Зарубіжна література
11 клас
( 70 год, 2 год на тиждень)
|
1 семестр |
2 семестр |
примітки |
|
|
|
|
Позакласне читання |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення |
2( усно+письмово) |
2( усно+письмово) |
|
Виразне читання |
5 |
- |
|
Контроль знань: |
|
|
|
Твори |
1 |
1 |
|
тести |
2 |
2 |
|
Відповіді на питання |
1 |
1 |
|
№ |
Зміст роботи |
Дата провед |
К-ть го-дин |
д/з |
При-мітки |
|
11 |
|
повтор |
||||
|
ВСТУП ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ |
|
|
|
|
|
1 |
Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність. |
|
1 |
|
|
|
|
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|
1 |
|
|
|
2 |
Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. |
|
1 |
питання про популяризацію «Фауста» в Україні |
|
|
3 |
«Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика. |
|
1 |
|
|
|
4 |
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. |
|
1 |
напам |
|
|
5 |
РЗМ №1 ( усно) Власне висловлення : Пошуки сенсу буття й призначення людини. Виразне читання уривку. |
|
1 |
Розкрити сутність протистояння Фауста і Мефістоф |
|
|
6 |
Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору. |
|
1 |
|
|
|
7 |
Контрольна робота №1 ( тести + відповіді на питання) |
|
1 |
|
|
|
|
МОДЕРНІЗМ |
|
|
|
|
|
8 |
Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика). Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. |
|
1 |
|
|
|
9 |
Німецькомовна проза Франц Кафка (1883 – 1924). «Перевтілення». Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». |
|
1 |
Характериз. образ Замзи як «автопортрет» письменника й уособлення «маленької людини» ХХ ст.; |
|
|
10 |
Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. |
|
1 |
|
|
|
11 |
Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі. |
|
1 |
|
|
|
12 |
Росія Михайло Опанасович Булгаков (1891 – 1940). «Майстер і Маргарита». Життєвий і творчий шлях М. Булгакова. М. Булгаков і Україна. Конфлікт митця з владою в умовах тоталітарної радянської системи. Роман «Майстер і Маргарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Культурні та літературні джерела твору. |
|
1 |
зв’язки М. О. Булгакова з Україною
|
|
|
13 |
Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної «дияволіали». |
|
1 |
|
|
|
14 |
Особливості композиції («роман у романі») та оповідної структури. Морально-філософський зміст «єршалаїмських» розділів твору. |
|
1 |
|
|
|
15 |
Трагізм долі митця (майстра). Проблеми кохання й творчості. Засоби комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.) й трагічного (гротеск, трансформація простору й часу та ін.). |
|
1 |
|
|
|
16 |
РЗМ№2 ( письмово) Контрольний твір (есе) №1 |
|
1 |
|
|
|
|
ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. |
|
|
|
|
|
17 |
Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. Франція Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо». Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». |
|
1 |
напам |
|
|
18 |
Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера. Виразне читання поезії |
|
1 |
|
|
|
19 |
Австрія Райнер Марія Рільке (1875 – 1926). «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета. |
|
1 |
напам |
|
|
20 |
Філософський характер і художня довершеність лірики поета. Виразне читання поезії |
|
1 |
|
|
|
21 |
Володимир Володимирович Маяковський (1893 – 1930). «А ви могли б?..», «Послухайте!», «Борг Україні» В. В. Маяковський – поет-новатор, уплив футуризму на поетику митця. Протиставлення ницої буденності й прагнення ліричного героя до іншого (омріяного) світу в ранній ліриці. |
|
1 |
напам |
|
|
22 |
Особливості віршованої системи В. В. Маяковського. Метафоричність образів, поетична мова. Виразне читання поезії. |
|
1 |
|
|
|
23 |
Борис Леонідович Пастернак (1890 – 1960). «Гамлет», «У всьому хочу я дійти...», «Зимова ніч». Творчий шлях Б. Л. Пастернака в контексті срібної доби. Філософська спрямованість лірики й прози митця. |
|
1 |
напам |
|
|
24 |
Теми кохання, сенсу життя, творчості, боротьби з насильством у спадщині письменника. Відлуння мотивів світової культури у віршах Б. Л. Пастернака. Засоби художньої виразності. Виразне читання поезії. |
|
1 |
|
|
|
25 |
Контрольна робота №2 ( тести) |
|
1 |
|
|
|
|
АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ |
|
|
|
|
|
26 |
Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Велика Британія Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984» Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. |
|
1 |
|
|
|
27 |
Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. |
|
1 |
|
|
|
28 |
Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). |
|
1 |
|
|
|
29 |
Контрольна робота №3 ( тести) |
|
1 |
|
|
|
30 |
ПЧ №1 Гасклі О.«Дивний новий світ» |
|
1 |
|
|
|
31 |
ПЧ №2 Гасклі О.«Дивний новий світ» |
|
1 |
|
|
|
|
ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ. |
|
|
|
|
|
32 |
Німеччина Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти». Б. Брехт – драматург-новатор. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі. |
|
1 |
Вислов. критичну думку щодо збагачення матінки Кураж за рахунок війни, вияву меркантилізму, прагматизму в людських стосунках |
|
|
33 |
Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі. |
|
1 |
|
|
|
34 |
Генріх Белль (1917 – 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. |
|
1 |
провідні символи, які спрямовані на протест проти війни й захист миру, розкриває їхній зміст. |
|
|
35 |
Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція. |
|
1 |
|
|
|
36 |
Німецькомовна поезія Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті». Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі») як відтворення жахливої реальності Освенціму. |
|
1 |
|
|
|
37 |
Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. |
|
1 |
|
|
|
38 |
Трансформація біблійних образів і мотивів у творі. |
|
1 |
|
|
|
39 |
Контрольна робота №4 ( тести) |
|
1 |
|
|
|
|
ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. |
|
|
|
|
|
40 |
Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. США . Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море».Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». |
|
1 |
|
|
|
41 |
Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). |
|
1 |
|
|
|
42 |
Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. |
|
1 |
|
|
|
43 |
Колумбія Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). «Стариган із крилами». Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». |
|
1 |
|
|
|
44 |
Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. |
|
1 |
|
|
|
45 |
Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей. |
|
1 |
Довести аксіому «Сила нації – у національних традиціях»
|
|
|
46 |
РЗМ№3 (усно) Роль випробувань у житті особистості. |
|
1 |
|
|
|
47 |
Контрольна робота №5( тести+ відповіді на питання) |
|
|
|
|
|
|
ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ. |
|
1 |
|
|
|
48 |
Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах. Література постмодернізму . Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура. |
|
1 |
|
|
|
49 |
Сербія . Милорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик». Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». |
|
1 |
|
|
|
50 |
Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори. |
|
|
|
|
|
51 |
Аргентина . Хуліо Кортасар (1914 – 1984). «Менади». Короткі відомості про письменника. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні Х. Кортасара «Менади». Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі.. |
|
1 |
|
|
|
52 |
Специфіка індивідуального стилю митця: поєднання реалістичних і фантастичних елементів, калейдоскопічність подій, символіка, метафоризм, пародія. |
|
1 |
|
|
|
53 |
Японія Ясунарі Кавабата (1899 – 1972) . «Тисяча журавлів». Ясунарі Кавабата – лауреат Нобелівської премії. Відображення самобутності японської культури у повісті «Тисяча журавлів». Роль чайної церемонії в композиції твору. Провідні ідеї (утвердження ідеї єдності людини з природою, гармонії зі світом, повернення до національних традицій і вічних цінностей). |
|
1 |
Порівняти прочитані твори та їхнє втілення в інших видах мистецтва. |
|
|
54 |
Образна система повісті. Еволюція головного героя (Кікудзі). Символіка. Японські уявлення про красу та їх відображення у творі. Особливості стилю письменника. |
|
1 |
|
|
|
55 |
РЗМ№4 ( письмово) Контрольний твір (есе) №2 |
|
1 |
|
|
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|
|
|
|
|
56 |
Україна Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури. Таїр Халілов (нар. 1940 р.). «До останнього подиху». Таїр Халілов – сучасний український кримськотатарський письменник. Близькість прози Халілова до філософії екзистенціалізму. |
|
1 |
|
|
|
57 |
«До останнього подиху» – історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу. Тема депортації кримських татар та свавілля влади. |
|
1 |
|
|
|
58 |
Образ Бекира – людини, котра ніколи не здається. Почуття гідності героя, глибинний зв’язок зі своїм народом. |
|
1 |
|
|
|
59 |
Джон Майкл Ґрін (нар. 1977). «Провина зірок». Д. Ґрін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» – розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини. |
|
1 |
|
|
|
60 |
Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді. |
|
1 |
|
|
|
61 |
Контрольна робота №6 ( тести) |
|
1 |
|
|
|
62 |
ПЧ №3 Камю А. «Чума» |
|
1 |
|
|
|
63 |
ПЧ №4 Камю А. «Чума» |
|
1 |
|
|
|
64-65 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
2 |
|
|
|
66-67 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
2 |
|
|
|
68 |
Підсумковий урок |
|
1 |
|
|
|