№ |
Розділи |
Год. |
Теми уроку |
Год. |
І семестр (16 тижнів по 2 години = 32 уроки) |
||||
1. |
ВСТУП. Роль книжки в третьому тисячолітті |
1 |
Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки. |
1 |
Усього уроків розділу |
1 |
|||
2. |
СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК |
8 |
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. |
1 |
Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик - Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. Національний колорит. |
2 |
|||
Китайські народні казки. «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. (або інша народна казка з Модельної програми за вибором учителя) |
2 |
|||
Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. |
3 |
|||
Усього уроків розділу |
8 |
|||
Урок розвитку мовлення (усно) |
1 |
|||
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей |
1 |
|||
3. |
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ |
17 |
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. |
1 |
|
|
|
Ганс-Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору. |
5 |
Оскар Вайлд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі. |
5 |
|||
|
|
|
Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. |
6 |
Усього уроків розділу |
17 |
|||
Урок розвитку мовлення (письмово) |
1 |
|||
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей |
1 |
|||
Уроки додаткового читання |
2 |
Усього уроків за І семестр |
32 |
|||
Серед них: Розвитку мовлення (усно, письмово) – 2 Додаткового читання – 2 Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей – 2 |
||||
ІІ семестр (19 тижнів по 2 години = 38 уроків) |
||||
№ |
Розділи |
Год. |
Теми уроку |
Год. |
4. |
СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ |
9 |
Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. |
1 |
Урок виразного декламування напам'ять |
1 |
|||
|
|
|
Джозеф-Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. |
4 |
Ернест Сетон-Томпсон (1860– 1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. |
4 |
|||
Усього уроків розділу |
9 |
|||
Урок розвитку мовлення (усно) |
1 |
|||
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей |
1 |
5. |
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ |
10 |
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776-1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини. |
5 |
Елеонор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
5 |
|||
Усього уроків розділу |
10 |
|||
6. |
У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД |
11 |
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. |
5 |
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника». |
6 |
|
|
|
Чарівність художнього світу твору. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
|
Усього уроків розділу |
11 |
|||
Урок розвитку мовлення (письмово) |
1 |
|||
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей |
1 |
|||
Урок додаткового читання |
2 |
|||
7. |
ПІДСУМКИ |
1 |
Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами. |
1 |
Усього уроків розділу |
1 |
|||
Усього уроків за ІІ семестр |
38 |
|||
Серед них: Розвитку мовлення (усно, письмово) – 2 Урок виразного декламування напам'ять – 1 Додаткового читання – 2 Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей – 2 |
||||
Усього за рік |
70 |
|||
Серед них: Розвитку мовлення (усно, письмово) – 4 Урок виразного декламування напам'ять - 1 Додаткового читання – 4 Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей – 4 |