Календарно-тематичний план

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків англійської мови у ІІ семестрі 2019-20 н.р. для учнів 10-х класів з навантаженням 5 уроків на тиждень за підручником О.Д. Карпюк, 2018 року видання, видавництва "Астон". Нумерація уроків продовжує кількість викладених уроків у І семестрі 2019-20 н.р. та відповідає кількості навчальних тижнів у ІІ семестрі з урахуванням святкових та вихідних днів.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

10 КЛАС

за підручником О.Д. Карпюк «Англійська мова» 10 клас, 2018 рік

ІI семестр (5 годин на тиждень)

 

№ п/п

 

Дата

Тема,

підтема

Соціокультурна,

загально навчальна

компетенції

Лінгвістичні компетенції

Мовленнєва компетенція

Домашнє завдання

Лексика

Граматика

Фонетика

Аудіювання

Читання

Говоріння

Письмо

 

 

 

 

Тема 3 Навіщо ходити до школи? Unit 3 Why Go to School? (Revision) 8 годин

 

76.

 

15/01/20

 

 

 

 

 

 

Why

Go to School

 

 

Навіщо ходити до школи?

 

 

 

Why

Go to School

 

 

 

 

 

Формування гарного ставлення до навчання у школі та вивчення шкільних предметів

 

 

To need in future life learning; to participate in amateur theatre; to help in some community projects; extra-curricular activities; to have a snack, to enjoy doing something

 

p.63

The most important subject for me is...

A part of good education;

I spend the most time on...

I have an excellent teacher on...

During breaks I...

Which subject do you consider to be the most important for your future career?

 

Написання Есе. Описати чому учні ходять до школи, навіщо здобувають

освіту.

Particular, mutual, to provide, to acquire, to realise; to take part in; drama and music performances

The particulars of the noun “knowledge” usage

Ex. 2, pp.64-65

Ex. 1, p. 64

It is obvious

Ex. 2, pp.64-65

77.

16/01/20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток вміння вести бесіду про школу, своє ставлення до школи, шкільних предметів, формулювання власної думки

 

Social environment, to make the best friends, to define, to provide smb with smth

The Present Simple Tense (Теперішній час, який визначає звичну для людини, природи дію)

Ex. 3, pp.65-66

In my opinion,

Schools unlike the Internet...

As I understand...

I have no doubts about...

I don’t doubt about...

Скласти перелік незнайомих слів з Вправи 3 на стор.65-66

 

 

 

 

School Discipline Problems

 

Проблеми дисципліни у школі

 

A skill, a success, particular sphere of knowledge, a respect, utter disrespect, own efforts

Визначення термінів та значення слів

Ex. 4, p.66

 

I am doing well in Physics...

I am good at Maths.

Ex. 5, pp.66-67

Ex. 6, p.67

Make a list of unknown words

78.

17/01/20

School Subjects

I Like

 

Шкільні предмети, які я люблю

More democracy, to decide, grades, tests, reports, to be quiet, to nod, to listen to

The Emphatic construction “It is the teacher who...”

 

Ex. 1. pp. 68-69

I can’t do without

Agree or disagree with students

Ex. 6, p. 67

To learn, to study, to find out, to teach, to do the theory, to attend classes; to make notes, to play truant, to miss classes intentionally

Grammar game: “I can’t do without you”

p. 68

 

Everything would be ok if we didn’t have...

Ex. 2, p.69

79.

20/01/20

 

 

Grammar Lesson

Розвиток граматичної компетенції при вживанні умовних речень першого типу

To get hungry, to develop hunger, to feel thirst for knowledge

The 1st Conditional

(Умовні речення)

Word order in the English affirmative sentence

Ex. 5-6, p.71

Ex. 1-2,p.70

If...

If I have...I will

If I am...he will...

Ex. 3-6, pp.70-71

 

80.

 

21/01/20

 

 

 

 

Lessons on Listening Comprehension

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток адитивної та письмової компетенції  за темою: «Школи Великої Британії та України»

To brush up, General Certificate in Secondary Education, compulsory

Ex. 1, p. 72

Ex. 3,4 pp. 72-73

Text “Schooling in Ukraine”

pp. 73-74

What do you think about?

How do you feel about,

What is your opinion of / about

You have got a point here.

 

Pair work / робота в парах

Ex. 6, p.74

Ex. 1, p. 74

Ex. 3a), b), p. 75

Підготувати інформацію про шкільне навчання в Україні

Courses, Advanced, junior, senior, comprehensive, public, boarding school

81.

22/01/20

Lessons on Writing an Application Form for a Course  in the University of Cambridge

Написання заяви на відвідання курсу в університеті Кембриджу

Basic, private, schooling, scholarship, curriculum, grades, points, straight “A”

 

 

Work in groups / робота в групах

Ex. 4, p.75

Написати твір за темою: «Що б ти змінив у системі шкільного навчання в Україні?»

Closing remarks, reasons, experience, to apply for a course

Ex. 3, p.77

Ex. 4, p.78

Ex.1, p.76

Ex.2, p.76

Ex. 4, p. 79

82.

23/01/20

 

 

 

Ukrainian, British, American Schools

 

Українські, Британські та Американські школи

The Faculty / Department of Humanities, Archaeology, Management, Finances

Ex.2, p.80

 

In the end I’d like to say...

To be convincing I will try to...

It makes me feel wonder when I hear...

Ex. 3 b) Draw a diagram /  Намалюй діаграму системи освіти в Україні та приготуйся її описати словесно

Infant, to behave, obligatory, elementary, fundamental, equal, to pay for school, available, to take a test, an exam

Ex. 4-

Ex. 5, p.82

Compare UK and US schools / Зроби зіставлення шкіл у Великій Британії та Америці

Ex.6,7 p.83

Ex. 1- 4, pp.85-86

 

Підготува

тись до тематичного тесту

 

83.

24/01/20

 

 

 

Тематичний тест за темою «Навіщо ходити до школи?» / Why go to school?

 

Відповісти на запитання стор. 87

 

 

 

 

 

Тема 4 Національні страви / Unit 4 National Cuisine (13 годин)

 

84.

27/01/20

Eating Out

Eating Habits

Eating occasions I know and Like

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток соціо-культурної компетенції з теми  гастрономічних уподобань людей різних країн, національних традицій

Вживання та приготування їжі

A sandwich, sauce,

a snack, salami, peanut butter, tuna, biscuits, outdoor barbecue, yoghurt, eating out, margarine, pizza, shashlyk;

to celebrate anniversaries, birthdays,

I Conditional

(If I have...I will cook...)

 

What are your favourite salad fillings?

What eating occasions do you enjoy?

What does a healthy eating mean to you?

Dieting is a sign of strong character, is it not?

Read the text “Traditional British Meals” p. 88-90,

Make a vocabulary list

(Зробити нотатки за текстом)

85.

28/01/20

 

Traditional British and Ukrainian

Meals

 

A cuisine, an occasion, to stew, mealtime, to separate

[Ɔ:] [Ư:]

horseshoe

Ex. 3, p. 88-90

Ex. 1,2, p.88

Ex. 6, p.91

Ex. 7, p. 91-92

86.

29/01/20

Beans, seafood, fruit, vegetables, peaches, prawns, lettuce, salmon, strawberries

Adjectives: fresh, frozen, home-made, low-fat, raw, spicy, sweet, takeaway

 

Ex. 8, p.92 Make a comparison between Ukrainian and British eating habits (pair work)

Ex.3, p. 94

87.

30/01/20

A Lesson on Grammar

(Урок граматики)

 

 

 

The menu, to cook dishes, to lose weight, pudding, dessert, cream, various ingredients

The 2nd Conditionals (Умовні речення нереальних умов)

Ex. 1-3 p. 95

 

 

Making a comparison between sentences of real and unreal conditions.

(Ex. 6, p. 96)

Ex. 4-6. p.96

88.

31/01/20

A Lesson on Listening Comprehension (Урок розвитку навичок аудіювання)

 

Food Questionnaire Ex. 1, p. 97, Ex. 3 a), b), pp. 97-98

Ex. 4, p.98-99

Ex. 5, p. 98-99

Ex. 2, p. 97 (Talk to your partner on...)

Write your own recipe

89.

03/02/20

 

 

Lessons on Developing Speaking Skills

(Уроки розвитку мовленнєвих навичок)

 

Розвиток вміння описати послідовність приготування страви

 

Hospitality, mealtimes, to receive guests, to differ from,

 

 

The Imperative Mood

Ex. 5, pp. 98-99

I’d choose...

I’d say...is better because...

What I mean is...

To have...for the second course..

Ex. 5, p. 100

Do the group project

p. 100, ex. 3

 

Get ready to present it in class

90.

04/02/20

 

Набуття досвіду публічної презентації проекту

 

To lay the table,

To get everything ready,

To reserve a table for two,

To heat the dishes before serving,

To be attentive to guests’ preferences in food;

 

Ex. 1, p.101

 

 

Restaurant/ Cafe Project presentation

Let us start with...

We will give a clear picture of...

Next which should be mentioned is...

It will make the task easier if you...

Ex. 1, p. 101

The Topic Sentence in a piece of Writing

91.

05/02/20

 

Lessons on writing

(Structure of a Piece of Writing)

(Структура письма)

 

 

 

Набуття практики написання письмової роботи будь-якого жанру

A specific structure, the writer’s attitude, to contain, a clear point of view, quotations, figures, statistics, personal experience

 

 

Succession of Events rules in composition writing

Ex. 2, p.102

Coherence, Narrative, Expository types of paragraphs;

Completeness, In addition,

Well-written, unity, logical order, To paraphrase the topic sentence

Ex. 3, 4 p. 102-103

92.

06/02/20

Scones, flour, a teaspoon, a bowl, mixture,

A substantial breakfast, an essential foundation

 

 

To work...into the flour with your fingers...

To cut into round shapes,

Ex.5, p.103

93.

07/02/20

Use Your Skills

Розвиток лексичної та граматичної компетенції при вживанні умовних речень другого типу (нереальних умов)

Прищеплення поваги, розуміння, толерантного ставлення до страв народів світу

Home-made, raw, spicy, a diet, a steak, takeaway, frozen, caviar, frog’s legs, brains, horsemeat, kangaroo, whale, chocolate covered ants;

the USA, Japan, Italy, Mexico, France, China

[ei]; [aie]; [ɔ:]; [ɔu]

 

Ex.4, 5,  p. 104-105

Ex.6 a), b), p.106-107

Compile a booklet (Do the Project Work)

94.

10/02/20

 

 

 

 

 

 

National Cuisines of the World

 

 

Прищеплення поваги, розуміння, толерантного ставлення до страв народів світу та звичок її вживання

Eating habits, ale, Christmas pudding, Indonesian, Mexican, Greek, Indian, Japanese

 

 

[i:] Japanese, Greek

[ks] Mexican

 

Agreeing/ Disagreeing

 

Honestly speaking;

I can’t agree with;

I agree/ I disagree/ I don’t agree;

It is true to say...

 

Read the text

p. 108, ex.1

Make a list of new vocabulary

95.

11/02/20

Yorkshire pudding

To recognise, substantial, an apple pie, the main course, to have a chat, a perfect occasion

 

Ex. 1, 3, pp. 108-109

Make the correct order of the sentences

 

Get ready for a thematic test

96.

12/02/20

 

 

 

Тест з аудіювання (True/ False) стор. 110, вправа 4

Відповісти на питання

стор. 111

у письмовій формі

 

 

 

 

 

Тема 5 Комунікаційні технології / Unit 5 Communication Technologies (13 годин)

 

97.

13/02/20

 

 

 

 

 

Communi

cation Technologies in the Modern World

 

 

 

 

Розвиток аналітичного ставлення до застосування гаджетів у школі, особистому житті, вдома, на вулиці, на відпочинку

Blogging, information, entertainment, roughly, short text messages (sms), cyber bulling, cyberterrorism,

to pirate through the Internet

 

 

 

 

[ᴧ] touch, roughly;

[ai] pirate, cyber, [ei] entertainment,

communication,

information;

 

 

 

 

Ex. 1-2, p. 112,

 

Ex. 3, p. 112-114

(listening to the text/ підготовче прослуховування тексту)

 

To look the word up in the dictionary;

In case...;

To enough to contact friends...;

To keep/ be in touch;

To check time;

To use as an alarm-clock; To be drawn into dangerous situations;

I am aware of...

 

Прочитати текст, зробити

словник нової лексики

 

Впр. 3,

стор. 112-114

(Matching Headings with Paragraphs) 

98.

14/02/20

Vital, input, output, software, hardware, attachments, applications, a screen, a PC, data,

 

[ai] device

[ǽ] access

[a:] hardware

 

 

Ex.4 a), p.115

 

Закінчити речення у письмовій формі Ex. 4 a), p.115

 

Ex. 4 b), 5, p. 115

99.

17/02/20

Computer users, components, to process, a platform, a device, a website, to access, an  access, to surf,

to update

 

Participle I (revision)

 

It usually appears;

Icons are grouped into...;

To move around a display screen;

By moving a pointer to..

Ex.7, p.116

100.

18/02/20

 

 

 

 

Computer Literacy is a Vitally Important Skill Nowadays

 

 

 

Формування навички роботи з комп’ютерними додатками на англійській мові

To enable, to be available, to be computer literate, limitless

Prefixes in the English Language

Sub-; Ir-; Un-; In-;

 

 

Ex. 8, p.117

Ex.9, p.117

Ex. 1, 117

101.

19/02/20

Click, processor, icon, cursor  

Verbs to be used with the word “file”

Ex.2,3,4, p.118-19

Ex.5, p.119

Ex. 6, 7,8, p. 120-121

102.

20/02/20

To keep on doing smth;

To dream up;

To go on doing smth;

To give up doing smth

 

 

Phrasal verbs

 

I am very upset about my...;

It is particularly useful to...;

Working on detailed diagrams;

 

Ex. 1,2, p. 121

103.

21/02/20

A Lesson on Listening Comprehension

Формування вірного ставлення та поведінки в роботі у Світовому павутинні

To get smb connected;

To operate;

A CD-Rome driver;

To zoom

 

 

Phrasal verbs

Ex.3,4, p.122

Ex.5, p.122

Read the text p. 123, ex. 1 a)

Work with new vocabulary

104.

24/02/20

A Lesson on Speaking

“Are the Internet and the World Wide Web the same?”

Надбання вміння роз’яснити  роботу з WWW на англійській мові

Broadcasting medium, chat rooms, online forums, cyberspace, information resources

The Imperative Mood

Ex. 2,3, p.124

How do I define the Internet?

 Group discussion

In my opinion..;

To my mind..;

In my point of view..;

Зробити презентацію доступу до додатку або до сайту (на англійській мові)

105.

25/02/20

Typing

e-mails

(A Lesson on Writing)

Формування розуміння стилів, тону, формального та неформального листування у мережі Інтернет

Formality, similar, unsure, determined, common business,

writer, recipient

Styles of Correspondence

Ex. 2, p.125

Ex.6, p.128

For one thing,

For another thing,

We need to consider

Ex. 1, p.125

Ex. 3, p.126

Ex.4 a), b), p.127

Ex. 7, p.129

106.

26/02/20

 

 

 

 

Cyber Cafe

 

 

 

 

 

Формування мовознавчої компетенції

An electricity supply,

An electrical device, A power bank, An electrical cable, an electric socket, to charge, a virus, a type of connection

Country Codes in the Internet sites

Ex. 1-2 a), b, p.130)

Ex. 3-4, p.131

Ex. 5, p.132

Отримай посилання на веб сторінку від учителя, зайди на сайт та підготов опис інформації

107.

27/02/20

 

 

 

Designing a web-site

To turn up, to plug in, to charge up, to turn on, to hang out

 

 

 

Phrasal Verbs

Ex. 1, 2, p.136-137

Ex. 7, a),b), p.133

At first...

Then...

Later on...

Ex. 8, p.134-135

108.

28/02/20

Website, world news, resources

Links, downloads, online

 

Ex. 4, p.137-138

Підготуватись до тематичного тесту

109.

02/03/20

 

Тематичний тест за темою “Communication Technologies”/ «Комунікаційні технології»

Відповісти на питання стор.139 у письмовій формі

 

 

 

Тема 6 «Планета Земля у небезпеці?» / “Is the Earth in Danger?” (12 годин)

110.

03/03/20

Is the Earth in Danger?

Прищеплення лагідного ставлення до свого оточення, культури поведінки у природному середовищі , поваги до природи

Cheerful, optimistic, gloomy, depressed, weather forecast

Degrees of Comparison of Simple and Complicated adjectives

Ex. 1, 2, pp. 140-141

It makes me feel...

When it rains/snows...

What to wear...

It turns out to be...

It looks like

Read the text p. 140-142

111.

04/03/20

 

 

 

Global Climate Change

 

 

 

Global climate, air pollution, destructive human activity,

 

[ǽ] hazard, famine,

Damage;

[a:] disaster

 

Ex. 5 b), p.146

It used to be...

It is strong enough.., predictable, less violent,

Due to...

To change slowly...

Make a vocabulary list

p.141

Ex. 3, p. 142-143

112.

05/03/20

Drought, typhoon, volcano eruption, flooding, tsunami

[ᴧ] eruption,

agriculture

Ex. 6, p.146

Ex. 4, p.143-144

Vocabulary work Ex. 5 a), p.144-145

113.

06/03/20

Earthquake, tornado, famine,

 

 

Ex. 5, p.150

Writing about what brings causes and what the reasons are for it.

Ex.2, p.147 group up the words

114.

10/03/20

 

 

Natural Disasters

 

Формування соціокультурної та лінгвістичної компетенції

Cause,

reason

[ɔ:] cause, because, of cause

 

Ex. 1. p.150

Ex.1. p. 146

115.

11/03/20

A dime, a dollar,

a penny, a copeck, a shilling

Conditional I

Ex. 3 a), p.148

Ex. 2, p. 150-151

Write about how you will act in case of a sudden earth tremor

116.

12/03/20

Water, air, soil pollution

Conditional II

 

Ex. 3, p. 151

 

117.

13/03/20

A Lesson on Grammar

 

Формування свідомого ставлення до кліматичних змін та ролі людини у боротьбі проти глобальної катастрофи

 

Формування вміння торкатись проблем захисту середовища у бесіді на англійській мові

Electric cars, paper bags, recycled bottles, no plastic, fishing for pleasure, no hunting animals

Conditional I and II in comparison

 

 

Expressing my own ideas about what I can do to minimise the risk of  pollutions into the environment

Write a discourse on the topic “If every person swept their doorstep, the city would be clean”

118.

16/03/20

A Lesson on Listening and Writing

Hurricane, level of water rise, carelessness

Brainstorming techniques

Ex. 2,3, p.149

Ex.1, 2 p. 152-153

Do the group project

Ex. 7, p.155

119.

17/03/20

 

A ferry, Ethiopia, recently, considerably, starvation, to stop sailing

Conditionals I and II

Ex.3, p.163

Ex. 2,3, p.157-158

 

What measures we can take to avoid natural disasters? Round-table discussion

Do the quiz ex. 1, p. 156

Ex.1,2,4, p.163-164

120.

18/03/20

How Green You are

A slope, to escape, measures,  nearby, consequences

The Past Simple, The Present Perfect, The Present Perfect Continuous revision

 

Ex.4 a), b) p. 158-159

Підготуватись до тематичного тесту

121.

19/03/20

 

Тематичний тест за темою «Is the Earth in Danger?»

Відповісти на питання стор.165 у письмовій формі

 

 

 

Тема 7 «Світ образотворчого мистецтва»/ The World of Painting (12 годин)

122.

30/03/20

 

 

 

 

 

 

 

The World of Painting

 

 

 

 

 

Формування позитивного ставлення до витворів мистецтв різних країн та епох

Unforgettable, a variety of arts, the Art Gallery, Theatre art,

Performing arts

The Present Simple Tense to describe a habitual action

 

Group discussion “Who is your favourite painter?”

“What painters do you know”

Написати повідомлення про власний досвід знайомства з мистецтвом

123.

01/04/20

Drawing , painting, draft painting, a copy, a replica, 

[aiә] inspired

[ai] combined

[ɔ]phenomenon

Ex. 4 a), p. 166-168

Ex.6, p.169-170

Make a vocabulary list

p.166-168

Ex. 4 b), p.168

124.

02/04/20

To depict, prominent representatives, to dedicate, to connect, to be attracted by;

[ou] local

[ǽ]talented

[ɑ:] masterpiece

 

Ex. 7, p.170

Ex. 1,2,3

pp.171-172

125.

03/04/20

 

To be inspired by; to be well-known;

Rural scenery

Link words: after, before, when, by, for

The Past Perfect Tense

Ex.1, p.173

Ex. 2, p. 173-174

Ex.3, p.174

126.

06/04/20

 

Lessons on Grammar

Формування гарного естетичного смаку на вивченні творів образотворчого мистецтва

Architectural groups, icon-paining, a masterpiece, a genre

The Past Perfect Continuous

Ex.4, p.174

Ex. 5. p. 175

Ex. 6, p.175

127.

07/04/20

A Lesson on Listening

To exchange, virtually, To represent, an artist, National Gallery in London, a collection of art pieces

 

Ex.3,4, p.176

A virtual visit to the Art Gallery

Ex. 1, p.175

Asking and answering questions

Ex. 2, p.176

Ex. 5, p.176-177

Make a new vocabulary list

128.

08/04/20

A Lesson on Improving Speaking Skills

Entrance, exit, a cloak-room, visitors, to highlight, a charge,

[ʃ] exposition

[ӡ] genre

 

A dialogue work

Ex. 2, p. 178, Ex.3, p.179

Dramatising the dialogues

Learn words by heart in “Useful Language”

p. 180

129.

09/04/20

 

 

Lessons on Improving Writing Skills (An Essay Writing)

 

Meaning of Coherence

An exhibition, to put on display, an exposition, to exhibit, to be available

[dӡ] journey

[i] portrait

[ju] museum

Ex.4, p.180-181

Ex. 5, p.181

Ex. 1, p.182,

Ex. 2 a), p.183

130.

10/04/20

Формування усвідомлення місця українського мистецтва у європейській культурі

 

Розвиток мотивації грамотно розмовляти англійською на теми образотворчого мистецтва

Transitional words, a concluding sentence, supporting sentences

 

Ex.3-6 a), b), pp.184-186

Ex.2 b), p.183

Rules of Writing an Essay

Ex. 7, p.187

Write a short essay

Написати коротке есе

131.

13/04/20

 

 

Check your Knowledge of Vocabulary and Grammar

To reject, mankind, worshiping, modern arts, a contemporary directions in art

Ex. 1,2, p.188

Ex. 3, p.188-189

Ex. 4, 5,6,7,8, pp. 190-192

Ex. 1, p.194, Ex.2, p.194

132.

14/04/20

Human spiritual life, civilisation, famous, property, colour effects

 

Ex. 9, p.193

Ex. 3, p. 195 (Do the listening test)

Ex. 9, p.193

Ex. 4, p. 195-196

Підготуватись до тематичного тесту

133.

15/04/20

 

 

 

Тематичний тест за темою “The World of Painting”

Відповісти на питання стор.197 у письмовій формі

 

 

 

Тема 8 «Тобі подобається спорт?»/ Do You Like Sports?” (12 годин)

134.

16/04/20

 

 

Do You Like Sports?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Is Keeping Fit Important for You?

Формування уяви про різноманітність видів спорту у світі

 

Вивчення загальних міжнародних правил у спортивних іграх

To like to play..;

To enjoy playing;

Rock climbing, surfing, to ha an opportunity, to dislike doing sports, I would rather play...to avoid getting overweight

 

 

 

 

 

Using the Gerund when speaking about hobbies and sports (revision)

Ex. 1-3, p.198-200

In particular..,

However,

Besides,

I consider myself to be, You see,

I can’t imagine my life without..;

I can’t do without..;

Ex. 4, 5, p. 200

135.

17/04/20

Розвиток навичок ведіння бесіди про спорт та спортивні події на англійській мові

Jogging, riding, playing, driving, to stay fit, to keep fit, an injury, to injure, team-mates, skills, to be unfit, to gain weight

“Should” and “Should not”

 to express a strong advice

Ex.6, p.201

Ex. 7, p.201

 

136.

21/04/20

Відпрацювання вживання у бесіді граматичних часів Future Simple, Future Continuous

“Words for You” section, p.202

A coach, a contest, a competition, a contestant, a participant, to participate, to take part in..

Celtic

 

The Future Simple, The Future Continuous, The Present Continuous (to denote a pre-planned action)

Ex. 1, p.203

Ex. 2, 3, p.204

[k] Celtic;

 

Ex. 6, p.206

(completing the sentences)

Ex. 4,5, p.205-206

137.

22/04/20

 

A Lesson on Listening Comprehension

Набуття навички розуміння автентичного тексту за темою «Спорт» на слух

To beat, to loose, to win, to play in draw, to score a goal, a stadium, a court, a pitch, a track, a ring, a rink

[ei] major;

[i:] league, team;

[ɔ] popular; country;

[juә] European;

Ex. 4, 5, p. 207

Ex. 6, p. 208

Ex. 7, p.208-209

Make a new vocabulary list

 

138.

23/04/20

 

Урок формування мовленнєвої компетенції

Набуття мовленнєвого досвіду з висловлювань про відношення до спорту

“Words for You” section, p. 210

 

To promote, a promotion, to oppose, a disgrace

[ʃ] a promotion,

should,

 [ou] to promote, ,

Ex. 2, p.210-211

(reading the dialogue out loud and acting it out)

Ex. 1, p.209-210

I think sport is...;

In my opinion..;

I am not interested in...;

What do you think about?

What is your attitude to..?

Ex. 4 a), p. 211

Ex. 4 b), p.211 (Formulate your questions to your partner)

 

139.

24/04/20

 

 

 

Уроки

формування письмової компетенції

 

 

 

 

 

Формування уяви про вірне написання есе у скороченому вигляді

General statements, Thesis statements, the topic, the controlling idea, the most important element

[Ɵ] thesis, youth;

Ex. 2 a) , p.213

Ex.2 b), p.213

Ex. 3, p.213

(Write a thesis statement)

140.

27/04/20

Examples, statistics, quotations

[kw] quotation

Ex.7, p.214-215

Analyse the structure of the essay

Ex. 4, 5, 6, p.214

Ex. 7 a), p. 214-215

Make a new vocabulary list

Ex. 8, p.215 (написання есе за темою «Спорт»)

 

141.

28/04/20

 

 

 

 

 

 

 

Уроки закріплення набутих знань за темою «Спорт»

Відпрацювання вміння вживати граматичні часи англійської мови

Hockey,

Ice-hockey, hockey on the grass, badminton, a goalkeeper, to strike,

Ex. 1-3, p.216

Ex. 5, p.217-218

(read)

Ex. 5, p.217-218 (dramatise)

Ex. 4, p.216-217

142.

29/04/20

 

 

Формування вміння висловлювати свою думку про різні види спорту та вимог до спортсменів

Ice fields, a draughtsman, summer sports, winter sports

Negative and Interrogative sentence in the Future Tenses

 

It is worth watching...

It is popular more with women than with  men...

Ex. 1, p. 220

143.

30/04/20

Winter Olympiad, the Olympic Games, a lawn tennis

[e] leisure, treasure, pleasure;

[ju] future,

Ex.3, p.221

Ex. 6, p.218

Ex. 7, p. 219

144.

04/05/20

Handball, a racket, to play indoors/outdoors

Track and field events

Ex. 2, p.220

Ex. 4, p.221

Ex. 8 a), b), p.219

Ex.4, p. 221-222

145.

05/05/20

Fitness, solarium, the GYM, activity rooms, sport halls,

wrestling

[r] writing, wrestling, wrong

 

The lion’s share of success in...

Підготуватись до тематичного тесту

146.

06/05/20

 

 

 

Тематичний тест за темою Do You Like Sports?”

Відповісти на питання стор.223 у письмовій формі

 

 

 

Тема 9 «Коридорами державного устрою» / Unit 9 “Across State System” (11 годин)

147.

07/05/20

 

 

 

 

 

 

Across State Systems

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування лінгво-країнознавчої компетенції

Moral, trustworthy, courageous, decision taken, sincere, experienced, educated;

 

 

 

The Present Simple Interrogative

 

“About Ukraine”

 

It is situated in...

It borders with...

It is washed by...

There are mountains...

The main rivers are...

Написати коротке повідомлення про державний устрій Великої Британії

148.

08/05/20

Society, community, people, groups, tribes, social layers, self-determination, genuine democracy;

 

[ƞ] alongside

[dӡ] genuine

Ex.2, pp.224-226

“A  New Democratic State”

Beginning in...

On December the 1st, 1991...

The state power of Ukraine

 

Read the text, make a new vocabulary list

p. 224-226

149.

12/05/20

“Words  for You”

p. 226

An anthem, a court, disarmament, a division, a law, sovereignty legislative power, executive power;

 

 

 

[e] [n] sovereignty

[au] power

Ex. 3, p.227

Ex. 4, p.227

Ex. 5, p. 228

Зроби зіставлення державних систем

150.

13/05/20

 

 

 

 

The UK and USA Systems of Government

 

 

 

 

Politics, Policy and Politicians

 

 

 

 

 

 

Формування уяви про державний устрій англомовних країн США, Велико

Британії

 та України

 

Elections, to vote, Congress, Parliament, Cabinet, State Secretary

[ᴧ] corrupt, corruption, flourish, flourishing

Ex.8, pp.229-230

Design a questionnaire Ex.9, p.231

Оформити анкету на окремому листі

151.

14/05/20

House of Lords, House of Commons

[ei] aim, aimless

[e] inherit, inheritance, heritage

 

Ex. 2, p.232

Ex. 3, p.233

152.

15/05/20

Supremacy, to be equal, ecological security, territorial supremacy, people’s government

 

[i:] queen

[ai] unite

[ju] unity

Ex. 3, pp.233-234

(reading)

Ex. 3, p.233

(speaking)

Ex. 4 a), b), p 234

153.

18/05/20

Unite, join, policy, politics, politician, senator, mayor, administration, ruler, president

 

 

[ǽ] taxes

Ex. 3, pp. 235-236

 

Повторити правила створення граматичних часів Ex. 1, pp.234-235

154.

19/05/20

A Lesson on Grammar

 

Урок формування граматичної компетенції

 

 

An ambitious aim, an emergency exit, an emergency landing, to accept/ reject a proposal

 

The Past Simple,

 

 

 

The Past Continuous,

The Present Perfect Continuous,

The Past Perfect

 

Ex. 4,5, pp.236-237

Ex. 5, pp.236-237

155.

20/05/20

A Lesson on Listening Comprehension

Урок формування адитивної компетенції

 

Ознайомлення з державним устроєм Канади за допомогою автентичних аудіо-текстів

Constitutional monarchy, a leading figure, three branches of power, legislative assembly, to be appointed

Ex. 1, pp.237-238

Ex. 2, p.238

Ex.3, p.239

Ex. 4, p.240

Ex. 5, a), p.241

156.

21/05/20

Урок формування мовленнєвої компетенції

Розвиток навички мовлення

Words For Youp. 242

An alternative, civilized, to fight, circumstances, a fair trait, to restore, considerable

Ex. 2, p.242

Ex. 1, p.242

Ex. 1,

 pp. 244-245

157.

22/05/20

Урок формування письмової компетенції

 

Формування уяви про нотатки різних стилів та правила їх оформлення

 

Notes, a flow chat, listing, summary, to convey, essential information

 

[au] allowed

[ou]vote

[i] original

Ex. 2, pp. 247-248

Ex.3,4, pp. 248-249

Підготуватись до семестрового контролю

161.

25/05/20

Семестрова атестація з аспектів англійської мови

 

Проведення семестрового контролю з письма

162.

26/05/20

Проведення семестрового контролю з читання / Проведення семестрового контролю з аудіювання

163.

27/05/20

 

Проведення семестрового контролю з усного мовлення (діалогічне та монологічне мовлення)

164.

 

28/05/20

 

 

Проведення аналізу контрольних семестрових робіт

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання, рівень стандарту) 10 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
9 січня 2020
Переглядів
3281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку