Одним із ключових пазлів природничих наук початкової школи є Лего. Основним видом діяльності молодших школярів є гра. З Лего діти можуть втілити свої різноманітні ідеї, конструювати моделі. Лего формує в дитини певні якості, які знадобляться в подальшому житті: терпіння, посидючість, охайність.
Кожен урок з лего-технологіями - це справжній творчий виклик. Конструктор Лего “Lego SYSTEM ” є кращим варіантом для втілення творчих ідей ( “Навчання через дію”). Методика «Lego SYSTEM» допомагає дітям краще пізнавати, вивчати та розуміти навколишній світ через дію на власному досвіді. та програмування з використанням Scratch https://scratch.mit.edu/ для створення захоплюючих уроків.
Завдяки лего-технологіям діти можуть створювати прості пристрої та моделі. А потім, коли вони бачать свої вироби у дії, їх радість та захоплення не мають меж. Так створюється ситуація успіху в освітньому процесі : "Я зробив це!", "Мій пристрій працює!". Так як в цьому році було онлайн навчання дуже багато робіт і проєктів діти виготовляли індивідуально, а на консультативних заняттях в групах створювали спільні проєкти.
Найбільш креативний досвід для мене - це наша робота над проєктом "Місто майбутнього". Школярі розробитли своє власне місто, життєдіяльність якого було заснована на еко-технологіях: вони розробили дизайн та побудували будівлі, встановили сонячні панелі, створили еко-транспорт. Цей проєкт дає можливість формувати екологічну та здоров’язбережувальну компетентність дітей та навчає їх бути відповідальними громадянами планети Земля.
Діти залюбки приймають участь у онлайн конструюванні з Лего на сайтіhttps://www.mecabricks.com/en/workshop. У віртуальному просторі за допомогою лего цеглинок у 3 д форматі є можливість побудувати все, що забажаєш, змінюючи колір деталі, її розміщення, розмір та кількість. За допомогою цієї програми діти можуть розвиватися не лише як учні, а й як творці та інноватори.
Також працювали ми в конструктор для створення 3D-моделей Lego Digital Designer .У ньому присутній багатий вибір різноманітних деталей, перевагою є те, що на відміну від реального конструктора, в LEGO Digital є можливість зміни їх кольору. Програма володіє простим і зручним інтерфейсом, що дозволяє без особливих труднощів розібратися в її роботі. Діти та батьки разом поринули у сві Лего та стовили чудові проєкти.
Наступним ключовим пазлом є Лепбуки. Це яскравий візуальний органайзер (саморобна інтерактивна книга) у вигляді книжки, який дозволяє учням систематизувати інформацію з будь-якої навчальної дисципліни (і закріпити вивчене в цікавій ігрвій формі). Це не просто виріб, а завершальний етап самостійної дослідницької роботи учнів.
Лепбук можна використовувати як на уроці (якщо дозволяє тема і час), так само і в позаурочній діяльності, організувавши роботу по групах, парах, індивідуально (кому як більше подобається). Можна задати в якості творчого домашнього завдання. Теми можуть бути як широкі ( «Рух у сучасному світі», «Електрика і життя»), так і вузькі ( «Харчування», «Ракета», «Будова рослин» , «Корисна їжа», «Сортування сміття».).
На жаль, програм, призначених безпосередньо для створення лепбуків, немає. А втім, легко знайти численні шаблони, які можна роздрукувати та використати для інтерактивної книги власноруч.
Telegram У цьому месенджері можна безкоштовно завантажити пакети зі стікерами, які зроблять лепбук більш яскравим та цікавим.
Bitmoji Безкоштовний додаток у Google Play та App Store для створення власних яскравих мультяшних аватарок. У лепбуці їх можна використовувати як елемент декору.
FlatIcon Це сервіс із іконками, що мають прозоре тло. До того ж тут можна редагувати колір обраних іконок.
Klipartz Тут ви знайдете численні зображення на будь-яку тему. Усі вони з прозорим тлом, тож чудово підійдуть для дизайнерського оформлення вашого лепбука.
Freepik та Pngtree На цих онлайн-платформах є гарно оформлені шаблони у вигляді віконець чи шафи. Їх можна роздрукувати та наклеїти на інтерактивну поробку.
Інтерактивний простір Padlet – віртуальна дошка для зберігання, організації та спільної роботи з різним контентом (документи, матеріали, фото, які ми можемо використати у лепбуці.).
WordArt Онлайн – генератор хмари слів, який дає можливість систематизувати і створити унікальні хмари слів
Від створення в команді лепбука активно переходимо до моделювання, розвиваючи інженерні здібності. Це і є наступним пазлом в моїй роботі
Моделювання - передбачає дослідження різних об'єктів через побудову і вивчення їх моделей. Де саме виготовлення, тобто побудова займає більше часу ніж саме вивчення, завдяки чому об'єднує дітей: це і паперопластика, маски роботів, конструювання машинок, моделей Землі, використання на уроках танграму, 3 д ручки і 3 д принтера.
У нашій школі проводили майстер клас з з 3D друку. Це не тільки інноваційно, а й дуже цікаво і захоплююче! Школярі дізналися все про 3Д принтери і що можна зробити з його допомогою, побачили процес друкування і виготовлення деталей. За допомогою 3D-принтера будь-яка геометрична фігура або будь-який інший предмет можна наочно показати учням, діти стають більш зацікавлені у його вивченні та швидше сприйматимуть матеріал.
Робота з 3-Д ручкою - це початкова можливість оволодіти 3-д моделюванням, де підтримка батьків та вчителя обов'язково потрібна. Хоча діти дізналися , як саме працює великий 3-д принтер, але ж реалізувати власний проект - це більш відповідально, ніж просто спостерігати за роботою запрограмованої машини.
3D ручка здатна розбудити творчість, фантазію і художній смак. Дитина буде розвивати свою просторову уяву, аналізувати пропорції і форми предметів.
На уроках ЯДС діти можуть створювати об’ємні предмети. Наприклад, гнізда пташок, сніжинки, різноманітні рельєфи земної поверхні, різних тварин і рослини, писанки, будинки.
Опанувавши моделювання, здобувачі освіти із захопленням поринули у світ дослідів. І наступний ключовий пазл – це саме Експеремент Лаб. Проводячи досліди, діти весело і пізнавально проводили час з усією родиною. Для допитливих юних членів сім'ї досліди дозволили долучитися до світу науки, власноруч створили справжні чудеса. Дітям іноді потрібна порада, підтримка або допомога батьків, так як вчитель виступає найчастіше ініціатором і наставником в досліді, а реалізують його, як окремі родини, так і групи сімей, які гарно працюють в тандемі з усіма учасниками освітнього процесу.
Таким чином, залучаючи батьків до проведення експериментів, учителі разом з ними створюють процес партнерства, у центрі якого знаходиться дитина. Дуже багато різноманітних досілдів проводили молодші школярі на уроках ЯДС: кольорові цукерки, танцюючі бульби, гейзери і вулкани, кольрові фарби, вчилися самостійно фарбувати речі за допомогою природніх матеріалів, корисні та шкідливі продукти.