Календарно-тематичне планування з української мови (українська мова і читання) на I семестр за підручником "Українська мова та читання: підручник для 2класу закладів загальної середньої освіти" автори Г.Сапун, О.Придаток з очікуваними результатами навчання
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (УКРАЇНСЬКА МОВА І ЧИТАННЯ) НА І СЕМЕСТР
за підручником «Українська мова та читання: підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти»
автори: Г. Сапун, О. Придаток
№ уроку |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Дата |
1 |
Ознайомлення з підручником. Повторення вивченого у 1 класі. Звуки і букви. Звуки слова. Школа — наш дім. За М. Сингаївським «Учися, другокласнику». (С. 4-6). |
- пояснює, з яких елементів складається книжка і яку інформацію вона передає [2 МОВ 2-2.5-2]; - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; - визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8]; - аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1] |
|
2 |
Заміна, додавання, вилучення одного зі звуків (букв) слова так, щоб вийшло інше слово. Мовне дослідження. Л. Відута «Що може буква». (С. 6-7). |
- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; - визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8]; - аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -творить нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, міняє послідовність складів, замінює або об’єднує частини слова) [2 МОВ 5-4.2-1] |
|
3 |
Український алфавіт. Вимова і написання слова алфавіт. Веселе місто Алфа- віт. Т. Коломієць «Веселе місто Алфавіт». (С. 8-9). |
- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; - визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8]; - аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
4 |
Розташування слів за алфавітом з орієнтацією на першу літеру. О. Тоцька «Рослини України». С. Бондаренко «Абетка». (С. 10-11). |
-творить нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, міняє послідовність складів, замінює або об’єднує частини слова) [2 МОВ 5-4.2-1]; - прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; -читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2-2.1-3]; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
5 |
Розташування слів за алфавітом з орієнтацією на першу літеру. Корисні справи твоїх ровесників. Д. Герасимчук «Горіхи». Висловлювання свого ставлення до вчинків дійових осіб. (С. 11-13). |
- прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; -читає правильно та виразно вголос різні тексти (оповідання) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2-2.1-3]; - пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4]; - читає за ролями фрагменти літературного твору [2 МОВ 2- 2.7-2]; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
6 |
Уміння користуватися алфавітом у роботі з навчальним словником. Словники — наші помічники. Словники. (С. 13-15). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (інформаційні тексти) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; - знаходить слова в орфографічному словнику, щоб перевірити написане [2 МОВ 5-4.1-8]; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
7 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за ілюстрацією і запитаннями. У бібліотеці. За О. Моторним «Монолог книжки» (С. 15-17). |
- підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення [2 МОВ 1-1.6-1]; - створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3] |
|
8 |
Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [і], [е]. Позначення їх буквами. Н. Красоткіна «Хто багато книг читає…» (С. 17-18). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1-1.8-1]; - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4]; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
9 |
Букви я, ю, є, ї. Їх звукове значення. В. Сухомлинський «Спляча книга». (С. 18- 19). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (казки) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1-1.8-1]; - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4]; -аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1] |
|
10 |
Склад. Поділ слів на склади Лічилки. Г. Чубай «Лічилка». (С. 20-21). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
11 |
Перенос слів з рядка в рядок складами. Вимова і написання слова вересень. Вже осінь на порозі. За В. Пархоменком В. Осінні квіти. Вибіркове читання. (С. 21- 23). |
- прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; -читає правильно та виразно вголос різні тексти (оповідання) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2-2.1-3]; -аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
12 |
Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Загадки з осінньої грядки. Л. Вознюк «Загадки». (С. 23-25). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
13 |
Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Народні загад- ки. В. Шаройко «Хто ж розплутає слова?». (С. 25-26). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (загадки) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1] |
|
14 |
Правила переносу слова з літерами й та ь у середині слів. Осінні турботи пернатих. За В. Титаренком «Сойчині жолуді». Усний переказ прочитаного. (С. 27-29). |
- прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; -читає правильно та виразно вголос різні тексти (оповідання) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2-2.1-3]; -обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3]; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
15 |
Узагальнення вивченого про перенос слів з рядка в рядок. Чухліб В. «Чи далеко до осені?». Тестова перевірка розуміння прочитаного тексту. (С. 29-31). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (казки) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -визначає послідовність подій у художньому тексті [2 МОВ 2-2.2-1]; -розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2- 2.3- 2]; -словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів [2 МОВ 2-2.2-3]; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
16 |
Наголос. Наголос у загальновживаних словах. У гості до казки. Українська народна казка «Рукавичка». Відтворення діалогів казки. (С. 31-33). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (казки) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2- 2.3- 2]; -словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів [2 МОВ 2-2.2-3]; - імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо [2 МОВ 6-2.7-3]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
17 |
Вправляння у правильному вимовлянні слів. Вимова і написання слова завдання. Українська народна казка «Сніг і заєць». Спостереження за зміною настрою дійової особи. (С. 33-34). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (казки) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2- 2.3- 2]; -словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів [2 МОВ 2-2.2-3]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
18 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за опорними висловами. Мультфільм «Струмочок». (С. 34-35). |
-обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах [2 МОВ 4-1.4-4]; -визначає тему і головну думку простих візуальних ме діатекстів [2 МОВ 4-1.4-7]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4]; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3] |
|
19 |
Українська народна казка «Сім лозин». Добір інших заголовків до казки. Висловлювання свого ставлення до вчинків дійових осіб. (С. 35-36). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (народні і літературні казки) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; - визначає послідовність подій у художньому тексті [2 МОВ 2-2.2-1]; -розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2- 2.3- 2]; - пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
20 |
Експерименти з наголосом: порівняння і пояснення значення слів, які відрізняються лише наголосом. (С. 37). |
-записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4]; -аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -творить нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, міняє послідовність складів, замінює або об’єднує частини слова) [2 МОВ 5-4.2-1] |
|
21 |
Приголосні звуки. Позначення їх буквами. Вимова і написання слова герой. Українська народна казка «Котигорошко». Вибіркове читання казки. (С. 38-39). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (народні і літературні казки) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; - визначає послідовність подій у художньому тексті [2 МОВ 2-2.2-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
22 |
Авторська казка. М. Солтис-Смирнова «Казка про ґудзик». Визначення головної думки твору. (С. 39-40). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (народні і літературні казки) [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8]; - розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту [2 МОВ 2-2.3-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
23 |
Правильна вимова звуків [г], [ґ], позначення їх буквами «ге», «ґе». (С. 41). |
-записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
24 |
Звук [ф]. Позначення його буквою «еф». Цікавинки для дитинки. Скільки років фломастеру? (С. 41-42). |
-обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах [2 МОВ 4-1.4-4]; - визначає тему і головну думку простих візуальних медіатекстів [2 МОВ 4-1.4-7]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
25 |
Буква «ща». Позначення нею буквосполучення [шч]. Вимова і написання слова Батьківщина. Україна — наша Батьківщина. А. Камінчук «Це моя Україна» (С. 42-44) |
-прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; -читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
26 |
У труді зростаємо. Л. Гроха «Наш сад». Частини тексту-розповіді. Звуки [дж], [дз], [дзʹ], позначення їх буквосполученнями «дж», «дз». (С. 44-46). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5]; -пояснює зв’язок між окремими повідомленнями в тексті [2 МОВ 2-2.2-6]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
27 |
Правила переносу слів з буквосполученнями дж, дз. Легенди нашого краю. За Є. Колодійчуком «Стодзвонні джерела». Вибіркове читання тексту. (С. 46-47). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3] |
|
28 |
Тверді та м’які приголосні звуки. Легенда Наддніпрянщини «За добро — добром». Порівняння заголовка та кінцівки легенди. (С. 47-49). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3]; -читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2] |
|
29 |
Розвиток зв’язного мовлення. «Чорнобривці — символ України». Опис квітки. (С. 49-50). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3]; -перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх [2 МОВ 3-3.3-2]; удосконалює з допомогою вчителя / вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова) [2 МОВ 3- 3.3-3] |
|
30 |
Позначення м’якості приголосних перед буквою «о». Невідоме про знайомі речі. «З історії світлофора». Передбачення змісту тексту за заголовком. (С. 51-52). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; -обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
31 |
Ю. Колесниченко, Г. Філановський «Паперова історія». (С. 53-54). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4]; -знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2- 2.1-5] |
|
32 |
Правила переносу слів із буквосполученнями ьо, йо. (С. 54). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
32 |
За Л. Сердунич «Дні тижня». (С. 55). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4] |
|
33 |
Закріплення вивченого про правила переносу слів. Вимова і написання слів календар, понеділок, середа, четвер, неділя. (С. 55-56). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3]; -перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх [2 МОВ 3-3.3-2] |
|
34 |
Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі двома однаковими буквами. Золота осінь. За О. Копиленком «Жовкне листя». Поняття про текст-опис. (С. 56-58). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
35 |
Життя і справи твоїх ровесників. За О. Кротюк «Несправжня вулиця». Висловлювання свого ставлення до вчинків дійових осіб. (С. 58-59). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; - розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2- 2.3- 2]; -пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4] |
|
36 |
Перенос слів із подовженими приголосними звуками. (С. 59-60). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
37 |
Перенос слів із подовженими приголосними звуками. В. Верховень «До побачення» (уривок). (С. 60-62). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
38 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання sms-повідомлень. Вчимося спілкуватися. «Телефон — потрібна річ». (С. 62-63). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих /переглянутих простих медіатекстів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо) [2 МОВ 4- 1.5-5]; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3] |
|
39 |
Сімейна злагода всього дорожче. За Б. Харчуком «Тихий вечір». Усний переказ тексту. (С. 64-65). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4]; -розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту [2 МОВ 2-2.3-1] |
|
40 |
Дзвінкі та глухі приголосні звуки. (С. 65-66). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
41 |
Правильна вимова дзвінких приголосних у кінці складу, слова. Г. Демченко «Спасибі лісникові». Стислий переказ прочитаного. (С. 66-67). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
42 |
О. Журлива «Ластівки». (С. 67-68). |
-обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах [2 МОВ 4-1.4-4]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
43 |
Правильна вимова й написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу. (С. 68). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
44 |
Звуко-буквений аналіз слів. Народні ігри та розваги. Гра «Будь ласка». (С. 68-70). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
45 |
Звуко-буквений аналіз слів. Народна забавлянка «Ладки, ладоньки, ладусі». Діа лог. (С. 70-71). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -відновлює деформований текст [2 МОВ 3-3.3-1]; -перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх [2 МОВ 3-3.3-2] |
|
46 |
Складання «стіни слів» на задану тему. Народна гра «Земля, повітря, вода, вогонь». (С. 71-72). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -творить нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, міняє послідовність складів, замінює або об’єднує частини слова) [2 МОВ 5-4.2-1]; |
|
47 |
Апостроф. Удосконалення вимови слів з апострофом перед я, ю, є, ї. Вимова і написання слова п’ятниця. У колі дружної родини. Н. Красоткіна «В п’ятницю, у надвечір’я». Висловлювання власної думки за змістом вірша. (С. 72-73). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
48 |
Правильна вимова і запис слів з апострофом. С. Олійник «Наші мами». Виразне читання вірша. (С. 74). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) з [2 МОВ 2- 2.1- 2; -аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх |
|
49 |
Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів. Л. Компанієць «Татова порада». Висловлювання власної думки за змістом вірша. (С. 75-76). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3] |
|
50 |
В. Сенцовський «Знахідка». Виразне читання діалогів. Складання оголошення про згубу чи знахідку. (С. 76-77). |
-прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; -читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3] -удосконалює з допомогою вчителя / вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова) [2 МОВ 3- 3.3-3] |
|
51 |
Закріплення правила переносу слів з апострофом. (С. 77-78). |
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; -обмінюється елементарними письмовими повідомлення (записка, лист, вітальна листівка) [2 МОВ 3-3.1-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
52 |
Вправи на закріплення знань про приголосні звуки. В. Сухомлинський «Щоб ти став кращим». Визначення емоційного настрою після читання твору. (С. 78-79). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту [2 МОВ 2-2.3-1]; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3] |
|
53 |
Слово. Значення слова. Спостереження за лексичним значенням слова. Ліс — це диво, ліс — це казка. М. Стельмах «Дятел». (С. 79-80). |
-обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах [2 МОВ 4-1.4-4]; -висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама тощо) [2 МОВ 4-1.5-6] |
|
54 |
Слово. Значення слова. Спостереження за лексичним значенням слова. Вимова і написання слова дятел. (С. 80-81). |
-записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 -уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) [2 МОВ 1-1.7-2] |
|
55 |
Спостереження за лексичним значенням слова. Вимова і написання слова заєць. Білоруська народна казка «Зайчики». Читання в особах. (С. 81-83). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах [2 МОВ 4-1.4-4]; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3 |
|
56 |
Тематичні групи слів. Доповнення кожної групи словами за смисловою ознакою. Вимова і написання слова ведмідь. Н. Красоткіна «Ліс — це диво…». Добір матеріалів для створення лепбука «Ліс — це диво…» (С. 83-84). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя / вчительки, зважає на мету й аудиторію [2 МОВ 4- 1.7-6] -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
57 |
Розвиток уявлень про те, що слово служить для назви предметів, якості, дій, визначення кількості. Вимова і написання слова диван. В. Паронова «Козенятко». (С. 84-85). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
58 |
Ю. Ярмиш «Лісові балакуни». Театралізація казки. (С. 85-87). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4]; -знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2- 2.1-5]; -використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок, байок тощо [2 МОВ 6- 2.3-3] |
|
59 |
Добір слів для доповнення речення, складання речень зазначеного змісту. (С. 87) |
-відновлює деформований текст [2 МОВ 3-3.3-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
60 |
За Г. Демченко «Горобина». Розвиток зв’язного мовлення. Складання продовження казки. (С. 87-88). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів [2 МОВ 2-2.7-1]; -використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок, байок тощо [2 МОВ 6- 2.3-3 |
|
61 |
Добір слів для доповнення речення. Доповнення тематичних груп слів. (С. 89). |
-висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих / переглянутих простих медіатекстів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо) [2 МОВ 4- 1.5-5]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4 |
|
62 |
Тематичні групи слів. Робота з «Тематичним словником школяра». І. Величко «У зимовий час». (С. 89-90). |
-висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих /переглянутих простих медіатекстів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо) [2 МОВ 4- 1.5-5]; -творить власні художні тексти малих жанрів (загадки, лічилки, мирилки тощо) на основі відомих [2 МОВ 5-4.2- 2] |
|
63 |
Цікавинки для чомусиків. За А. Григоруком «Історія бджолиного вулика». (С. 90-92). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4]; -знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2- 2.1-5] |
|
64 |
Практична робота зі словниками. Дослідження значення слів. (С. 92). |
-відновлює деформований текст [2 МОВ 3-3.3-1]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
65 |
Слова, близькі за значенням. І. Складаний «Скільки родичів у вітру?» (С. 93-94) |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4] |
|
66 |
Дослідження мовних явищ. (С. 94). |
-знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
67 |
Вправи на вживання слів, близьких за значенням. О. Владимиров, М. Гумілевська «Як народжуються дощ та сніг». (С. 94-96). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4] -знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
68 |
Вправи на вживання слів, близьких за значенням. Н. Красоткіна «Дощ». (С. 96-97). |
-знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
69 |
Слова, протилежні за значенням. Дослідження мовних явищ. В. Бутрім «В будинку мешкали слова…» (С. 97-98). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4] -знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4] |
|
70 |
Вправи на вживання слів, протилежних за значенням. Вимова і написання слова чернетка. Цікавинки про папір. (С. 98-99). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4] -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
71 |
Вправи на вживання слів, протилежних за значенням. (С. 99). |
-знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4] -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
72 |
Багатозначні слова. За Г. Хімічем «Як журавель став криничним». (С. 100-101). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4] -визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8] |
|
73 |
Багатозначні слова. Дослідження мовних явищ. (С. 101-102). |
-знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4] -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
74 |
Багатозначні слова. Вимова і написання слова театр. За В. Тарасюком «Найдавніший ляльковий театр України». Складання правил поведінки у театрі. (С. 102-103). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4] -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
75 |
Багатозначні слова. (С. 103-104). |
-знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4] -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
76 |
Пряме й переносне значення слів. Дослідження мовних явищ. Зима вже в гості завітала. В. Сухомлинський «Кмітливий скляр». Читання в особах. (С. 104-105). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -читає за ролями фрагменти літературного твору [2 МОВ 2- 2.7-2] -знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4] -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
77 |
Будова слова. Споріднені слова. О. Зубер «Зима» (С. 105-106). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
78 |
В. Струтинський «Чому рипить сніжок». (С. 106-108). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4] -визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8] |
|
79 |
Основа та закінчення слова. (С. 108-109). |
-знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4] -записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] |
|
80 |
Добір спільнокореневих слів. Визначення кореня у словах. А. Качан «Крихта хліба». (С. 109-110). |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; -знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5- 4.1-4] |
|