Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»

Про матеріал
Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи» Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю й корекції; розвивати логічне та образне мислення, пам’ять, уміння виділяти головне, висловлювати судження з приводу прочитаного, пов’язувати його з власним життєвим досвідом
Перегляд файлу


Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю й корекції; розвивати логічне та образне мислення, пам’ять, уміння виділяти головне, висловлювати судження з приводу прочитаного, пов’язувати його з власним життєвим досвідом

Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, уміють їх характеризувати, висловлюють судження з приводу прочитаного.

Теорія літератури: мистецтво, його види і функції; соціально-побутові пісні, їх види; коломийки; пафос твору; історична повість; сюжет.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

І.   Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.Мандрівка в давнє минуле завжди цікава й повчальна. Сподіваюсь, що ви зумієте показати знання й висловити судження про те, як історичні часи відбилися в усній народній творчості та художній літературі, чого саме ці твори вчать нащадків.

ІІ.  Основний зміст роботи1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.2.   Виконання учнями контрольної роботи.

І–ІІ рівні(Кожна правильно встановлена відповідність — 0,5 бала.)

1.   Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.

1    «Гомін, гомін по діброві»

2    «Ой на горі та й женці жнуть»

3    «Стоїть явір над водою»

4    «Ой у степу криниченька»

А   чумак, зозуля

Б    Запорозька Січ, шабля

В   козак, Україна

Г    Дорошенко, Сагайдачний

Д   мати, син, сестри

 

2.   Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.

1    Воли ревуть, води не п’ють,
Бо в Крим доріженьку чують…

2    Будуть пташки прилітати
Калиноньку їсти,
Будуть мені приносити
Од родоньку вісти!..

3    «Мені з жінкою не возиться;
А тютюн та люлька
Козаку в дорозі
Знадобиться!»

4    Старша сестра коня веде,
А підстарша зброю несе,
А меншая випитує:
«Коли, брате, з війська прийдеш?»

А   «Гомін, гомін по діброві»

Б    «Ой у степу криниченька»

В   «Жартівливі коломийки»

Г    «Стоїть явір над водою»

Д   «Ой на горі та й женці жнуть»

 

3.   Установіть відповідність між текстом коломийки та її головною думкою.

1    Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
Коломийку заспіваю, як болить серденько.

2    А я годна льонок брати та годна стелити,
А я годна заспівати та й годна робити.

3    Коломийка, коломийка, весела співанка,
Не раз її над колисков заспівала мамка.

4    Та хоч би всі зорі впали й писарями стали,
Ще би наших співаночок не переписали.

А   Кожна дівчина знає співанки з раннього дитинства, з материної колискової

Б    Дівчина вміє добре співати й добре працювати, пісня допомагає в роботі

В   Дівчата більше дбають про співанки, ніж про роботу

Г    Коломийки відображають людські почуття, радості й печалі

Д   Коломийок у гуцулів дуже багато, на всі випадки життя

ІІІ рівень (Правильна відповідь — 2 бали.)

4.   Дайте поширену відповідь на одне із питань.

А   Чим приваблює мене образ Захара Беркута?

Б   Що таке коломийки і яке їхнє значення в житті карпатських українців?

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)

5.   Виконайте одне із завдань.

А   Напишіть уявну промову якогось із героїв повісті І. Франка «Захар Беркут».

Б   Зробіть повний ідейно-художній аналіз народної козацької пісні «Ой на горі та й женці жнуть».

 

 

Відповіді: 1 — 1 Д, 2 Г, 3 В, 4 Б; 2 — 1 Б, 2 Г, 3 Д, 4 А; 3 — 1 Г, 2 Б, 3 А, 4 Д.

ІІІ.  Підсумок урокуІнтерактивна вправа «Мікрофон».— Найскладнішим сьогодні для мене було…

 

 

docx
Додано
24 липня 2019
Переглядів
3026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку