Календарно-тематичне планування з образотворче мистецтво 5-7 клас на 2022-2023 н.р., де є календарно-тематичне планування з образотворче мистецтво 5 клас (НУШ) на 2022-2023 н.р. складено до підручника: Людмила Аристова, Наталія Чєн. Мистецтво : Підручник для 5 кл. закладів загальноі середньоі освіти. Киі в : УОВЦ «Оріон», 2022. 224 с., іл.; за модельною програмою «Мистецтво» (авторки Л. Масол, О. Просіна) та для 6 та 7 класу на 2022-2023 н.р.
Княгининівський ліцей № 34
Календарно-тематичне планування
з образотворчого мистецтва
для 5 - 7 класу
на 2022 - 2023 н.р.
Учителя: Білінець Є.С.
Розклад проведення уроків
|
|
понеділок |
вівторок |
середа |
четвер |
п’ятниця |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
1 |
8.30 -9.10 |
2 |
9.25- 10.10 |
3 |
10.25 – 11.10 |
4 |
11.25 – 12.10 |
5 |
12.25 – 13.10 |
6 |
13.25 -14.10 |
7 |
14.20 -15.05 |
8 |
15. 15 -16.00 |
9 |
16.10 -16.55 |
Календарно-тематичне планування уроків
образотворчого мистецтва для 5 класу (НУШ)
Календарно-тематичне планування складено до підручника: Людмила Аристова, Наталія Чєн. Мистецтво : Підручник для 5 кл. закладів загальної середньої освіти. Київ : УОВЦ «Оріон», 2022. 224 с., іл.; за модельною програмою «Мистецтво» (авторки Л. Масол, О. Просіна).
1 година на тиждень
І семестр – 17 год., ІІ семестр – 18 год.
Скорочення: СМ — сприймання мистецтва, ХТД — художньо-творча діяльність
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
||||||||||||||
5-А |
5-Б |
5-В |
|
||||||||||||||
Перший семестр |
|||||||||||||||||
Народне і професійне мистецтво |
|||||||||||||||||
1 |
Тема 1. Зародження образотворчого мистецтва Виникнення образотворчого мистецтва, первісне мистецтво, ритм. СМ: фото наскельних розписів печер Альтаміра (Іспанія), Куева-де-лас-Манос (Аргентина) тощо, орнаменти різних народів світу. ХТД: «Наскельні зображення». Малювання на зім'ятому папері (імітування поверхні каменю чи стіни печери) |
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
Тема 2. Мистецтво, яке лікує Арттерапія, творчість, творчий процес, монотипія.
СМ: Н. Енгл «Тиша», М. Башкірцева ХТД: «Мій настрій». Відтворення власного настрою за допомогою кольору |
|
|
|
|
||||||||||||
3 |
Тема 3. Зрозуміти мову графіки Графіка, основні засоби графіки (лінія, крапка, штрих, пляма, тон), рисунок як вид графічного мистецтва, різноманітність графічних матеріалів.
СМ: Т. Шевченко «Дерева», І. Репін «Портрет ХТД: «Світ навколо мене». Використання графічних матеріалів (за вибором учня) для створення тематичної композиції |
|
|
|
|
||||||||||||
4 |
Тема 4. Мистецтво ілюстрації Види графіки (станкова, прикладна, комп'ютерна), книжкова ілюстрація.
СМ: А. Дюрер «Носоріг», «Заєць», приклади прикладної та комп'ютерної графіки, ілюстрації ХТД: «Ілюстрація до улюбленої казки». Створення ілюстрації до одного з найяскравіших епізодів твору (графічні матеріали за вибором учня). |
|
|
|
|
||||||||||||
5 |
Тема 5. Зрозуміти мову живопису Живопис, колір, колорит. СМ: С. Васильківський «Полтавщина», "Весняний день", К. Моне «Руанський собор», І. Труш «Промені сонця», «Сосни на скелі», Й. Бокшай «Озеро в горах», «Синевір», М. Бурачек «Дахи Софійського собору в Києві», «Яблуні в цвіту». ХТД: «Пейзаж рідної землі». Зображення пейзажу за уявою (гуаш або акварель) |
|
|
|
|
||||||||||||
6 |
Тема 6. Розмаїття світу живопису Види живопису (станковий, монументальний, театрально-декораційний, мініатюра).
СМ: І. Репін «Запорожці пишуть листа турецькому султану», К. Костанді «Гуси», М. Башкірцева ХТД: «Прикрашу свій дім». Створення ескізу для стінопису власного дому або будівлі школи, коридору чи класної кімнати (гуаш або акварель) |
|
|
|
|
||||||||||||
7 |
Тема 7. Чи може камінь говорити? Скульптура, види скульптури (рельєф, кругла скульптура; монументальна, декоративно-монументальна, станкова, дрібна пластика), засоби виразності скульптури (об’єм, фактура, пластика).
СМ: М. Манізер пам’ятник Т. Шевченку ХТД: створення проєкту, що може прикрасити шкільне подвір'я (пластилін) |
|
|
|
|
||||||||||||
8 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
9 |
Тема 8. Музика, що застигла в камені
Архітектура, вимоги до архітектури
СМ: фото архітектурних споруд (Михайлівський Золотоверхий монастир (м. Київ), Львівський Національний Академічний театр опери та балету ХТД: «Будинок моєї мрії». Зображення будинку (графічні матеріали) |
|
|
|
|
||||||||||||
10 |
Тема 9. Краса народного мистецтва Народне мистецтво, стилізація, орнамент, види орнаментів (геометричний, рослинний, зооморфний, антропоморфний). СМ: приклади стилізації рослин та тварин або комах, фото керамічних та різьблених виробів з орнаментами, писанок, килимів, приклади орнаментів різних народів. ХТД: «Чарівний орнамент». Стилізування рослин або тварин, створення орнаменту зі стилізованих зображень |
|
|
|
|
||||||||||||
11 |
Тема 10. Краса та чарівність народного розпису Декоративно-прикладне мистецтво, розпис, види розпису (за призначенням). СМ: Л. Гарбузенко «Криниця роду», фото розписів інтер'єру, екстер'єру, речей побуту, одягу; репродукції робіт Т. Пати, П. Павленко, О. Пилипенко.
ХТД: «Диво розпис». Варіанти завдань: |
|
|
|
|
||||||||||||
12 |
Тема 11. Цінність ажурного мистецтва Витинанка, матеріали та інструменти для витинання, типологія витинанок, симетричні витинанки. СМ: Л. Гарбузенко «Степова квітка», приклади витинанок різних народів світу (Україна, Польща, Китай, Литва та інші). ХТД: «Магія витинанки». Створення простої симетричної витинанки |
|
|
|
|
||||||||||||
13 |
Тема 12. Краса керамічного мистецтва Кераміка, керамічні вироби, косівська кераміка, опішнянська кераміка та інші. СМ: фото з прикладами керамічних виробів (трипільських, косівських, опішнянських, васильківських тощо), приклади керамічних іграшок. ХТД: «Моя народна іграшка». Ліплення фігурки тваринки за мотивами народної іграшки (пластилін) |
|
|
|
|
||||||||||||
14 |
Тема 13. Дизайн, його види Дизайн, дизайнер/дизайнерка, види дизайну (графічний, промисловий, дизайн одягу, дизайн середовища). СМ. Світлини з роботами дизайнерів у різних галузях (одягу, середовища, промисловості тощо). ХТД: «Я — дизайнер!», «Я — дизайнерка!». Створення ескізу настільної лампи або крісла на основі обраної рослини |
|
|
|
|
||||||||||||
15 |
Тема 14. Одяг, як частина нашого образу Дизайн одягу, видатні дизайнери/ дизайнерки одягу України та світу. СМ. Світлини з колекціями одягу кращих дизайнерів/дизайнерок України та світу.
ХТД: «Я — дизайнер!», |
|
|
|
|
||||||||||||
16 |
Тема 15. Художня фотографія Художня фотографія, фотограф, фотосушка. СМ: світлини Ж. Н. Ньєпсона «Вид з вікна» (1826 р.), А. Федецького, зображення фотоапаратів різних років випуску (від перших до сучасних). ХТД: за вибором учнів:
Створення фото «Світ за вікном». |
|
|
|
|
||||||||||||
17 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
Другий семестр |
|||||||||||||||||
Взаємодія і синтез мистецтв |
|||||||||||||||||
18 |
Тема 16. Різдво прийшло Різдво, Вертеп, вертепна вистава, різдвяна зірка, колядники.
СМ: Н. Юсипчук-Коваленко «Гуцульське Різдво», І.Фартух «Різдво», К. Трутовський «Колядники в Україні», М. Білас «Колядники», ХТД: створення сюжетної композиції «Колядники» |
|
|
|
|
||||||||||||
19 |
Тема 17. Лялька в театрі Театр, театр ляльок, види ляльок (рукавична, тростьова, маріонетка, пласка лялька, ростова), види театрів ляльок. СМ: фото із зображеннями різних видів ляльок, театральними виставами різних театрів ляльок. ХТД: створення ляльки для театру ляльок |
|
|
|
|
||||||||||||
20 |
Тема 18. Театральна афіша — запрошення у світ театру Афіша, завдання та вимоги до театральної афіші. СМ: Ж. Беро «Афішна тумба Морріса на Єлисейських полях», А. Муха «Афіша до вистави Вікторьєна Сарду «Жисмонда», приклади театральних афіш до дитячих спектаклів. ХТД: афіша до улюбленої вистави |
|
|
|
|
||||||||||||
21 |
Тема 19. Розповідь театральної завіси Сценічний простір, складові сценічного простору, театральна завіса. СМ: фото різноманітних театральних завіс театрів світу (Віденська народна опера, Львівський Національний Академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької, Одеський національний академічний театр опери та балету та ін.) ХТД: ескіз театральної завіси до улюбленої вистави |
|
|
|
|
||||||||||||
22 |
Тема 20. Як народжується декорація Сцена, лаштунки, задник, декорація, сценографія, художник-декоратор, художниця-декораторка. СМ: фото із зображеннями різних декорацій, ескізи декорацій до театральних вистав (М. Добролежа, М. Саневич, В. Єременко). ХТД: Завдання за вибором учителя:
«Моя професія — художник-декоратор/ художниця-декораторка» Створення задника |
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
23 |
Тема 21. Магія створення театральних декорацій Макет сценічного простору, матеріали для створення макетів сценічного простору. СМ. Фото макетів сценічного простору різних театрів. ХТД. «Макет декорацій для улюбленої вистави». |
|
|
|
|
||||||||||||
24 |
Тема 22. Загадки і секрети бутафорії Бутафорія, матеріали для бутафорії, художник-бутафор, художниця-бутафорка. СМ: фото предметів бутафорії до різних вистав. ХТД: створення бутафорії для улюбленої вистави |
|
|
|
|
||||||||||||
25 |
Тема 23. Театральний костюм — складова сценічного образу Театральний костюм, сценічний одяг, художник з костюмів. СМ: роботи художників з костюмів — О. Баклан, А. Петрицького, Л. Братченка, Г. Фісан, М.Добужинського, Л. Бакста, В. Риндіна, Д.Нарбута та інших. ХТД: «Театральний костюм для персонажа з улюбленої вистави». Створення ескізу театрального костюму |
|
|
|
|
||||||||||||
26 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
27 |
Тема 24. Художник і цирк Цирк, циркова вистава, робота художника/художниці у цирку.
СМ: фото з циркових вистав різних цирків світу, репродукції робіт художників/художниць (М. Шагал «Великий цирк», Л. Найт «Три клоуни», ХТД: сюжетна композиція «Циркова вистава» або «Ми у цирку» |
|
|
|
|
||||||||||||
28 |
Тема 25. Чарівний світ мультиплікації: мальовані мультфільми Анімація, мультиплікація, види анімації (лялькова, графічна (мальована), пластилінова, комп’ютерна), процес створення мальованого мультфільму. СМ: кадри з вітчизняних і зарубіжних мультфільмів («Фантасмагорія», «Казка про солом’яного бичка», «Як козаки ..» та інші). ХТД: «Яким я бачу власний мультфільм». Створення власного персонажа (різні емоції, рухи) до мультфільму |
|
|
|
|
||||||||||||
29 |
Тема 26. Відкриття лялькової та пластилінова анімації Лялькова анімація, процес знімання лялькового мультфільму. СМ: кадри з лялькових мультфільмів («Маленький принц», «Цирк ліліпутів», «Йшов трамвай дев’ятий номер» та інші).
ХТД: «Мій герой/героїня пластилінового мультфільму». Створення герою/героїні |
|
|
|
|
||||||||||||
30 |
Тема 27. Мистецтво і медіа Медіа-арт, види медіа-арту (комп'ютерна графіка, відео-арт, нет-арт тощо). СМ: приклади медіа-арту («Цацки. Народний піксель-арт», роботи українських і зарубіжних художників/художниць). ХТД: створення нет-арту (нерухомого зображення, яке хотілося б розмістити в інтернеті) на тему власних захоплень або постер про клас чи школу |
|
|
|
|
||||||||||||
31 |
Тема 28. Телебачення як мистецтво Телебачення, історія появи та розвитку телебачення, робота художника/художниці на телебаченні. СМ: фото з телевізорами різних років випуску, приклади дизайну телестудій для різних видів телепрограм (новини, шоу, передачі про тварин тощо). ХТД: створення дизайну шкільної телестудії (рисунок, колаж, макет за вибором учителя) |
|
|
|
|
||||||||||||
32 |
Тема 29. Інсталяція як форма сучасного мистецтва Інсталяція, матеріали для інсталяції.
СМ: приклади інсталяцій різних художників/художниць (Е. Муро, М. Ротшильд,
ХТД: створення інсталяції для привернення уваги до проблем збереження природи або розповіді про свій клас («Наше навчання» або «Канікули — |
|
|
|
|
||||||||||||
33 |
Тема 30. Музеї — скарбниці шедеврів. Музей, види музеїв (історичні, мистецькі, етнографічні, літературні тощо). СМ: фото експозицій різних музеїв України та світу (Національний художній музей України, Музей Лувр, Музей Право, Музей писанкового розпису тощо). ХТД: створення власної віртуальної виставки
|
|
|
|
|
||||||||||||
34 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
35 |
Підсумковий урок. Урок-виставка |
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Календарно-тематичне планування
образотворчого мистецтва
6 клас
1 година на тиждень
І семестр – 16 год., ІІ семестр – 19 год.
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
||
6-А |
6-Б |
||||
1 |
Зародження анімалістичного жанру |
|
|
|
|
2 |
Форма і пластика тварин |
|
|
|
|
3 |
Образи тварин у мистецтві |
|
|
|
|
4 |
Широкі простори |
|
|
|
|
5 |
Гірський краєвид |
|
|
|
|
6 |
Морська далечінь |
|
|
|
|
7 |
Міста і села в пейзажі |
|
|
|
|
8 |
Фантастичний пейзаж Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
9 |
Різновиди портретів |
|
|
|
|
10 |
Портрет у профіль |
|
|
|
|
11 |
Подвійний портрет |
|
|
|
|
12 |
Груповий портрет |
|
|
|
|
13 |
У колі сім’ї |
|
|
|
|
14 |
Автопортрет |
|
|
|
|
15 |
Дружній шарж |
|
|
|
|
16 |
Тематичне оцінювання Перевір свої досягнення |
|
|
|
|
17 |
Сюжети картин побутового жанру |
|
|
|
|
18 |
Домашній інтер’єр |
|
|
|
|
19 |
Танці та спорт |
|
|
|
|
20 |
На відпочинку |
|
|
|
|
21 |
Чарівний світ речей |
|
|
|
|
22 |
Старовинний натюрморт |
|
|
|
|
23 |
Сервірований стіл |
|
|
|
|
24 |
Атрибути мистецтва |
|
|
|
|
25 |
Квітковий натюрморт Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
26 |
Історичний жанр |
|
|
|
|
27 |
Міфологічний жанр |
|
|
|
|
28 |
Міфи рідного краю |
|
|
|
|
29 |
Релігійний жанр |
|
|
|
|
30 |
Фреска й вітраж у культових спорудах |
|
|
|
|
31 |
Батальний жанр |
|
|
|
|
32 |
Битва на морі |
|
|
|
|
33 |
Жанри об’єднуються |
|
|
|
|
34 |
Моя країна - Україна |
|
|
|
|
35 |
Тематичне оцінювання Перевір свої досягнення |
|
|
|
|
ПЛАНУВАННЯ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
1 година на тиждень
І семестр – 16 год., ІІ семестр – 19 год.
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
||||||
7-А |
7-Б |
||||||||
1 урок
|
«Образотворче мистецтво в житті людини». Завдання: Сприймання творів мистецтва (найвідоміші митці світу, українські художники-жанристи, пам’ятники скульптури, архітектури, твори декоративно-прикладного мистецтва) |
|
|
|
|||||
2 урок |
«Архітектура. Види архітектури. Архітектура об’ємних споруд, ландшафтна, містобудування». Завдання: Вивчення видів архітектури. Подорож у світ архітектури. Найвідоміші архітектурні пам’ятки світу і України
|
|
|
|
|||||
3 урок
|
«Види архітектури. Архітектура об’ємних споруд, містобудування. Лінійна перспектива». Завдання: Зображення частини вулиці або будинку (міського, сільського). Олівець, фломастер, вугіль
|
|
|
|
|||||
4 урок |
«Архітектура об’ємних споруд. Створення архітектурного проекту». Завдання: Створення проекту нового мікрорайону міста, нового житлового сільського масиву. Олівець, акварель
|
|
|
|
|||||
5 урок
|
«Інтер’єр. Особливості побудови інтер’єру». Завдання: Побудова інтер’єру з однією точкою сходу. Олівець, акварель
|
|
|
|
|||||
6 урок
|
«Інтер’єр. Особливості побудови інтер’єру». Завдання: Побудова інтер’єру з двома точками сходу «Куточок відпочинку», «Майстерня художника»
|
|
|
|
|||||
7 урок
|
«Інтер’єр. Особливості побудови інтер’єру». Завдання: Побудова інтер’єру з двома точками сходу
|
|
|
|
|||||
8 урок |
«Архітектурні пам’ятники рідного краю та України». Завдання: Виконання колективної роботи «Архітектурні пам’ятники рідного краю» або колективного проекту «Архітектурні пам’ятники України»
|
|
|||||||
9 урок |
«Архітектура – вид візуального мистецтва. Підсумковий урок». Завдання: Виконання творчої роботи на тему «Архітектура». Техніка виконання за вибором учнів
|
|
|
|
|||||
10 урок
|
«Види декоративно-прикладного мистецтва (розпис, вишивка, писанкарство, витинанка, народна іграшка)». Завдання: Сприймання творів декоративно-прикладного мистецтва. Знайомство з центрами народного мистецтва
|
|
|
|
|||||
11–12 уроки |
«Декоративно-прикладне мистецтво. Писанкарство». Завдання: Ознайомлення з мистецтвом писанки. Замальовки символів писанки. Писанки Херсонщини. Миколаївські писанкарі. Виконання писанки або мальованки (за вибором учнів)
|
|
|
|
|||||
13–14 уроки |
«Декоративний розпис (петриківський розпис, полтавський, львівський)». Завдання: Вивчення елементів розпису за вибором учня. Створення невеликої за розміром декоративної композиції
|
|
|
|
|||||
15 урок |
«Мистецтво витинанка. Історія розвитку витинанки в Україні. Завдання: Вивчення типів витинанки, символіка. Виготовлення сюжетної витинанки
|
|
|
|
|||||
16 урок |
«Декоративне святкове панно». Завдання: Створення колективного панно з використанням символіки, різних видів декоративно-прикладного мистецтва «Новорічне свято», «Різдво Христове»
|
|
|
|
|||||
17–18 уроки |
«Декоративно прикладне мистецтво. Вишивка». Завдання: Ознайомлення з розвитком вишивки в Україні. Орнамент та символіка кольорів вишивки. Розробка орнаменту вишивки південного регіону України
|
|
|
|
|||||
19 урок |
«Значення оберегової символіки в народному мистецтві». Завдання: Замальовки оберегових символів, створення орнаментів за власним задумом
|
|
|
|
|||||
20–21 уроки
|
«Декоративно-прикладне мистецтво у житті людини. Підсумковий урок». Завдання: Виконання декоративної композиції за власним задумом або колективної роботи «Різдво», «Зимові розваги», «Новорічні свята» (за вибором учнів) |
|
|
|
|||||
23 урок
|
«Дизайн. Види дизайну (графічний, промисловий, ландшафтний, артдизайн)». Завдання: Сприймання виробів дизайну. Ескізи, 10-ти хвилинні замальовки моделей представлених на уроці
|
|
|
|
|||||
24 урок |
«Особливості засобів виразності видів дизайну». Завдання: Вивчення дизайнерських моделей, що створені на основі природних форм. Ескіз моделі за природною формою
|
|
|
|
|||||
25 урок |
«Дизайн ландшафтний». Завдання: Створення ескізу дизайну куточку дитячої площадки, площадки відпочинку
|
|
|
|
|||||
26 урок |
«Дизайн промисловий». Завдання: Проектування і моделювання транспортних засобів
|
|
|
|
|||||
27–28 уроки |
«Дизайн промисловий». Завдання: Розробку ескізу і виготовлення моделі одягу з урахуванням традицій і сучасної моди
|
|
|
|
|||||
29–30 уроки
|
«Дизайн графічний». Завдання: Розробка ескізу і виготовлення афіші, плакату, рекламної продукції
|
|
|
|
|||||
31–32 уроки |
«Арт-дизайн». Завдання: Створення виробів для власного використання в навчанні, оформленні своєї кімнати (солоне тісто).
|
|
|
|
|||||
33 урок |
«Арт-дизайн». Бодіарт на руці - голова тварини або птаха(гуаш).
|
|
|
|
|||||
34 урок |
Дизайн інтер ҆єру. Створення макету інтер ҆єру з елементами природних форм. |
|
|
|
|||||
35 урок |
«Образотворче мистецтво: діалог традицій і новаторство. Підсумковий урок». Завдання: Перегляд презентації. Екскурс за змістом і темами навчальної програми у 7 класі
|
|
|
|
|||||
1