29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Урок "В. Симоненко. “Ти знаєш, що ти – людина?”

Про матеріал
В. Симоненко. “Ти знаєш, що ти – людина?”. Загальнолюдські цінності та ідеї Мета: систематизувати знання про життєвий і творчий шлях В.Симоненка; розвивати вміння аналізувати вірші, висловлювати власну думку про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності, самодостатності; формувати почуття необхідності виявляти активну життєву позицію, прагнути максимальної самореалізації, усвідомлення своєї унікальності як особистості та рівності усіх людей у повазі та правах.
Перегляд файлу

Дата_____________                                                                             Клас________

Урок №__________

В. Симоненко. “Ти знаєш, що ти – людина?”. Загальнолюдські цінності та ідеї

Мета: систематизувати знання про життєвий і творчий шлях В.Симоненка;

розвивати вміння аналізувати вірші, висловлювати власну думку про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності, самодостатності;

формувати почуття необхідності виявляти активну життєву позицію, прагнути максимальної самореалізації, усвідомлення своєї унікальності як особистості та рівності усіх людей у повазі та правах.

Обладнання: портрет   В. Симоненка, бібліотечка  його творів, дидактичний  матеріал, відеозапис  поезії «Ти знаєш, що ти — людина?», кольорові олівці, аркуші паперу А-4.

             Епіграф:          «Жити. Творити. Світ берегти.

                                                          Світити людині на цілі світи.

                                                          Холонуть зірки. Але чуйно і зірко

                                                         Лиш ти не холонь-бо, людинонько-зірко!»

                                                                                                        І. Драч

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Релаксаційна   вправа „Доторкнися   до   зірок ”

Вправа проводиться з метою формування в учнів оптимістичного ставлен-ня   до   уроку  й  очікування  позитивних  результатів . Звучить     повільна    музика .. 
- Станьте   зручніше  і  заплющить   очі . Уявіть  собі , що  перед вами  нічне зоряне небо, на   якому багато зірок . Кожен    виберіть  собі   найяскравішу зірку . Уявіть, що ця зірка – гарна  оцінка , яку  б ви хотіли отримати , вдала відповідь  на  уроці, це  ваша  найзаповітніша  мрія . Тепер простягніть  ру-ки  до  неба , щоб  доторкнутися  до  своєї  зірки . Намагайтеся   з  усіх  сил! Ви  обов’язково  зможете  дістати  свою  зірку . Зніміть  її  з  неба, покладіть її   перед  собою, а   тепер   розплющить   очі . Подивіться   на   свою  диво – зірочку . Нехай  вона   подарує  вам  натхнення , наснагу, і  нехай   ваші спо-дівання    здійсняться!

ІІ. Самостійне формулювання теми та мети учнями

 Важливо, щоб учні були співтворцями уроку, допомагали вам формулювати не тільки тему уроку, а навіть мету. Наприклад: «Нам сьогодні доведеться знайти відповідь на питання, над яким міркують мудреці всіх часів і народів: хто така людина? Це найважливіше питання в історії цивілізації! От вам перше завдання: сформулюйте самостійно тему уроку: «Людина – ………». (Варіанти відповідей: володар, хазяїн, творець, будівничий, загадка, розгадка…).

Учитель: «На думку поета І. Драча: «Людина – зірка». Як добре, що так багато варіантів, адже людину не можна охарактеризувати одним словом. Виходить, у кожного буде своя тема, тому що для кожного людина – це цілий світ.

А якщо у кожного своя тема, то, відповідно, і мета у кожного буде своя. Сформулюйте для себе мету уроку, починаючи словами: «Пізнати… Відчути…»

 

III. Вивчення нового матеріалу.

 1. Вступне слово вчителя

А чи замислювалися ви, хто ж така людина? Людина — найяскравіше створіння на Землі.

Homo sapiens — людина розумна. Саме властивість думати, мріяти, відчувати, творити робить людину унікальною.

Щирість, людяність, любов — ось ключі до серця кожної людини. Якщо ці почуття будуть панувати під час спілкування, діяльності, то ми досягнемо найвищого інтелектуального рівня.

Саме тоді нам відкриється справжнє людське серце — невичерпна криниця світлих почуттів. Поринувши в неї — забудеш про кривду, зло, брехню, будеш відчувати себе щасливим.

Ти — цілий світ. «На світі безліч таких, як я, але я, їй-богу, один», «Ми — це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних»,— утверджував В. Симоненко в своїх творах.

 

2. Пояснення слова «людина». (Тлумачний словник)

Людина, -и. ж. 1. Одиничне до люди. 1. // Будь-яка особа; кожний. // Людська постать. // Уживається у значенні одиниці ліку людей. 2. Особа як утілення високих інтелектуальних і моральних властивостей. 3. Уживається у значенні особового чи неозначено-особового займенника. // Уживається у значенні узагальненого або займенникового звертання (часто з означенням).

 

3.Перегляд відео

1.https://www.youtube.com/watch?v=VAMXodCj4iA

2.Виразне читання  поезії “Ти знаєш, що ти – Людина?”.


3. Вправа «Хто я?»Час: 20 хв.
• усвідомлює необхідність вияв-
ляти активну життєву позицію
та прагнути самореалізації;
• усвідомлює свою унікаль-
ність як особистості, по-
чуття власної гідності;
• усвідомлює рівність усіх лю-
дей у повазі та правах;
• висловлює судження про те,
що означає бути людиною.
повага до людської гідно-
сті та прав людини;
відкритість до інших культур, пере-
конань та світогляду інших людей;
аналітичне і критичне мислення;
уміння слухати та спостерігати;
знання самого себе та кри-
тична самооцінка;
повага.


Інструкція
1. Поясніть, що учасники/-ці мають з’ясувати, наскільки багато вони мають спільного. Роздайте їм папір та
ручки і скажіть, що першим кроком для кожного/-ї з них є презентація їхньої ідентичності/особистості у
вигляді зірки. У центрі зірки можна намалювати автопортрет або просто вписати ім’я. Попросіть дівчат
та хлопців згадати сім найбільш важливих аспектів своєї особистості й намалювати їх у вигляді променів
зірки (кожен промінь – окрема риса) (5 хв.).
2. Учні та учениці мають порівняти свої зірки, вільно пересуваючись класом. Коли вони знаходять когось,
з ким вони мають однакові «промені», вони вказують ім’я цієї людини поряд із «променем». (Наприклад,
якщо Ян і Павло мають промінь «репер», вони мають написати імена одне одного біля цього променя).
Дайте їм для цього 7 хв.
3. Тепер зберіть їх та опрацюйте з групою аспекти особистості, які люди вибирають, і ті, які їм притаманні з
народження. Запишіть їх у два стовпчики на фліпчарті/дошці.
Обговорення. Підсумок
Що ви дізналися про себе? Чи важко
було виділити сім найбільш значущих
аспектів вашої особистості?
Чи були ви здивовані результатами порівняння
зірок? Скільки спільного ви знайшли?
Наскільки більше або менше, ніж очікували?
Якою мірою діти та підлітки можуть
вільно обирати свою власну особистість?

 


IV. Підведення підсумків.

 Рефлексія

- Чи справдилися висловлені на початку уроку передбачення?

- Чого навчила вас ця поезія? Над чим ви задумалися завдяки їй?

- То як потрібно прожити життя?

   Кожен з нас — неповторна зірочка у безмежному Всесвіті, але немає більше таких самих зірочок, немає такого неповторного голосу, такої усмішки, ніхто так не радіє і не страждає. І тому кожна людина у своєму житті повинна бути щасливою, бути собою, реалізувати себе тут і тепер, не зустрічаючи на своєму шляху перепон, тиску та гноблення. Життя людське не таке вже й довге, тому треба ЖИТИ.

Запишіть на  зірочках своє бажання. І нехай воно обов’язково здійсниться.

(Зірки кріпляться на створене нічне небо)

V. Домашнє завдання.

  1. Вивчити поезію
  2. Написати есе «Чи легко бути людиною?»

Використані матеріали
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас»
(http://www.coe.int/uk/web/compass/who-are-i-).

docx
Додано
23 липня 2019
Переглядів
562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку