Календарно-тематичне планування з української мови 6 клас 2 години на тиждень (індивідуальна форма навчання)

Про матеріал
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з української мови для пілотних 6 класів Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795). Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235. До посібника для пілотних класів НУШ «Українська мова. 6 клас» авторів Заболотного О. В., Заболотного В. В. (видавництво «Генеза" 70 годин, 2 години на тиждень)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з української мови

6 клас

на 2023/2024 навчальний рік

 

 

 

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

 

Календарно – тематичний план

 «Українська мова»

6 клас (70 годин/2 години на тиждень)

Складено до підручника «Українська мова»: підруч. для 6 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Заболотний Віктор Заболотний. – Київ: ТОВ «Генеза», 2023. – 347 с. : іл.

 

Рекомендовані види робіт з української мови  в 6 класі

 

5 кл. НУШ

Усього годин/ Години РМ

140 / 32

Семестри

І

ІІ

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей

2

2

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

аудіювання

1

1

2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння *

діалог

1*

-

 усний переказ

1*

-

 усний твір

 -

1*

3. Сприймає письмові тексти/ Читання

 читання вголос

 1*

-

читання мовчки

-

1

4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

переказ

 1

1

твір/есе

 -

-

диктант

 1

 1

 

* Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.

Під час оцінювання загальних результатів, які прописані в Стандарті й у Свідоцтві досягнень учня/учениці 6 класу, РЕКОМЕНДУЄМО враховувати оцінки за такі види робіт:

 І семестр

ІІ семестр

1. Аудіювання

2. Говоріння діалог + усний переказ (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

3. Читаннячитання вголос

4. Письмописьмовий переказ + диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

1. Аудіювання

2. Говоріння усний твір

3. Читаннячитання мовчки

4. Письмописьмовий переказ  +диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

 

з/п

Зміст програмового матеріалу

Дата

Примітки

ВСТУП

Краса та багатство української мови (5 год.)

 

1

Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста.

 

 

2

РМ№1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування

 

 

 

РМ №2. Типи мовлення

 

 

3

РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування щодо безпеки спілкування телефоном та в соціальних мережах

 

 

4

Багатство української мови: словниковий склад, фразеологізми, крилаті вислови, синоніми, різноманітні суфікси й префікси, граматичні форми, синтаксичні синоніми

 

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Синтаксис і пунктуація. Орфографія (7 год.)

 

5

Словосполучення і речення. Види речень за метоювисловлювання та емоційним забарвленням.Головні і другорядні члени речення

 

 

 

Однорідні члени речення, звертання, вставні слова

 

 

6

Складне речення. Пряма мова. Діалог

 

 

7

РМ №4. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери

 

 

 

РМ №5. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.).

 

 

8

Основні орфограми та пунктограми (практично)

 

 

 

Діагностична (контрольна) робота №1. Диктант. Аудіювання.

 

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

Групи слів за походженням та вживанням.

Написання слів іншомовного походження. Фразеологізми (22 год.)

 

9

Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично)

 

 

 

Букви и, і в словах іншомовного походження

 

 

10

Подвоєні букви в словах іншомовного походження

 

 

 

Апостроф у словах іншомовного походження

 

 

 

М’який знак у словах іншомовного походження

 

 

11

РМ№6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту

 

 

 

Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми

 

 

 

Загальновживані слова. Професійні слова й терміни

 

 

12

РМ№7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

 

 

13

Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично)

 

 

 

Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично)

 

 

 

Пароніми (практично)

 

 

 

 

 

 

14

РМ№8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів(орієнтовні теми: «Чому треба берегти природу», «Який вчинок можна вважати героїчним»). Редагування твору-роздуму.

 

 

15

РМ №9. Аналіз письмового твору-роздуму.

 

 

 

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

 

 

 

Фразеологічний словник

 

 

 

Фразеологіз­ми в ролі членів речення

 

 

16

Джерела українських фразеологізмів

 

 

 

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів

 

 

 

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів

 

 

 

 

 

 

 

17

Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова.

 

 

 

Твірне слово. Словотвірний ланцюжок

 

 

18

Словотвірний розбір слова

 

 

 

Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів), складання основ (або слів), абревіація (абревіатури), перехід слів з однієї частини мови в іншу.

 

 

19

Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-

 

 

 

Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький

 

 

 

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних

 

 

20

Правопис складних слів разом і з дефісом

 

 

 

Написання слів з пів

 

 

21

Діагностична (контрольна) робота № 2. Словотвір. Орфографія. Фразеологізми. (тестування, завдання відкритої форми)

 

 

 

22

Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово)

 

 

 

Іменник як частина мови

 

 

 

Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення)

 

 

23

Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення)

 

 

 

Збірні іменники

 

 

24

Велика буква та лапки у власних назвах

 

 

 

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду

 

 

 

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників

 

 

25

РМ№10. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними

іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо)

 

 

26

Число іменників (повторення)

 

 

 

Іменники, що  мають форми тільки  однини або тільки  множини

 

 

27

Відмінки іменників (повторення)

 

 

 

Поділ іменників на відміни та групи

 

 

28

РМ №11. Будова опису приміщення.Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

 

 

Відмінювання та правопис іменників (17 год.)

.

29

Відмінювання іменників І відміни

 

 

 

Відмінювання іменників ІІ відміни

 

 

 

Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого  роду ІІ відміни

 

 

30

РМ№13. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі

 

 

31

Відмінювання іменників ІІІ відміни

 

 

32

Відмінювання іменників ІV відміни

 

 

 

Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично)

 

 

33

Відмінювання іменників, що  мають  форму тільки множини

 

 

 

Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ

 

 

34

Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-;  -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я)

 

 

 

Написання не з  іменниками

 

 

35

Діагностична (контрольна) робота № 6. Відмінювання та правопис іменників (тестування, завдання відкритої форми)

 

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Прикметник (22 год.)

 

82

Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

 

83

Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід  прикметників з однієї  групи  в іншу

 

 

84

РМ№14. Написання творів-описів з використанням прикметників-епітетів (з обґрунтуванням свого вибору)

 

 

85

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення

 

 

86

Повні й короткі форми прикметників

 

 

87

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп

 

 

88

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп

 

 

89

РМ№15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи

 

 

90

Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників

 

 

91

РМ№16. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.Редагування тексту переказу

 

 

92

РМ № №17.Аналіз письмового переказу.

 

 

93

Діагностична (контрольна) робота № 7. Диктант (тестування, завдання відкритої форми). Аудіювання

 

 

94

Букви  е, о, и, і  в прикметникових  суфіксах  -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-).

 

 

95

Написання прикметників із  суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-

 

 

96

Написання не з  прикметниками

 

 

97

РМ№18. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів

 

 

98

РМ №19.Редагування твору-опису

 

 

99

Написання складних  прикметників разом і з дефісом

 

 

100

Написання складних  прикметників разом і з дефісом

 

 

101

Написання прізвищ  прикметникової  форми

 

 

102

Написання прізвищ  прикметникової  форми

 

 

103

Діагностична (контрольна) робота № 8. Прикметник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми)

 

 

 

104

Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

 

 

105

Числівники кількісні і порядкові

 

 

106

Числівники прості, складні та складені

 

 

107

Розряди  кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники

 

 

108

РМ№20. Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень

 

 

109

Відмінювання числівників на означення цілих чисел

 

 

110

Відмінювання дробових числівників

 

 

111

Відмінювання збірних числівників

 

 

112

Відмінювання порядкових числівників

 

 

113

Написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний.

 

 

114

РМ№21. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини

 

 

115

М’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках 

 

 

116

Узгодження кількісних числівників з іменниками

 

 

117

 

 

 

118

Узгодження кількісних числівників з іменниками

 

 

119

Діагностична (контрольна) робота № 9. Числівник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми)

 

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Займенник як частина мови (17 год.)

 

120

Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

 

121

РМ№23. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично)

 

 

122

Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні, питальні, відносні,заперечні, означальні й неозначені

 

 

123

Особливості визначення розряду займенників його, її, їх (практично)

 

 

124

Відмінювання займенників усіх розрядів

 

 

125

 

 

 

126

Приставний н у формах особових і вказівних займенників.Типові помилки у вживанні займенників.

 

 

127

Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи

 

 

128

РМ№25. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору

 

 

129

РМ№26. Аналіз письмового твору

 

 

130

Написання разом і з дефісом неозначених займенників.

 

 

131

Правопис заперечних займенників.

 

 

132

Наголошування займенників мій, твій, свій, той, цей, весь у непрямих відмінках (практично).

 

 

133

Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично).

 

 

134

 

 

 

135

РМ №27. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»). Редагування есе

 

 

136

Діагностична (контрольна) робота № 10. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). Читання мовчки

 

 

 

137

Лексикологія. Фразеологія

 

 

138

Словотвір та орфографія

 

 

139

Морфологія та орфографія

 

 

140

Морфологія та орфографія

 

 

 

docx
Додано
30 серпня 2023
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку