КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
10 КЛАС
за підручником О.Д. Карпюк «Англійська мова» 10 клас, 2018 рік
ІI семестр (5 годин на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Тема, підтема |
Соціокультурна, загально навчальна компетенції |
Лінгвістичні компетенції |
Мовленнєва компетенція |
Домашнє завдання |
||||||
Лексика |
Граматика Фонетика |
Аудіювання Читання |
Говоріння Письмо |
|||||||||
|
|
|
Тема 3 Навіщо ходити до школи? Unit 3 Why Go to School? (Revision) 8 годин
|
|||||||||
76.
|
15/01/20 |
Why Go to School
Навіщо ходити до школи?
Why Go to School |
Формування гарного ставлення до навчання у школі та вивчення шкільних предметів
|
To need in future life learning; to participate in amateur theatre; to help in some community projects; extra-curricular activities; to have a snack, to enjoy doing something |
|
p.63 |
The most important subject for me is... A part of good education; I spend the most time on... I have an excellent teacher on... During breaks I... Which subject do you consider to be the most important for your future career?
|
Написання Есе. Описати чому учні ходять до школи, навіщо здобувають освіту. |
||||
Particular, mutual, to provide, to acquire, to realise; to take part in; drama and music performances |
The particulars of the noun “knowledge” usage |
Ex. 2, pp.64-65 |
Ex. 1, p. 64 It is obvious |
Ex. 2, pp.64-65 |
||||||||
77. |
16/01/20 |
Розвиток вміння вести бесіду про школу, своє ставлення до школи, шкільних предметів, формулювання власної думки
|
Social environment, to make the best friends, to define, to provide smb with smth |
The Present Simple Tense (Теперішній час, який визначає звичну для людини, природи дію) |
Ex. 3, pp.65-66 |
In my opinion, Schools unlike the Internet... As I understand... I have no doubts about... I don’t doubt about... |
Скласти перелік незнайомих слів з Вправи 3 на стор.65-66 |
|||||
|
|
School Discipline Problems
Проблеми дисципліни у школі
|
A skill, a success, particular sphere of knowledge, a respect, utter disrespect, own efforts |
Визначення термінів та значення слів Ex. 4, p.66 |
|
I am doing well in Physics... I am good at Maths. Ex. 5, pp.66-67 |
Ex. 6, p.67 Make a list of unknown words |
|||||
78. |
17/01/20 |
School Subjects I Like
Шкільні предмети, які я люблю |
More democracy, to decide, grades, tests, reports, to be quiet, to nod, to listen to |
The Emphatic construction “It is the teacher who...”
|
Ex. 1. pp. 68-69 |
I can’t do without |
Agree or disagree with students Ex. 6, p. 67 |
|||||
To learn, to study, to find out, to teach, to do the theory, to attend classes; to make notes, to play truant, to miss classes intentionally |
Grammar game: “I can’t do without you” p. 68 |
|
Everything would be ok if we didn’t have... |
Ex. 2, p.69 |
||||||||
79. |
20/01/20 |
Grammar Lesson |
Розвиток граматичної компетенції при вживанні умовних речень першого типу |
To get hungry, to develop hunger, to feel thirst for knowledge |
The 1st Conditional (Умовні речення) Word order in the English affirmative sentence Ex. 5-6, p.71 |
Ex. 1-2,p.70 |
If... If I have...I will If I am...he will... |
Ex. 3-6, pp.70-71
|
||||
80.
|
21/01/20 |
Lessons on Listening Comprehension |
Розвиток адитивної та письмової компетенції за темою: «Школи Великої Британії та України» |
To brush up, General Certificate in Secondary Education, compulsory |
Ex. 1, p. 72 |
Ex. 3,4 pp. 72-73 Text “Schooling in Ukraine” pp. 73-74 |
What do you think about? How do you feel about, What is your opinion of / about You have got a point here.
Pair work / робота в парах Ex. 6, p.74 Ex. 1, p. 74 |
Ex. 3a), b), p. 75 Підготувати інформацію про шкільне навчання в Україні |
||||
Courses, Advanced, junior, senior, comprehensive, public, boarding school |
||||||||||||
81. |
22/01/20 |
Lessons on Writing an Application Form for a Course in the University of Cambridge Написання заяви на відвідання курсу в університеті Кембриджу |
Basic, private, schooling, scholarship, curriculum, grades, points, straight “A” |
|
|
Work in groups / робота в групах Ex. 4, p.75 |
Написати твір за темою: «Що б ти змінив у системі шкільного навчання в Україні?» |
|||||
Closing remarks, reasons, experience, to apply for a course |
Ex. 3, p.77 |
Ex. 4, p.78 |
Ex.1, p.76 Ex.2, p.76 |
Ex. 4, p. 79 |
||||||||
82. |
23/01/20 |
Ukrainian, British, American Schools
Українські, Британські та Американські школи |
The Faculty / Department of Humanities, Archaeology, Management, Finances |
Ex.2, p.80 |
|
In the end I’d like to say... To be convincing I will try to... It makes me feel wonder when I hear... |
Ex. 3 b) Draw a diagram / Намалюй діаграму системи освіти в Україні та приготуйся її описати словесно |
|||||
Infant, to behave, obligatory, elementary, fundamental, equal, to pay for school, available, to take a test, an exam |
Ex. 4- |
Ex. 5, p.82 |
Compare UK and US schools / Зроби зіставлення шкіл у Великій Британії та Америці Ex.6,7 p.83 |
Ex. 1- 4, pp.85-86
Підготува тись до тематичного тесту |
||||||||
83. |
24/01/20 |
|
|
Тематичний тест за темою «Навіщо ходити до школи?» / “Why go to school?”
|
Відповісти на запитання стор. 87
|
|||||||
|
|
|
Тема 4 Національні страви / Unit 4 National Cuisine (13 годин)
|
|||||||||
84. |
27/01/20 |
Eating Out Eating Habits Eating occasions I know and Like
|
Розвиток соціо-культурної компетенції з теми гастрономічних уподобань людей різних країн, національних традицій Вживання та приготування їжі |
A sandwich, sauce, a snack, salami, peanut butter, tuna, biscuits, outdoor barbecue, yoghurt, eating out, margarine, pizza, shashlyk; to celebrate anniversaries, birthdays, |
I Conditional (If I have...I will cook...) |
|
What are your favourite salad fillings? What eating occasions do you enjoy? What does a healthy eating mean to you? Dieting is a sign of strong character, is it not? |
Read the text “Traditional British Meals” p. 88-90, Make a vocabulary list (Зробити нотатки за текстом) |
||||
85. |
28/01/20 |
Traditional British and Ukrainian Meals
|
A cuisine, an occasion, to stew, mealtime, to separate |
[Ɔ:] [Ư:] horseshoe |
Ex. 3, p. 88-90 |
Ex. 1,2, p.88 Ex. 6, p.91 |
Ex. 7, p. 91-92 |
|||||
86. |
29/01/20 |
Beans, seafood, fruit, vegetables, peaches, prawns, lettuce, salmon, strawberries |
Adjectives: fresh, frozen, home-made, low-fat, raw, spicy, sweet, takeaway |
|
Ex. 8, p.92 Make a comparison between Ukrainian and British eating habits (pair work) |
Ex.3, p. 94 |
||||||
87. |
30/01/20 |
A Lesson on Grammar (Урок граматики) |
The menu, to cook dishes, to lose weight, pudding, dessert, cream, various ingredients |
The 2nd Conditionals (Умовні речення нереальних умов) Ex. 1-3 p. 95
|
|
Making a comparison between sentences of real and unreal conditions. (Ex. 6, p. 96) |
Ex. 4-6. p.96 |
|||||
88. |
31/01/20 |
A Lesson on Listening Comprehension (Урок розвитку навичок аудіювання) |
|
Food Questionnaire Ex. 1, p. 97, Ex. 3 a), b), pp. 97-98 Ex. 4, p.98-99 Ex. 5, p. 98-99 |
Ex. 2, p. 97 (Talk to your partner on...) |
Write your own recipe |
||||||
89. |
03/02/20 |
Lessons on Developing Speaking Skills (Уроки розвитку мовленнєвих навичок) |
Розвиток вміння описати послідовність приготування страви
|
Hospitality, mealtimes, to receive guests, to differ from, |
The Imperative Mood |
Ex. 5, pp. 98-99 |
I’d choose... I’d say...is better because... What I mean is... To have...for the second course.. Ex. 5, p. 100 |
Do the group project p. 100, ex. 3
Get ready to present it in class |
||||
90. |
04/02/20 |
Набуття досвіду публічної презентації проекту
|
To lay the table, To get everything ready, To reserve a table for two, To heat the dishes before serving, To be attentive to guests’ preferences in food; |
|
Ex. 1, p.101
|
Restaurant/ Cafe Project presentation Let us start with... We will give a clear picture of... Next which should be mentioned is... It will make the task easier if you... |
Ex. 1, p. 101 The Topic Sentence in a piece of Writing |
|||||
91. |
05/02/20 |
Lessons on writing (Structure of a Piece of Writing) (Структура письма) |
Набуття практики написання письмової роботи будь-якого жанру |
A specific structure, the writer’s attitude, to contain, a clear point of view, quotations, figures, statistics, personal experience |
Succession of Events rules in composition writing |
Ex. 2, p.102 |
Coherence, Narrative, Expository types of paragraphs; Completeness, In addition, Well-written, unity, logical order, To paraphrase the topic sentence |
Ex. 3, 4 p. 102-103 |
||||
92. |
06/02/20 |
Scones, flour, a teaspoon, a bowl, mixture, A substantial breakfast, an essential foundation |
|
|
To work...into the flour with your fingers... To cut into round shapes, |
Ex.5, p.103 |
||||||
93. |
07/02/20 |
Use Your Skills |
Розвиток лексичної та граматичної компетенції при вживанні умовних речень другого типу (нереальних умов) Прищеплення поваги, розуміння, толерантного ставлення до страв народів світу |
Home-made, raw, spicy, a diet, a steak, takeaway, frozen, caviar, frog’s legs, brains, horsemeat, kangaroo, whale, chocolate covered ants; the USA, Japan, Italy, Mexico, France, China |
[ei]; [aie]; [ɔ:]; [ɔu]
|
Ex.4, 5, p. 104-105 |
Ex.6 a), b), p.106-107 |
Compile a booklet (Do the Project Work) |
||||
94. |
10/02/20 |
National Cuisines of the World |
Прищеплення поваги, розуміння, толерантного ставлення до страв народів світу та звичок її вживання |
Eating habits, ale, Christmas pudding, Indonesian, Mexican, Greek, Indian, Japanese |
[i:] Japanese, Greek [ks] Mexican |
|
Agreeing/ Disagreeing
Honestly speaking; I can’t agree with; I agree/ I disagree/ I don’t agree; It is true to say...
|
Read the text p. 108, ex.1 Make a list of new vocabulary |
||||
95. |
11/02/20 |
Yorkshire pudding To recognise, substantial, an apple pie, the main course, to have a chat, a perfect occasion |
|
Ex. 1, 3, pp. 108-109 Make the correct order of the sentences |
|
Get ready for a thematic test |
||||||
96. |
12/02/20 |
|
Тест з аудіювання (True/ False) стор. 110, вправа 4 |
Відповісти на питання стор. 111 у письмовій формі
|
||||||||
|
|
|
Тема 5 Комунікаційні технології / Unit 5 Communication Technologies (13 годин)
|
|||||||||
97. |
13/02/20 |
Communi cation Technologies in the Modern World |
Розвиток аналітичного ставлення до застосування гаджетів у школі, особистому житті, вдома, на вулиці, на відпочинку |
Blogging, information, entertainment, roughly, short text messages (sms), cyber bulling, cyberterrorism, to pirate through the Internet |
[ᴧ] touch, roughly; [ai] pirate, cyber, [ei] entertainment, communication, information;
|
Ex. 1-2, p. 112,
Ex. 3, p. 112-114 (listening to the text/ підготовче прослуховування тексту)
|
To look the word up in the dictionary; In case...; To enough to contact friends...; To keep/ be in touch; To check time; To use as an alarm-clock; To be drawn into dangerous situations; I am aware of... |
Прочитати текст, зробити словник нової лексики
Впр. 3, стор. 112-114 (Matching Headings with Paragraphs) |
||||
98. |
14/02/20 |
Vital, input, output, software, hardware, attachments, applications, a screen, a PC, data, |
[ai] device [ǽ] access [a:] hardware |
Ex.4 a), p.115 |
Закінчити речення у письмовій формі Ex. 4 a), p.115 |
Ex. 4 b), 5, p. 115 |
||||||
99. |
17/02/20 |
Computer users, components, to process, a platform, a device, a website, to access, an access, to surf, to update |
Participle I (revision) |
|
It usually appears; Icons are grouped into...; To move around a display screen; By moving a pointer to.. |
Ex.7, p.116 |
||||||
100. |
18/02/20 |
Computer Literacy is a Vitally Important Skill Nowadays |
Формування навички роботи з комп’ютерними додатками на англійській мові |
To enable, to be available, to be computer literate, limitless |
Prefixes in the English Language Sub-; Ir-; Un-; In-; |
|
Ex. 8, p.117 Ex.9, p.117 |
Ex. 1, 117 |
||||
101. |
19/02/20 |
Click, processor, icon, cursor |
Verbs to be used with the word “file” |
Ex.2,3,4, p.118-19 |
Ex.5, p.119 |
Ex. 6, 7,8, p. 120-121 |
||||||
102. |
20/02/20 |
To keep on doing smth; To dream up; To go on doing smth; To give up doing smth |
Phrasal verbs |
|
I am very upset about my...; It is particularly useful to...; Working on detailed diagrams;
|
Ex. 1,2, p. 121 |
||||||
103. |
21/02/20 |
A Lesson on Listening Comprehension |
Формування вірного ставлення та поведінки в роботі у Світовому павутинні |
To get smb connected; To operate; A CD-Rome driver; To zoom |
Phrasal verbs |
Ex.3,4, p.122 |
Ex.5, p.122 |
Read the text p. 123, ex. 1 a) Work with new vocabulary |
||||
104. |
24/02/20 |
A Lesson on Speaking “Are the Internet and the World Wide Web the same?” |
Надбання вміння роз’яснити роботу з WWW на англійській мові |
Broadcasting medium, chat rooms, online forums, cyberspace, information resources |
The Imperative Mood |
Ex. 2,3, p.124 |
How do I define the Internet? Group discussion In my opinion..; To my mind..; In my point of view..; |
Зробити презентацію доступу до додатку або до сайту (на англійській мові) |
||||
105. |
25/02/20 |
Typing e-mails (A Lesson on Writing) |
Формування розуміння стилів, тону, формального та неформального листування у мережі Інтернет |
Formality, similar, unsure, determined, common business, writer, recipient |
Styles of Correspondence |
Ex. 2, p.125 Ex.6, p.128 |
For one thing, For another thing, We need to consider Ex. 1, p.125 Ex. 3, p.126 Ex.4 a), b), p.127 |
Ex. 7, p.129 |
||||
106. |
26/02/20 |
Cyber Cafe |
Формування мовознавчої компетенції |
An electricity supply, An electrical device, A power bank, An electrical cable, an electric socket, to charge, a virus, a type of connection |
Country Codes in the Internet sites |
Ex. 1-2 a), b, p.130) |
Ex. 3-4, p.131 Ex. 5, p.132 |
Отримай посилання на веб сторінку від учителя, зайди на сайт та підготов опис інформації |
||||
107. |
27/02/20 |
Designing a web-site |
To turn up, to plug in, to charge up, to turn on, to hang out |
Phrasal Verbs |
Ex. 1, 2, p.136-137 |
Ex. 7, a),b), p.133 At first... Then... Later on... |
Ex. 8, p.134-135 |
|||||
108. |
28/02/20 |
Website, world news, resources Links, downloads, online |
|
Ex. 4, p.137-138 |
Підготуватись до тематичного тесту |
|||||||
109. |
02/03/20 |
|
Тематичний тест за темою “Communication Technologies”/ «Комунікаційні технології» |
Відповісти на питання стор.139 у письмовій формі |
||||||||
|
|
|
Тема 6 «Планета Земля у небезпеці?» / “Is the Earth in Danger?” (12 годин) |
|||||||||
110. |
03/03/20 |
Is the Earth in Danger? |
Прищеплення лагідного ставлення до свого оточення, культури поведінки у природному середовищі , поваги до природи |
Cheerful, optimistic, gloomy, depressed, weather forecast |
Degrees of Comparison of Simple and Complicated adjectives |
Ex. 1, 2, pp. 140-141 |
It makes me feel... When it rains/snows... What to wear... It turns out to be... It looks like |
Read the text p. 140-142 |
||||
111. |
04/03/20 |
Global Climate Change
|
Global climate, air pollution, destructive human activity, |
[ǽ] hazard, famine, Damage; [a:] disaster
|
Ex. 5 b), p.146 |
It used to be... It is strong enough.., predictable, less violent, Due to... To change slowly... |
Make a vocabulary list p.141 Ex. 3, p. 142-143 |
|||||
112. |
05/03/20 |
Drought, typhoon, volcano eruption, flooding, tsunami |
[ᴧ] eruption, agriculture |
Ex. 6, p.146 |
Ex. 4, p.143-144 |
Vocabulary work Ex. 5 a), p.144-145 |
||||||
113. |
06/03/20 |
Earthquake, tornado, famine,
|
|
Ex. 5, p.150 |
Writing about what brings causes and what the reasons are for it. |
Ex.2, p.147 group up the words |
||||||
114. |
10/03/20 |
Natural Disasters |
Формування соціокультурної та лінгвістичної компетенції |
Cause, reason |
[ɔ:] cause, because, of cause |
|
Ex. 1. p.150 |
Ex.1. p. 146 |
||||
115. |
11/03/20 |
A dime, a dollar, a penny, a copeck, a shilling |
Conditional I |
Ex. 3 a), p.148 |
Ex. 2, p. 150-151 |
Write about how you will act in case of a sudden earth tremor |
||||||
116. |
12/03/20 |
Water, air, soil pollution |
Conditional II |
|
Ex. 3, p. 151 |
|
||||||
117. |
13/03/20 |
A Lesson on Grammar |
Формування свідомого ставлення до кліматичних змін та ролі людини у боротьбі проти глобальної катастрофи
Формування вміння торкатись проблем захисту середовища у бесіді на англійській мові |
Electric cars, paper bags, recycled bottles, no plastic, fishing for pleasure, no hunting animals |
Conditional I and II in comparison |
|
Expressing my own ideas about what I can do to minimise the risk of pollutions into the environment |
Write a discourse on the topic “If every person swept their doorstep, the city would be clean” |
||||
118. |
16/03/20 |
A Lesson on Listening and Writing |
Hurricane, level of water rise, carelessness |
Brainstorming techniques |
Ex. 2,3, p.149 |
Ex.1, 2 p. 152-153 |
Do the group project Ex. 7, p.155 |
|||||
119. |
17/03/20 |
|
A ferry, Ethiopia, recently, considerably, starvation, to stop sailing |
Conditionals I and II |
Ex.3, p.163 |
Ex. 2,3, p.157-158
What measures we can take to avoid natural disasters? Round-table discussion |
Do the quiz ex. 1, p. 156 Ex.1,2,4, p.163-164 |
|||||
120. |
18/03/20 |
How Green You are |
A slope, to escape, measures, nearby, consequences |
The Past Simple, The Present Perfect, The Present Perfect Continuous revision |
|
Ex.4 a), b) p. 158-159 |
Підготуватись до тематичного тесту |
|||||
121. |
19/03/20 |
|
Тематичний тест за темою «Is the Earth in Danger?» |
Відповісти на питання стор.165 у письмовій формі |
||||||||
|
|
|
Тема 7 «Світ образотворчого мистецтва»/ “The World of Painting” (12 годин) |
|||||||||
122. |
30/03/20 |
The World of Painting |
Формування позитивного ставлення до витворів мистецтв різних країн та епох |
Unforgettable, a variety of arts, the Art Gallery, Theatre art, Performing arts |
The Present Simple Tense to describe a habitual action |
|
Group discussion “Who is your favourite painter?” “What painters do you know” |
Написати повідомлення про власний досвід знайомства з мистецтвом |
||||
123. |
01/04/20 |
Drawing , painting, draft painting, a copy, a replica, |
[aiә] inspired [ai] combined [ɔ]phenomenon |
Ex. 4 a), p. 166-168 |
Ex.6, p.169-170 |
Make a vocabulary list p.166-168 Ex. 4 b), p.168 |
||||||
124. |
02/04/20 |
To depict, prominent representatives, to dedicate, to connect, to be attracted by; |
[ou] local [ǽ]talented [ɑ:] masterpiece |
|
Ex. 7, p.170 |
Ex. 1,2,3 pp.171-172 |
||||||
125. |
03/04/20 |
|
To be inspired by; to be well-known; Rural scenery |
Link words: after, before, when, by, for The Past Perfect Tense |
Ex.1, p.173 |
Ex. 2, p. 173-174 |
Ex.3, p.174 |
|||||
126. |
06/04/20 |
Lessons on Grammar |
Формування гарного естетичного смаку на вивченні творів образотворчого мистецтва |
Architectural groups, icon-paining, a masterpiece, a genre |
The Past Perfect Continuous |
Ex.4, p.174 |
Ex. 5. p. 175 |
Ex. 6, p.175 |
||||
127. |
07/04/20 |
A Lesson on Listening |
To exchange, virtually, To represent, an artist, National Gallery in London, a collection of art pieces |
|
Ex.3,4, p.176 A virtual visit to the Art Gallery |
Ex. 1, p.175 Asking and answering questions Ex. 2, p.176 |
Ex. 5, p.176-177 Make a new vocabulary list |
|||||
128. |
08/04/20 |
A Lesson on Improving Speaking Skills |
Entrance, exit, a cloak-room, visitors, to highlight, a charge, |
[ʃ] exposition [ӡ] genre |
|
A dialogue work Ex. 2, p. 178, Ex.3, p.179 Dramatising the dialogues |
Learn words by heart in “Useful Language” p. 180 |
|||||
129. |
09/04/20 |
Lessons on Improving Writing Skills (An Essay Writing)
Meaning of Coherence |
An exhibition, to put on display, an exposition, to exhibit, to be available |
[dӡ] journey [i] portrait [ju] museum |
Ex.4, p.180-181 |
Ex. 5, p.181 |
Ex. 1, p.182, Ex. 2 a), p.183 |
|||||
130. |
10/04/20 |
Формування усвідомлення місця українського мистецтва у європейській культурі
Розвиток мотивації грамотно розмовляти англійською на теми образотворчого мистецтва |
Transitional words, a concluding sentence, supporting sentences |
|
Ex.3-6 a), b), pp.184-186 |
Ex.2 b), p.183 Rules of Writing an Essay |
Ex. 7, p.187 Write a short essay Написати коротке есе |
|||||
131. |
13/04/20 |
Check your Knowledge of Vocabulary and Grammar |
To reject, mankind, worshiping, modern arts, a contemporary directions in art |
Ex. 1,2, p.188 |
Ex. 3, p.188-189 |
Ex. 4, 5,6,7,8, pp. 190-192 |
Ex. 1, p.194, Ex.2, p.194 |
|||||
132. |
14/04/20 |
Human spiritual life, civilisation, famous, property, colour effects |
|
Ex. 9, p.193 Ex. 3, p. 195 (Do the listening test) |
Ex. 9, p.193 |
Ex. 4, p. 195-196 Підготуватись до тематичного тесту |
||||||
133. |
15/04/20 |
|
Тематичний тест за темою “The World of Painting” |
Відповісти на питання стор.197 у письмовій формі |
||||||||
|
|
|
Тема 8 «Тобі подобається спорт?»/ “Do You Like Sports?” (12 годин) |
|||||||||
134. |
16/04/20 |
Do You Like Sports?
Is Keeping Fit Important for You? |
Формування уяви про різноманітність видів спорту у світі
Вивчення загальних міжнародних правил у спортивних іграх |
To like to play..; To enjoy playing; Rock climbing, surfing, to ha an opportunity, to dislike doing sports, I would rather play...to avoid getting overweight
|
Using the Gerund when speaking about hobbies and sports (revision) |
Ex. 1-3, p.198-200 |
In particular.., However, Besides, I consider myself to be, You see, I can’t imagine my life without..; I can’t do without..; |
Ex. 4, 5, p. 200 |
||||
135. |
17/04/20 |
Розвиток навичок ведіння бесіди про спорт та спортивні події на англійській мові |
Jogging, riding, playing, driving, to stay fit, to keep fit, an injury, to injure, team-mates, skills, to be unfit, to gain weight |
“Should” and “Should not” to express a strong advice |
Ex.6, p.201 |
Ex. 7, p.201 |
|
|||||
136. |
21/04/20 |
Відпрацювання вживання у бесіді граматичних часів Future Simple, Future Continuous |
“Words for You” section, p.202 A coach, a contest, a competition, a contestant, a participant, to participate, to take part in.. Celtic
|
The Future Simple, The Future Continuous, The Present Continuous (to denote a pre-planned action) Ex. 1, p.203 Ex. 2, 3, p.204 [k] Celtic; |
|
Ex. 6, p.206 (completing the sentences) |
Ex. 4,5, p.205-206 |
|||||
137. |
22/04/20 |
A Lesson on Listening Comprehension |
Набуття навички розуміння автентичного тексту за темою «Спорт» на слух |
To beat, to loose, to win, to play in draw, to score a goal, a stadium, a court, a pitch, a track, a ring, a rink |
[ei] major; [i:] league, team; [ɔ] popular; country; [juә] European; |
Ex. 4, 5, p. 207 |
Ex. 6, p. 208 |
Ex. 7, p.208-209 Make a new vocabulary list
|
||||
138. |
23/04/20 |
Урок формування мовленнєвої компетенції |
Набуття мовленнєвого досвіду з висловлювань про відношення до спорту |
“Words for You” section, p. 210
To promote, a promotion, to oppose, a disgrace |
[ʃ] a promotion, should, [ou] to promote, , |
Ex. 2, p.210-211 (reading the dialogue out loud and acting it out) |
Ex. 1, p.209-210 I think sport is...; In my opinion..; I am not interested in...; What do you think about? What is your attitude to..? |
Ex. 4 a), p. 211 Ex. 4 b), p.211 (Formulate your questions to your partner)
|
||||
139. |
24/04/20 |
Уроки формування письмової компетенції |
Формування уяви про вірне написання есе у скороченому вигляді |
General statements, Thesis statements, the topic, the controlling idea, the most important element |
[Ɵ] thesis, youth; |
Ex. 2 a) , p.213 |
Ex.2 b), p.213 |
Ex. 3, p.213 (Write a thesis statement) |
||||
140. |
27/04/20 |
Examples, statistics, quotations |
[kw] quotation |
Ex.7, p.214-215 Analyse the structure of the essay |
Ex. 4, 5, 6, p.214 |
Ex. 7 a), p. 214-215 Make a new vocabulary list Ex. 8, p.215 (написання есе за темою «Спорт»)
|
||||||
141. |
28/04/20 |
Уроки закріплення набутих знань за темою «Спорт» |
Відпрацювання вміння вживати граматичні часи англійської мови |
Hockey, Ice-hockey, hockey on the grass, badminton, a goalkeeper, to strike, |
Ex. 1-3, p.216 |
Ex. 5, p.217-218 (read) |
Ex. 5, p.217-218 (dramatise) |
Ex. 4, p.216-217 |
||||
142. |
29/04/20 |
Формування вміння висловлювати свою думку про різні види спорту та вимог до спортсменів |
Ice fields, a draughtsman, summer sports, winter sports |
Negative and Interrogative sentence in the Future Tenses |
|
It is worth watching... It is popular more with women than with men... |
Ex. 1, p. 220 |
|||||
143. |
30/04/20 |
Winter Olympiad, the Olympic Games, a lawn tennis |
[e] leisure, treasure, pleasure; [ju] future, |
Ex.3, p.221 |
Ex. 6, p.218 |
Ex. 7, p. 219 |
||||||
144. |
04/05/20 |
Handball, a racket, to play indoors/outdoors Track and field events |
Ex. 2, p.220 |
Ex. 4, p.221 |
Ex. 8 a), b), p.219 |
Ex.4, p. 221-222 |
||||||
145. |
05/05/20 |
Fitness, solarium, the GYM, activity rooms, sport halls, wrestling |
[r] writing, wrestling, wrong |
|
The lion’s share of success in... |
Підготуватись до тематичного тесту |
||||||
146. |
06/05/20 |
|
Тематичний тест за темою “Do You Like Sports?” |
Відповісти на питання стор.223 у письмовій формі |
||||||||
|
|
|
Тема 9 «Коридорами державного устрою» / Unit 9 “Across State System” (11 годин) |
|||||||||
147. |
07/05/20 |
Across State Systems
|
Формування лінгво-країнознавчої компетенції |
Moral, trustworthy, courageous, decision taken, sincere, experienced, educated; |
The Present Simple Interrogative |
|
“About Ukraine”
It is situated in... It borders with... It is washed by... There are mountains... The main rivers are... |
Написати коротке повідомлення про державний устрій Великої Британії |
||||
148. |
08/05/20 |
Society, community, people, groups, tribes, social layers, self-determination, genuine democracy; |
[ƞ] alongside [dӡ] genuine |
Ex.2, pp.224-226 |
“A New Democratic State” Beginning in... On December the 1st, 1991... The state power of Ukraine
|
Read the text, make a new vocabulary list p. 224-226 |
||||||
149. |
12/05/20 |
“Words for You” p. 226 An anthem, a court, disarmament, a division, a law, sovereignty legislative power, executive power; |
[e] [n] sovereignty [au] power |
Ex. 3, p.227 |
Ex. 4, p.227 |
Ex. 5, p. 228 Зроби зіставлення державних систем |
||||||
150. |
13/05/20 |
The UK and USA Systems of Government
Politics, Policy and Politicians |
Формування уяви про державний устрій англомовних країн США, Велико Британії та України
|
Elections, to vote, Congress, Parliament, Cabinet, State Secretary |
[ᴧ] corrupt, corruption, flourish, flourishing |
Ex.8, pp.229-230 |
Design a questionnaire Ex.9, p.231 |
Оформити анкету на окремому листі |
||||
151. |
14/05/20 |
House of Lords, House of Commons |
[ei] aim, aimless [e] inherit, inheritance, heritage |
|
Ex. 2, p.232 |
Ex. 3, p.233 |
||||||
152. |
15/05/20 |
Supremacy, to be equal, ecological security, territorial supremacy, people’s government |
[i:] queen [ai] unite [ju] unity |
Ex. 3, pp.233-234 (reading) |
Ex. 3, p.233 (speaking) |
Ex. 4 a), b), p 234 |
||||||
153. |
18/05/20 |
Unite, join, policy, politics, politician, senator, mayor, administration, ruler, president |
[ǽ] taxes |
Ex. 3, pp. 235-236 |
|
Повторити правила створення граматичних часів Ex. 1, pp.234-235 |
||||||
154. |
19/05/20 |
A Lesson on Grammar
Урок формування граматичної компетенції
|
An ambitious aim, an emergency exit, an emergency landing, to accept/ reject a proposal |
The Past Simple,
The Past Continuous, The Present Perfect Continuous, The Past Perfect |
|
Ex. 4,5, pp.236-237 |
Ex. 5, pp.236-237 |
|||||
155. |
20/05/20 |
A Lesson on Listening Comprehension Урок формування адитивної компетенції
|
Ознайомлення з державним устроєм Канади за допомогою автентичних аудіо-текстів |
Constitutional monarchy, a leading figure, three branches of power, legislative assembly, to be appointed |
Ex. 1, pp.237-238 Ex. 2, p.238 Ex.3, p.239 |
Ex. 4, p.240 |
Ex. 5, a), p.241 |
|||||
156. |
21/05/20 |
Урок формування мовленнєвої компетенції |
Розвиток навички мовлення |
“Words For You” p. 242 An alternative, civilized, to fight, circumstances, a fair trait, to restore, considerable |
Ex. 2, p.242 |
Ex. 1, p.242 |
Ex. 1, pp. 244-245 |
|||||
157. |
22/05/20 |
Урок формування письмової компетенції
|
Формування уяви про нотатки різних стилів та правила їх оформлення |
Notes, a flow chat, listing, summary, to convey, essential information |
[au] allowed [ou]vote [i] original |
Ex. 2, pp. 247-248 |
Ex.3,4, pp. 248-249 |
Підготуватись до семестрового контролю |
||||
161. |
25/05/20 |
Семестрова атестація з аспектів англійської мови
|
Проведення семестрового контролю з письма |
|||||||||
162. |
26/05/20 |
Проведення семестрового контролю з читання / Проведення семестрового контролю з аудіювання |
||||||||||
163. |
27/05/20 |
Проведення семестрового контролю з усного мовлення (діалогічне та монологічне мовлення) |
||||||||||
164.
|
28/05/20 |
|
Проведення аналізу контрольних семестрових робіт |
|||||||||