тексту, який містить вивчені синтаксичні одиниці виразне читання речень відповідно до мети висловлення та інтонації заміна словосполучень синонімічними з метою посилення виразності й образності тексту складання речень указаного виду та з визначеними синтаксичними одиницями (зокрема за схемами) перебудова речень (напр., розповідних на спонукальні або питальні) складання висловлення з використанням опорних словосполучень (напр.: улюблені книжки, відповіді на запитання, запам’ятаю назавжди) добирання ключових слів (словосполучень) для опису пам’ятки архітектури складання у формі спонукальних речень порад, яких мають дотримуватися п’ятикласники, і розміщення цих порад у соцмережах моделювання життєвих ситуацій із використанням прислів’їв створення тексту інформації для шкільного вебсайту або шкільної електронної газети про кумедну поведінку ваших домашніх улюбленців з використанням різних за метою висловлення речень складання розповіді з використанням різних видів речень за метою висловлювання (орієнтовні теми: «Я – українець (українка)», «Ми відповідальні за майбутнє країни», «Ми – патріоти») переказування тексту за виписаними словосполученнями складання діалогу-розпитування «Як проїхати до центральної частини міста» (з використанням реплік-речень, які містять обставини) складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією, з вибором синтаксичних одиниць (зокрема з метою уникнення конфліктних ситуацій) усне висловлення-роздум з використанням визначених синтаксичних одиниць (напр., «Чому потрібно говорити правду?») |
визначає ключові слова в почутому повідомленні доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів формулює тему та основну думку тексту розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них визначає актуальність і несуперечливість тексту (напр., чи наведена інформація є правдивою, актуальною, не містить суперечностей) на основі власного досвіду та досвіду інших осіб записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із власним життєвим досвідом, зокрема навчанням, читацькою практикою знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти) порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть порівнює тексти щодо наявності в них певних синтаксичних явищ |
|
||
95 |
Граматична помилка в словосполученнях. |
1 |
|
|
||||
96 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
1 |
|
|
||||
97 |
Граматична основа речення (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
98 |
Види речень за метою висловлювання; за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
1 |
|
|
||||
99 |
РМ (п). МД. Письмо. Контрольний письмовий твір-роздум у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»). |
1 |
|
РМ №26 (п) КПТ №1 |
||||
100 |
РМ (у). Аналіз письмового твору-роздуму. |
1 |
|
РМ №27 (у) |
||||
101 |
Другорядні члени речення. Додаток. |
1 |
|
|
||||
102 |
Означення як другорядний член речення. |
1 |
|
|
||||
103 |
РМ (у). Складання тексту вітальної листівки з використанням означень або Складання тексту-опису про природні явища з використанням епітетів. |
1 |
|
РМ №28 (у) |
||||
104 |
Додаток, означення (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
105 |
Обставина як другорядний член речення. |
1 |
|
|
||||
106 |
Обставина (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
107 |
Синтаксичний розбір простого речення. |
1 |
|
|
||||
108 |
Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, наголошування слів. |
1 |
|
|
||||
109 |
Контрольна робота №7 за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
КР №7 |
||||
Тема №8. Відомості із синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог (19 год.) |
||||||||
110 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). Кома між однорідними членами речення. |
1 |
|
визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень із вивченими пунктограмами підкреслення членів речення синтаксичний розбір речення лінгвістичне мінідослідження замінювання вставних слів синонімічними добирання сполучників для зв’язку частин складного речення складання схеми речення з прямою мовою проблемні питання: - Чи може один розділовий знак змінити зміст речення? – Чи завжди перед сполучником і ставимо кому? А перед сполучником але? – Чому слова письменник і поет не можуть бути однорідними? – Чому звертання не є членом речення? – Чи варто уникати вживання вставних слів і звертань? читання та аудіювання діалогів, а також текстів, які містять визначені синтаксичні одиниці відповіді на запитання за змістом прочитаного складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами складання речень за картиною з використанням визначених синтаксичних одиниць перебудовування речень (напр., складних на речення з прямою мовою) редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні ОЧР (з коментуванням) доповнення речень однорідними членами, звертанням чи вставним словом складання текстів з указаними синтаксичними одиницями складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері, Дня Землі тощо з використанням звертань складання тексту-відповіді відповідно до запропонованої ситуації чи за фото з використанням визначених синтаксичних одиниць складання розповіді (легенди) про історію рідного міста (села) з використанням складних речень складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з використанням речень, що містять пряму мову інсценування байки, текст якої містить діалог написання оповідання (казки) за поданим початком з використанням діалогу стислий переказ змісту почутого повідомлення з підпорядкуванням наміру висловлення темі та основній думці складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією, з вибором синтаксичних одиниць створення тексту за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) виконання проєкту (напр., складання плейлиста чи добірки пісень, у текстах яких є звертання або вставні слова; проведення гри «Найрозумніший»)
|
стисло переказує зміст почутого повідомлення, підпорядковуючи намір висловлення темі та основній думці перефразовує репліки в діалозі визначає ключові слова в почутому повідомленні добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації (заголовка, змісту, анотації тощо), розрізняє складники структури тексту відповідно до його жанрово-родової належності та стильових особливостей використовує заголовок, зміст та анотацію для оптимізації роботи з текстом формулює тему та основну думку тексту розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті визначає актуальність і несуперечливість тексту (напр., чи наведена інформація є правдивою, актуальною, не містить суперечностей) на основі власного досвіду та досвіду інших осіб переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти) вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть порівнює тексти щодо наявності в них певних синтаксичних явищ творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір |
|
||
111 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка перед ОЧР після узагальнювального слова. Тире перед узагальнювальним словом. |
1 |
|
|
||||
112 |
Розділові знаки у реченнях з однорідними членами (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
113 |
РМ (п). Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення - «Чим я завдячую своїй першій вчительці». |
1 |
|
РМ №29 (п) |
||||
114 |
РМ (у). Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
РМ №30 (у) |
||||
115 |
Звертання. Непоширені і поширені звертання. Розділові знаки для виділення звертань (повторення). |
1 |
|
|
||||
116 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами. |
1 |
|
|
||||
117 |
Вставні слова та сполучення слів (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
118 |
РМ (п). Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів. |
1 |
|
РМ №31 (п) |
||||
119 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
1 |
|
|
||||
120 |
Кома між частинами складного речення. |
1 |
|
|
||||
121 |
Складні речення, розділові знаки у них (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
122 |
РМ (п). МД. Письмо. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму («Дорога у житті»). |
1 |
|
РМ №32 (п) МД КПП №2 |
||||
123 |
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови. |
1 |
|
|
||||
124 |
Пряма мова (тренувальні вправи). |
1 |
|
|
||||
125 |
Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу. |
1 |
|
|
||||
126 |
РМ (у). Створення усного повідомлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо). |
1 |
|
РМ №33 (у) |
||||
127 |
Узагальнення вивченого з теми «Відомості із синтаксису та пунктуації». |
1 |
|
|
||||
128 |
Контрольна робота №8 за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
КР №8 |
||||
Тема №9. Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі (12 год.) |
||||||||
129 |
Лексикологія. |
1 |
|
тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів добирання синонімів, антонімів визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами доповнення речень словами з урахуванням контексту виділення у слові значущих частин. Розбір слова за будовою записування слова фонетичною транскрипцією. Фонетичний розбір слова розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків визначення членів речення синтаксичний розбір речення визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень з вивченими пунктограмами розпізнавання в текстах слів з указаними орфограмами, фонетичними явищами, різних за будовою, а також синтаксичних одиниць читання вголос речень (текстів) з дотриманням правил вимови слів та інтонування речень аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого зіставлення прочитаного із зображеним на малюнку складання речень вказаного виду чи з використанням визначених слів редагування речень, словосполучень, у яких допущено лексичні чи граматичні помилки (з коментуванням) обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами створення дописів-рекомендацій з культури мовлення для розміщення в соціальних мережах складання текстів указаної тематики та з використанням визначених слів чи видів речень |
визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленні обґрунтовує достовірність, повноту інформації, у разі потреби звертаючись до відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти почутого повідомлення формулює тему та основну думку тексту записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід створює невеликі типові повідомлення на спеціальних захищених цифрових сервісах і в соціальних мережах порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів 9текст, речення, словосполучення, слово, звук) за визначеними ознаками вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
|
||
130 |
Будова слова й орфографія. |
1 |
|
|
||||
131 |
Фонетика й графіка. Орфоепія. |
1 |
|
|
||||
132 |
Орфографія. |
1 |
|
|
||||
133 |
Синтаксис і пунктуація. |
1 |
|
|
||||
134 |
РМ (у). МД. Читання вголос. Усний переказ повідомлення ЗМІ з обґрунту-ванням достовірності, повноти інформації (у разі потреби звертаючись до відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти прочитаного повідомлення). |
1 |
|
РМ №34 (у) МД Читання вголос |
||||
135 |
Підсумковий контрольний текстовий диктант за ІІ семестр («Історія могутнього дуба»). |
1 |
|
КД №2 |
||||
136 |
Контрольна робота №9 за темою «Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі» (тестові завдання). |
1 |
|
КР №9 |
||||
137 |
Аналіз диктанту та контрольної роботи. |
1 |
|
|
||||
138 |
Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, наголошування слів, точність і логічність мовлення. |
1 |
|
|
||||
139 |
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. |
1 |
|
|
||||
140 |
Підсумковий урок за ІІ семестр. |
1 |
|
|
||||