КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
З ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ
2023/2024 н.р.
Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти
«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
7 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
1 |
|
|
|
Повторення. Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. |
|
2 |
|
|
|
Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація |
Практична робота. Укладання синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» (за зразком програми) |
Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|||||
3 |
|
|
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
Практична робота. Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів, Франкське королівство, Франкську імперію. |
4 |
|
|
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії. |
Практична робота. Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Візантійську імперію. |
5 |
|
|
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. |
Практична робота. Позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат. |
6 |
|
|
|
Практичне заняття. 1. Внести у синхронізовану хронологічну таблицю перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення. 2. Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
7 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ» |
|
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|||||
8 |
|
|
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. |
|
9 |
|
|
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. |
Практична робота. Підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя/учениця або учнів/учениць). |
10 |
|
|
|
Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
Практична робота. Зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи. |
11 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ» |
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
|||||
12 |
|
|
|
Скандинавія в Середньовіччі. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
13 |
|
|
|
«Хрестові походи». Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
14 |
|
|
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. |
|
15 |
|
|
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Консолідація влади в руках французьких королів. |
|
16 |
|
|
|
Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». «Війна троянд». |
|
17 |
|
|
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція) |
Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії, «Хрестові походи», Реконкісту, утворення королівства Іспанія, Столітню війну, утворення Священної Римської імперії, перше скликання англійського парламенту і Генеральних штатів у Франції, інші (на розсуд учительки/учителя). |
18 |
|
|
|
Практичне заняття. 1. Зіставити устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки). 2. Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. |
Практична робота. Позначити на контурній карті територію поширення християнства, кордони Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, напрямки походів вікінгів, «Хрестових походів». |
19 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.» |
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|||||
20 |
|
|
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ– ХV ст. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
21 |
|
|
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. |
Практична робота. Позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження, межі поширення впливу католицької і православної церков. |
22 |
|
|
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. |
Практична робота. Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі». |
23 |
|
|
|
Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви, час поширення романського і готичного мистецьких стилів, винайдення книгодрукування; Раннє Відродження. |
|
24 |
|
|
|
Практичне заняття. 1. Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня. 2. Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
Міжпредметні зв’язки: 7 клас. Образотворче мистецтво. Розділ: Мистецтво: діалог традицій і новаторства. Тема: Мистецтво в нашому житті (Учень/учениця усвідомлює необхідність збереження пам’яток архітектури як художнього надбання людства). |
25 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ» |
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст |
|||||
26 |
|
|
|
Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. |
|
27 |
|
|
|
Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. |
Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи. |
28 |
|
|
|
Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії. |
|
29 |
|
|
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського в ХІV – на початку ХVІ cт. |
|
30 |
|
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.
Зіставлення. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій. |
Практична робота. Позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів. |
31 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.» |
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово) |
|||||
32 |
|
|
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. |
Віртуальна екскурсія. Провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Китаю, Японії та Індії. |
33 |
|
|
|
Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. |
|
34 |
|
|
|
Японія.
|
Практична робота. Підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування 22 європейського культурного простору |
35 |
|
|
|
Узагальнення вивченого. |
|
8 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
1 |
|
|
|
Повторення. Середні віки в історії Європи та України Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. |
Практична робота: розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за відповідним зразком) |
Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
|||||
2 |
|
|
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації доколумбової Америки (оглядово). |
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана; |
3 |
|
|
|
Практичне заняття Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки) підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) |
|
4 |
|
|
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. |
Практична робота: позначити на контурній карті об’єкти, що відображають просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані європейцями землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової торгівлі ХVІ–ХVІІ ст |
5 |
|
|
|
Торговельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. |
|
6 |
|
|
|
Повсякденне життя Західної Європи |
Практична робота: описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. |
7 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН» |
|
Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
|||||
8 |
|
|
|
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. |
Практична робота:вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших), вибір обґрунтувати |
9 |
|
|
|
Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму. |
Практична робота: представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта |
10 |
|
|
|
Поширення Реформації. Жан Кальвін. Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. |
|
11 |
|
|
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
12 |
|
|
|
Практичне заняття Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва) |
|
13 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ» |
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ХVІІ СТ. |
|||||
14 |
|
|
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. Абсолютизм за Луї XIV. |
Практична робота: позначити на контурній карті території абсолютних монархій і республік, що існували в XVІ–XVІІІ ст.; |
15 |
|
|
|
Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство». |
Практична робота: позначити на контурній карті регіони поширення католицизму, протестантизму і православ’я; |
16 |
|
|
|
Англійська революція. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». |
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Англійську революцію |
17 |
|
|
|
Володіння Габсбургів. |
Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/ учениць). |
18 |
|
|
|
Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. |
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про національно-визвольну війну в Нідерландах |
19 |
|
|
|
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Речі Посполитої, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Речі Посполитої в XVI–XVIIІ ст.; |
20 |
|
|
|
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. |
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про шведську експансію в Центральній Європі, Тридцятилітню війну |
21 |
|
|
|
Практична робота: Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учительки/учителя або учениці/учня). |
|
22 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ХVІІ СТ.» |
|
Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ СТ. |
|||||
23 |
|
|
|
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. |
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії |
24 |
|
|
|
Московське царство. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І.. Практична робота: обґрунтувати судження про суперечливий характер реформ Петра І |
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про московську/російську експансію у Східній Європі,проголошення Росії імперією, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Московського царства/Російської імперії в XVI–XVIIІ ст.; |
25 |
|
|
|
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина ХVII –ХVІІІст) |
Практична робота: позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Польської імперії в XVI–XVIIІ ст.; |
26 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ СТ.» |
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
|||||
27 |
|
|
|
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. Освічений абсолютизм. |
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва |
28 |
|
|
|
Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія. Російська імперія. |
|
29 |
|
|
|
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. |
Практична робота: позначити на контурній карті територіальні надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської імперії в другій половині ХVІІІ ст.; |
30 |
|
|
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США |
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США; позначити на контурній карті нові держави (зокрема США; проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено. |
31 |
|
|
|
Практичне заняття (на вибір вчителя): проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст., виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення ідей Просвітництва. |
|
32 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ ТА КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА» |
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ В ХVІ –ХVІІІ СТ. (оглядово) |
|||||
33 |
|
|
|
Індія. Держава Великих Моголів. Перське царство Сефевидів. Культура Індії та Персії. |
|
34 |
|
|
|
Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії. |
|
35 |
|
|
|
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства» |
|
9 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН |
|||||
1 |
|
|
|
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). |
|
2 |
|
|
|
Французька революція кінця XVIII ст. Консульство та Імперія у Франції. Історичне значення Французької революції. |
|
3 |
|
|
|
Віденський конгрес. «Священний союз». |
|
4 |
|
|
|
Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції |
|
5 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН» |
|
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 РР.) |
|||||
6 |
|
|
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. |
|
7 |
|
|
|
Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. |
|
8 |
|
|
|
Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
|
9 |
|
|
|
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. |
|
10 |
|
|
|
Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. «Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. |
|
11 |
|
|
|
Об’єднання Німеччини та Італії. |
|
12 |
|
|
|
Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
|
13 |
|
|
|
Громадянська війна у США і «Реконструкція» Півдня. |
|
14 |
|
|
|
Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху ( |
|
15 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 РР.)» |
|
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ. «ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ» |
|||||
16 |
|
|
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
|
17 |
|
|
|
Французько-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. |
|
18 |
|
|
|
Німецька імперія. Перехід Німеччини до «світової політики». |
|
19 |
|
|
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. |
|
20 |
|
|
|
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. |
|
21 |
|
|
|
«Великі реформи» в Росії. Колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
|
22 |
|
|
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
|
23 |
|
|
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. Сіньхайська революція. |
|
24 |
|
|
|
Спроби модернізації Османської імперії |
|
25 |
|
|
|
Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали під впливом модернізаційних процесів у ХІХ – на початку ХХ ст. уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії |
|
26 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ. «ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ»» |
|
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.) |
|||||
27 |
|
|
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. Початок боротьби за переділ колоніального світу. |
|
28 |
|
|
|
Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. |
|
29 |
|
|
|
Практичне заняття. Простежити (за доступними історичними джерелами) динаміку міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., результати міркувань представити в резюме. |
|
30 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)» |
|
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (КІНЕЦЬ ХVІІІ – ПОЧАТОК ХХ СТ.) |
|||||
31 |
|
|
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. |
|
32 |
|
|
|
Література та мистецтва. Зародження масової культури. Масове виробництво. Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. |
|
33 |
|
|
|
Практичне заняття. Підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.». |
|
34 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (КІНЕЦЬ ХVІІІ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)» |
|
35 |
|
|
|
Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ століття |
|
10 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ (4 год.) |
|||||
1 |
|
|
|
Початок Першої світової війни («Великої війни»). Причини Першої світової війни. Стратегічні плани ворогуючих сторін. «План Шліффена». Воєнні дії в 1914 р. |
Теми для навчальних проєктів: – Жінки у війнах ХХ ст. (соціальні статуси і життєві долі). – Будні війни (збірка візуальних матеріалів). |
2 |
|
|
|
Воєнні кампанії 1915-1916 рр. |
|
3 |
|
|
|
Воєнні кампанії та події 1917-1918 рр. Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. Російська революція 1917 р. Поразка Німеччини та її союзників. |
|
4 |
|
|
|
Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу. |
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ (4 год.) |
|||||
5 |
|
|
|
Паризька мирна конференція 1919 р. Вашингтонська конференція 1921-1922 рр. «14 пунктів» В. Вілсона. Паризька мирна конференція. Українське та російське питання на Паризькій конференції. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори з союзниками Німеччини. Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності |
Тема для написання есе: – Переможені й переможці у Великій війні: узгодження позицій. |
6 |
|
|
|
Міжнарожні відносини у 1920-х рр. Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
|
7 |
|
|
|
Практичне заняття. Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння. |
|
8 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛАМИ «ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ» |
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД (9 год.) |
|||||
9 |
|
|
|
Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба «проспериті». Велика депресія. «Новий курс» Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
|
10 |
|
|
|
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд. |
Назви навчальних проєктів: – Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами. – Суспільне життя міжвоєнної Європи та його осмислення у наукових працях і мистецьких творах. |
11 |
|
|
|
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє. |
|
12 |
|
|
|
Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні. |
|
13 |
|
|
|
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму. |
|
14 |
|
|
|
Радянський Союз. «Договірна федерація» радянських республік. Утворення СРСР. Нова економічна політика. Спланована модернізація. Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм. |
|
15 |
|
|
|
Виклики міжвоєнного часу. Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів. Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Радикалізація політичного життя. Громадянська війна в Іспанії. Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм. Практичне заняття. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю. |
|
16 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД». |
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ (4 год.) |
|||||
17 |
|
|
|
Друга Річ Посполита і Чехословацька Республіка. Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський. Чехословацька республіка. Томаш Масарик. |
|
18 |
|
|
|
Угорщина. Румунія. Угорська революція. Режим М. Горті. Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й.Антонеску. |
|
19 |
|
|
|
Болгарія. Югославія. Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури. Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії. Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону. |
|
20 |
|
|
|
Практичне заняття. Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом. |
|
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ (5 год.) |
|||||
21 |
|
|
|
Японія. Китай. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика. Національна революція та боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші. |
Теми для написання есе: – Портрет національного лідера на тлі епохи: Кемаль Ататюрк, Махатма Ганді, Чан Кайші, Сунь Ятсен (на вибір учителя/учительки або учня/учениці). – Визвольні рухи першої половини ХХ ст. перед вибором: радикалізм чи ненасильницький опір. |
22 |
|
|
|
Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді. |
Тема для навчального проєкту: – Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в діяльності Мартіна Лютера Кінга, Нельсона Мандели, радянських дисидентів). |
23 |
|
|
|
Країни Середнього та Близького Сходу. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк. Основні аспекти Близькосхідної проблеми. |
|
24 |
|
|
|
Латинська Америка. Практична робота. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
|
25 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛАМИ «ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ». |
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (2 год.) |
|||||
26 |
|
|
|
Утворення вогнищ Другої світової війни. Створення блоку Рим-Берлін-Токіо та політика «умиротворення» агресора та її крах. Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Вісь «Берлін – Рим – Токіо». Нарощення озброєнь. Політика “умиротворення” агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: «аншлюс» Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт. |
Теми для навчальних проєктів: – «Українське питання» в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. – Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності. |
27 |
|
|
|
СРСР у системі міжнародних відносин напередодні Другої світової війни. Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. Підготовчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємні протоколи до нього. |
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА (5 год.) |
|||||
28 |
|
|
|
Причини, характер, періодизація, початок Другої світової війни. Воєнні дії в середині 1941-1942 рр. |
|
29 |
|
|
|
Воєнні дії в другій половині 1942-1943 рр. Окупаційний режим у поневолених країнах. Рух Опору. Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення. Особливості окупаційного режиму і руху Опору. Людина під час війни. Голокост. Праведники народів світу. |
|
30 |
|
|
|
Практичне заняття. Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля. |
|
31 |
|
|
|
Воєнні дії в 1944 р. Завершення і підсумки Другої світової війни. Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
|
32 |
|
|
|
Світ після Другої світової війни. Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни. |
|
Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД (2 год.) |
|||||
33 |
|
|
|
Наука, техніка, культура, повсякденне життя у міжвоєнний період. Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. |
Теми для навчальних проєктів: – Виставка творів у стилях модернізму (віртуальна екскурсія). – «У передчутті війни…» (літературно-мистецька композиція з творів на антивоєнну тематику). – Доля митців і мислителів в умовах протистояння демократії і тоталітаризму (дослідницький проект). – Кіно: хитання між масовою культурою і мистецтвом (фестиваль кінотрейлерів). Тема для написання есе: – Кіно: від наукового експерименту до мистецтва. |
34 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛАМИ «ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД». |
|
35 |
|
|
|
Підсумкове узагальнення. |
|
11 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
Розділ 1 «ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ» |
|||||
1 |
|
|
|
Повторення матеріалу та діагностика знань за період дистанційного навчання. |
|
2 |
|
|
|
Повторення «Друга світова війна» |
|
3 |
|
|
|
Повторення «Наслідки Другої світової війни». Створення нової системи міжнародних відносин |
|
4 |
|
|
|
Формування біполярного світу. «Холодна війна». НАТО. ОВД. |
|
Розділ 2 «ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: ФОРМУВАННЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА» |
|||||
5 |
|
|
|
Тенденції економічного і соціального розвитку держав Північної Америки та Західної Європи |
|
6 |
|
|
|
Тенденції політичного розвитку держав Північної Америки та Західної Європи |
|
7 |
|
|
|
США та Канада |
|
8 |
|
|
|
Велика Британія та Франція |
|
9 |
|
|
|
ФРН та Італія |
|
10 |
|
|
|
Практичне заняття 1. Процеси демократизації в країнах Західної Європи та Америки в другій половині XX — на початку XXI ст.: причини, специфіка, наслідки |
|
11 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛАМИ «ОБЛАШТУВАННЯ ПІСЛЯВОЄННОГО СВІТУ», «ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: ФОРМУВАННЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА» |
|
РОЗДІЛ 3 «ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ: ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ» |
|||||
12 |
|
|
|
Особливості розвитку країн Центрально-Східної Європи в другій половині 1940-х — першій половині 1950-х рр. |
|
13 |
|
|
|
Країни Центрально-Східної Європи в другій половині 1950-х — 1960-х рр. |
|
14 |
|
|
|
Країни Центрально-Східної Європи в 1970—1980-х рр. |
|
15 |
|
|
|
Країни Центрально-Східної Європи в 1990-х рр. — на початку XXI ст. |
|
16 |
|
|
|
Практичне заняття 2. Вплив політичних процесів у СРСР на розвиток країн Центрально-Східної Європи в 1945—1991 рр. |
|
17 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ: ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ» |
|
РОЗДІЛ 4 «ДЕРЖАВИ АЗІЇ, АФРИКИ, ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ: ВИБІР ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ» |
|||||
18 |
|
|
|
Японія |
|
19 |
|
|
|
Китай |
|
20 |
|
|
|
Індія |
|
21 |
|
|
|
Близькосхідний конфлікт і спроби його врегулювання |
|
22 |
|
|
|
Країни Африки |
|
23 |
|
|
|
Країни Латинської Америки |
|
24 |
|
|
|
Практичне заняття 3. Моделі інноваційного розвитку нових азіатських незалежних держав |
|
25 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ДЕРЖАВИ АЗІЇ, АФРИКИ, ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ: ВИБІР ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ» |
|
РОЗДІЛ 5 «МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ» |
|||||
26 |
|
|
|
Міжнародні відносини в 1950—1980-ті рр. |
|
27 |
|
|
|
Завершення «холодної війни». Міжнародні відносини наприкінці XX — на початку XXI ст. |
|
28 |
|
|
|
Практичне заняття 4. Війни у В'єтнамі та Афганістані та їх вплив на міжнародні відносини |
|
29 |
|
|
|
Агресія Росії проти України та її вплив на міжнародні відносини |
|
РОЗДІЛ 6 «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ І КУЛЬТУРА» |
|||||
30 |
|
|
|
Постіндустріальне (інформаційне) суспільство. Розвиток науки і техніки |
|
31 |
|
|
|
Основні тенденції розвитку літератури і мистецтва у другій половині XX — на початку XXI ст. |
|
32 |
|
|
|
Практичне заняття 6. Модерне (індустріальне) та постмодерне (постіндустріальне,інформаційне) суспільства: тяглість та зміни
|
Навчальний проєкт Винаходи ХХ століття, які скоротили відстані та змінили світ. |
33 |
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу. Підготовка до контрольного тестування |
|
34 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛАМИ «МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ», «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ І КУЛЬТУРА» |
|
35 |
|
|
|
Підсумкове узагальнення. |
|