Календарно-тематичне планування з укрмови 6 клас 2023-2024 н.р. до підручника Заболотного

Про матеріал
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з української мови для пілотних 6 класів Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795). Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235. До посібника для пілотних класів НУШ «Українська мова. 6 клас» авторів Заболотного О. В., Заболотного В. В. (видавництво «Генеза" 175 годин, 5 годин на тиждень
Перегляд файлу

1

До посібника для пілотних класів НУШ «Українська мова. 6 клас»

авторів Заболотного О. В., Заболотного В. В.

(видавництво «Генеза»)

 

 

ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з української мови для пілотних 6 класів

 

Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 5  6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795).

Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5  9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.

 

 

175 годин, 5 годин на тиждень

 

уроку

Зміст програмового матеріалу

Дата

І семестр

ВСТУП

Краса та багатство української мови

1

Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови

 

2

РМ*. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування

 

3

РМ. Типи мовлення

 

4

РМ. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком)

 

5

Виконання проєкту (заздалегідь підготовлені групами виступи-презентації на тему «Українська мова – мова моєї країни» з використанням слайдів, постерів, музичного супроводу, віршів, ілюстрації тощо)

 

 

6 клас

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Синтаксис і пунктуація. Орфографія

6

Словосполучення і речення

 

7

Головні і другорядні члени речення

 

8

Однорідні члени речення

 

9

Звертання

 

10

Вставні слова

 

11

Складне речення

 

12

Пряма мова.Діалог.

 

13

РМ. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери

 

14

РМ. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.).

 

15

Основні орфограми та пунктограми (практично)

 

16

Основні орфограми та пунктограми (практично)

 

17

Навчальний диктант

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

18

Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені).

 

19

Лексичні помилки (практично)

 

20

Букви и, і в словах іншомовного походження

 

21

Подвоєні букви в словах іншомовного походження

 

22

Тренувальні вправи (практично)

 

23

Апостроф у словах іншомовного походження

 

24

М’який знак у словах іншомовного походження

 

25

Тренувальні вправи (практично)

 

26

РМ. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту

 

27

Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми)

 

28

Неологізми

 

29

Загальновживані слова. Професійні слова й терміни

 

30

РМ. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

 

31

Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично)

 

32

 

Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично)

 

33

РМ. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів

 

34

Урок культури мовлення (вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів)

 

35

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологіз­ми в ролі членів речення

 

36

Тренувальні вправи

 

37

Джерела українських фразеологізмів

 

38

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів

 

39

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)

 

40

Узагальнення вивченого з розділу.

Виконання проєкту (розігрування підготовлених заздалегідь рекламних роликів на тему «Нові слова» або «Перлини фразеології»)

 

41

Діагностична (контрольна) робота. Лексикологія. Фразеологія (тестування, завдання відкритої форми)

 

СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ

42

Змінювання і творення слів.

 

43

Похідні і непохідні слова

 

44

Основні способи словотворення

 

45

Тренувальні вправи

 

46

Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-

 

47

Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький

 

48

Урок культури мовлення  (виразне читання текстів, правильна вимова сполучень звуків, антисуржик тощо)

 

49

РМ. Діагностична (контрольна) робота. Письмовий переказ

 

50

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах.

 

51

Складноскорочені слова як різновид складних

 

52

Правопис складних слів разом і з дефісом

 

53

Тренувальні вправи

 

54

Написання слів з пів

 

55

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту

 

56

Діагностична (контрольна) робота. Словотвір. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми)

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Частини мови (оглядово).

Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників

57

Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово)

 

58

Іменник як частина мови

 

59

 Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення).

 

60

Збірні іменники

 

61

Велика буква та лапки у власних назвах

 

62

Тренувальні вправи

 

63

Діагностична (контрольна) робота. Диктант

 

64

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду

 

65

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників

 

66

РМ. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними

іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо)

 

67

Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки визначення роду іменників чи вживання великої букви у власних назвах 

 

68

Число іменників (повторення). Іменники, що  мають форми тільки  однини або тільки  множини

 

69

Відмінки іменників (повторення).

 

70

Поділ іменників на відміни та групи

 

71

Тренувальні вправи

 

72

Діагностична (контрольна) робота. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестування, завдання відкритої форми)

 

73

РМ. Будова опису приміщення

 

74

РМ. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення

 

75

Семестровий контроль. Лексикологія та фразеологія. Словотвір та орфографія. Іменник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми)

 

76

Підсумковий урок

 

ІІ семестр

Відмінювання та правопис іменників

77

Відмінювання іменників І відміни

 

78

Відмінювання іменників ІІ відміни

 

79

Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого  роду ІІ відміни

 

80

РМ. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. Редагування твору

 

81

Відмінювання іменників ІІІ   відміни

 

82

Відмінювання іменників  ІV відміни

 

83

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично)

 

84

Урок культури мовлення (уживання звертань, виражених іменниками в кличному відмінку; вибір форми звертання; антисуржик; пароніми тощо)

 

85

Відмінювання іменників, що  мають  форму тільки множини

 

86

Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ

 

87

РМ. Діагностична (контрольна) робота. Сприймання письмових текстів / читання (тестування, відкриті завдання)

 

88

Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-;  -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я)

 

89

Написання не з  іменниками

 

90

Тренувальні вправи. Есе на тему стосунків між однолітками

 

91

Правопис складних  іменників (повторення й поглиблення)

 

92

Навчальний диктант

 

93

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (створення мініжурналу «Іменник»)

 

94

Діагностична (контрольна) робота. Відмінювання та правопис іменників (тестування, завдання відкритої форми)

 

95

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)

 

Прикметник як частина мови

96

Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

97

Повні й короткі форми  прикметників

 

98

Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

 

99

Тренувальні вправи

 

100

Перехід прикметників з однієї групи в іншу

 

101

РМ. Написання творів-описів з використанням прикметників-епітетів (з обґрунтуванням свого вибору)

 

102

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення

 

103

Урок культури мовлення (уживання ступенів порівняння якісних прикметників, плеоназм)

 

104

Відмінювання прикметників

 

105

Прикметники твердої і м`якої груп

 

106

Тренувальні вправи

 

107

РМ. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи

 

108

Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично)

 

109

Особливості творення присвійних прикметників

 

110

РМ. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи

 

111

Букви  е, о, и, і  в прикметникових  суфіксах  -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-)

 

112

Написання прикметників із  суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк

 

113

Написання не з  прикметниками

 

114

Тренувальні вправи

 

115

РМ. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів

 

116

РМ. Аналіз письмового твору. Редагування тексту твору

 

117

Написання  н і нн у прикметниках

 

118

Написання складних  прикметників разом і з дефісом

 

119

Тренувальні вправи

 

120

РМ. Діагностична (контрольна) робота. Письмовий твір

 

121

Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки написання прикметників

 

122

Написання прізвищ  прикметникової  форми

 

123

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту

 

124

Діагностична (контрольна) робота. Прикметник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми)

 

Числівник як частина мови

125

Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

126

Числівники кількісні і порядкові

 

127

Розряди  кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні.

 

128

Неозначені числівники

 

129

Тренувальні вправи

 

130

Числівники прості, складні й складені.

 

131

Написання числівників: роздільне написання складених числівників; м’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках

 

132

Написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний

 

133

РМ. Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень

 

134

Відмінювання числівників на означення цілих чисел

 

135

Тренувальні вправи.

 

136

Відмінювання дробових числівників

 

137

Відмінювання збірних числівників

 

138

Відмінювання порядкових числівників

 

139

Урок культури мовлення  (правильне вживання числівників на позначення дат і часу, антисуржик тощо)

 

140

РМ. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини

 

141

Узгодження кількісних числівників з іменниками

 

142

Тренувальні вправи. Використання числівників у текстах різних стилів мовлення

 

143

Діагностична (контрольна) робота. Диктант

 

144

РМ. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі

 

145

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (мультимедійна презентація «Школа майбутнього»)

 

146

Діагностична (контрольна) робота. Числівник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми)

 

Займенник як частина мови

147

Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

 

148

Розряди займенників

 

149

РМ. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично)

 

150

Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників

 

151

Тренувальні вправи. Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи

 

152

Питальні й відносні займенники

 

153

РМ. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»)

 

154

Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників

 

155

Тренувальні вправи. Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично)

 

156

РМ. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів

 

157

РМ. Редагування твору. Аналіз письмового твору

 

158

Присвійні займенники.

 

159

Наголошування займенників мій, твій, свій у непрямих відмінках (практично)

 

160

Вказівні й означальні займенники.

 

161

Наголошування займенників той, цей, весь у непрямих відмінках (практично)

 

162

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (укладання словничка фразеологізмів, прислів’їв, приказок із займенниками)

 

163

Діагностична (контрольна) робота. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми)

 

164

РМ. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»)

 

165

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)

 

166

Семестровий контроль. Морфологія. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми)

 

Повторення та узагальнення вивченого в 6 класі

167

Лексикологія

 

168

Фразеологія

 

169

Словотвір

 

170

Орфографія

 

171

Морфологія

 

172

Морфологія

 

173

Узагальнення вивченого

 

174

Узагальнення вивченого за рік

 

175

Підсумковий урок

 

____________

*РМ – урок розвитку мовлення

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. ГЛУЗДАКОВА Світлана Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Овчарук Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Хомич Руслан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кучерова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гуменюк Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Дубас Галина Антонівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Реуцька Олена
    Щиро дякую за вашу працю
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
doc
Додано
25 серпня 2023
Переглядів
47373
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку