№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата
|
Примітки |
|||
ВСТУП (1 година)
|
||||||
1 |
Вступ. Стежками країни Етики. Як працювати з підручником на уроках етики |
|
Ознайомити з підручником |
|||
Тема 1. ПРАГНІМО ВЕРШИН ДОБРА (8 годин)
|
||||||
2 |
Навіщо вивчати етику. Коли й чому виникла мораль. Як мораль впливає на наші вчинки та поведінку. Що означає дотримуватися норм етикету в повсякденному житті
|
|
Опрацювати. У1.І.Зап.1-9. ІІ.Зап.1-2. |
|||
3 |
У чому цінність життя. У чому людське життя є найвищою цінністю в сучасному світі. Навіщо ми живемо |
|
Опрацювати. У2.п.1-2. І.Зап.1-7 |
|||
4 |
Що таке духовна краса. У чому виявляється сила людського духу |
|
Опрацювати. У3.п.3-4. ІІ.Зап.1-4 |
|||
5
|
Чому моральні цінності визначають як життєві орієнтири. Що таке моральні цінності. Коли буденні справи стають обов’язком. Що означає бути дорослим і самостійним |
|
Опрацювати. У4.І.Зап.1-8. ІІ.Зап.1-3. |
|||
6 |
У чому сила любові. Що означає любити. Чому ми прагнемо любові. Коли людина здатна відчувати любов |
|
Опрацювати. У5.І.Зап.1-5. ІІ.Зап.1-3. |
|||
7 |
Що означає бути справедливим. Що таке справедливість. Чи легко бути справедливим. Як протидіяти несправедливості |
|
Опрацювати. У6.І.Зап.1-6. ІІ.Зап.1-3. |
|||
8 |
Як відрізнити моральний ідеал від кумира. Що таке ідеал. Чому ми прагнемо ідеалу. Хто такі ідоли та кумири |
|
Опрацювати. У7.І.Зап.1-8. ІІ.Зап.1-4. |
|||
9 |
Узагальнення знань з теми: “Прагнімо вершин добра”.Контрольна робота. Тести |
|
Словник Завд 1-3 |
|||
Тема 2. БЕРЕЖІМО СВІТ – ДОВКОЛА І В СОБІ (7 годин) |
||||||
10 |
Якими є моральні правила відносин між людиною і природою. Чи є людина частиною природи. Як культурна людина повинна ставитися до природи. Що означає берегти природу |
|
Опрацювати. У10.І. ІІ.Зап.1-3.Завд.7-8 |
|||
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
|||
11 |
Як пов’язані довкілля і здоров’я людини. Як пов’язані спосіб життя та здоров’я людини. Що означає бути здоровою людиною. Які звички є шкідливими |
|
Опрацювати. У11.І.Зап.1-4. ІІ.Зап.1-4. |
|||
12 |
Що таке мистецтво керувати собою. Що означає пізнати себе. Чому потрібно керувати своїми почуттями та вчинками. Як навчитися керувати собою |
|
Опрацювати. У12.І.ІІ.Зап.1-3. |
|||
13 |
Яку роль відіграють емоції та почуття в житті людини. Що таке емоції. У чому сила моральних почуттів. Як навчитися культури почуттів |
|
Опрацювати. У13.Завд.1-7. І.ІІ.Зап.1-3. |
|||
14 |
Як стати розвиненою людиною. Яку людину вважають розвиненою. Які заняття розвивають людину |
|
Опрацювати. У14.п.1-2.Завд.1-6.І.Зап.1-7. |
|||
15 |
Як зробити дозвілля змістовним і цікавим |
|
Опрацювати. У14.п.3. ІІ.Зап.1-2. |
|||
16 |
Узагальнення знань з теми: “Бережімо світ – довкола і в собі” Контрольна робота. Тести Підсумкове повторення і оцінювання за І семестр.
|
|
Опрацювати. Словник Тести. |
|||
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
||
Тема 3. СПІЛКУЙМОСЯ З ВІДКРИТИМИ СЕРЦЯМИ (7 годин)
|
|||||
17 |
Що означає бути моральною людиною. Коли виникла мораль. Як зберігаються моральні цінності суспільства |
|
Опрацювати. У17.П.1-2.І. Зап.1-10.. |
||
18 |
Що таке загальнолюдські цінності. Як мораль регулює відносини між людьми |
|
Опрацювати. У17.П.3-4.ІІ.Зап.1-3 |
||
19 |
Що означає поважати інших. Що таке толерантність. Як пов’язані повага та гідність. Як виявляти толерантність і повагу |
|
Опрацювати. У19.І.Зап.1-10. ІІ.Зап.1-3. |
||
20 |
У чому виявляється милосердя. Що таке милосердя. Кого називають альтруїстом, а кого – егоїстом. Як співчувати й проявляти милосердя словом і ділом |
|
Опрацювати. У20.І.Зап.1-10. ІІ.Зап.1-2. Завдання:1-5 |
||
21
|
Чому ми прагнемо віри. Що таке духовність та релігійність. Що означає вірити |
|
Опрацювати. У21. Завдання1-7. І.Зап.1-12. ІІ.Зап.1-3. |
||
22
|
Чому в кожної людини своя дорога до храму. Якими є моральні засади світових релігій. Що таке релігійні конфесії. Як бути толерантним до представників іншої конфесії. Як поводитися у храмі |
|
Опрацювати. У22. Завдання1-5. І.Зап.1-12. ІІ.Зап.1-2. |
||
23
|
Узагальнення знань з теми: “Спілкуймося з відкритими серцями ”Контрольна робота. Тести |
|
Словник Завдання:1-2. У23-24 |
||
Тема 4. БУДЬМО ГРОМАДЯНАМИ (12 годин) |
|||||
24 |
Якою є мораль демократичного громадянського суспільства. Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства. Чому мораль громадянського суспільства називають гуманістичною |
|
Опрацювати. У25 Завдання:1-7. І.Зап.1-7. ІІ.Зап.1-2. |
||
25 |
Як обираємо життєвий шлях. Як пов’язані свобода та моральність людини. Що таке свобода волі, дії та творчості. Що означає “реалізувати себе” |
|
Опрацювати. У26. Завдання:1-6. І.Зап.1-2. ІІ.Зап.1-4. |
||
26
|
Якими є права й обов’язки людини в демократичному суспільстві. Що таке права людини. Якими є права дитини. |
|
Опрацювати. У27. П.1-2 Завдання:1-4. І.Зап.1-8. ІІ.Зап.1-5. |
||
27
|
Як поважають та захищають права людини в демократичному суспільстві. Як співвідносяться права й обов’язки
|
|
Опрацювати. У27. П.3-4 Завдання:5-6. І.Зап.1-8.ІІ.Зап.15.
|
||
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
||
28 |
Як розуміють справедливість у сучасному демократичному суспільстві. Що таке суспільна справедливість. У чому ми всі рівні, хоча й різні |
|
Опрацювати. У28.П2. Завдання:1-3. І.Зап.1-2. ІІ.Зап.1-4. |
||
29 |
Чого вимагає від нас різноманітність життя в громадянському суспільстві |
|
Опрацювати. У28.П3. Завдання:5. І.Зап.1-2. ІІ.Зап.1-4. |
||
30 |
Яка роль моралі і права в демократичному суспільстві. Як співвідноситься мораль і право. Що таке закон і як він регулює життя громадян у демократичному суспільстві. Що означає рівність усіх перед законом |
|
Опрацювати. У29.П1. Завдання:1-6. І.Зап.1-9. ІІ.Зап.1. |
||
31 |
Що означає бути громадянином демократичної держави. Кого називають громадянином. Які почуття та якості притаманні громадянину демократичного суспільства. Що таке громадянська позиція людини |
|
Опрацювати. У30.П.1-3. Завдання:1-6. І.Зап.1-3.
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
32
|
Якими мають бути відносини між народами в багатонаціональній демократичній державі. У чому полягає етика відносин між народами в демократичному суспільстві. Як ставитися до культурно-національних особливостей людей, які живуть в Україні. Як виявити повагу до національних традицій, звичаїв та обрядів інших народів |
|
Опрацювати. У31.П1-3. Завдання:1-6. І.Зап.1-9. ІІ.Зап.1-3.
|
||
33 |
Ми – громадяни України. Як громадяни повинні ставитися до своєї держави. Що означає бути громадянином і патріотом України сьогодні. Як пов’язані наші долі з долею Вітчизни |
|
Підготувати проект.
|
||
34 |
Узагальнення знань з теми: “Будьмо громадянами” Контрольна робота. Тести |
|
Словник У32-33 |
||
35 |
Підсумковий повторення та оцінювання за рік |
|
|
||