Календарно-тематичне планування з Всесвітньої історії 7 клас ІІ семестр
складено згідно Програми для учнів загальноосвітніх навчальних закладів:
«Історія України. 5–9 класи», Лист МОН № 236 від 21.02.2019 р.
За підручником: Всесвітня історія підруч.для 7 кл. закл.загал.серед.освіти/ І. Щупак, І. Піскарьова, О. Бурлака. – Київ: Видавництво «Оріон», 2020. – 176 с .( Наказ МОН від 25.03.2020 № 449)
|
Дата заняття |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Ключові компетентності |
Наскрізні вміння |
|
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X—XV СТ. |
|
|
|
15 |
|
Скандинавія в добу Середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання |
Знаю: час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, території походів вікінгів Розумію: поняття «вікінги» Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про походи вікінгів; показати на карті напрямки походів вікінгів |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, продукування нових ідей, висловлювати власну думку;
|
16 |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени |
Знаю: час Хрестових походів, території Хрестових походів. Розумію: поняття «Хрестові походи», «духовно-рицарські ордени», Умію: розташувати в хронологічній послідовності Хрестові походи і держави хрестоносців; показати на карті території Хрестових походів; визначити наслідки Хрестових походів |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, продукування нових ідей, висловлювати власну думку; конструктивно керувати емоціями |
17 |
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Франція в XI—XV ст. Практична робота зіставити устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи |
Знаю: дати скликання Генеральних штатів у Франції Розумію: причини політичного роздроблення держав Західної Європи, значення формулювання принципу недоторканності особи для становлення правової культури європейської цивілізації; поняття «феодальна роздробленість » «станово-представницька монархія», «Генеральні штати» Умію: розташувати в хронологічній послідовності формування станово-представницьких монархій , показати на карті території Королівства Франція, розкрити сутність та історичне значення діяльності Жанни д’Арк; описати формування станово-представницької монархії у Франції , охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів |
Громадянські та соціальні компетентності Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, продукування нових ідей, висловлювати власну думку; співпрацювати з іншими;
|
18 |
|
Англія в XІ—XV ст. Велика хартія вольностей
|
Знаю: час нормандського завоювання Англії, Війни троянд; дати початку скликання англійського ухвалення Великої хартії вольностей; Розумію: поняття «станово-представницька монархія», «парламент Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про формування середньовічних держав показати на карті території Королівства Англія, охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики Генрі ІІ Плантагенета, визначити наслідки Війни троянд. |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, продукування нових ідей, висловлювати власну думку; |
19 |
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями |
Знаю: дати утворення Священної Римської імперії; Розумію: феодально-теократичний характер Священної Римської імперії; Умію: показати на карті території Священної Римської імперії, охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; приймати рішення
|
20 |
|
Італійські торговельні республіки. Реконкіста й утворення королівства Іспанія |
Знаю: час Реконкісти Розумію: поняття «кортеси», «Реконкіста», причини політичного роздроблення держав Західної Європи Умію:– показати на карті території Королівства Іспанія, італійських торговельних республік , торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави,охарактеризувати організацію влади в торговельних містах-державах |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; приймати рішення |
21 |
|
Урок узагальнення до розділу 3 «Європейське суспільство і держави в Х—XV ст.» Тематичний контроль
|
|
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-комунікаційна компетентність |
читати з розумінням вміння аналізувати проблемні ситуації; співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; критично і системно мислити |
|
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|
|
|
22 |
|
Християнська церква у XI—XV ст. Єретики і боротьба з ними |
Знаю: дату розколу християнської церкви, межі поширення впливу католицької та православної церков. Розумію: основні відмінності між католицизмом і православ’ям; роль вчення Томи Аквінського у формуванні європейської правової системи; поняття «єретик», «інквізиція», «Альбігойські війни», Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про розкол християнської церкви, показати межі поширення впливу католицької і православної церков. |
Спілкування державною мовою Культурна компетентність Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням вміння аналізувати проблемні ситуації; співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; критично і системно мислити логічно обґрунтовувати позицію |
23 |
|
Практична робота. Середньовічні школи й університети. Життя середньовічного студента |
Знаю: час винайдення книгодрукування; основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя; університетські центри Середньовіччя Розумію: значення книгодрукування для розвитку європейської культури, поняття «університет», показати на карті університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження Умію: обґрунтовано оцінити вплив церкви на культуру й освіту; визначити причини і наслідки виникнення університетів; пояснити поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження; |
Спілкування державною мовою Культурна компетентність Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Навчання впродовж життя |
читати з розумінням вміння аналізувати проблемні ситуації; співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію |
24 |
|
Наукові і технічні досягнення. Книгодрукування. Раннє Відродження і гуманізм. |
Знаю: основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя; університетські центри Середньовіччя Розумію: значення книгодрукування для розвитку європейської культури; історичне значення технічних досягнень Середньовіччя; наукових праць (відкриттів і винаходів) Роджера Бекона, Йоганна Гутенберга, П’єра Абеляра, Умію: визначити причини і наслідки виникнення університетів; поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження; |
Спілкування державною мовою Культурна компетентність Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Навчання впродовж життя Інноваційність |
читати з розумінням вміння аналізувати проблемні ситуації; співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; критично і системно мислити логічно обґрунтовувати позицію |
25 |
|
Архітектура і мистецтво доби Середньовіччя |
Знаю: хронологічні межі Раннього Відродження, Розумію: історичне значення художньої творчості Данте, Петрарки, Боттічеллі, Донателло та ін.; поняття «вітраж », «Раннє Відродження», «гуманізм», «романський стиль», «готичний стиль». Умію: розташувати в хронологічній поширення романського і готичного мистецьких стилів, визначити причини і наслідки поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження; розпізнати будівлі (храми) романського і готичного стилів |
Спілкування державною мовою Культурна компетентність Інформаційно-комунікаційна компетентність Навчання впродовж життя Інноваційність |
читати з розумінням вміння аналізувати проблемні ситуації; співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; критично і системно мислити логічно обґрунтовувати позицію |
26 |
|
Урок узагальнення до розділу 4 «Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя» |
|
Спілкування державною мовою Культурна компетентність Інформаційно-комунікаційна компетентність Навчання впродовж життя
|
вміння аналізувати проблемні ситуації; співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку;
|
27 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|
|
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
|
|
|
28 |
|
Практична робота. Польське королівство. Велике князівство Литовське |
Знаю: час утворення Польського, королівства та ВКЛ, дату Грюнвальдської битви, Розумію: значення Грюнвальдської битви для народів Східної Європи; Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Польського королівств, показати на карті території Польського королівства, охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи, обґрунтувати думку про зіткнення на теренах Центрально-Східної Європи візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій. |
Спілкування державною мовою Культурна компетентність Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням вміння аналізувати проблемні ситуації; співпрацювати з іншими; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; критично і системно мислити логічно обґрунтовувати позицію |
29-30 |
|
Угорське та Чеське королівства. Гуситські війни |
Знаю: розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Угорського та Чеського королівств Розумію: значення Грюнвальдської битви для народів Східної Європи; поняття «гусити», «гуситські війни», Умію: показати на карті території Угорського, Чеського королівств, охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи, обґрунтувати думку про зіткнення на теренах Центрально-Східної Європи візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; критично і системно мислити логічно обґрунтовувати позицію |
31 |
|
Русь. Монгольська навала. Золота Орда. Московська держава. Іван ІІІ |
Знаю: час монгольської навали на Східну Європу, утворення Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, території Московської держави та Новгородської боярської республіки, Золотої Орди, напрямки походів монголів. Розумію: наслідки панування монголів (Золотої Орди) для суспільств Східної Європи; поняття «боярська республіка». Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, показати на карті території Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; критично і системно мислити; конструктивно керувати емоціями; логічно обґрунтовувати позицію |
32 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда II |
Знаю: час утворення Османської імперії, Розумію: наслідки панування монголів (Золотої Орди) для суспільств Східної Європи Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Османської імперії, показати на карті території Османської імперії , напрямки завойовницьких походів турків-османів; охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; конструктивно керувати емоціями; логічно обґрунтовувати позицію |
|
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД |
|
|
|
33 |
|
Середньовічне суспільство Індії. Китай. Японія в добу Середньовіччя |
Знаю: території середньовічних Індії та Китаю. Розумію: значення культурних досягнень середньовічних Китаю та Індії для формування європейського культурного простору; поняття «Піднебесна імперія», «каста», «індуїзм». Умію: показати на карті території середньовічних Індії, Китаю та Японії; розповісти про пам’ятки культури Індії, Китаю та Японії епохи Середньовіччя. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність
|
читати з розумінням здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; конструктивно керувати емоціями; логічно обґрунтовувати позицію |
34 |
|
Урок узагальнення до розділів 5-6 «Країни Центральноїі Східної Європи в X—XV ст.». «Середньовічний Схід». Середні віки в історії людства |
|
|
вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію |
35 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|