Сітка годин для календарно-тематичного плану із зарубіжної літератури для 5 класу НУШ

Про матеріал
Сітка годин для календарно-тематичного плану із зарубіжної літератури для 5 класу НУШ, відповідно до модельної програми «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2021)
Перегляд файлу

Розділи

Год.

Теми уроку

Год.

 

І семестр

(16 тижнів по 2 години = 32 уроки)

1.

ВСТУП. Роль книжки в третьому тисячолітті

1

Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та

електронні книжки.

1

Усього уроків розділу

1

2.

СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК

8

Казки народів світу: різновиди, ознаки,

загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

1

Японські народні казки.

«Момотаро, або Хлопчик - Персик». Теми дружби,

сміливості, зв’язку з природою в казці. Національний колорит.

2

Китайські народні казки.

«Пензлик Маляна».

Поетизація мистецтва й

уславлення образу митця в казці.

(або інша народна казка з Модельної програми за

вибором учителя)

2

Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм.

«Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської

культури. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти,

працьовитості, справедливості.

3

Усього уроків розділу

8

Урок розвитку мовлення (усно)

1

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і

компетентностей

1

3.

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

17

Літературна казка та її ознаки. Подібності й

відмінності від народної казки.

1


 

 

 

Ганс-Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева».

Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності. Перешкоди на шляху

Герди, її помічники. Чарівний світ твору.

5

Оскар Вайлд (1854–1900).

«Хлопчик-Зірка».

Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних

елементів у творі.

5

 

 

 

Роальд Дал (1916–1990).

«Чарлі і шоколадна фабрика».

Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі

Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних

стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя,

взаємодопомоги,

відповідальності, морального вибору.

6

Усього уроків розділу

17

Урок розвитку мовлення (письмово)

1

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і

компетентностей

1

Уроки додаткового читання

2


Усього уроків за І семестр

32

Серед них:

Розвитку мовлення (усно, письмово) – 2 Додаткового читання – 2

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей – 2

 

ІІ семестр

(19 тижнів по 2 години = 38 уроків)

Розділи

Год.

Теми уроку

Год.

4.

СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

9

Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна».

Поетизація природи,

утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до

довкілля.

1

Урок виразного декламування напам'ять

1

 

 

 

Джозеф-Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі».

Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість,

кмітливість, доброта Мауглі.

Яскравість характерів

персонажів-тварин, утілення в них людських рис. Закони

джунглів і цінності людського

життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

4

Ернест Сетон-Томпсон (1860–

1946). «Лобо».

Авторські спостереження за

світом природи. Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських

характеристиках. Утвердження любові до всього живого,

гуманного ставлення людей до тварин.

4

Усього уроків розділу

9

Урок розвитку мовлення (усно)

1

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і

компетентностей

1


5.

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

10

Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776-1822).

«Лускунчик і Мишачий король».

Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі). Фантастичні

перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ ялинки. Ідеї добра,

людяності, любові. Значення мрії в житті людини.

5

Елеонор Портер (1868–1920).

«Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя).

Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби

розкриття образу Полліанни.

5

Усього уроків розділу

10

6.

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

11

Марк Твен (1835–1910).

«Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя

містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома, його витівки,

бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що

розкриваються в стосунках з іншими. Сміливість і

заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ

цікавішим і людянішим.

5

Туве Янсон (1914–2001).

«Комета прилітає», «Капелюх чарівника».

6


 

 

 

Чарівність художнього світу твору. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти,

щирості, сімейних цінностей.

 

Усього уроків розділу

11

Урок розвитку мовлення (письмово)

1

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і

компетентностей

1

Урок додаткового читання

2

7.

ПІДСУМКИ

1

Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні.

Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна

казка, оповідання, повість, вірш та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних

письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами.

1

Усього уроків розділу

1

Усього уроків за ІІ семестр

38

Серед них:

Розвитку мовлення (усно, письмово) – 2 Урок виразного декламування напам'ять – 1 Додаткового читання – 2

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей – 2

Усього за рік

70

Серед них:

Розвитку мовлення (усно, письмово) – 4 Урок виразного декламування напам'ять - 1 Додаткового читання – 4

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей – 4

 

docx
Додано
16 вересня 2022
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку