№
пп
|
Дата
І семестр
|
Дата
ІІ семестр
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності
|
Результати навчально-пізнавальної діяльності
|
Примітки
|
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН
|
1
|
|
|
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва).
|
Знаю:
-
хронологічні межі й періодизацію Французької революції, час існування імперії Наполеона І, дату Віденського конгресу й утворення Священного союзу;
-
напрямки походів Наполеона І.
Розумію:
-
причинний зв’язок між ідеями епохи Просвітництва, кризою «старого порядку» і революцією у Франції;
-
Французьку революцію як поштовх до модернізації в соціальній та культурній сферах життя Європи;
-
поняття «конституційна монархія».
Умію:
-
показати на карті напрямки походів Наполеона І і територіальні зміни, пов’язані з наполеонівськими війнами та рішеннями Віденського конгресу;
-
розкрити передумови і сутність Французької революції;
-
визначити вплив Французької революції й політики Наполеона на розвиток європейських країн;
-
пояснити причини краху наполеонівської імперії, наслідки рішень Віденського конгресу;
-
обґрунтувати судження про історичне значення Декларації прав людини і громадянина, Цивільного кодексу Наполеона, діяльності Дантона, Робесп’єра, Наполеона Бонапарта.
|
|
2
|
|
|
Французька революція кінця XVIII ст.
|
|
3
|
|
|
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт.
|
|
4
|
|
|
Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз.
|
|
5
|
|
|
Практична робота на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції
|
|
6
|
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
підготувати есе на тему «Права людини і громадянина в якобінській Франції», «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона» та ін.;
-
на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учителя/учительки).
|
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.)
|
7
|
|
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм).
|
Знаю:
-
дати Липневої революції у Франції, збройного виступу декабристів у Росії, «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни в США, час розгортання чартистського руху, здобуття незалежності країнами Латинської Америки, Східної (Кримської) війни.
Розумію:
-
поняття «індустріальне суспільство», «ідеологія», «консерватизм», «лібералізм», «соціалізм», «нація», «націоналізм», «соціалізм», «реставрація», «парламентська демократія», «чартистський рух», «професійна спілка», «західники», «слов’янофіли», «карбонарії», «Весна народів», «аболіціонізм».
Умію:
-
пояснити вплив індустріальної революції в Західній Європі на суспільний розвиток світу;
-
охарактеризувати політичний і соціально-економічний розвиток країн Європи та Америки в першій половині ХІХ ст., соціальну структуру європейських суспільств, зміни в повсякденному житті;
-
простежити становлення парламентської демократії в Європі;
-
визначити передумови і наслідки «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни та Реконструкції в США;
-
визначити причини формування національно-визвольних рухів у країнах Європи, національні особливості й наслідки революцій 1848–1849 рр.;
-
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара
-
|
|
8
|
|
|
-
Практична робота підготувати аналітичну записку (після пояснень учителя і відповідно до запропонованої ним схеми) про суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення в ХІХ ст., інше
|
|
9
|
|
|
Повсякденне життя. Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії.
|
|
10
|
|
|
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха.
|
|
11
|
|
|
«Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів.
|
|
12
|
|
|
Об’єднання Німеччини та Італії.
|
|
13
|
|
|
Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст.
|
|
14
|
|
|
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово).
|
|
15
|
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
підготувати аналітичну записку (після пояснень учителя і відповідно до запропонованої ним схеми) про суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення в ХІХ ст., інше (на вибір учителя/учительки);
-
на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху (на вибір учителя/учительки).
|
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ
|
16
|
|
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу.
|
Знаю:
-
час парламентських реформ у Великій Британії, «великих реформ» у Росії, «доби Мейдзі» в Японії, Молодотурецької й Сіньхайської революцій;
-
дати утворення дуалістичної Австро-Угорщини, першої російської революції, столипінських реформ.
Розумію:
-
вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Франції та Німеччини;
-
поняття «гомруль», «домініон», «експансіонізм», «дуалістична монархія», «антимонопольне законодавство», «індустріалізація», «монополія», «трест», «синдикат», «картель», «колоніальна імперія», «дискримінація», «сегрегація», «суфражизм», «фемінізм», «пробудження Азії».
Умію:
-
показати на карті напрямки колоніальної експансії й колоніальні володіння Великої Британії, Франції та Німеччини, території незалежних держав на Балканах, Японію, Китай, Османську імперію;
-
охарактеризувати тенденції суспільно-політичного та економічного розвитку країн Європи та Північної Америки, парламентські реформи у Великій Британії, «великі реформи» в Російській імперії, особливості розвитку Австро-Угорщини;
-
визначити причини і наслідки індустріалізації, монополізації провідних галузей економіки, переходу Німецької імперії до «світової політики», впровадження антитрестівського законодавства в США, російських реформ 1860–1870-х років, російської революції 1905–1907 рр., столипінських реформ, національних рухів слов’янських народів;
-
пояснити причини відмінностей у темпах розвитку країн Європи та Америки, сутність революції Мейдзі, Молодотурецької й Сіньхайської революцій;
-
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд Джорджа, Жоржа Клемансо, Сунь Ятсена.
|
|
17
|
|
|
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо.
|
|
18
|
|
|
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики».
|
|
19
|
|
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа.
|
|
20
|
|
|
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона.
|
|
21
|
|
|
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи.
|
|
21
|
|
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах.
|
|
23
|
|
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. Сунь Ятсен. Сіньхайська революція..
|
|
24
|
|
|
Спроби модернізації Османської імперії
|
|
25
|
|
|
Практична робота на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) про суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки
|
|
26
|
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали під впливом модернізаційних процесів у ХІХ і на початку ХХ ст. уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії (на вибір учителя/учительки);
-
підготувати пояснення, чому впродовж ХІХ ст. відбулася еволюція європейського соціалістичного руху від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності;
-
на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) про суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки.
|
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
|
27
|
|
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта.
Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст.
|
Знаю:
-
час створення Троїстого союзу і Антанти.
Розумію:
-
поняття «геополітика», «військово-політичний союз», «мілітаризація», «метрополія».
Умію:
-
показати на карті країни Троїстого союзу й Антанти, колоніальні володіння і сфери впливу великих держав (метрополій);
-
охарактеризувати основні тенденції міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.;
-
пояснити причини міжнародних криз і збройних конфліктів початку ХХ ст., створення військово-політичних блоків;
-
визначити наслідки боротьби європейських держав, США та Японії за перерозподіл світу;
-
пояснити місце України в геополітичних стратегіях Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст..
|
|
28
|
|
|
Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. Практична робота простежити (за доступними історичними джерелами) динаміку міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., результати міркувань представити в резюме.
|
|
29
|
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
простежити (за доступними історичними джерелами) динаміку міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., результати міркувань представити в резюме.
|
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)
|
30
|
|
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю.
|
Знаю:
-
важливі для сучасності наукові й технічні винаходи, здійснені впродовж «довгого» ХІХ ст.;
-
найвідоміші правові пам’ятки ХVІІІ–ХІХ ст.;
-
основні наукові й культурні центри Європи та США.
Розумію:
-
тенденції розвитку культури, основні стилі мистецтва, зміни в житті та світогляді людей упродовж «довгого» ХІХ ст.;
-
поняття «романтизм», «класицизм», «реалізм», «еклектика», «модерн», «імпресіонізм», «масова культура», «масове виробництво».
Умію:
-
охарактеризувати досягнення науки і техніки, духовної культури в провідних країнах світу, зміни у світогляді й повсякденному житті;
-
визначити прояви взаємодії культур народів Європи, Америки, Азії та Африки.
|
|
31
|
|
|
Наукові й технічні досягнення. Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво.
|
|
32
|
|
|
Практичне заняття підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.»
|
|
33
|
|
|
Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація.
|
|
34
|
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.»;
-
зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва.
|
Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Зарубіжна література. Розділ: Бароко і класицизм. Тема: Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (Учень/учениця розповідає про чинники формування класицизму, розрізняє істинні та фальшиві цінності, розуміє необхідність шанобливого ставлення до людини незалежно від її соціального стану); 9 клас. Зарубіжна література. Розділи: Просвітництво, Романтизм, Реалізм (Учень/учениця розуміє специфіку сприйняття дійсності та цивілізаційних зрушень в умовах модернізаційних процесів ХІХ ст.).
|
Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ
|
35
|
|
|
«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст.
|
Знаю:
-
хронологічні межі «довгого» ХІХ ст. і його внутрішню періодизацію;
-
взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного розвитку українського та інших європейських суспільств у ХІХ ст.
Розумію:
Умію:
-
охарактеризувати основні тенденції політичного, соціально-економічного та культурного розвитку світу впродовж «довгого» ХІХ ст.;
-
визначити внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст.;
-
зіставити типові явища і процеси європейської та української історії в ХІХ – на початку ХХ ст.;
-
оцінювати історичні події ХІХ ст. з позиції формування «першого покоління» прав і свобод людини;
-
висловлювати судження щодо значення «довгого» ХІХ ст. для подальшого розвитку світу.
|
|