Урок створений для повторення й узагальнення знань учнів з тем "Завершення формування світових колоніальних імперій. Міжнародні відносини в останній третині ХІХ ст.", "Культура народів світу наприкінці ХVІІІ – у ХІХ ст."
1
Тема. Узагальнення за темами «Завершення формування світових колоніальних імперій. Міжнародні відносини в останній третині ХІХ ст.», «Культура народів світу наприкінці ХVІІІ – у ХІХ ст.»
Мета: - повторити, узагальнити та закріпити знання, набуті учнями впродовж вивчення теми;
Обладнання: підручник, атлас, дидактичні матеріали.
Тип уроку: повторювально-узагальнюючий.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повторення й узагальнення знань учнів. (Урок проводиться у формі гри, можливий поділ класу на групи перед початком виконання завдань)
Учитель стисло нагадує основний матеріал, що вивчався впродовж опрацювання теми.
Вступна бесіда
Дидактична гра «Снігова куля»
Правила гри. Перший учасник гри називає ім᾽я, твір або архітектурну пам᾽ятку, які мають відношення до теми цього уроку. Наприклад, «Шіллер». Це слово повторює наступний учасник гри і називає інше слово чи термін. Зрештою утворюється довгий тематичний ланцюжок. Якщо учасник робить помилку або довгу паузу, він вибуває з гри. Переможцем стає учень, який побудував найдовший ланцюг. Для більш організованого проведення гри краще не залучати весь клас, а обрати декілька учнів, які викликаються до дошки. Один учень контролює правильність ланцюжків, що називаються.
Гра дозволяє в захоплюючій формі запам’ятати складні для засвоєння терміни, назви, імена, тощо.
Дидактична гра «По одному реченню»
Правила гри. Учні повинні скласти розповідь за вивченою темою всім класом. Під час гри кожен учень повинен сказати по одному реченню так, щоб зрештою утворилася зв᾽язна розповідь. Один з учнів записує її на дошці. Учні говорять речення по черзі, як вони сидять (у процесі гри кожен учень повинен сказати кілька речень). Той учень, який довго думає або складає речення, що не відповідає темі, пропускає хід, за що отримує меншу кількість балів. Для активізації роботи класу вчитель, який є ведучим, може перервати ланцюжок і попросити учнів з іншого класу продовжити.
Після написання розповідь піддається аналізу, й учитель виставляє бали.
Складіть запитання до кросворда.
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
Е |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
2 |
Т |
А |
Й |
П |
І |
Н |
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
У |
|
|
Р |
|
Ф |
|
Н |
|
7 |
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
О |
|
Е |
6 |
Д |
О |
М |
І |
Н |
І |
О |
Н |
|
|
|
|
|
|
|
Б |
|
|
Ї |
|
Л |
|
І |
|
А |
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
С |
|
Ь |
|
Я |
|
Х |
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
Н |
|
|
Т |
|
|
|
|
|
Д |
|
|
Л |
|
|
|
|
11 |
|
Р |
|
|
І |
|
|
И |
|
|
|
|
|
І |
|
10 |
І |
М |
П |
Р |
Е |
С |
І |
О |
Н |
І |
ЗЗ |
М |
|
Й |
|
|
|
|
|
|
|
|
Я |
|
|
|
|
И |
|
М |
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
П |
|
А |
|
|
Ц |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Ф |
А |
Ш |
О |
Д |
А |
|
Н |
|
|
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ї |
|
Т |
|
|
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
М |
|
|
|
|
Додаткові запитання та завдання
ІІІ. Підсумки уроку.
ІV. Домашнє завдання.
Підготуватись до уроку підсумкового оцінювання.