Каленндарно-тематичне планування основи здоро'я 6 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я» 6 клас 35 годин – 1 години на тиждень, із них 4 години – резервні Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

навчального матеріалу «Основи здоров’я» 6 клас

35 годин – 1 години на тиждень, із них 4 години – резервні

Програма:

Навчальна програма з основ здоров’я для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

№ з/п

Дата

Тема уроку

 

Домашнє завдання

Розділ І. Здоров’я людини

1

 

 

Тема 1. Життя і здоров'я людини. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Практична робота №1: «Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов».

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- принципи безпечної життєдіяльності;

- порядок дій при потраплянні в небезпечну ситуацію;

- номери телефонів рятувальних служб;

- до кого звертатися в разі погіршення самопочуття;

- небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту;

- правила поведінки пасажирів громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки;

- небезпеки, які можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті;

- засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті;

- засоби безпеки пішохода

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади безпечних і небезпечних ситуацій;

пояснюють вплив способу життя на здоров’я;

уміють:

- вимірювати температуру тіла;

- використовувати прийоми для самозаспокоєння при потраплянні в небезпечну ситуацію;

- визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та «на око»;

 - переходити багатосмугову дорогу, дорогу з обмеженою оглядовістю;

- безпечно поводитися на зупинці громадського транспорту; 

- розшифровувати піктограми в метрополітені;

 - приймати безпечне положення при аварії в громадському транспорті;

- правильно діяти при пожежі в салоні транспорту;

дотримуються правил поведінки у громадському транспорті

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- види пішохідних переходів та дорожні знаки, якими їх позначають;

- дорожню розмітку;

- дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту;

- найбезпечніші місця в салоні автотранспорту;

пояснюють:

- небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту; 

- перевагу руху транспорту екстрених служб

 

2

 

  •  
  • Безпека життєдіяльності. Здоров’я  і добробут. Активне довголіття. Практична робота № 2: «Добір одягу за несприятливих погодних умов».

 

3

 

 

 

 

Тема 2. Ризики і небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. Практична робота № 3: «Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації».

 

4

 

 

 

Тема 3. Навколишнє середовище і здоров’я. Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля.

 

5

 

 

 

 

Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. Практична робота № 4: «Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек». Практична робота № 5: «Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)».* Узагальнення знань з розділу І «Здоров’я людини».

 

Тематична

Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я

6

 

 

Тема 4. Харчування і здоров’я. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- переваги занять фізичною культурою та спортом

для розвитку і формування характеру;

- засоби безпеки при заняттях спортом;

- правила користування басейном;

- способи допомоги і самодопомоги тому, хто

провалився під лід;

уміють:

- виконувати вправи для формування правильної постави та гімнастики для очей;

- розраховувати максимальну масу свого портфеля;

 - обирати засоби безпеки при катанні на роликових ковзанах і роликових дошках

- надавати допомогу і самодопомогу при падінні та спортивних травмах;

Діяльнісний компонент

Учні:

аналізують: 

- наслідки недосипання для здоров’я і навчання;

 - вплив телебачення і комп’ютерів на здоров’я;

дотримуються правил перегляду телепередач, роботи за комп’ютером

 

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- ситуації, які можуть призвести до порушення

постави та зниження гостроти зору;

- ознаки перевтоми; активний і пасивний

відпочинок;

пояснюють:

- методи зміцнення здоров’я;

- небезпеку ігор на льоду

 

7

 

 

Харчові звички. Принципи  харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.

 

8

 

 

Профілактика йододефіциту і діабету. Практична робота № 6: «Визначення збалансованості харчового раціону»*

 

9

 

 

 

Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша  допомога при харчових отруєннях. Практична робота № 7: «Аналіз маркування харчових продуктів»* Практична робота № 8: «Аналіз маркування харчових продуктів»

 

10

 

 

Тема 5. Особиста гігієна. Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини.

 

11

 

 

 

Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. Практична робота № 9: «Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни». Узагальнення знань з розділу ІІ «Фізична складова здоров’я».

 

Тематична

Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я (5 год.)

12

 

 

 

 

 

Тема 6. Звички і здоров’я. Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком. Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок. Практична робота  № 10: «Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички)».

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- етапи активного слухання;

 - ознаки   вияву почуттів;

уміють:

- складати розпорядок  дня;

- визначати і враховувати індивідуальні особливості

сприйняття і пам’яті; 

- готуватися до контрольних робіт;

- використовувати різні прийоми навчання:

- виявляти повагу до дорослих і однолітків;

- протидіяти виявам неповаги  у своєму середовищі

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади способів перепочинку під час занять;

аналізують наслідки неорганізованості

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- ознаки правильно і неправильно облаштованого

робочого місця;

- чинники, які допомагають і заважають виконувати

домашні завдання;

пояснюють:

-  чому треба працювати над розвитком   здібностей; - необхідність самодисципліни;

- різницю між емоціями та почуттями;

- важливість поваги до почуттів інших  і надання допомоги тим, хто цього потребує

 

13

 

 

 

Тема 7. Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. Практична робота № 11: «Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети)».

 

14

 

 

 

Тема 8. Критичне мислення та уміння приймати рішення. Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Практична робота № 12: «Моделювання ситуації прийняття зважених рішень».

 

15

 

Вплив реклами на рішення людини. Види реклами.   Соціальна і комерційна реклами.

Практична робота № 13: «Аналіз соціальної і комерційної реклами».

 

16

 

 

 

 

 

 

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. Практична робота № 14: «Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками». Практична робота № 15: «Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій». Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. Узагальнення знань з розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».

 

Тематична

Розділ ІV. Соціальна складова здоров’я (17 год.)

17

 

 

 

 

Тема 9. Соціальний добробут. Спілкування і здоров’я. Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування.

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають умови ефективного спілкування;

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади:

- правил поведінки в школі;

- реалізації дітьми своїх прав; порушень прав дитини;

- обов’язків школярів у школі і вдома;

- поведінки, яка сприяє дружбі;  

- ситуацій, коли не варто погоджуватися на

пропозицію однолітків;

уміють:

- упевнено спілкуватися з однолітками і дорослими, у разі необхідності звертатися до них за допомогою;

- протидіяти агресії і насиллю в учнівському середовищі

 

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- вербальні та невербальні способи спілкування;

- пасивну, агресивну й упевнену поведінку;

- вияви насилля в учнівському середовищі;

- безпечні і небезпечні ситуації щодо зараження ВІЛ через кров;

- небезпеки спілкування в Інтернеті

пояснюють важливість реалізації прав дитини

 

18

 

Значення упевненої поведінки для здоров’я.

Практична робота №16: «Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях».

 

19

 

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

 

 

20

 

Безпечне спілкування в інтернеті. Практична робота №17: «Складання плану покращення міжособистісних стосунків».

 

21

 

Тема 10.  Конфлікти і здоров’я. Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів.

 

22

 

Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Практична робота №18: «Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.»

 

Тематична

Соціальне благополуччя

23

 

Тема 11. Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають: 

- можливі способи проникнення зловмисників у дім;

- чинники ризику під час перебування надворі без дорослих;

- умови виникнення горіння;

- причини виникнення побутових пожеж;

- місця підвищеної небезпеки надворі;  

- види стихійних лих;

- ознаки безпечного пляжу, ситуації, коли варто

утримуватися від купання, небезпеки, що

загрожують плавцям;

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють:  

- досліджувати з дорослими безпеку своєї оселі;

- повторно використовувати пластикові упаковки;

- відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях, розпалювати багаття, псувати громадське майно;

- гасити невеликі пожежі, зокрема й спричинені електричним струмом;

- безпечно евакуюватися з оселі і приміщення школи;

- захищати органи дихання від отруйних газів;

- безпечно поводитися під час сильного вітру, грози, підтоплення;

- виготовляти рятувальні засоби з підручних матеріалів;

- допомогти постраждалому при тепловому або сонячному ударі;

- надавати першу допомогу потерпілим на воді;

дотримуються правил безпеки удома й надворі, при користуванні Інтернетом, відпочинку на природі

Ціннісний компонент

Учні:

наводять приклади: джерел запалювання; горючих, легкозаймистих і негорючих матеріалів;

розпізнають небезпечні місця у населеному пункті (мікрорайоні);

пояснюють:

- небезпеку недотримання правил безпеки житла, розголошення особистих даних в Інтернеті; 

- необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки надворі,  можливого утворення натовпу;  

- до кого і як можна звернутися по допомогу в разі небезпечної ситуації з незнайомцями

 

24

 

Тема 12. Безпека в побуті й навколишньому середовищі. Безпека в побуті. Правила користування газовими приладами, електроприладами,  водогоном, тепловими мережами.  Практична робота №19: «Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при уражені електричним струмом»

 

25

 

Безпека при користуванні засобами побутової хімії.  Практична робота №20: «Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки».* Практична робота №21: «Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними».

 

26

 

Пожежна безпека оселі. Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі.

 

27

 

Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Практична робота №22: «Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі».

 

28

 

Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. Узагальнення знань з розділу.

 

Тематична

 

Безпека в побуті і навколишньому середовищі

 

29

 

Проживання у промисловій зоні. Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту

 

30

 

Безпека руху велосипедиста. Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.

 

31

 

Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.

 

32

 

Поведінка в екстремальних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила  взаємодії з рятувальниками.

 

33

 

Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП.

 

34

 

Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. Практична робота №23: «Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб».

 

Тематична

35

 

Узагальнення набутих знань

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
13 вересня 2021
Переглядів
1982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку