МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Історія України. Всесвітня історія
5–9 класи
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
для загальноосвітніх навчальних закладів
Оновлена програма укладена відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р. – на виконання Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 р. та з метою модернізації навчальних програм для 5–9 класів на основі компетентнісного підходу. За основу для модернізації було прийнято програму 2012 року з історії для основної школи з урахуванням змін, яких вона зазнала під час розвантаження в 2015 р. і оновлення в 2016 р.
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
9 клас (35 годин, 1 година на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|||||||||||
9-А |
9-Б |
9-В |
||||||||||||
РОЗДІЛ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН (5 год) |
||||||||||||||
1 |
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). |
|
|
|
|
|
|
|||||||
2 |
Французька революція кінця XVIII ст. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
3 |
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. Практична робота: підготувати есе на тему «Права людини і громадянина в якобінській Франції», «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона» та ін |
|
|
|
|
|
|
|||||||
4 |
Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз. Практична робота: на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учителя). |
|
|
|
|
|
|
|||||||
5 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|||||||
РОЗДІЛ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 РР.) (11 год.) |
||||||||||||||
6 |
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. Практична робота: підготувати аналітичну записку (після пояснень учителя і відповідно до запропонованої ним схеми) про суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення в ХІХ ст., інше (на вибір учителя) |
|
|
|
|
|
|
|||||||
7 |
Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
8 |
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
9 |
Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
10 |
«Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
11 |
Національні рухи слов’янських народів. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
12 |
Об’єднання Німеччини та Італії. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
13 |
Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
14 |
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
15 |
Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). Практична робота: на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху (на вибір учителя). |
|
|
|
|
|
|
|||||||
16 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|||||||
РОЗДІЛ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ (10 год.) |
||||||||||||||
17 |
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
18 |
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
19 |
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
|
|
|
|
|
|
|||||||
20 |
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. Практична робота: на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) про суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
21 |
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. Практична робота: підготувати пояснення, чому впродовж ХІХ ст. відбулася еволюція європейського соціалістичного руху від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності |
|
|
|
|
|
|
|||||||
22 |
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
23 |
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
24 |
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. Сунь Ятсен. Сіньхайська революція. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
25 |
Спроби модернізації Османської імперії. Практична робота: укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали під впливом модернізаційних процесів у ХІХ і на початку ХХ ст. уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії (на вибір учителя) |
|
|
|
|
|
|
|||||||
26 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|||||||
РОЗДІЛ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.) (4 год) |
||||||||||||||
27 |
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
28 |
Практична робота: простежити (за доступними історичними джерелами) динаміку міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., результати міркувань представити в резюме. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
29 |
Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
30 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|||||||
РОЗДІЛ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (КІНЕЦЬ ХVІІІ – ПОЧАТОК ХХ СТ.) (4 год) |
||||||||||||||
31 |
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
32 |
Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво. Практична робота: зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
33 |
Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. Практична робота: підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.» |
|
|
|
|
|
|
|||||||
34 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|||||||
35 |
Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ |
|
|
|
|
|
|
|||||||