Оновлене календарно-тематичне планування з курсу "Основи здоровя" 6 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування за компетентностями та наскрізними лініями та домашнім завданням на 1 семестр, що значно полегшує роботу вчителя.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ

Дата

Д/з

Змістова лінія

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

1

Життя і здоров'я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров'я та благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров'я

 

§1. С. 10-?  

«Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля й розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. 

Знаннєвий компонентназивають:

складові здоров’я; види і чинники ризику для життя і здоров’я;

Діяльнісний компонентуміють:

обирати одяг і взуття за несприятливих погодних умов; оцінювати ризик у щоденних ситуаціях;

безпечно поводитися при спілкуванні з незнайомими людьми; уникати кримінальних небезпек; обговорювати з батьками засоби захисту особистого майна;

виявляютьактивну позицію  щодо економії води, електричної енергії, участі в екологічних акціях, відповідальної поведінки в природі

демонструютьспособи самоконтролю та алгоритм дій в екстремальній ситуаціях.

Ціннісний компонентнаводять приклади:

сприятливих для здоров’я життєвих навичок;

небезпек навколишнього середовища;

кримінальних небезпек для підлітків; 

розпізнають:ознаки безпеки і небезпеки;  ознаки фізичного, соціального, психологічного і духов-ного благополуччя;сприятливі і несприятливі для здоров’я людини погодні умови;

пояснюють:  вплив небезпеки, невиправданих ризиків, екстремальних і надзвичайних ситуацій на життя і здоров’я;   дію природних чинників на здоров’я.

2

Ризики й небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані й невиправдані ризики. Оцінювання ризиків у щоденному житті. Екстремальні та надзвичайні ситуації

 

§2.

Моделюй (1,2)

3

Навколишнє середовище і здоров'я. Вплив природних чинників на здоров'я людини. Небезпеки природного середовища

 

§3. Проект С.19

4

Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля

 

§4. Моделюй (1,2)

 

5

Соціальне середовище і здоров'я. Захист від кримінальних небезпек.

Узагальнення знань та оцінювання навчальних досягнень учнів по темі.

 

§5. Моделюй.

Тематична

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

Харчування і здоров’я

Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці.

Харчові звички.

 

§6. С. 36-?

«Підприємливість і фінансова грамотність»  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Знаннєвий компонент називають:                                                    складові особистої гігієни, складові харчових продуктів, джерела їх надходження, принципи харчування для здоров’я.                                          Діяльнісний компонент уміють:                                        визначати збалансований харчовий раціон, калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичного навантаження, збирати і споживати йодовану сіль, аналізувати інформацію на упаковках харчових продуктів,запобігати харчовим отруєнням.                                                        Ціннісний компонент                                                 демонструють здатність надання допомоги і самодопомоги при харчових отруєннях, дотримується правил здорового харчування  та особистої гігієни

 

 

 

 

 

7

Профілактика йододефіциту і діабету.

 

§7. С. 40-?

8

Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів.

 

§8. Основні складові особистої гігієни

9

Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів.                             

 

§9. Назвати правила догляду за порожниною рота

 

10

Перша  допомога при харчових отруєннях

 

§10.  С 54.Ситуаційні завдання

 

11

Особиста гігієна.                                                                 Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини.

 

§11. С 58 -? №6

12

Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. Узагальнення знань та оцінювання навчальних досягнень учнів по темі.

 

§12. С. 61 -? №4,Тематична

 

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я

 

 

 

 

13

Звички і здоров’я

Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку .

 

§13.Моделюй (1,2)

«Підприємливість і фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Знаннєвий компонент називають:                                            особливості психічного розвитку підлітків, чинники, що впливають на прийняття рішень і формування звичок, ереваги адекватної самооцінки, наслідки шкідливих звичок , переваги корисних звичок.

Наводять приклади: потреб людини,  корисних і шкідливих звичок;

розпізнають:види самооцінки, прості і складні рішення, позитивні й негативні соціальні впливи, соціальну і комерційну рекламу, перебільшену і неправдиву інформацію в рекламі, ситуації, безпечні щодо ризику ВІЛ-інфікування

пояснюють:вплив самооцінки на поведінку і здоров’я людини,вплив корисних звичок на здоров’я,згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків,алгоритм прийняття зважених рішень, необхідність відмови від пропозицій вживання психоактивних речовин,вплив ВІЛ-інфекції на організм людини.

Діяльнісний компонент. Аналізують:                                              поширені міфи про  психоактивні речовини, зміст і мету комерційної реклами;                               уміють: аналізувати свої звички, створювати план формування корисної звички, критично аналізувати рекламні повідомлення, відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії.

14

Потреби людини, їх розвиток із віком.

 

§14. C.75- ? №6

15

Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

 

§15. Що таке ВІЛ і СНІД, пыдготувати соцыальну рекламу за темою

16

Критичне мислення та уміння приймати рішення.Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.

 

§16, прєкт "Рішення важливі для здоров'я"

17

Вплив реклами на рішення людини. Види реклами.  Соціальна і комерційна реклами.

 

 

18

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.

 

 

19

Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ

Узагальнення знань та оцінювання навчальних досягнень учнів по темі.

 

 

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

 

 

 

 

 

20

Тема 1. Соціальний добробут

Спілкування і здоров’я

Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування.

 

 

«Громадянська відповідальність»  сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знаннєвий компонент називають:                                        види стосунків, методи покращення   стосунків, способи та етапи конструктивного розв’язання конфліктів;                                          наводять приклади:стосунків в родині та з однолітками, чинників розпалювання конфліктів.                                                            Розпізнають: ознаки вербальної і невербальної   комунікації, активного і пасивного слухання, стилі спілкування, конфлікти поглядів і конфлікти інтересів, дружні, недружні і небезпечні компанії,вияви фізичного і психологічного насилля; пояснюють: особливості спілкування з дорослими й однолітками, вплив конфліктів на здоров’я, необхідність конструктивного розв’язання конфліктів, негативні наслідки приналежності до небезпечних компаній                   Діяльнісний компонент. Аналізують:                                  переваги і недоліки різних стилів спілкування, свої стосунки з іншими людьми,                                уміють: упевнено поводитися в різних життєвих ситуаціях, уникати непорозумінь у спілкуванні,  толерантно ставитися до смаків і поглядів інших, розв’язувати конфлікти, уникати ескалації конфліктів, контролювати емоції у конфліктних ситуаціях;                                                          Ціннісний компонент                                                               усвідомлюють  важливість толерантного ставлення до поглядів і переконань, урахування інтересів і потреб інших, протидіє виявам агресії і насилля у своєму середовищі; дотримується правил: спілкування з однокласниками і членами родини, дружнього спілкування дівчат і хлопців                         Знаннєвий компонент називають:                                   небезпечні ситуації, які можуть виникнути в оселі, основні причини виникнення пожеж, переваги і недоліки різних типів вогнегасників, ознаки виникнення аварії на підприємстві. Розпізнають:                                                                  негорючі, легкозаймисті речовини і матеріали, препарати побутової хімії за рівнем безпеки, стадії пожежі і типи вогнегасників, групи промислових об’єктів за наслідками аварій.       Діяльнісний компонент. Наводять приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним. Аналізують:  наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді; уміють: користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку.                                     Ціннісний компонент

адекватно оцінює свої можливості надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП, дотримується правил, користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами, засобами побутової хімії.

21

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

 

 

22

Безпечне спілкування в Інтернеті            (соціальні мережі)

 

 

23

Конфлікти і здоров’я. Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів.

 

 

24

Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.

 

 

25

Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній.

 

 

26

Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. Узагальнення знань та оцінювання навчальних досягнень учнів по темі.

 

 

27

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі

Безпека в побуті. Правила користування газовими приладами, електроприладами,  водогоном, тепловими мережами.

 

 

«Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля й розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. 

28

Безпека при користуванні засобами побутової хімії.

 

 

29

Пожежна безпека оселі

Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі.

 

 

30

Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.

 

 

31

Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.

 

 

32

Проживання у промисловій зоні

Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві.

 

 

33

Поведінка в екстремальних

ситуаціях

Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам.

 

 

34

Узагальнення знань та оцінювання навчальних досягнень учнів по темі.

 

 

35

Повторення матеріалу, що вивчався.

 

 

 

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 07.02.3014 р. № 123) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. №  462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).

Основи здоров’я (Бойченко Т. Є, Василашко І. П, Василенко С. В) 6 клас

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 вересня 2021
Переглядів
2698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку