Українська мова
10 клас
(70 год, 2 год на тиждень)
Вид роботи |
1 семестр |
2 семестр |
||
к-ть |
примітки |
к-ть |
примітки |
|
Перевірка мовної теми ( тести) |
4 |
|
3 |
|
Письмо: |
|
|
|
|
есе |
2 |
|
3 |
|
переказ |
- |
|
- |
|
твір |
- |
|
- |
|
Правопис: |
|
|
|
|
читання вголос |
- |
|
- |
|
усний твір |
- |
|
1 |
|
усний переказ |
1 |
|
- |
|
діалог |
1 |
|
- |
|
№ |
Зміст роботи |
Види робіт |
Дата провед |
К-ть годин |
д/з |
При-мітки |
||
10 |
||||||||
|
повторення |
|||||||
|
ВСТУП |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у числі на електронних носіях). |
інтерв'ю «Стан мовленнєвого се-редовища – осно-ва життєздатності етносу. |
|
1 |
Есе « Українська мова – стратегічний ресурс України.» або « Магія українського слова.» § 1 |
ЗНО § 19 |
|
|
2 |
Інформативна й нормативна функції лексикографічних джерел. Основні типи словників. Довідкові медіаресурси |
диспут на тему: «Не бійтесь за-глядати у слов-ник: Це пишний яр, а не сумне провалля…» |
|
1 |
Вл. висловлення» Як відновити джерела формування високої мовної культури.»
§ 2 |
ЗНО § 19 |
|
|
|
Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Лексична норма |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм. Нормативне й ненормативне мовлення. Діагностичний диктант |
|
|
1 |
укладання словників-мінімумів «Складні випадки наголошування» §3 |
ЗНО §20 |
|
|
4 |
ПР. Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі. Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування. |
|
|
1 |
Вл. висловл « Милосердя – слабкість чи сила людська» С.14-23 |
ЗНО §20 |
|
|
5 |
Лексична норма .Лексична помилка. |
|
|
1 |
складання тексту рекомендаційного характеру «Як уникати помилок у мовленні» §4 |
ЗНО §21 |
|
|
6 |
Лексичне значення слова. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту. Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність. |
переказ художнього тексту |
|
1 |
написання відгуку про сайт відомої людини § 5 |
ЗНО §21 |
|
|
7 |
Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення. |
|
|
1 |
§6 , впр. 55 |
ЗНО §22 |
|
|
8 |
РЗМ Есе «Прекрасна мить життя» |
|
|
1 |
|
ЗНО §22 |
|
|
9 |
Контрольна робота № 1 ( тести) |
|
|
1 |
|
ЗНО §23 |
|
|
10 |
Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови. |
|
|
1 |
Дослідження « Синоніми у творах….» § 7,8 |
ЗНО §23 |
|
|
11 |
ПР. Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність, доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Комунікативний стан мовця. Вимоги до мовлення оратора. |
|
|
1 |
Вл. висловл « Є тисячі доріг, мільйон вузьких стежинок, є тисячі ланів, але один лиш мій» |
ЗНО §24 |
|
|
12 |
Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів. |
|
|
1 |
§ 9 впр.84 |
ЗНО §24 |
|
|
13 |
Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні. |
|
|
1 |
есе «З чого зіткане щастя?» § 10,11 |
ЗНО §25 |
|
|
14 |
Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів. Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення. |
|
|
1 |
§ 12,13 впр. 103 |
ЗНО §25 |
|
|
15 |
ПР. Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту. |
|
|
1 |
С.60-65 впр.113 |
ЗНО §26 |
|
|
13 |
Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення). |
|
|
1 |
|
ЗНО §26 |
|
|
|
Есе « Життя іде і все без коректур, і як напишеш, так уже і буде» |
|
|
1 |
|
ЗНО § 1 |
|
|
14 |
Контрольна робота № 2 ( тести) |
|
|
1 |
|
ЗНО §1 |
|
|
|
Орфоепічна норма |
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник. Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності. |
аудіювання |
|
1 |
§ 14,15 Вл. висл « Духовний Чорнобиль давно вже почався, а ми ще тільки його боїмось» |
ЗНО §3.5 |
|
|
16 |
Основні правила вимови голосних звуків. Основні правила вимови приголосних звуків. |
усний переказ тексту різних стилів із творчим завданням |
|
1 |
§ 16,17 вп. 129,134 |
ЗНО §3 |
|
|
17 |
Наголос. Основні правила наголошування слів. Нормативний наголос. Варіантне наголошування слів в українській мові. |
Читання; виступ на тему «Можли-вості українсь-кого наголосу» |
|
1 |
§ 18,19 впр 141,143 |
ЗНО §2 |
|
|
18 |
Словорозрізнювальний наголос. Форморозрізнювальний наголос. Діалектний наголос. Складні випадки наголошування слів. |
|
|
1 |
Вл. висловлення « Умій прощати! Це, мабуть, найбільше мистецтво життя» § 20 |
ЗНО §2 |
|
|
19 |
ПР. Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту. |
Усний переказ взірцевих текстів промов. |
|
1 |
С. 82-87 |
ЗНО §2 |
|
|
20 |
Контрольна робота № 3 ( тести) |
|
|
1 |
|
ЗНО §2 |
|
|
|
Орфографічна норма |
|
|
|
|
|
|
|
21 |
Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. Принципи української орфографії |
|
|
1 |
складання ієрархії життєвих цілей § 21 |
ЗНО §7 |
|
|
22 |
Ненаголошені е, и в корені слова. |
|
|
1 |
§ 22 тести ( онлайн) |
ЗНО §6 |
|
|
23 |
Апостроф. |
|
|
1 |
§ 23 тести ( онлайн) |
ЗНО §9 |
|
|
24 |
Позначення м’якості приголосних.
|
|
|
1 |
Вл. висловл « Благослове-нна кожна мить життя на цих всесвітніх косовицях смерті» § 24 |
ЗНО §8 |
|
|
25 |
Чергування голосних. |
|
|
1 |
§ 25 |
ЗНО §11 |
|
|
26 |
Чергування приголосних в українській мові. |
|
|
1 |
Есе « Позитивні емоції – запорука здоров’я людини» § 26 |
ЗНО §14 |
|
|
27 |
|
|
1 |
§ 27 впр. 217 |
ЗНО §27 |
|
||
28 |
Спрощення приголосних. |
|
|
1 |
§ 28 впр.232 |
ЗНО §4 |
|
|
29 |
Подвоєння та подовження приголосних. |
диктант |
|
1 |
§ 29 письмове обґрунтування свого вибору на визначену тему: «Мій вибір – здоровий спосіб життя», «Чи потрібно вчитися заощаджувати?», «Чи важливо бути пунктуальним», «Мій вибір – жити й творити в Україні», «Що означає «бути відповідальним»?» |
ЗНО §10 |
|
|
30 |
Правопис префіксів. Правопис суфіксів. |
|
|
1 |
§ 30, 31 тести ( онлайн) |
ЗНО §12,13 |
|
|
31 |
Контрольна робота № 4( тести) |
Діалог усний переказ |
|
1 |
|
|
|
|
32 |
ПР. Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія. |
|
|
1 |
Вл. висловл « Любов відкрити важче, ніж Америку» |
ЗНО §17 |
|
|
33 |
Уживання великої літери. РЗМ діловий лист |
|
|
1 |
§ 32 впр. 275 |
ЗНО §15 |
|
|
35 |
Правила перенесення слів із рядка в рядок. Правила графічних скорочень. |
диктант |
|
1 |
§ 33 тести ( онлайн) |
ЗНО §17 |
|
|
36 |
Написання складних слів разом, окремо, з дефісом. |
|
|
1 |
§ 34 тести ( онлайн |
ЗНО §18 |
|
|
37 |
Написання слів іншомовного походження. Правило «дев’ятки». |
|
|
1 |
§ 35 тести ( онлайн |
ЗНО §16 |
|
|
38 |
РЗМ Есе « « Краща у світі мета – стати хорошою людиною» |
|
|
1 |
|
ЗНО §27 |
|
|
39 |
Складні випадки написання прізвищ. Складні випадки написання географічних назв. |
письмове прохання довільного змісту |
|
1 |
§ 36, тести ( онлайн |
ЗНО §28 |
|
|
40 |
Розрізнення прислівників і співзвучних сполук (збоку – з боку, зрештою – з рештою, всередині – в середині тощо). Правила написання. |
|
|
1 |
Вл. висл
§ 37 |
ЗНО §28 |
|
|
41 |
Написання не, ні з різними частинами мови |
|
|
1 |
§ 38 впр.323 |
ЗНО §40 |
|
|
42 |
ПР. Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки. |
|
|
1 |
С. 165-172 |
ЗНО §40 |
|
|
43 |
Контрольна робота № 5( тести) |
|
|
1 |
|
ЗНО §40 |
|
|
|
Морфологічна норма |
|
|
|
|
|
|
|
44 |
Морфологічна помилка |
|
|
1 |
Вл.висл § 39 |
ЗНО §41 |
|
|
45 |
Іменник. Рід іменників (складні випадки узгодження роду іменників типу кір, дріб, біль, нежить, пил, степ, ступінь, путь та ін. з іншими частинами мови) Паралельні родові форми іменника. Іменники чоловічого та жіночого роду, що означають назви людей за діяльністю |
усне висловлення на тему «Весняне пробудження природи». |
|
1 |
§ 40 |
ЗНО §41 |
|
|
46 |
Есе «Ще назва є, а річки вже немає» (Л. Костенко). |
|
|
1 |
|
ЗНО §41 |
|
|
47-48 |
Іменники спільного і подвійного роду. Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур, правила вживання їх. Складні випадки узгодження роду іменників з іншими частинами мови |
коментування новин тижня, висвітлених на місцевому телеканалі |
|
2 |
§ 41, 42 Вл. висл |
С.52-53 |
|
|
49 |
Число іменників. Іменники, що мають лише форму однини або множини. |
|
|
1 |
§ 43 |
С.54 |
|
|
50 |
Контрольна робота № 6 ( тести) |
|
|
1 |
|
С.55-57 |
|
|
51-52 |
Складні випадки відмінювання іменників. Закінчення іменників І відміни в орудному відмінку. Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку. Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням |
|
|
2 |
§ 44,45 |
С.55-57 |
|
|
53-54 |
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду давального відмінка (-ові, -еві (-єві) , -у (-ю) ); іменників знахідного відмінка (назв побутових предметів іменників місцевого відмінка однини іменників місцевого відмінка множини |
|
|
2 |
Вл. висл § 44,45 |
С.55-57 |
|
|
55 |
ПР. Аргументи й докази. Полемічні прийоми.
|
дискусія на тему: «Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?», «Мовна мода – це добре чи погано?». |
|
1 |
|
С.55-58 |
|
|
56 |
Закінчення іменників ІІІ відміни в О.в. словозміна іменників ІV відміни |
|
|
1 |
§46,47 |
С.55-59 |
|
|
57 |
Есе «На годину спізнився — за рік не доженеш.» |
|
|
1 |
|
С.60-62 |
|
|
58-59 |
Особливості кличного відмінка. Творення й відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
|
|
2 |
Вл. висл § 48,49 |
С.63-65Ка |
|
|
60 |
Контрольна робота № 7 ( тести) |
|
|
1 |
|
|
|
|
61 |
ПР. Мистецтво відповідати на запитання. |
|
|
1 |
|
|
|
|
62 |
ПР. Підготовка власного висловлення до виступу перед аудиторією «Формула успіху людини» |
|
|
1 |
|
|
|
|
63 |
Повторення |
|
|
1 |
|
|
|
|
64 |
Повторення |
|
|
1 |
|
|
|
|
65 |
Повторення |
|
|
1 |
|
|
|
|
66 |
Контрольна робота № 8 |
усний твір |
|
1 |
|
|
|
|
67 |
ПР. Виступ перед аудиторією «Формула успіху людини» |
|
|
1 |
|
|
|
|
68 |
Підсумковий урок |
|
|
1 |
|
|
|
|