"Прислівник як частина мови"

Про матеріал
Презентація на тему "Прислівник як частина мови" для учнів 4 класу за підручником Л.О. Варзацька навчальна книга - Богдан. Презентація містить слайди на засвоєння основних правил з теми"Прислівник та практичні вправи на засвоєння даної теми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова 4 клас “Прислівник як частина мови”

Номер слайду 2

Що ми маємо знати про прислівник

Номер слайду 3

Прислівник – це частина мови, яка вказує на: ознаку дії,спосіб дії час, місце, напрямок дії...

Номер слайду 4

Відповідає на запитання: (як?)весело, несподівано; (де?)далеко, вгорі, там; (коли?)влітку, вчора; (звідки?)здалеку,звисока; (куди?) вгору, ліворуч; (навіщо?) наперекір. та інші.

Номер слайду 5

Прислівник найчастіше пов’язаний із дієсловом: шелестять (як?) тихо; майорить (де?) вгорі; посадили (коли?) навесні; примчав(звідки?) здалеку; полинув (куди?) вгору.

Номер слайду 6

Прислівник виконує роль другорядного члена речення Сонце щедро лило проміння на землю. (що?) сонце (що робило?) лило (це основа речення – підмет та присудок) лило (як?) щедро (щедро -другорядний член речення)

Номер слайду 7

Основна граматична ознака прислівника ПРИСЛІВНИК - НЕЗМІННА ЧАСТИНА МОВИ

Номер слайду 8

Коли ми змінюємо форму слова, у нас змінюється закінчення Наприклад Іменник: яблуня (Н.в), на яблуні (М.в), під яблунею(Ор.в). Прикметник: ніжний (ч.р.) ніжна (ж.р.) ніжне (с.р.)

Номер слайду 9

Так як прислівник – незмінна частина мови (прислівник не змінюється ні за числами, ні за родами, ні за відмінками, ні за особами, ні за часами..., то у прислівника немає закінчення Навесні, вчора, радісно, добре ( і, а, о, е – це суфікси)

Номер слайду 10

Розрізняй прислівник та прикметник ПРИСЛІВНИК ПРИКМЕТНИК ЗАПИТАННЯ ЯК? ЯКИЙ? ЯКА? ЯКЕ? ПОВ’ЯЗАНИЙ З ДІЄСЛОВОМ З ІМЕННИКОМ ВКАЗУЄ НА ОЗНАКУ ДІЇ НА ОЗНАКУ ПРЕДМЕТА НАПРИКЛАД ЩАСЛИВО, ШВИДКО ЩАСЛИВИЙ, ШВИДКА ПРИЄМНО, ДЗВІНКО ПРИЄМНІ, ДЗВІНКИЙ

Номер слайду 11

Розрізняй прислівник та іменник В горі проклали тунель. проклали (в чому?) в горі (в горі – це іменник з прийменником, тому пишемо окремо) Вгорі повітря холодніше. холодніше (де?) вгорі (вгорі – це прислівник, тому пишемо разом)

Номер слайду 12

Тунель в горі (іменник з прийменником)

Номер слайду 13

Парить (де?) вгорі - прислівник

Номер слайду 14

Розрізняй прислівник та іменник Я подарував другу на пам’ять своє фото . подарував (на що?) на пам’ять (на пам’ять– це іменник з прийменником, тому пишемо окремо) Цей вірш потрібно вивчити напам’ять. вивчити (як?) напам’ять (напам’ять– це прислівник, тому пишемо разом)

Номер слайду 15

Розрізняй прислівник та числівник НАПРИКЛАД ПРИСЛІВНИК ЧИСЛІВНИК Скільки? мало, багато, п’ять, тисяча щонайбільше шестеро Вкотре? Котрий? уперше, вдруге, перший, другий, всоте сотий

Номер слайду 16

Каліграфічна хвилинка Прислів’я Красиво писати – себе поважати. Краще мудро змовчати, ніж по-дурному сказати. Відшукай у прислів’ях прислівники та підкресли їх. Зверни увагу на підкреслені слова, поясни їх правопис. (префікси –з, -с)

Номер слайду 17

Орфографічна хвилинка Прислівники, які утворені від прикметника, за допомогою прийменника по та суфікса ому, пишемо через дефіс. Наприклад Дурний (прикм.) по-дурному, весняний(прикм.) по-весняному, український (прикм.) по-українському, козацький (прикм.) по-козацькому. Не забувай : У прислівників немає закінчень, тому ому- це суфікс!!!

Номер слайду 18

Вправа 399 (підручник Л.О. Варзацької ) Списування Прочитай текст і добери до нього заголовок. 2.Спиши текст.

Номер слайду 19

3.Випиши із тексту прислів- ники разом із дієсловами, з якими вони пов’язані. Зразок Видніється (як?) ледь; в’ється (куди?)......;

Номер слайду 20

Вибіркове списування Випиши із тексту вправи 399 слова, у яких звуків більше, ніж букв. Зв.>б. : Звуковий розбір Виконай звуковий розбір будь-якого слова із тексту, в якому звуків менше, ніж букв.

Номер слайду 21

Зразок звукового розбору ВидIніIєIться [видн’і׳йец’:а]- [- • -I=•I=•I =: •] 4скл., 10б., 9зв., 4г., 5пр., 4дзв.:[в, д, н’, й], 1гл. [ц’:] (для самостійної роботи обери, будь ласка, інше слово)

Номер слайду 22

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Долинська Катерина Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
22045
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку