Календарно-тематичне планування з предмета «Історія України» 8 клас

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з предмета «Історія України»

8 клас (2 години на тиждень, 70 години на рік)

Програма: Оновлена навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи»

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698

Підручник: Історія України: підруч. для 8 кл. закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, Б. В. Черкас, О. В. Бурлака, Н. С. Власова, К. Ю. Галушко, В. О. Кронгауз, І. О. Піскарьова, Д. О. Секиринський. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2021.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з предмета «Історія України»

8 клас

 (2 години на тиждень, 70 години на рік)

                              

Програма: Оновлена навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи»

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698

 

Підручник: Історія України: підруч. для 8 кл. закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, Б. В. Черкас, О. В. Бурлака, Н. С. Власова, К. Ю. Галушко, В. О. Кронгауз, І. О. Піскарьова, Д. О. Секиринський. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2021.

 

Структура курсу:

Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.)

Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)

Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст.

Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.

Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст.

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ

 

 


з/п

Дата

Тема уроку

Предметні компетентності

Наскрізні змістовні лінії

Примітка

 

 

  1.  

 

 

Повторення. Вступ. Ранній Новий час в історії України.

 

 

 

Розділ 1.  Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.)

 

  1.  

 

 

Українські землі у складі держав Європи й Азії в першій половині XVI ст.

Знаю:

         дати укладення Пересопницького Євангелія, Литовських статутів, Берестейської церковної унії, утворення Київської (Києво-Могилянської) колегії, відновлення православної ієрархії, підписання «Пунктів для заспокоєння руського народу»;

         адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої.

Розумію:

         наслідки укладення Люблінської унії для українського суспільства;

         роль фільваркового господарства в соціально-економічному житті Європи й України;

         вплив Реформації і Контрреформації на суспільне життя українців у Речі Посполитій;

         історичне значення розвитку книговидання та шкільництва на теренах України;

         поняття «фільварок», «оренда», «рента», «панщина», «унійна (греко-католицька) церква», «полемічна література», «церковні братства», «слов’яно-греко-латинська школа», «колегія», «академія», «вертеп», «гравюра».

Умію:

         розташувати в хронологічній послідовності відомості про характерні для XVІ і першої половини XVІІ ст. процеси соціально-економічного, політичного та культурного життя на теренах України;

         показати на карті територіальний розподіл України на початок XVІ ст. і зміни, що відбулися внаслідок Люблінської унії;

         охарактеризувати господарське, політичне та релігійне життя на українських землях у XVІ – першій половини XVІІ ст.;

         розкрити цілі та напрямки діяльності православних братств;

         визначити причини і наслідки поширення на теренах України фільваркового господарства, розгортання діяльності православних братств, укладення Берестейської унії, утворення Острозької та Київської колегій (академій);

         обґрунтувати свої судження про діячів церкви і культури XVІ –першої половини XVІІ ст., зокрема про Василя-Костянтина Костянтиновича Острозького, Петра Могилу;

розпізнавати пам’ятки архітектури, зведені на теренах України в стилі ренесанс.

Громадянська відповідальність

Шанування національної історії, культури; усвідомлення факторів, що визначають важливість законів

Здоров’я і безпека

Чинники, що впливають на раціональний вибір споживача. Відмінності у споживанні людей із різним доходом.

 

  1.  

 

 

Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство.   Об’єднання більшості українських земель у складі Речі Посполитої.

 

 

  1.  

 

 

Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути.

 

 

  1.  

 

 

Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.

 

 

  1.  

 

 

Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні.

Громадянська відповідальність

Прагнення до справедливості, чесність, відповідальне ставлення до прав і обов’язків;

Брати участь у колективній діяльності  класу та прийнятті

колективних рішень

 

  1.  

 

 

Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Василь-Костянтин Острозький.

 

 

  1.  

 

 

Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви.

 

 

  1.  

 

 

Церковне життя в Україні першої половини XVII ст. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили.

Громадянська відповідальність усвідомлення цінності людини як

вищої соціальної цінності, повагу

до її прав і свобод, закону;

прагнення  до суспільної

справедливості, рівноправності

 

  1.  

 

 

Культурно-освітнє життя на українських землях  у  ХVI – XVII ст.. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія.

 

 

  1.  

 

 

Архітектура та містобудування, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст.

 

Громадянська відповідальність

Усвідомлення процесів

прийняття суспільних рішень і

форми участі громадян у житті

громади і суспільства в цілому

 

  1.  

 

 

Практичне заняття №1.  «Повсякденне життя і світогляд різних станів українського суспільства»

 

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення з розділу 1

 

 

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)

  1.  

 

 

Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення.

Знаю:

      дати заснування першої Запорозької Січі, час виникнення реєстрового козацького війська та чинності «Ординації Війська Запорозького»;

      напрямки походів козаків першої чверті ХVІІ ст.

Розумію:

      передумови і розвиток козацтва до окремого соціального стану;

      затвердження урядом Речі Посполитої реєстрового війська в 70-х роках XVI ст. як початок визнання козацтва новим соціальним станом;

      місце козацтва в захисті національних інтересів українського суспільства наприкінці XVI – у першій половині XVII ст.;

      причини козацьких воєн (повстань);

      поняття «козак», «зимівник», «Запорозька Січ», «кіш», «кошовий отаман», «козацька рада», «козацькі клейноди», «реєстрове козацтво», «низове козацтво», «курінь», «покозачення».

Умію:

      розташувати в хронологічній послідовності відомості про формування козацтва як окремого соціального стану;

      показати на карті об’єкти, наявність яких свідчить про формування козацького стану;

      охарактеризувати військово-політичну організацію козацтва;

      описати традиції, звичаї й побут козаків, історико-культурні пам’ятки доби;

      визначити причини та наслідки: виникнення козацтва і Січей, активності козацтва в морських і суходільних походах у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство; козацько-селянських повстань 1590-х і 1620 – 1630-х років;

обґрунтувати свої судження про Дмитра Вишневецького, Северина (Семерія) Наливайка, Петра Конашевича-Сагайдачного.

 

 

  1.  

 

 

Перші Січі. Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ.

 

 

  1.  

 

 

Реєстрове козацтво. Козацькі повстання кінця ХVІ ст.

 

 

  1.  

 

 

Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний.

 

 

  1.  

 

 

Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького»

 

 

  1.  

 

 

Козацько-селянські повстання 20–30х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького».

 

 

  1. П

 

 

Практичне заняття №2.  «Соціальна організація, побут і військова майстерність українського козацтва».

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення з розділу 2 .

 

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль

 

 

Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст.

  1.  

 

 

Передумови  і причини Національно-визвольної війни.  Богдан Хмельницький.

Знаю:

       хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького;

       дати укладення Зборівської угоди та «Березневих статей»;

       устрій Війська Запорозького – української козацької держави.

Розумію:

       Хмельниччину як національно-визвольну, соціальну та релігійну війну;

       Військо Запорозьке як незалежну станову (козацько-гетьманську) військову державу;

       особливості здійснення владних повноважень Богданом Хмельницьким;

       поняття «Гетьманщина», «Генеральна рада», «гетьман», «генеральна старшина», «універсал», «полк», «сотня».

Умію:

       розмістити в хронологічній послідовності битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами;

       показати на карті кордони української козацької держави, основні напрямки походів і місця битв Національно-визвольної війни;

       розповісти про перебіг Національно-визвольної війни;

       зіставити умови Зборівського і Білоцерківського договорів, «Березневих статей»;

       визначити передумови, причини та наслідки: Національно-визвольної війни українського народу, укладення українсько-московського договору 1654 р., утворення українсько-шведсько-трансильванського союзу;

       охарактеризувати устрій Війська Запорозького – української козацької держави;

       проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами;

обґрунтувати власні судження про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників.

Громадянська відповідальність

Робити свідомий вибір та діяти відповідально, організовувати демократичне прийняття колективного рішення, враховуючи власні інтереси і потреби інших

 

  1.  

 

 

Козацько-кримський союз.

 

Громадянська відповідальність  Розрізняти різні види активної

діяльності

Робити свідомий

вибір, повага до справедливості

 

 

  1.  

 

 

Розгортання воєнних подій 1648–1649 рр. Зборівський договір.

 

 

  1.  

 

 

Події 1650–1651 рр. Битва поблизу Берестечка.

.

Громадянська відповідальність

Усвідомлення процесів

прийняття суспільних рішень і

форми участі громадян у житті

громади і суспільства в цілому

 

 

  1.  

 

 

Білоцерківський договір. Іван Богун

 

 

  1.  

 

 

Битва поблизу Батога. Молдавські походи. Облога Жванця.

 

 

  1.  

 

 

Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи

 

 

  1.  

 

 

Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи.

 

 

  1.  

 

 

Зовнішня політика козацької держави: у пошуку союзників.

 

 

  1.  

 

 

Українсько-московський договір 1654 р.

 

 

  1.  

 

 

Воєнно-політичні події 1654–1657 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз.

 

 

  1.  

 

 

Практична робота №3.  «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст. в історичних джерелах».

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення з розділу 3.

 

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль

 

 

Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.

  1.  

 

 

Іван Виговський. Гадяцька угода. Московсько-українська війна. Конотопська битва.

Знаю:

       дати укладення Гадяцької угоди, Андрусівського перемир’я, Корсунської угоди, «Вічного миру», Карловицького мирного договору; проведення «Чорної ради» поблизу Ніжина, здійснення Чигиринських походів; укладення угоди між Іваном Мазепою і Карлом ХІІ, Конституції Пилипа Орлика;

       етапи заселення українцями й адміністративний устрій Слобідської України.

Розумію:

       Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету;

       поняття «Руїна», «Чорна рада», «козацьке бароко».

Умію:

       розташувати в хронологічній послідовності відомості про змагання українців за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету в період «Руїни» і гетьманування Івана Мазепи, а також про міждержавні угоди, що стосуються України;

       простежити на основі карти хід боротьби за утвердження козацького устрою та державного суверенітету на теренах України;

       охарактеризувати адміністративно-територіальний устрій, господарське та повсякденне життя Гетьманщини, Слобожанщини і Запорожжя (Війська Запорозького Низового);

       проаналізувати зміст і визначити сутність Гадяцької угоди, політики Московії/Російської держави («договірних статей») щодо українських земель, Конституції Пилипа Орлика;

       визначити передумови, причини і наслідки періоду «Руїни», військово-політичного виступу Івана Мазепи;

       обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів, кошових отаманів, діячів церкви та культури;

розпізнати пам’ятки українського мистецтва в стилі бароко.

 

 

  1.  

 

 

Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави.

 

 

  1.  

 

 

Гетьман Павло Тетеря

 

 

  1.  

 

 

Іван Брюховецький і московські статті.

 

 

  1.  

 

 

Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної і Правобережної Гетьманщини.

 

 

  1.  

 

 

Дем’ян Многогрішний

 

 

  1.  

 

 

Іван Самойлович. Чигиринські походи.

 

 

  1.  

 

 

Мирні угоди «Бахчисарайський мир». «Вічний мир».

 

 

  1.  

 

 

Правобережне козацтво. Заселення і розвиток  Слобідської України.

 

 

  1.  

 

 

Запорожжя (Військо Запорозьке Низове). Іван Сірко

 

 

  1.  

 

 

Гетьманщина в часи Івана Мазепи та спроба усамостійнення.

 

 

  1.  

 

 

Пилип Орлик і його Конституція. Нова Січ. Спроба реформування

 

 

  1.  

 

 

Ліквідація козацтва на Правобережній Україні

 

 

  1.  

 

 

Церковне життя. Освіта. Наукові знання

 

 

  1.  

 

 

Архітектура. Образотворче мистецтво.

 

 

Громадянська відповідальність

Усвідомлення освіти як способу включення людини в суспільство відповідно її здібностей і зусиль

 

  1.  

 

 

Практична робота №4.  «Руїна - кризове явище в історії України».

 

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення з розділу 4

 

 

 

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст.

  1.  

 

 

Імперський наступ на автономію Гетьманщини.

Знаю:

      хронологічні межі існування Нової Січі;

      період розгортання гайдамацького й опришківського рухів;

      дати остаточної ліквідації гетьманства, козацького устрою і відновлення кріпосництва в Слобідській та Лівобережній Україні, включення Галичини до складу Австрійської монархії та Правобережжя і Волині до складу Російської імперії.

Розумію:

      причини втрати українцями державності;

      внесок Києво-Могилянської академії в розвиток освіти;

      поняття «паланка», «гайдамаки», «Коліївщина», «опришки», «козацькі літописи».

Умію:

      розташувати в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії;

      показати на карті території утворень, що зберігали ознаки української державності (Гетьманщини, Нової Січі, Слобідської України), українські землі, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархії внаслідок російсько-турецьких воєн, поділів Речі Посполитої, ліквідації Кримського ханства; райони розгортання гайдамацького та опришківського рухів;

      охарактеризувати політику Російської й Австрійської імперій щодо українських земель;

      встановити причини і наслідки скасування гетьманства, ліквідації Запорозької Січі, приєднання Правобережжя, Поділля, Волині та Кримського ханства до Росії, гайдамацького та опришківського рухів;

      обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів і кошових отаманів, ватажків селянських виступів, діячів культури ХVІІІ ст.;

визначити особливості розвитку культури періоду козацького бароко.

 

 

  1.  

 

 

Гетьманщина за урядування Данила Апостола

 

 

  1.  

 

 

Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні.   Кирило Розумовський.

 

 

  1.  

 

 

Підкорення Кримського ханства Росією.

 

 

  1.  

 

 

Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків.

 

 

  1.  

 

 

Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України

 

 

  1.  

 

 

Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі західноукраїнських земель.

 

 

  1.  

 

 

Розвиток української культури другої половини у 20 – 90-их роках ХVІІІ ст.

Громадянська відповідальність

Шанування національної історії,

культури, мови, традицій;

визнання та сприйняття

багатоманітності оточуючого світу

 

  1.  

 

 

Практична робота №5. «Суспільно-політичне життя на українських землях у ХVІІІ ст.».

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення з розділу 5

 

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль

 

 

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ

 

  1.  

 

 

Внесок України у формування європейської цивілізації.

Розумію:

       взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного життя козацької України та європейських суспільств.

Умію:

       встановити цивілізаційні здобутки українського суспільства Ранньомодерної доби;

       визначити внесок українського суспільства ХVІ – ХVІІІ ст. в загальноєвропейську культурну спадщину;

       зіставити типові процеси і явища європейської та української історії Раннього Нового часу;

оцінити роль козацтва в історії України.

Громадянська відповідальність

Шанування національної історії, культури; усвідомлення факторів, що визначають важливість законів

 

  1.  

 

 

Особливості суспільно -  політичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства.

 

 

 

  1.  

 

 

Здобутки українського суспільного і культурного розвитку  ХVІ – ХVІІІ ст. в загальноєвропейській спадщині

 

 

 

  1.  

 

 

Підсумкове узагальнення

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Додано
4 березня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку