КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з української мови
6 клас
на 2023/2024 навчальний рік
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Календарно – тематичний план
«Українська мова»
6 клас (70 годин/2 години на тиждень)
Складено до підручника «Українська мова»: підруч. для 6 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Заболотний Віктор Заболотний. – Київ: ТОВ «Генеза», 2023. – 347 с. : іл.
Рекомендовані види робіт з української мови в 6 класі
|
5 кл. НУШ |
|
Усього годин/ Години РМ |
140 / 32 |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей |
2 |
2 |
1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання |
||
аудіювання |
1 |
1 |
2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння * |
||
діалог |
1* |
- |
усний переказ |
1* |
- |
усний твір |
- |
1* |
3. Сприймає письмові тексти/ Читання |
||
читання вголос |
1* |
- |
читання мовчки |
- |
1 |
4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо |
||
переказ |
1 |
1 |
твір/есе |
- |
- |
диктант |
1 |
1 |
* Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.
Під час оцінювання загальних результатів, які прописані в Стандарті й у Свідоцтві досягнень учня/учениці 6 класу, РЕКОМЕНДУЄМО враховувати оцінки за такі види робіт:
І семестр |
ІІ семестр |
1. Аудіювання 2. Говоріння ― діалог + усний переказ (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) 3. Читання ― читання вголос 4. Письмо ― письмовий переказ + диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) |
1. Аудіювання 2. Говоріння ― усний твір 3. Читання ― читання мовчки 4. Письмо ― письмовий переказ +диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) |
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Примітки |
ВСТУП Краса та багатство української мови (5 год.)
|
|||
1 |
Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. |
|
|
2 |
РМ№1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування |
|
|
|
РМ №2. Типи мовлення |
|
|
3 |
РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування щодо безпеки спілкування телефоном та в соціальних мережах |
|
|
4 |
Багатство української мови: словниковий склад, фразеологізми, крилаті вислови, синоніми, різноманітні суфікси й префікси, граматичні форми, синтаксичні синоніми |
|
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО Синтаксис і пунктуація. Орфографія (7 год.)
|
|||
5 |
Словосполучення і речення. Види речень за метоювисловлювання та емоційним забарвленням.Головні і другорядні члени речення |
|
|
|
Однорідні члени речення, звертання, вставні слова |
|
|
6 |
Складне речення. Пряма мова. Діалог |
|
|
7 |
РМ №4. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери |
|
|
|
РМ №5. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.). |
|
|
8 |
Основні орфограми та пунктограми (практично) |
|
|
|
Діагностична (контрольна) робота №1. Диктант. Аудіювання. |
|
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ Групи слів за походженням та вживанням. Написання слів іншомовного походження. Фразеологізми (22 год.)
|
|||
9 |
Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично) |
|
|
|
Букви и, і в словах іншомовного походження |
|
|
10 |
Подвоєні букви в словах іншомовного походження |
|
|
|
Апостроф у словах іншомовного походження |
|
|
|
М’який знак у словах іншомовного походження |
|
|
11 |
РМ№6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту |
|
|
|
Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми |
|
|
|
Загальновживані слова. Професійні слова й терміни |
|
|
12 |
РМ№7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
|
|
13 |
Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично) |
|
|
|
Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично) |
|
|
|
Пароніми (практично) |
|
|
|
|
|
|
14 |
РМ№8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів(орієнтовні теми: «Чому треба берегти природу», «Який вчинок можна вважати героїчним»). Редагування твору-роздуму. |
|
|
15 |
РМ №9. Аналіз письмового твору-роздуму. |
|
|
|
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
|
|
|
Фразеологічний словник |
|
|
|
Фразеологізми в ролі членів речення |
|
|
16 |
Джерела українських фразеологізмів |
|
|
|
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів |
|
|
|
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів |
|
|
|
|
|
|
|
|||
17 |
Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова. |
|
|
|
Твірне слово. Словотвірний ланцюжок |
|
|
18 |
Словотвірний розбір слова |
|
|
|
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів), складання основ (або слів), абревіація (абревіатури), перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|
19 |
Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств- |
|
|
|
Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький |
|
|
|
Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних |
|
|
20 |
Правопис складних слів разом і з дефісом |
|
|
|
Написання слів з пів |
|
|
21 |
Діагностична (контрольна) робота № 2. Словотвір. Орфографія. Фразеологізми. (тестування, завдання відкритої форми) |
|
|
|
|||
22 |
Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово) |
|
|
|
Іменник як частина мови |
|
|
|
Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення) |
|
|
23 |
Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення) |
|
|
|
Збірні іменники |
|
|
24 |
Велика буква та лапки у власних назвах |
|
|
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду |
|
|
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників |
|
|
25 |
РМ№10. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо) |
|
|
26 |
Число іменників (повторення) |
|
|
|
Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини |
|
|
27 |
Відмінки іменників (повторення) |
|
|
|
Поділ іменників на відміни та групи |
|
|
28 |
РМ №11. Будова опису приміщення.Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|
Відмінювання та правопис іменників (17 год.) . |
|||
29 |
Відмінювання іменників І відміни |
|
|
|
Відмінювання іменників ІІ відміни |
|
|
|
Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого роду ІІ відміни |
|
|
30 |
РМ№13. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі |
|
|
31 |
Відмінювання іменників ІІІ відміни |
|
|
32 |
Відмінювання іменників ІV відміни |
|
|
|
Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично) |
|
|
33 |
Відмінювання іменників, що мають форму тільки множини |
|
|
|
Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ |
|
|
34 |
Букви е, и, і в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-; -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я) |
|
|
|
Написання не з іменниками |
|
|
35 |
Діагностична (контрольна) робота № 6. Відмінювання та правопис іменників (тестування, завдання відкритої форми) |
|
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Прикметник (22 год.)
|
|||
82 |
Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
83 |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу |
|
|
84 |
РМ№14. Написання творів-описів з використанням прикметників-епітетів (з обґрунтуванням свого вибору) |
|
|
85 |
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення |
|
|
86 |
Повні й короткі форми прикметників |
|
|
87 |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп |
|
|
88 |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп |
|
|
89 |
РМ№15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи |
|
|
90 |
Творення прикметників; перехід прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників |
|
|
91 |
РМ№16. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.Редагування тексту переказу |
|
|
92 |
РМ № №17.Аналіз письмового переказу. |
|
|
93 |
Діагностична (контрольна) робота № 7. Диктант (тестування, завдання відкритої форми). Аудіювання |
|
|
94 |
Букви е, о, и, і в прикметникових суфіксах -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-). |
|
|
95 |
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк- |
|
|
96 |
Написання не з прикметниками |
|
|
97 |
РМ№18. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів |
|
|
98 |
РМ №19.Редагування твору-опису |
|
|
99 |
Написання складних прикметників разом і з дефісом |
|
|
100 |
Написання складних прикметників разом і з дефісом |
|
|
101 |
Написання прізвищ прикметникової форми |
|
|
102 |
Написання прізвищ прикметникової форми |
|
|
103 |
Діагностична (контрольна) робота № 8. Прикметник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми) |
|
|
|
|||
104 |
Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
105 |
Числівники кількісні і порядкові |
|
|
106 |
Числівники прості, складні та складені |
|
|
107 |
Розряди кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники |
|
|
108 |
РМ№20. Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень |
|
|
109 |
Відмінювання числівників на означення цілих чисел |
|
|
110 |
Відмінювання дробових числівників |
|
|
111 |
Відмінювання збірних числівників |
|
|
112 |
Відмінювання порядкових числівників |
|
|
113 |
Написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний. |
|
|
114 |
РМ№21. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини |
|
|
115 |
М’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках |
|
|
116 |
Узгодження кількісних числівників з іменниками |
|
|
117 |
|
|
|
118 |
Узгодження кількісних числівників з іменниками |
|
|
119 |
Діагностична (контрольна) робота № 9. Числівник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми) |
|
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Займенник як частина мови (17 год.)
|
|||
120 |
Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
121 |
РМ№23. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично) |
|
|
122 |
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні, питальні, відносні,заперечні, означальні й неозначені |
|
|
123 |
Особливості визначення розряду займенників його, її, їх (практично) |
|
|
124 |
Відмінювання займенників усіх розрядів |
|
|
125 |
|
|
|
126 |
Приставний н у формах особових і вказівних займенників.Типові помилки у вживанні займенників. |
|
|
127 |
Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи |
|
|
128 |
РМ№25. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору |
|
|
129 |
РМ№26. Аналіз письмового твору |
|
|
130 |
Написання разом і з дефісом неозначених займенників. |
|
|
131 |
Правопис заперечних займенників. |
|
|
132 |
Наголошування займенників мій, твій, свій, той, цей, весь у непрямих відмінках (практично). |
|
|
133 |
Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично). |
|
|
134 |
|
|
|
135 |
РМ №27. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»). Редагування есе |
|
|
136 |
Діагностична (контрольна) робота № 10. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). Читання мовчки |
|
|
|
|||
137 |
Лексикологія. Фразеологія |
|
|
138 |
Словотвір та орфографія |
|
|
139 |
Морфологія та орфографія |
|
|
140 |
Морфологія та орфографія |
|
|