БАЛЬКОВЕЦЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ВОЛОЧИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
Затверджую
Директор
________ В.В. Орловський
«_____» _________________
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу
з української мови
для 5 класу
на 2021-2022 н.р.
Учитель: Школьнік Н.М.
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
Бальковецького НВК
__________М.І. Приймак
_____________________
Календарно-тематичне планування
з української мови
год на рік
4 год на тиждень
Форми контролю |
І |
ІІ |
Перевірка мовної теми
|
4 |
4 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
–
|
–
|
Правопис: диктант |
1 |
1 |
І семестр |
ІІ семестр
|
діалог – 1 |
читання вголос – 1
|
усний переказ – 1 |
усний твір – 1
|
Кількість обов’язкових контрольних робіт:
Назва роботи |
І семестр дата |
ІІ семестр дата |
Рік |
- розвиток мовлення |
|
|
|
- діалог |
|
|
|
- усний переказ |
|
|
|
- усний твір |
|
|
|
- читання вголос |
|
|
|
- диктант |
|
|
|
- письмовий переказ |
|
|
|
- письмовий твір |
|
|
|
- читання мовчки |
|
|
|
- аудіювання |
|
|
|
- мовна тема |
|
|
|
Разом |
|
|
|
Програма. Українська мова. 5 − 9 класи. Програма для ЗНЗ з українською мовою навчання / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К. : ВД «Освіта», 2013. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 10.08.2019)
КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 01.07.2019 р. № 1/11-5966 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році».
Підручник:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
І семестр
№ |
Зміст програмового матеріалу |
примітки / Дата |
|||
ТЕМА 1. Вступ |
|||||
1 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. |
|
|
||
2 |
РМ №1. Загальне уявлення про мовлення; види мовленнєвої діяльності їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування. |
|
|
||
3 |
РМ №2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру). Підготовка до здачі контрольного діалогу. |
|
|
||
4 |
РМ №3. Складання розповіді на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів (орієнтовна тема: «Чим запам’яталося мені літо») |
|
|
||
ТЕМА 2. Повторення вивченого в початкових класах |
|||||
5 |
Текст. Речення. Слово. Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. |
|
|
||
6 |
РМ №4. Текст змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. |
|
|
||
7 |
РМ №5. Усна й письмова форма тексту (висловлення). Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини). |
|
|
||
8 |
РМ №6. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
|
|
||
9 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
|
|
||
10 |
Контрольна робота №1 (тестові завдання) Повторення вивченого в початкових класах. |
КР1 |
|
||
ТЕМА 3. Лексикологія |
|||||
11 |
Лексичне значення слова. Однозначні і багатозначні слова (повторення). Використання багатозначних слів у прямому й переносному значенні (повторення). |
|
|
||
12 |
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник. |
|
|
||
13 |
Групи слів за значенням: синоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником синонімів. |
|
|
||
14 |
Групи слів за значенням: антоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником антонімів. |
|
|
||
15 |
Групи слів за значенням: омоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником омонімів. |
|
|
||
16 |
РМ №7. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
|
|
||
17 |
РМ №8. Докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
|
|
||
18 |
Докладний (контрольний) письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми |
Контрольний письмовий переказ |
|
||
19 |
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів. |
|
|
||
20 |
РМ №9. Аналіз письмового переказу |
|
|
||
21 |
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
|
|
||
22 |
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|
||
23 |
Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення з фразеологічним словником. |
|
|
||
24 |
Фразеологізми в ролі членів речення. |
|
|
||
25 |
Повторення теми. Тренувальні вправи (підготовка до контрольної роботи). |
|
|
||
26 |
Контрольна робота №2 (тестові завдання) Лексикологія |
КР2 |
|
||
ТЕМА 4. Будова слова. Орфографія |
|||||
27 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
|
|
||
28 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
|
|
||
29 |
Уникнення помилок, пов’язаних із невиправданим вживанням спільнокореневих слів. |
|
|
||
30 |
Змінні й незмінні слова. |
|
|
||
31 |
РМ №10. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
|
|
||
32 |
Правопис значущих частин слова (повторення) |
|
|
||
33 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
34 |
РМ №11. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
Діалог |
|
||
35 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
|
||
36 |
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі-. Тренувальні вправи |
|
|
||
37 |
Тренувальні вправи. Повторення теми. Підготовка до контрольної роботи. |
|
|
||
38
|
Контрольна робота №3 (тестові завдання) Будова слова. Орфографія. |
КР3 |
|
||
ТЕМА 5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення |
|||||
39 |
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. |
|
|
||
40 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
|
|
||
41 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
|
||
42 |
РМ №12. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
Усний переказ |
|
||
43 |
РМ №13. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
|
|
||
44 |
РМ №14. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом. |
|
|
||
45 |
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). Основні правила переносу. |
|
|
||
46 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
|
|
||
47 |
РМ №15. Аналіз письмового твору. |
|
|
||
48 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
|
|
||
49 |
Контрольний диктант |
|
|
||
50 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом із наголошеним [у] в коренях слів. |
|
|
||
51 |
Тренувальні вправи |
|
|
||
52 |
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
|
|
||
53 |
Тренувальні вправи |
|
|
||
54 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. |
|
|
||
55 |
Тренувальні вправи |
|
|
||
56 |
Вимова і правопис префіксів роз-, без-. |
|
|
||
57 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
58 |
Спрощення в групах приголосних. |
|
|
||
59 |
Тренувальні вправи |
|
|
||
60 |
Тренувальні вправи (підготовка до контрольної роботи). |
|
|
||
61 |
Контрольна робота №4 (тестові завдання). Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. |
КР4 |
|
||
62 |
Узагальнення вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» |
|
|
||
63 |
Узагальнення вивченого за семестр. |
|
|
||
64 |
Узагальнення вивченого за семестр. |
|
|
||
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
ТЕМА 6. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення (продовження) |
примітки |
дата |
|||
54 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). Чергування [о] - [а], [е] - [і], [е] - [и]; [о], [е] з [і]; [и] - [і] після [ж],[ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів. |
|
12.01 |
||
55 |
Тренувальні вправи. |
|
13.01 |
||
56 |
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично). Чергування [г], [к], [х] - [ж],[ч], [ш] - [зʹ], [цʹ], [сʹ] |
|
14.01 |
||
57 |
Тренувальні вправи. |
|
15.01 |
||
58 |
Тренувальні вправи. |
|
19.01 |
||
59 |
РЗМ №16. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
|
20.01 |
||
60 |
РЗМ. №17. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. Підготовка до усного контрольного твору. |
|
21.01 |
||
61 |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-). |
|
22.01 |
||
62 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
63 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. |
|
|
||
64 |
Сполучення ьо, йо. |
|
|
||
65 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
66 |
Правила вживання знака мякшення (повторення й поглиблення). |
|
|
||
67 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
68 |
Правила вживання апострофа. |
|
|
||
69 |
Тренувальні вправи. Вимова та правопис слів з апострофом. |
|
|
||
70 |
Контрольне аудіювання. |
|
|
||
71 |
Повторення теми, підготовка до контрольної роботи. |
|
|
||
72 |
Контрольна робота №5 (тестові завдання). Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. |
КР№5 |
|
||
73 |
Аналіз тематичної контрольної роботи. Узагальнення теми. |
|
|
||
Відомості із синтаксису й пунктуації |
|||||
74 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
|
|
||
75 |
Головне й залежне слово в словосполученні. |
|
|
||
76 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
77 |
РМ № 18. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»). |
|
|
||
78 |
РМ№ 19. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі. |
|
|
||
79 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Тренувальні вправи. |
|
|
||
80 |
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
|
|
||
81 |
Лексичне значення слова. Однозначні і багатозначні слова (повторення). |
|
|
||
82 |
Аналіз письмового твору. Тренувальні вправи. |
|
|
||
83 |
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). |
|
|
||
84
|
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
|
|
||
85 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
86 |
Другорядні члени речення: додаток. |
|
|
||
87 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
88 |
Другорядні члени речення: означення. |
|
|
||
89 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
90 |
Другорядні члени речення: обставина. |
|
|
||
91 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
92 |
Способи вираження означення , додатка й обставини різними частинами мови. |
|
|
||
93 |
Контрольна робота №6 (тестові завдання). Відомості із синтаксису й пунктуації (словосполучення, речення, головні та другорядні члени речення). |
КР№6 |
|
||
94
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. |
|
|
||
95 |
Кома між однорідними членами. Тренувальні вправи. |
|
|
||
96 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами |
|
|
||
97 |
Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Тренувальні вправи. |
|
|
||
98 |
РМ № 20. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
|
|
||
99 |
РМ № 21. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
|
|
||
100
|
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення). |
|
|
||
101 |
РМ № 22. Аналіз письмового переказу. |
|
|
||
102 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). |
|
|
||
103 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
104 |
Виділення вставних слів на письмі комами. |
|
|
||
105 |
РМ № 23. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. |
|
|
||
106 |
РМ № 24. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
|
|
||
107
|
Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. |
|
|
||
108 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
|
||
109 |
Контрольна робота № 7 (тестові завдання). Відомості із синтаксису й пунктуації (речення з ОЧР, звертаннями та вставними словами). |
КР№ 7 |
|
||
110
|
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
|
|
||
111 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
112
|
Діалог. Тире при діалозі. |
|
|
||
113 |
Тренувальні вправи. |
|
|
||
114 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Діалог. Тире при діалозі. |
|
|
||
115 |
Тренувальні вправи. Читання вголос. |
читання вголос |
|
||
116 |
Тире при діалозі. Контрольний твір |
контрольний усний твір |
|
||
117 |
Тренувальні вправи. Повторення вивчених орфограм і пунктограм. |
|
|
||
118 |
Контрольний диктант. |
|
|
||
119 |
Аналіз диктанту. Тренувальні вправи. |
|
|
||
120
|
Повторення теми, підготовка до контрольної роботи. |
|
|
||
121 |
Контрольна робота №8 (тестові завдання). Відомості із синтаксису й пунктуації (речення з прямою мовою. Діалог). |
КР№8 |
|
||
122 |
Аналіз помилок, допущених у контрольній роботі. |
|
|
||
Повторення й узагальнення в кінці року |
|||||
123 |
Робота над помилками, допущеними в контрольному диктанті. |
|
|
||
124 |
Лексикологія. |
|
|
||
125 |
Будова слова й орфографія. |
|
|
||
126 |
Фонетика й графіка. |
|
|
||
127 |
Орфоепія й орфографія. |
|
|
||
128 |
Синтаксис і пунктуація. |
|
|
||