Календарно-тематичне планування з української мови за підручником «Українська мова та читання»
(Автори: К.І. Пономарьова та Л.А. Гайова)
4 клас
І, ІІ семестр
Календарно-тематичне планування з української мови за підручником «Українська мова ти читання»
(Автори: К.І. Пономарьова та Л.А. Гайова)
4 клас
І, ІІ семестр
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
І семестр |
||
|
|
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови в 4 класі, підручником з української мови й умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну (с.1-3) |
Повторюю знання про звуки і букви |
||
|
|
Повторюю знання про звуки і букви. Пригадую, що я знаю про звуки і букви (с.4-5) |
|
|
Правильно пишу слова з ненаголошеними звуками [е], [и] в коренях (с.6-7) |
|
|
Пригадую слова з подовженими приголосними звуками й апострофом (с.8-9) |
|
|
Правильно вимовляю і записую слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці складу (с.9-11) |
|
|
Правильно наголошую слова (с.11-14) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого. Тема для спілкування: «Враження від осінньої природи» |
|
|
Розташовую слова в алфавітному порядку (с.14-15) |
|
|
Правильно поділяю слова для переносу (с.15-16) |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви» |
Спостерігаю за значенням слів |
||
|
|
Розрізняю пряме і переносне значення слів. розгорнутої відповіді на подане запитання (с.17-18) |
|
|
Добираю синоніми й антоніми (с.19-18) |
|
|
Розпізнаю багатозначні слова (с.21-22) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло» |
|
|
Досліджую фразеологізми (с.23-24) |
|
|
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Значення слова» ( |
Пригадую будову слова |
||
|
|
Визначаю будову слова (с.25-26) |
|
|
Розрізняю співзвучні префікси і прийменники (с.27-29) |
|
|
Досліджую слова із префіксами пре- і при- (с.29-31) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису. Тема для спілкування: «Казка про яблуню і березу» |
|
|
Утворюю слова за допомогою префіксів і суфіксів. (с.31-32) |
|
|
Повторення і закріплення знань про будову слова |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Будова слова»
|
Дізнаюся більше про іменники |
||
|
|
Розрізняю іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви (с.33-34) |
|
|
Визначаю рід і число іменників (с.35-37) |
|
|
Досліджую відмінки і відмінкові питання (с.37-39) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів. Тема для спілкування: «Моє ставлення до школи» |
|
|
Змінюю іменники за відмінками (с.39-40) |
|
|
Визначаю початкову форму іменників (с.41-42) |
|
|
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в родовому відмінку однини (с.43-45) |
|
|
Вживаю паралельні форми іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини (с.45-47) |
|
|
Спостерігаю за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини (с.48-50) |
|
|
Спостерігаю за чергуванням голосних звуків під час відмінювання іменників (с.50-52) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Дві груші й одна» |
|
|
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини (с.52-55) |
|
|
Досліджую закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини (с.55-57) |
|
|
Досліджую написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини (с.58-59) |
|
|
Досліджую закінчення іменників у родовому і місцевому відмінках множини (с.60-61) |
|
|
Розбираю іменник як частину мови (с.61-62) |
|
|
Повторення і закріплення знань про іменник |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом. Тема для спілкування: «Мій улюблений журнал» |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Іменник»
|
Дізнаюся більше про прикметник |
||
|
|
Пригадую вивчене про прикметник (с.63-65) |
|
|
Спостерігаю за відмінюванням прикметників (с.65-68) |
|
|
Визначаю початкову форму прикметників (с.68-69) |
|
|
Досліджую закінчення прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках (с.70-71) |
|
|
Утворюю прикметники за допомогою префіксів і суфіксів (с.72-74) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Шкідливість паління» |
|
|
Досліджую прикметники з суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк- (с.74-75) |
|
|
Визначаю рід, число і відмінок прикметників (с.76-77) |
|
|
Розбираю прикметник як частину мови (с.78-79) |
|
|
Закріплення і застосування знань про прикметник |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Прикметник»
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Про розум і вдячність диких тварин» |
|
|
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок за І семестр. |
ІІ семестр |
||
Пригадую числівники |
||
|
|
Розпізнаю числівники в реченні і тексті (с.80-82) |
|
|
Досліджую форми родового відмінка числівників 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 (с.82-84) |
|
|
Правильно вживаю форми числівників на позначення часу протягом доби (с.84-85) |
|
|
Закріплення і застосування знань про числівник |
Досліджую займенник |
||
|
|
Розпізнаю займенники (с.86-87) |
|
|
Досліджую особові займенники (с.88-89) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про своє ставлення до персонажів тексту. Тема для спілкування: «Стосунки між однолітками» |
|
|
Спостерігаю за відмінюванням займенників 1-ої і 2-ої особи (с.90-92) |
|
|
Досліджую відмінювання займенників 3-ої особи (с.92-94) |
|
|
Розбираю займенники як частину мови (с.94-96) |
|
|
Закріплення і застосування знань про займенники |
|
|
Тематична діагностувальна робота з тем «Числівник» і «Займенник» |
Дізнаюсь більше про дієслово |
||
|
|
Розпізнаю дієслова (с.97-99) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Справжня дружба» (с. 32-34 зошит «Малюю словом») |
|
|
Розпізнаю неозначену форму дієслова (с.99-101) |
|
|
Змінюю дієслова за числами (с.101-103) |
|
|
Визначаю часи дієслів (с.103-105) |
|
|
Перевіряю написання закінчень дієслів теперішнього часу (с.106-107) |
|
|
Утворюю різні форми дієслів майбутнього часу (с.108-109) |
|
|
Правильно записую закінчення дієслів майбутнього часу (с.110-111) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про власні інтереси. Тема для спілкування: «Моє хобі» |
|
|
Утворюю дієслова минулого часу (с.112-113) |
|
|
Досліджую дієслова на -ся (с.114-115) |
|
|
Розбираю дієслово як частину мови (с.116-117) |
|
|
Закріплення і застосування знань про дієслово. |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Дієслово»
|
Досліджую прислівник |
||
|
|
Спостерігаю за прислівниками (с.118-119) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Бурулька» |
|
|
Розрізняю прислівники і прикметники (с.120-122) |
|
|
Правильно записую прислівники (с.123-124) |
|
|
Утворюю прислівники (с.124-125) |
|
|
Закріплення і застосування знань про прислівник. |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Прислівник»
|
Будую речення |
||
|
|
Пригадую знання про речення. (с.126-127) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розмірковування на задану тему. Тема для спілкування: «Мій рідний край» |
|
|
Розпізнаю і будую речення різних видів (с.128-129) |
|
|
Визначаю головні і другорядні члени речення (с.130-131) |
|
|
Встановлюю зв’язок слів у реченні (с.132-133) |
|
|
Спостерігаю за однорідними членами речення (с.134-135) |
|
|
Складаю речення з однорідними членами (с.136-138) |
|
|
Застосовую знання про речення (с.138-139) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання вибіркового переказу тексту. Тема для спілкування: «Кмітливий грак» |
|
|
Повторення і закріплення знань про речення |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Речення»
|
Застосовую знання про текст |
||
|
|
Пригадую будову тексту (с.140-141) |
|
|
Визначаю тему і мету тексту (с.142-143) |
|
|
Складаю план тексту (с.145-146) |
|
|
Розрізняю різновиди текстів (с.146-148) |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання чарівної казки. Тема для спілкування: «Якби я був чарівником (була чарівницею)» |
|
|
Будую текст-опис (с.149-150) |
|
|
Будую текст-міркування (с.150-152) |
|
|
Складаю есе (с.152-154) |
|
|
Розрізняю стилі текстів (с.154-155) |
|
|
Повторення і закріплення знань про текст |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Текст»
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Миколка, Вітя і цуцик» |
Повторюю і застосовую вивчене |
||
|
|
Пригадую вивчене (с.156-157) |
|
|
Застосовую знання з мови (с.158-159) |
|
|
Повторення і закріплення вивченого. |
|
|
Повторення і закріплення вивченого. |
|
|
Повторення і закріплення вивченого. |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свою мрію. Тема для спілкування: «Моя заповітна мрія»
|
|
|
Повторення і закріплення вивченого. |
|
|
Повторення і закріплення вивченого. |
|
|
Повторення і закріплення вивченого. |
|
|
Повторення і закріплення вивченого. |
|
|
Підсумковий урок за рік |