КАЛІГРАФІЧНІ ХВИЛИНКИ У 4 КЛАСІ НА ОСНОВІ СЛОВНИКОВИХ СЛІВ
Розвиток і вдосконалення графічних навичок письма - одне з найважливіших завдань уроків української мови. Тому на кожному уроці слід планувати роботу, спрямовану на корекцію та закріплення письма великих і малих букв, їх з'єднань. Такій роботі відводиться частина уроку. Помітних результатів з предмета можна досягти, поєднавши каліграфічні хвилинки із засвоєнням словникових слів. Це допоможе удосконалювати каліграфічні вміння та навички учнів і відпрацьовувати правопис слів, значення, вимову і написання яких вони мають засвоїти. Пропоную каліграфічні хвилинки на основі словникових слів для використання на уроках української мови в 4 класі.
СЛОВНИКОВІ СЛОВА, 4 КЛАС
Слова, значення, вимову і написання яких учні протягом навчального року мають запам’ятати: аеропорт, ввéчері, вдень, взúмку, вісімдесятú, влі́тку, восенú, вперéд, врáнці, врівноваженість, вчóра, гардероб, держáва, дисциплі́на, життєрадісний, ззáду, кіломéтр, лівóруч, мізúнець, мільйóн, назáд, напáм'ять, наполегливість, океáн, оптимізм, попéреду, посерéдині, правóруч, п'ятдесятú, п'ятсóт, сімдесятú, спільнота, справедливість, температýра, тепéр, творчість, трамвáй, тролéйбус, футбóл, шерéнга, шістнáдцять, шістдесятú, шістсóт, щогодúни, щотижня (45 слів).
Аа Аа ае ро др ом аеродром
Запишіть значення слова за тлумачним словником.
Складіть і запишіть із поданим словом речення.
Бб Бу бу дь ас ка будь ласка
Складіть і запишіть з даним словом речення.
Які слова ввічливості ви ще знаєте?
Бо Ввв ве еч че ері ввечері
Доберіть спільнокореневі слова, визначте корінь.
Вед ень де вдень
Доберіть антонім. Зробіть звуко-буквений аналіз поданого слова.
Вз им ку взимку
Ворони, у, боки, головами, сідають, буде, різні,
день, вітряний, коли.
(Коли взимку ворони сідають головами у різні боки - день буде вітряним).
Ві ім ся мдят вісімдесят
Введіть слово у речення. Доберіть споріднені слова.
Запишіть словами вираз 240: 3 = 80
Вл іт ку тк лі влітку
Тиждень, рік, один, годує, ...
Бо се єн ос восени
Доберіть спільнокореневі слова. Визначте спільну частину. Складіть з даним словом питальне речення.
Вп ере ед вперед
Доберіть до слова антонім. Складіть та запишіть речення, визначте його основу.
Вр ран нц ці вранці
Позлітались гороб'ята.
Потім стали під вікном,
Рано-вранці біля хати,
Мов поклони, б'ють чолом.
Н. Калюжна
Вч ор чо ра вчора
Відтворіть вірш, вставивши слово вчора.
... квітки, а нині –
Жовтий лист на билині,
... було так гарно,
Нині зимно і хмарно.
Б.Лепкий
Гг Гард ер об гардероб
Поясніть тлумачення слова за словничком. Складіть і запишіть речення із різним значенням слова гардероб.
Те ви нт ів вк гвинтівка
Розберіть слово за будовою. Доберіть синоніми.
Дд До оч ча єн ня ння до побачення
Зробіть звуко-буквений аналіз слова. Доберіть антоніми.
Ди сц пл ін дисципліна
Поясніть значення. Утворіть від даного слова прикметник, розберіть за будовою.
З зад ду ззаду
Введіть слово у речення. Підберіть спільнокореневі слова, які належать до різних частин мови.
Ін нж же ер інженер
Поясніть значення слова. Складіть і запишіть з ним речення.
Кі іл Ло ом етр кілометр
Напишіть відомі одиниці довжини.
Лі ів во ор уч ліворуч
Праворуч від дороги тягнувся ліс, а ліворуч протікала річка.
Ме ех ха ік механік
Доберіть спільнокореневі слова.
Мі іл ль йон мільйон
Мільйони людей знаходять у собі сили відмовитися від шкідливих звичок.
Скажіть, як ви ставитеся до подібних вчинків.
На аз ад назад
На па амм'яят ть напам'ять
Ок ке ан океан
Складіть речення, в яких подане слово вживається в різних значеннях.
По оп ед ер ду попереду
та тоненькі берізки.
По оре т тр рт портрет
Визначте рід, число, провідміняйте.
Пр во ор уч праворуч
Вставте прислівники в речення. Мов у казці: їдеш в один кінець — зеленіє..., їдеш у другий кінець — зеленіє ....
Ре ев во ол юц ці ія революція
Утворіть прикметник. Розберіть за будовою.
Си иг ал сигнал
Провідміняйте. Доберіть до поданого слова прикметники.
Сі ім ся ят мд сімдесят
Провідміняйте числівник, дібравши до нього іменник.
З одним зі словосполучень складіть і запишіть розповідне речення.
Теле ег гр ам телеграма
Провідміняйте. Складіть вітальну телеграму.
Те ем ер ту ур температура
Складіть і запишіть зі словом питальне речення, вставивши звертання.
Тр ам мв ва ай трамвай
Запишіть речення про правила переходу вулиці після виходу з трамвая.
Тр ол лей б ус тролейбус
Запишіть речення про правила переходу вулиці після виходу з тролейбуса.
Фа ан ер фанера
Введіть слово у речення. Утворіть від слова фанера прикметник.
Фа ар рт ух фартух
У червонім фартушку
Птах стрибає по сніжку
І розпитує синичку
Про найближчу годівничку.
(Снігур)
Фу ут бол футбол
Це ем ент цемент
Визначте частину мови, рід, число. Утворіть від даного слова дієслово. Складіть і запишіть речення.
Че рн тк ка чернетка
Провідміняйте. Складіть і запишіть речення. Визначте його основу.
Ше ер єн нг шеренга
Усно провідміняйте. Складіть і запишіть спонукальне речення.
Ші ст дц ця ять шістнадцять
Ші іс тд ес сят шістдесят
Запишіть число 61 словами. Утворіть від нього числівник, що відповідає на питання який?
Ші стсот іс шістсот
Складіть і запишіть словами математичний приклад із цим числівником.
Що го од ин щогодини
Утворіть нові слова, використовуючи префікс що- і одиниці часу.
Що од нн щоденно
Запишіть речення. Визначте однорідні члени. Розставте розділові знаки.
Щоденно ти маєш їсти кашу картоплю хліб з висівками овочі та фрукти.
Що щт ит иж жн ня щотижня
Запишіть назви заходів, що проводяться у вашому класі щотижня.
Юн нн ат юннат
Запишіть у формі звертання. Складіть і запишіть спонукальне речення. Усно встановіть зв'язок між словами.
Яр ин на ярина
Пише в хмарі блискавиця,
Пише трактор на лану,
Що уродиться пшениця —
Дощ наповнить ярину.