Календарно-тематичний план з зарубіжної літератури для 7 класу.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 7 класу.
Перегляд файлу

7 клас

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Вступ

1

 

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.

ТЛ. Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів.

ЛК. Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.

ЕК. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність.

2

 

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.

УС. Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу.

 

Жанр балади в європейських літературах

3

 

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади.

«Король Лір і його дочки». 

ТЛ. Балада (фольклорна), гіпербола, символ. 

4

 

Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. ЛК. Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).

5

 

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

6

 

«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові.

7

 

Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805) «Рукавичка».

Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.

ТЛ. Балада (літературна), гіпербола, символ.

 

8

 

Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь».

Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича.

УС. А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудок).

9

 

Символічні образи, елементи фольклору  у творі.

10

 

Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894) «Балада про вересовий трунок».

Основний конфлікт балади (батько і син — король, свобода — рабство). 

11

 

Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.

12

 

РМ

Розвиток  мовлення (усно). 

Спільне та відмінне в баладах різних народів.

ЕК. Порівняння особливостей фольклорних і літературних балад, оригіналів і перекладів (як цілісно, так і в окремих фрагментах).

13

 

КР

Контрольна робота (тести).  

Вступ. Жанр балади в європейських літературах.

Історичне минуле в літературі

14

 

Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3– 4 розділи за вибором учителя).

В. Скотт — засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

ТЛ. Поглиблення поняття про роман (історичний роман). Види й функції пейзажу у творі. Початкові поняття про художній час, художній простір.

УС. Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.

15

 

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

16

 

Зіткнення добра, краси й справедливості з жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагільбера, принца

Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.

17

 

Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

 

18

 

РМ

Розвиток мовлення (письмово). 

Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагільбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка).

ЕК. Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).

19

 

 

Друга світова війна в європейській поезії.

К. І. Гальчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте».

20

 

 

А. Маргул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд».

І. Вайсглас. «Круки».

ЛК. Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, в яких викривається війна).

21

 

ПЧ

Позакласне читання. 

Друга світова війна в європейській поезії.

22

 

Джон Бойн. (нар. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.

23

 

Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль).

24

 

Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

25

 

ПЧ

Позакласне читання. 

Е. Е. Шмітт. (нар. 1960). «Діти Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі.

Біблійні мотиви.

26

 

КР

Контрольна робота. Контрольний класний твір за вивченими творами.

 

Духовне випробування людини

27

 

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».

Проблема взаємин між батьками й дітьми.

УС. Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митця.

28

 

Образи Бена і Дені, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.

 

 

 

ЛК. Утілення творів Дж. Олдріджа в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо).

29

 

Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей.

30

 

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Балада про Схід і Захід».

Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

ТЛ. Поглиблення понять про баладу (літературну).

31

 

Редьярд Кіплінг. «Якщо…».

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою в різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

ТЛ. Поглиблення понять про вірш.

32

 

КР

Контрольна робота (тести).

Духовне випробування людини. Дж. Олдрідж, Р. Кіплінг.

Дружба і кохання 

33

 

 

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.  П’єр Ронсан (1524–1585). 

«До того, як любов у світ прийшла…».

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.  Йоганн Вольфган Гете (11749–1832). 

«До моїх пісень…»

34

 

Роберт Бернс (1759–1796).

«Моя любов…».

Генріх Гейне. (1797–1856).

«Коли настав чудовий май…»

Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину.

Адам Міцкевич (1798–

1855).  «Непевненість». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у вірші його впливу на людину.

35

 

 

Виразне читання віршів напам’ять.

 

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

36

 

Шолом-Алейхем (1859–

1916). «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. відображення у його творах культури та долі єврейського народу.

УС. Шолом-Алейхем і Україна. Літературний музей Шолом-Алейхема.

Ульф Старк (1944–2017).  «Диваки і зануди».  Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. 

37

 

Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».

Стосунки Симони з однолітками. Складний шлях героїні до усвідомлення власної сутності.

38

 

Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі.

Роль дідуся в сюжеті твору.

39

 

Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.

ЛК. Біблія («Пісня над піснями»).

ЛК. Екранізації, ілюстрації, театральні вистави за творами митців. 

Тема перших почуттів підлітків.

40

 

ПЧ

Позакласне читання. 

Ульф Старк. «Маленька книжка про любов».

Різдвяна історія в контексті історичного минулого. Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість).

41

 

КР

Контрольна робота. 

Контрольний класний твір за вивченими творами. 

Літературний детектив

42

 

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

 

 

Е. А. По — засновник жанру детективу у світовій літературі. УС. Українські письменники — майстри детективного жанру.

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

43

 

Едгар Аллан По (1809–1849). 

Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.

44

 

Особливості композиційної будови твору — «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

45

 

Артур Конан Дойл (1859–

1930). 

А. Конан Дойл — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. 

«Пістрява стрічка». Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

Артур Конан Дойл (1859–

1930).

А. Конан Дойл — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах.  «Спілка рудих».

Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

46

 

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.

Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».

ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.

47

 

 

Сутність «дедуктивного метода» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.

48

 

 

Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. ЛК. Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям.

49

 

ПЧ

Позакласне читання. 

Агата Крісті. «Десять негренят».

 

Світова новела

50

 

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

УС. Українські письменники — майстри новели. О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів».

О. Генрі — майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». 

ТЛ. Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди.

51

 

Біблійні мотиви у творі, художні деталі. Особливості художньої мови новели, розповідач.

ЛК. Біблія («Поклоніння волхвів»).

52

 

О. Генрі. «Останній листок».

Новела «Останній листок» — гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). 

53

 

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.

54

 

РМ

Розвиток  мовлення (письмово).

Твір про любов до ближнього, її практичне втілення героями літератури.

55

 

Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця».

Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами.

56

 

Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.

57

 

Рюноске Акутагава (1892–1927). «Павутинка».

Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».

58

 

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

ЛК. Особливості вірувань японців.

59

 

РМ

Розвиток мовлення (усно). Культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О. Генрі, зв’язок з японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р. Акутагави).

60

 

КР

Контрольна робота (тести).  Світова новела.

 

Сучасна література

Я і світ 

61

 

ПЧ

Позакласне читання. Ї

Малгожата-Кароліна Пекарська. «Клас пані Чайки». Твір про підлітків, про труднощі іхнього віку, про негаразди у школі та вдома, про перші почуття й розчарування.

62

 

Айзек Азімов (1920–1992). «Фах».

Роздуми про майбутнє людини й людства.

ТЛ. Поглиблення понять про оповідача, розповідача, роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.

63

 

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

64

 

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

65

 

Корнелія Функе (нар. 1958). 

«Чорнильне серце».

Тема «оживлення» книги у творі.

Діана Вінн Джонс (1934– 2011). «Мандрівний Замок Хаула».

Поєднання елементів казки та детективу у творі.

66

 

Образ Мегі — дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування.

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.

67

 

Поєднання уявного і реального світів.

Значення художнього прийому чаклунства у творі.

68

 

КР

Контрольна робота (тести).  Сучасна література.

 

Підсумки

69

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

70

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сазанська Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
7 серпня
Переглядів
7292
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку