Календарно-тематичне планування "Всесвітня історія для 9 класу" створене згідно чинної програми Міністерства освіти і науки України (35 годин).Розподілено на 5 основних тем.
1
Календарно-тематичне планування
Всесвітня історія
9 клас (35 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Вступ. Ознайомлення учнів із завданнями і структурою курсу. Світ наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст. Періодизація Нової історії. |
|
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН |
|||
2 |
|
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). Початок Французької революції кінця XVIII ст. |
|
3 |
|
Завершення Французької революції кінця XVIII ст. |
|
4 |
|
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. |
|
5 |
|
Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз. Практична робота. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції. |
|
6 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.) |
|||
7 |
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. |
|
8 |
|
Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
|
9 |
|
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. |
|
10 |
|
Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
|
11 |
|
«Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. Об’єднання Німеччини та Італії |
|
12 |
|
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
|
13 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ |
|||
14 |
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
|
15 |
|
Практичне заняття Суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки (на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) |
|
16 |
|
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо. |
|
17 |
|
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
|
18
19 |
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа.
Особливості розвитку об’єднаної Італії. |
|
20 |
|
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. |
|
21 |
|
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
|
22 |
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
|
23 |
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. |
|
24 |
|
Сунь Ятсен. Сіньхайська революція. |
|
25 |
|
Спроби модернізації Османської імперії. |
|
26 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
|||
27 |
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. |
|
28 |
|
Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. |
|
29 |
|
Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. |
|
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) |
|||
30 |
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. |
|
31 |
|
Практичне заняття. Зародження масової культури. |
|
32 |
|
Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. |
|
33 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
34 35 |
|
Підсумкове узагальнення. Урок резерву |
|