Урок на тему "ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ ФРІДРІХА ШИЛЛЕРА.ПРОСВІТНИЦЬКА ІДЕЯ ОБ’ЄДНАННЯ ЛЮДСТВА В ОДІ Ф. ШИЛЛЕРА «ДО РАДОСТІ». ПАФОС ТВОРУ, ЩО СТАВ ГІМНОМ ЄВРОСОЮЗУ"

Про матеріал
Урок доцільно використовувати при вивченні нового матеріалу та засвоєння знань учнями.
Перегляд файлу

 

 

 

(на фоні музики)

Зарубіжна література 9 клас

(Інтегрований урок: зарубіжна література, всесвітня історія)

ТЕМА: ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ ФРІДРІХА ШИЛЛЕРА.ПРОСВІТНИЦЬКА  ІДЕЯ ОБ’ЄДНАННЯ ЛЮДСТВА В ОДІ Ф. ШИЛЛЕРА «ДО РАДОСТІ». ПАФОС ТВОРУ, ЩО СТАВ ГІМНОМ ЄВРОСОЮЗУ

Мета: ознайомити учнів із відомостями про  життя Ф. Шиллера, його естетичними поглядами, проаналізувати ідейно-художні особливості оди «До радості», визначити її жанрові ознаки, головну думку; розширювати знання учнів про Європейський Союз, країни,  які в нього входять, сприяти формуванню нового європейського світогляду молоді;

розвивати навички аналізу поетичного твору, формулювати та аргументувати свою позицію;

формувати активну громадянську позицію,  виховувати високі моральні якості, прищеплювати естетичний смак.

Компетентності, що формуються: предметні — уміння аналізувати оду

Ф. Шиллера «До радості», називати її художні особливості, визначати тему та ідею, пояснювати, чому покладений на музику твір поета став гімном Євросоюзу; ключові — спілкування державною мовою (уміння тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди), математична компетентність (уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу

(складати таблицю)), уміння вчитися впродовж життя (уміння читати, використовуючи різні види читання (вибіркове)).

Обладнання: підручник, портрет Ф. Шиллера, (відеоролик) або гімну Євросоюзу — «Оди до радості»

Л. ван Бетховена, мультимедійна презентація, додатки до уроку, символи ЄС.

Тип уроку: інтегрований урок зарубіжної літератури та всесвітньої історії; урок  вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь, навичок.

Епіграф:

                                                                                Станьмо дружною сім’єю,

                                                                               Жити правдою й  добром

                                                                       Присягнімо…

Ф. Шиллер (переклад М. Лукаша)

Перебіг уроку

Слайд 1

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вчитель зарубіжної літератури.

Добрий день, шановні колеги! Раді вітати вас у Правдівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів імені Лохвицького П.Т. на  інтегрованому уроці зарубіжної літератури та всесвітньої історії .

 

 

Вчитель історії. Вслухайтеся в мелодію. Це звучить 9-та симфонія Людвіга ван Бетховена, її композитор написав під впливом оди Шиллера «До радості». Офіційна  її назва «Симфонія із заключним хором Оди до радості» або просто «Симфонія з хорами».

Цей музичний твір є чинним гімном Євросоюзу.

Вчитель зарубіжної літератури

Дорогі діти! До нас сьогодні завітали вчителі зарубіжної літератури з різних куточків Хмельниччини. А об’єднала нас усіх разом тема уроку. Урок ми вирішили провести у вигляді бесіди за «круглим столом». Нам хочеться, щоб всі ви налаштувалися на робочий лад, отримали позитивний настрій і залишилися задоволеними результатами своєї роботи.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слайд 2

Вчитель історії

Ви  живете у правовій державі? Ви пропагуєте європейські цінності? Ви хочете вільно мандрувати країнами світу?

Так. Тому що  ви  - сучасні, молоді й енергійні люди. А чи відомо Вам про Європейський Союз?

Звісно. І також всім нам відомо про гімн ЄС.

Вчитель зарубіжної літератури

Але чи знаєте ви про літературний твір, який став гімном ЄС?

Щоб довідатися про просвітницьку ідею об’єднання людства, щоб зрозуміти цінності, що об’єднують, щоб насолодитися геніальним витвором літератури , потрібно прочитати твір німецького поета - просвітника Ф. Шиллера.

 

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ  ТА МЕТИ УРОКУ

Вчитель зарубіжної літератури

Тема сьогоднішнього уроку:«Життя і творчість Фрідріха Шиллера. Просвітницька  ідея об’єднання людства в оді Ф. Шиллера «До радості». Пафос твору, що став гімном Євросоюзу». Запишіть  у зошити тему та епіграф уроку.

Слайд 3

На уроці ми глибше пізнаємо світ Ф. Шиллера, ознайомимося з твором, який є актуальним у наші дні, навчимося його аналізувати, дамо відповідь на проблемне питання: «Чому ода «До радості» Ф. Шиллера стала гімном Євросоюзу?».

 

 

 

 

 

Вчитель історії

Коли утворився ЄС? Скільки країн входить в ЄС? Які переваги ЄС для громадян України? Які цілі перед собою ставить ЄС? Чому в чинному варіанті Гімну Євросоюзу звучить лише музика?На ці питання ми отримаємо відповіді протягом уроку.

Вчитель зарубіжної літератури

Робота з епіграфом

Епіграфом уроку є слова Ф. Шиллера, взяті з оди «До радості»

                                                                                     Станьмо дружною сім’єю,

                                                                                                  Жити правдою й добром

                                                                           Присягнімо…

Епіграфом є слова, взяті із тексту оди Шиллера. Наша дійсність вимагає вчинків. Від кожного щось доброго бодай потроху – і матимемо зовсім іншу реальність навколо. Поет пропонує  людству стати сім’єю.

Прокоментуйте слова епіграфа і доведіть, що вони виражають сутність оди.

Вчитель зарубіжної літератури

Слайд 4 

Пропоную у вигляді вправи «Продовж речення» з’ясувати, що очікуєте ви від сьогоднішнього уроку. Ми виконаємо цю вправу ланцюжком. Почнемо з мене:

-  Від уроку я очікую вашої активності та співпраці.

1. …Вчитися висловлювати свою думку з приводу прочитаного.

2. …З’ясувати, чи є ода «До радості» актуальною сьогодні.

3. …З’ясувати, що поєднує обидва твори.

4. …Отримати гарну оцінку.

5. …Пригадати, що таке ода.

6.  …Дізнатися, якими бачили поета його сучасники.

7. …Що таке ЄС.

8. …Скільки країн входить до ЄС.

9. … Чому ода «До радості» стала гімном Євросоюзу

 

Вчитель історії.

Мені хотілося б, щоб наш урок був цікавим і повчальним.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вчитель зарубіжної літератури

Слайд 5 C:\Users\user\Desktop\зар.л. семінар\завантаження.jpg

Зерніть увагу на портрет Ф. Шиллера

На портреті можна побачити обличчя епохи.

 

 

Шиллер був високим на зріст. Верхня частина його обличчя вражала своєю одухотвореністю, хоча його блідість та рудувате волосся дещо псували  загальне враження. Коли під час розмови його обличчя пожвавлювалося, на щоках проступав легкий рум’янець, в блакитних очах з’являвся блиск. Тоді весь його образ набував гармонії.

Чому в його очах ми бачимо смуток?

(Нестатки, складний матеріальний стан, важка хвороба)

Вчитель історії.

Слайд 6  (показ на карті)

Німеччина – є Батьківщиною Фрідріха Шиллера. Після Тридцятилітньої війни Вестфальський мир (1648 р.) надовго закріпив роздробленість Німеччини. Більшість німецьких держав і володінь входили у Священну Римську імперію німецької нації. 

Найбільшими державами імперії були Австрія, Бранденбурґ - Пруссія, Саксонія, Баварія. Але провідну роль у подальшому розвитку Німеччини і всієї Центральної і Східної Європи відіграли лише дві перші з них.

Вчитель зарубіжної літератури

На минулому уроці ви отримали випереджувальні завдання. Зараз ми пригадаємо деякі цікаві факти із життя і творчості Шиллера – відомого німецького поета.

Слайд 7  

(На фоні презентації учні виступають з повідомленнями)

Народження та дитячі роки. Шиллер народився 10 листопада 1759 року у містечку Марбах Вюртемберзького герцогства.

Іоганн Каспар Шиллер, батько Фрідріха, був військовим фельдшером, мати — Доротея, уроджена Кодвейс, дочка трактирника. Сім’я Шиллерів багато мандрувала за полком, у якому служив батько, а після його відставки переїхала до Людвінбурга. Фрідріх з любов’ю згадував свого першого наставника-пастора, який навчив його читати й писати. З 1768 року майбутній поет почав відвідувати латинську школу. Ця школа готувала учнів до вступу в семінарію, а вже звідти відкривався шлях до університету на богословський факультет. Та катехізис Фрідріха цікавив мало. Його романтичній натурі більше до вподоби були твори Овідія, Горація, Вергілія.

 

Молоді роки. Батьки мріяли, щоб Фрідріх став богословом, але, як підданий герцога Вюртемберзького,  батько змушений був віддати сина до так званої Карлової академії, де той без особливої зацікавленості спочатку вивчав юриспруденцію, а потім — медицину. Вісім років (1773–1780) провів Шиллер у цьому «розсаднику рабів», де панували шпигунство й стеження за учнями, категорично заборонялося

 

 

 

спілкуватись із зовнішнім світом, а всі вихованці підкорялися найсуворішій дисципліні, за порушення якої їх били. Лише вночі Шиллер міг крадькома читати. Він багато разів перечитував твори Плутарха, Ґете. Пізніше він захопився Шекспіром. Після академії Шиллер був призначений полковим лікарем.

 

Початок літературної діяльності. Над першою драмою «Розбійники» Шиллер почав працювати, ще перебуваючи в академії. 1781 року драму було завершено, а 13 січня 1782 року вперше показано на сцені Мангеймського театру. Вистава мала колосальний успіх. Потім були тріумфальні вистави в багатьох інших містах Німеччини.

 

Вчитель історії.

З історичних джерел відомо, що герцог Вюртемберзький, довідавшись про виставу, наказав посадити автора драми «Розбійники» на гауптвахту й заборонив йому писати будь-що, окрім творів з медицини. Для Фрідріха це означало моральну смерть. Шиллер вирішив утекти з володінь карликового деспота. У ніч на 23 вересня 1782 року йому це вдалося. Лише через 5років поет знайшов у Лейпцигу друзів і заступників, які допомогли йому подолати життєві труднощі.

 

Зрілість.

 

Дуже важливим моментом у житті Шиллера став 1799 рік, коли він на запрошення Ґете вдруге оселився у Веймарі. 1802 року герцог Карл Август надав поетові дворянське звання, що дозволяло, не піклуючись про заробіток, писати вірші, п’єси, займатися філософією й історією. У цей період Шиллер особливо тісно спілкується з Ґете, про що мріяв давно. Здавалось, що нарешті життя налагодилось. Однак здоров’я Шиллера було повністю зіпсоване.9 травня 1805 року Шиллера не стало.

Поета поховали на старому цвинтарі у склепі святого Якоба.

 

Вчитель зарубіжної літератури

Слайд 8

Сучасники про поета(зачитати з презентації)

Про що свідчать такі відгуки?  (Ф.Шиллер був привітною, доброзичливою людиною, простим у спілкуванні…)

Слайд 9 

Перекладачі творів Шиллера

Твори Шиллера українською мовою перекладали Юрій Федькович, Борис Грінченко, Пантелеймон Куліш, Олена Пчілка, Дмитро Загул, Борис Тен, Микола Лукаш та інші.

 

 

 

V. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Вчитель зарубіжної літератури

Слайд 10

Історія написання оди «До радості»

Оду «До радості» було написано у Лейпцігу в 1785 році, коли скінчився період безпритульних поневірянь поета. Друзі оселили його в затишній хатині, оточили турботою і ласкою. Атмосфера кохання й радості, особливо відчутна на контрасті з життєвими труднощами Шиллера, захопила поета. Саме під її впливом і було написано оду, як гімн молодості.

 

Спочатку ключове сово було не радість, а «свобода»(FreiheitзамістьFreude), але у 1793 році, намагаючись дистанціюватися від політики, Шиллер вносить корективи у твір. Сам поет усвідомлював ідеалізований настрій твору і відзначав, що ода далека від реальності.

Зміст оди

Письменник звертається до почуття, емоції — радості — як уособлення щастя людини. Називає її «гарною іскрою божою», «царицею гожею». Матінка земля, природа дають усе для її радості. Саме ця радість буття рухає світовий прогрес («Радість — всесвіту пружина»), живить творчість душі («Радість — творчості душа»). Якщо ти успішний учений — тебе «радість усміхом віта» й «до чеснот проводить радо, / хоч тропа до них крута». І радість тут — уособлення оптимізму, віри у світло розуму, «кращий світ»).

Поет називає й можливі конкретні причини «не радості» — «горе й злидні», «відомста», «погрози», «сльози», «каяття», навіть згадує «книги борговії».

Він закликає до «всепрощення ворогам», загального примирення, стати дружною сім’єю. Поет переконаний, що це пом’якшить серця жорстоких, додасть духу «кволим».

 

Наведіть цитати з тексту, у яких автор закликає до об’єднання, гармонії.

-  …Обнімітеся ,мільйони,/Поцілуйтесь, як брати

- …Поклонітесь, мільйони /Перед мудрістю Творця!/Сповніть милістю серця/І чиніть Його закони(Шиллер закликає дотримуватися Божих заповідей)

 

Словникова робота

  1. Радість за тлумачним словником - почуття задоволення, втіха, приємність.
  2. Як утворі змальовано радість?
  3. Чому Шиллер вважає радість царицею, іскрою божою?
  4. Що для ліричного героя є радістю?
  5. Чи однаково розумієте радість ви і Шиллер?

 

 

 

 

ПОГЛИБЛЕННЯ ЗНАНЬ З ТЕОРІЇ ЛІТЕРАТУРИ.

Слайд 11

   Давайте пригадаємо, що таке ода? (1 клік після відповідей)

 

Ода –  жанр лірики, урочиста пісня на честь якоїсь важливої події чи визначної особи. ( 2 клік після прочитання  визначення)

Оді притаманні урочистість і піднесеність у висловленні почуттів.

  

Ода «До радості » німецькою звучить « An die Freude»

             Freude, schöner Götterfunken,

Tochter aus Elysium,

wir betreten feuertrunken,

Himmlische, dein Heiligtum!

||: Deine Zauber binden wieder,

was die Mode streng geteilt;

alle Menschen werden Brüder,

wo dein sanfter Flügel weilt. : ||

 

Wem der große Wurf gelungen,

eines Freundes Freund zu sein,

wer ein holdes Weib errungen,

mische seinen Jubel ein!

||: Ja, wer auch nur eine Seele

sein nennt auf dem Erdenrund!

Und wer’s nie gekonnt, der stehle

weinend sich aus diesem Bund. : ||

 

Виразне читання оди

Зачитаємо уривок оди, що став гімном ЄС у перекладі М. Лукаша.

Доведіть, що твір Шиллера, є одою.

… урочистий характер твору,

   … піднесений тон,

   … оспівування радості,

   … глибокий філософський зміст.

Які засоби художньої виразності використовує автор у оді «До радості»

 

 

 

 

Слайд 12

Робота з текстом по групах.

І група визначає епітети, окличні речення

ІІ група – метафори, антитези

ІІІ група – звертання

Яким ми уявляємо ліричного героя?

   ліричний герой оди висловлює таку ж життєву позицію, як сам автор

Будь твердим в лиху годину,

Поміч скривдженим давай,

Всюди правду знай єдину,

Зроду клятви не ламай,

Не знижайсь перед потужним,

Коли треба — важ життям!

Шана й слава чесним, мужнім,

Згуба підлим брехунам!

 

У словах ліричногогероя звучать заклики як керівництво до дії, зразок поведінки й моралі людини

Будьте мужні, міліони!

Вірте, страдні, в кращий світ!

Тих, що справдять заповіт,

Прийме Бог у вічне лоно.

    Особисте й колективне («я» і «ми») у творі поєднані в єдиному пориві до кращого майбутнього

Станьмо дружною сім’єю,

Жити правдою й добром

Присягнімо цим вином

Перед вишнім Судією!

 

 

Ода «До радості» Ф. Шиллера побудована як діалог ліричного героя і хору.

Давайте спробуємо визначити тему та ідею оди.

Слайд 13

Тема – віра в людину, в братерство, в можливість нового життя,  у здатність осягнути вищі істини. Осуд того, що люди забули про щирість почуттів та втратили вміння радіти.

Ідея необхідність єднання людей різних країн  і націй в ім’я миру, дружби, свободи  й радості на землі.

 

 

Вчитель зарубіжної літератури

Твір Шиллера ода «До радості» надихала багатьох видатних композиторів.

1815 року її поклав на музику Франц Шуберт, 1865 року на їїоснові створив кантату П. І. Чайковський, 1882 року з’явилася кантата італійського композитора П’єтро Масканьї на слова оди.

 Але найбільш відома музика, створенадо вірша Ф. Шиллера 1823 року Л. ван Бетховеном. Вона увійшладо складу знаменитої 9-ї симфонії композитора.

Слайд 14

(Прослуховування Дев’ятої симфонії із словами)

Який настрій музичного твору?

Чи збігається цей настрій, на вашу думку, із настроєм поезії Шиллера?

 

Вчитель зарубіжної літератури

РУХАНКА

 

Вчитель історії

1972 року «Ода до радості» Бетховена стала офіційнимгімном Ради Європи, 1985 року — гімном Європейських співтовариств, а 1993-го — гімном Європейського Союзу.

 Слайд 15

Європейський Союз був створений у 1992 році.

Європейський Союз (ЄС) –– це об’єднання країн Європи, які через створення спільного ринку, економічного та валютного союзу, а також шляхом реалізації спільної політики й діяльності мають на меті забезпечити безперервне економічне зростання, соціальний розвиток і згуртованість держав-членів.

У наявний момент в межах Європейського Союзу об’єдналося 28 держав-членів з населенням близько 507 млн. чол. Столицею Європейського Союзу є Брюссель.

 

 Слайд 16

 

На минулому уроці ви отримали випереджувальні завдання. Ви підготували проекти.

І – група - Історія виникнення, мета та принципи ЄС;

ІІ – група – Органи та повноваження ЄС;

ІІІ – група – Україна та ЄС.

Захист учнівських проектів з історії ЄС  (підсумки вчителя після кожного проекту)

 

 

І група  (Історія виникнення, мета та принципи ЄС)

ВИСНОВОК

  • За півсторічну історію європейська родина зросла до 28 країн-членів.
  • Рівень життя її мешканців досяг дуже високого рівня.
  • В рамках ЄС створено спільний ринок без кордонів.
  • Європейський Союз є великою економічною силою в світі.

 

ІІ група  (Органи та повноваження ЄС)

ВИСНОВОК

  • Європейський Союз прагне розвивати партнерські відносини з усіма державами світу, у такий спосіб докладаючи зусиль до миру в усьому світі.
  • ЄС відкритий для бажаючих стати членом європейської родини.
  • Серед таких бажаючих приєднатися є Україна.

 

ІІІ група (Україна та ЄС)

ВИСНОВОК

Україна має на меті приєднатися до Європейського Союзу у майбутньому. Це залежатиме від просування її на шляху розвитку та відповідності критеріям ЄС. Ми на шляху Євроінтеграції і  плідно співпрацюємо заради процвітання й розвитку Європи.

 

Ода «До радості» і Небесна Сотня (вч. історії)

Слайд 17

Слайд 18

(на фоні відео)Українську молодь ідея свободи, єдності,рівності і братерства вивела на Євромайдан 2014 року, де Небесна сотня поклала життя за те, щоб наша Батьківщина долучилася до європейських цінностей.

 

На вшанування пам’яті,  на 40 день з дня смерті героїв НЕБЕСНОЇ СОТНІ одночасно у п'яти містах України (Львові, Києві, Донецьку, Дніпрі, Харкові)  відбувся соціально-культурний флеш - моб – «ОДА до РАДОСТІ», під час якого філармонічні оркестри виконували  «ОДУ до РАДОСТІ», написану Людвігом ван Бетховеном на слова Фрідріха Шиллера.

 

 

 

 

Вчитель зарубіжної літератури

 

Слайд 19

Я вважаю, ми можемодати відповіді на проблемні запитання, які прозвучали на початку уроку.

 

Чому музичний твір на слова поета став гімном Євросоюзу?

 (Автор закликав до єдності …Гімн виражає ідеали свободи, миру та солідарності, які відстоює Європа.

 

Вчитель історії

Чому в чинному варіанті Гімну Євросоюзу звучить лише музика?

(Задля рівноправ’я мов.

Рада Європи затвердила гімн без слів, аби не підносити якоїсь із європейських мов над іншими, бо це б суперечило ідеї єдності та рівнозначності народів Європи. )

 

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО НА УРОЦІ

Слайд 20

 

Вчитель історії

Європейські цінності – це загальнолюдські принципи і норми життєдіяльності людини, суспільства.

Основними нормами й принципами функціонування європейської спільноти є:

  • Демократія
  • Верховенство права
  • Рівні умови для всіх
  • Побудова суспільства турботи й справедливості
  • Повага до себе й інших
  • Терпимість та взаєморозуміння.
  • Мир.

 

 

 

 

 

Вчитель зарубіжної літератури

Слайд 21

  1. Творча робота

Визначити просвітницькі настанови Шиллера заповнивши таблицю цитатами з оди «До радості». (Учні отримують таблицю не заповненою).

«жити правдою й добром»

«будь тверди в лиху годину»

«поміч скривдженим давай»

«сповніть милістю серця/ І чиніть його закони»

«другові він друг»

«радість – творчості душа»

Якою має бути справжня людина за одою «До радості»

 

«важ життям»

 

«кого любить лада мила»

«в простори пориває невідомі»

«шана й слава чесним, мужнім»

«поклонітесь мільйони перед мудрістю Творця

Чи співпадають цінності Європейського Союзу із тими цінностями до яких закликав Шиллер.

Слайд 22

  1. Скласти сенкан «Шиллер», «Радість», «Свобода»

Радість
Проста, добра
Грає, панує, дарує
Уособлення оптимізму, світла розуму

Іскра Божа

 

Шиллер                                                                     

Цікавий,талановитий

Створює, кохає, цінить

Людина  пізнала основу основ

Філософ

 

Шиллер

Освічений, творчий

Подорожує, вражає, дивує

Шиллер – видатний драматург Німеччини

Просвітник

 

 

 

 

Шиллер

Розумний,романтичний

Зачаровує,приваблює, навчає

Митець, видатний теоретик мистецтва

Поет

 

Шиллер

Несподіваний, цікавий

Творить, діє, об’єднує

Поет намагається відновити справедливість

Друг

 

Свобода

Бажана, життєдайна

Відстоює, об’єднує,оспівує

Повна незалежність від чогось

Самостійність

 

  1. Переглянемо ваші очікування. Чи справдилися вони?(очікувані відповіді)

 

Слайд 23

Рефлексія Закінчити речення

 

На уроці я

  1. …вчився висловлювати свою думку з приводу прочитаного.
  2. …З’ясував, чому ода «До радості»  є актуальною сьогодні.
  3. …З’ясувала, що поєднує обидва твори.
  4. …Пригадали, що таке ода
  5. …Дізналися, якими бачили поета його сучасники.
  6. …Що таке ЄС.
  7. …Скільки країн входить до ЄС.
  8. … Чому ода «До радості» стала гімном Євросоюзу

 

VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

Вчитель зарубіжної літератури

Слайд 24

 

 

 

 

 

Вивчити напам’ять уривок оди «До радості» , заповнити анкету-характеристику оди

Автор

 

Назва твору

 

Рік написання

 

Літературний рід

 

Жанр

 

Тема

 

Ідея

 

Художні засоби

 

 

Вчитель історії

Користуючись інтерактивною картою, визначте етапи розширення європейської спільноти.

Рік вступу в ЄС

 Країна

 

 

 

 

 

Використовуючи атлас виконати завдання в контурній карті. ( Позначити на контурній карті країни, що входять до ЄС).

VIІ. Оцінювання

Слайд 25 

Вчитель зарубіжної літератури

Слайд 26

 

Запам’ятайте! Свого часу Шиллер належав до частини свідомої, активної молоді, яка, звертаючись до розуму, хотіла змінити хід історії. Саме таку думку утверджує ода «До радості».

 

Вчитель історії

Усвідомте, що життя кожної людини неповторне, і щось запозичити із біографії знаменитої творчої людини складно. Але є спільні риси, що цінують за всіх часів і у всіх народів, і на них варто звернути увагу. Це – почуття справедливості, надзвичайна працьовитість, любов до своєї батьківщини, вболівання за людину, оптимістичне світобачення.

Ви були активними учнями. Ми вам дякуємо .

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Смірнова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василівна Артемова Василівна
    Альона Вікторівна, дякую, з великим задоволенням використаю розробку завтра на уроці, урок заслуговує самої високої оцінки. творчого натхнення вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
15 жовтня 2019
Переглядів
17671
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку