Календарно-тематичне плпнування з Всесвітньої історії

Про матеріал
Календарно-тематичне плпнування з Всесвітньої історії за підручнтком І.Щупак
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування   з  Всесвітньої історії  7 клас ІІ семестр

складено згідно Програми для учнів загальноосвітніх навчальних закладів:

«Історія України. 5–9 класи», Лист МОН № 236  від  21.02.2019 р.

За підручником:   Всесвітня історія   підруч.для  7 кл. закл.загал.серед.освіти/   І. Щупак, І. Піскарьова, О. Бурлака. – Київ: Видавництво «Оріон», 2020. – 176 с .( Наказ МОН від 25.03.2020 № 449)

 

Дата заняття

Тема уроку  

Очікувані результати

  Ключові компетентності

Наскрізні вміння

 

 

Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X—XV СТ.

 

 

15

 

Скандинавія в добу Середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання

Знаю:  час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії,  території походів вікінгів

Розумію:  поняття «вікінги»

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності відомості про походи вікінгів;  показати на карті    напрямки походів вікінгів

Спілкування  державною мовою

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

продукування нових ідей,

висловлювати власну думку;

 

16

 

Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени

Знаю:  час   Хрестових походів,  території   Хрестових походів.

Розумію:  поняття   «Хрестові походи», «духовно-рицарські ордени»,

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності   Хрестові походи і держави хрестоносців;   показати на карті  території Хрестових походів;  визначити наслідки Хрестових походів

Спілкування  державною мовою

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

продукування нових ідей,

висловлювати власну думку;

конструктивно керувати емоціями

17

 

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Франція в XI—XV ст. Практична робота зіставити  устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи

Знаю:  дати  скликання   Генеральних штатів у Франції

Розумію: причини політичного роздроблення держав Західної Європи,  значення формулювання принципу недоторканності особи для становлення правової культури європейської цивілізації;  поняття   «феодальна роздробленість » «станово-представницька монархія»,   «Генеральні штати»

Умію: розташувати в хронологічній послідовності   формування   станово-представницьких монархій  ,   показати на карті території   Королівства Франція,                розкрити сутність та історичне значення діяльності Жанни д’Арк; описати   формування станово-представницької монархії у Франції  , охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів

Громадянські та соціальні компетентності

Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

продукування нових ідей,

висловлювати власну думку; співпрацювати з іншими;

 

18

 

Англія в XІ—XV ст. Велика хартія вольностей

 

Знаю:

час нормандського завоювання Англії, Війни троянд;

дати  початку скликання англійського   ухвалення Великої хартії вольностей;

Розумію:

 поняття  «станово-представницька монархія», «парламент

Умію:

розташувати в хронологічній послідовності відомості про   формування середньовічних держав 

показати на карті території  Королівства Англія, 

охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики   Генрі ІІ Плантагенета,

визначити наслідки   Війни троянд.

Спілкування  державною мовою

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Громадянські та соціальні компетентності

  читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

продукування нових ідей,

висловлювати власну думку;

19

 

   Священна Римська імперія: устрій та боротьба   за політичний провід між світськими і духовними володарями

Знаю: дати утворення Священної Римської імперії;

Розумію:  феодально-теократичний характер Священної Римської імперії;

Умію:  показати на карті території   Священної Римської імперії,  охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів

Спілкування  державною мовою

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

висловлювати власну думку;   приймати рішення

 

20

 

Італійські торговельні республіки. Реконкіста й утворення королівства Іспанія

Знаю:  час   Реконкісти

Розумію:   поняття  «кортеси», «Реконкіста»,  причини політичного роздроблення держав Західної Європи

Умію:– показати на карті території Королівства Іспанія,   італійських торговельних республік , торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави,охарактеризувати організацію влади в торговельних містах-державах

Спілкування  державною мовою

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

висловлювати власну думку;   приймати рішення

21

 

Урок узагальнення до розділу 3 «Європейське суспільство і держави в Х—XV ст.»

Тематичний  контроль

 

 

Спілкування  державною мовою

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

читати з розумінням

вміння аналізувати проблемні ситуації;

співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

критично і системно мислити

 

 

 Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

 

 

22

 

Християнська церква у XI—XV ст. Єретики і боротьба з ними

Знаю: дату розколу християнської церкви, межі поширення впливу католицької та православної церков.

Розумію:  основні відмінності між католицизмом і православ’ям;

 роль вчення Томи Аквінського у формуванні європейської правової системи;  поняття   «єретик», «інквізиція», «Альбігойські війни»,

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності відомості про розкол християнської церкви, показати межі поширення впливу католицької і православної церков.

Спілкування  державною мовою

Культурна компетентність

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням

вміння аналізувати проблемні ситуації;

співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

критично і системно мислити

логічно обґрунтовувати позицію

23

 

Практична робота. Середньовічні школи й університети. Життя середньовічного студента

Знаю: час винайдення книгодрукування; основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя;

 університетські центри Середньовіччя

Розумію:  значення книгодрукування для розвитку європейської культури,  поняття   «університет»,  показати на карті університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження

Умію:  обґрунтовано оцінити вплив церкви на культуру й освіту;

 визначити причини і наслідки виникнення університетів; пояснити поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження;

Спілкування  державною мовою

Культурна компетентність

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Громадянські та соціальні компетентності

Навчання впродовж життя

читати з розумінням

вміння аналізувати проблемні ситуації;

співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

логічно обґрунтовувати позицію

24

 

Наукові і технічні досягнення. Книгодрукування. Раннє Відродження і гуманізм.

Знаю:  основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя;

 університетські центри Середньовіччя

Розумію:  значення книгодрукування для розвитку європейської культури;

 історичне значення технічних досягнень Середньовіччя; наукових праць (відкриттів і винаходів) Роджера Бекона, Йоганна Гутенберга, П’єра Абеляра, 

Умію:  визначити причини і наслідки виникнення університетів; поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження;

Спілкування  державною мовою

Культурна компетентність

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Громадянські та соціальні компетентності

Навчання впродовж життя

  Інноваційність

читати з розумінням

вміння аналізувати проблемні ситуації;

співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

критично і системно мислити

логічно обґрунтовувати позицію

25

 

Архітектура і мистецтво доби Середньовіччя

Знаю:  хронологічні межі Раннього Відродження,

Розумію:  історичне значення       художньої творчості Данте, Петрарки, Боттічеллі, Донателло та ін.;

 поняття «вітраж », «Раннє Відродження», «гуманізм», «романський стиль», «готичний стиль».

Умію: розташувати в хронологічній   поширення романського і готичного мистецьких стилів,    визначити причини і наслідки   поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження; розпізнати будівлі (храми) романського і готичного стилів

Спілкування  державною мовою

Культурна компетентність

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Навчання впродовж життя

  Інноваційність

читати з розумінням

вміння аналізувати проблемні ситуації;

співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

критично і системно мислити

логічно обґрунтовувати позицію

26

 

Урок узагальнення до розділу 4 «Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя»

 

Спілкування  державною мовою

Культурна компетентність

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Навчання впродовж життя

  

 вміння аналізувати проблемні ситуації;

співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

 

27

 

Тематичний контроль

 

 

 

 

 

Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.

 

 

28

 

Практична робота. Польське королівство. Велике князівство Литовське

Знаю: час утворення Польського,   королівства та ВКЛ, дату Грюнвальдської битви,

Розумію:  значення Грюнвальдської битви для народів Східної Європи;

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Польського  королівств,   показати на карті території Польського королівства, охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи, обґрунтувати думку про зіткнення на теренах Центрально-Східної Європи візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

Спілкування  державною мовою

Культурна компетентність

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням

вміння аналізувати проблемні ситуації;

співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

критично і системно мислити

логічно обґрунтовувати позицію

29-30

 

Угорське та Чеське королівства. Гуситські війни

Знаю:  розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Угорського та Чеського  королівств

Розумію:   значення Грюнвальдської битви для народів Східної Європи;

 поняття «гусити», «гуситські війни»,

Умію: показати на карті території   Угорського, Чеського королівств, охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи, обґрунтувати думку про зіткнення на теренах Центрально-Східної Європи візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій

Спілкування  державною мовою

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях

  Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням

вміння аналізувати проблемні ситуації;

  здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

критично і системно мислити

логічно обґрунтовувати позицію

31

 

Русь. Монгольська навала. Золота Орда.  Московська держава. Іван ІІІ

Знаю:  час   монгольської навали на Східну Європу, утворення   Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, 

 території   Московської держави та Новгородської боярської республіки, Золотої Орди, напрямки походів монголів.

Розумію:  наслідки панування монголів (Золотої Орди) для суспільств Східної Європи;  поняття   «боярська республіка».

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення  Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського,  показати на карті території   Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського,  охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи;

Спілкування  державною мовою

   Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Громадянські та соціальні компетентності

Культурна компетентність

Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням

вміння аналізувати проблемні ситуації;

  здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

критично і системно мислити; конструктивно керувати емоціями;

логічно обґрунтовувати позицію

32

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда II

Знаю:  час   утворення   Османської імперії,

Розумію:   наслідки панування монголів (Золотої Орди) для суспільств Східної Європи

Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про  утворення Османської імперії,   

 показати на карті території   Османської імперії , напрямки завойовницьких походів турків-османів; охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи;

 

  Спілкування  державною мовою

   Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Громадянські та соціальні компетентності

Культурна компетентність

Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням

вміння аналізувати проблемні ситуації;

  здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

  конструктивно керувати емоціями;

логічно обґрунтовувати позицію

 

 

Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД

 

 

33

 

Середньовічне суспільство Індії.  Китай. Японія в добу Середньовіччя

Знаю:  території середньовічних Індії та Китаю.

Розумію:  значення культурних досягнень середньовічних Китаю та Індії для формування європейського культурного простору; поняття «Піднебесна імперія», «каста», «індуїзм».

Умію:  показати на карті території середньовічних Індії, Китаю та Японії;

 розповісти про пам’ятки культури Індії, Китаю та Японії епохи Середньовіччя.

Спілкування  державною мовою

   Інформаційно-комунікаційна компетентність

   Громадянські та соціальні компетентності

Культурна компетентність

 

читати з розумінням

  здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

  конструктивно керувати емоціями;

логічно обґрунтовувати позицію

34

 

Урок узагальнення до розділів 5-6 «Країни Центральноїі Східної Європи в X—XV ст.». «Середньовічний Схід». Середні віки в історії людства

 

 

вміння аналізувати проблемні ситуації;

  здобувати потрібні дані з надійних джерел;   висловлювати власну думку;

логічно обґрунтовувати позицію

35

 

Тематичний контроль

 

 

 

 

docx
Додано
15 червня 2022
Переглядів
2589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку